تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

تست فشار کمپرسور کولر گازی با دو روش

سرمایش و گرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

یکی از مهم‌ترین قطعات به کار رفته در کولر گازی، کمپرسور آن می‌باشد. به همین خاطر در صورتی که مشکلی برای این قطعه به وجود بیاید ممکن است باعث اختلال در عملکرد کولر گازی شود. یکی از متداول‌ترین مشکلاتی که برای کولرهای گازی به وجود می‌آید، افت فشار کمپرسور است. اما چطور می‌توانیم فشار کمپرسور کولر گازی را بررسی کنیم؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه تست فشار کمپرسور کولر گازی را با هم یاد بگیریم:

کمپرسور در کولر گازی چه وظیفه‌ای دارد؟

وظیفه کمپرسور این است که با ایجاد اختلاف فشار لازم، گاز کولر از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل کند. این اختلاف فشار باعث خواهد شد که مایع مبرد یا همان گاز کولر، داخل اواپراتور جریان داشته باشد و کولر بتواند سرمایش کافی ایجاد کند.

اما در صورتی که به هر دلیلی این فشار کاهش یابد، کولر گازی نمی‌تواند بهترین عملکرد خودش را داشته باشد و ممکن است نیاز باشد که آن را تعمیر کنید. اما چطور می‌توان مطمئن شد که مشکل کولرگازی مربوط به افت فشار کمپرسور است؟ این موضوع از طریق تست فشار کمپرسور کولر گازی به راحتی مشخص خواهد شد.

تست فشار کمپرسور کولر گازی

مطلب پیشنهادی نگهداری از کولر گازی در زمستان

علائم خرابی کمپرسور کولر گازی

در صورتی که کولر گازی شما یکی از مشکلات زیر را داشته باشد، به احتمال زیاد مشکل از کمپرسور آن است. در این شرایط باید کمپرسور را تست کنید و در صورت اطمینان از معیوب بودن، آن را تعویض کنید. این علائم به شرح زیر هستند:

  • در صورتی که کولرگازی را روشن کنید، فن آن کار می‌کند اما به محض فعال شدن کمپرسور، فیوز می‌پرد.
  • فن بیرونی کولرگازی روشن می‌شود اما کمپرسور فعال نمی‌شود.
  • کولرگازی سرمای کافی تولید نمی‌کند.

در صورتی که هرکدام از مشکلات بالا برای شما رخ داد، باید قبل از هرکاری ابتدا قطعات مربوط به کمپرسور تست شوند و سپس خود کمپرسور را با استفاده از روش تست فشار کمپرسور کولر گازی تست کنید.

تست فشار کمپرسور کولر گازی

تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

نحوه تست فشار کمپرسور کولر گازی

در صورتی که کمپرسور کولر گازی دچار افت فشار شده باشد باید آن را تعویض کنید تا کولر شما بتواند بهترین عملکرد ممکن را از خود نشان دهد. اما تعویض کمپرسور هزینه زیادی به شما تحمیل خواهد کرد و به همین خاطر بهتر است قبل از تعویض مطمئن شوید که مشکل مربوط به افت فشار کمپرسور کولرگازی است و به قطعات دیگر مربوط نیست.

ممکن است به خاطر خرابی شیر برقی یا مسدود شدن لوله‌های مویی، کولر نتواند عملکرد مناسب را از خود نشان دهد. این مورد موجب می‌شود به اشتباه تصور کنید که مشکل از کمپسور است، اما با روش‌هایی که در ادامه بررسی خواهیم کرد می‌توانید تست فشار کمپرسور کولر گازی را به راحتی انجام دهید و از مشکلات احتمالی مربوط به آن آگاه شوید:

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

نکته: قبل از شروع تست باید گاز کولر را به صورت کامل تخلیه کنید و سپس لوله‌های ورودی و خروجی یونیت را باز نمایید. همچنین باید پنل خارجی دستگاه را هم آزاد کنید

نحوه تست فشار کمپرسور کولر گازی به کمک دست

ساده‌ترین روش برای تست فشار کمپرسور، انجام این کار به صورت دستی است. این روش بر روی اکثر کمپرسورهای موجود در بازار جواب می‌دهد و نتیجه آن نیز تا درصد بسیار بالایی قابل اطمینان است. در این روش به هیچگونه ابزار خاصی نیاز ندارید و می‌توانید فقط با کمک دستان خودتان آن را تست کنید.


از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

برای انجام این کار، پس از خالی کردن گاز کولر، دستگاه را روی حالت سرمایش کولر گازی قرار دهید و آن را روشن کنید تا کمپرسور شروع به فعالیت کند. سپس دست خودتان را مثل یک مانع مقابل لوله خروجی کمپرسور بگذارید تا فشار خروجی آن را تست کنید.

در صورتی که کمپرسور سالم باشد، بیشتر از ۳ تا ۵ ثانیه نمی‌توانید دست خودتان را جلوی خروجی آن بگیرید و به خاطر فشار بالای کمپرسور، دستتان کنار خواهد رفت. اما در صورتی که تا ۱۰ ثانیه هیچ فشاری روی دست خودتان احساس نکردید، می‌توان گفت که کمپرسور با افت فشار روبرو شده است.

نحوه تست فشار کمپرسور کولر گازی به کمک دست

مطلب پیشنهادی راهنمای تعمیر موتور کولر گازی

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

نحوه تست فشار کمپرسور کولر گازی با کمک گیج مانوفیلد

در این روش، برای نحوه تست فشار کمپرسور کولر گازی از یک وسیله به نام گیج مانوفیلد استفاده می‌کنیم. این وسیله برای شارژ گاز وسایل تبریدی مثل کولر گازی و یخچال کاربرد دارد و با نصب آن روی کمپرسور می‌توانید فشار آن را به صورت دقیق بسنجید. البته به دلیل گران بودن این گیج و اینکه در اختیار همه افراد قرار ندارد، توصیه می‌شود از همان روش تست دستی برای تست کردن کمپرسور کولرگازی استفاده کنید.

تست فشار کمپرسور کولر گازی

سخن نهایی

با وجود اینکه تست فشار کمپرسور کولر گازی به راحتی از طریق روش‌های ذکر شده امکان‌پذیر است، اما توصیه می‌کنیم که این کار را با خیال راحت به تعمیرکاران متخصص کولرگازی آچاره بسپارید. باز کردن تمامی اتصالات و پنل‌های کولر گازی و همچنین خالی کردن گاز کمپرسور و شارژ دوباره آن کار بسیار سختی است و در صورتی که فنی نباشید، نمی‌توانید به تنهایی این کار را انجام دهید.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما از یک متخصص بخواهید که تست فشار کمپرسور کولر گازی را برای شما انجام دهد تا در صورت نیاز بتواند همان زمان آن را برای شما تعویض نماید.

در این باره بیشتر بخوانید 

تنظیمات داکت اسپلیت سامسونگ samsung

6 علت کم شدن پرتاب باد کولر گازی

آشنایی با ابزار نصب کولر گازی

8 علت پریدن فیوز کولر گازی

آموزش تنظیم سرمایش داکت اسپلیت ال جی

3/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام.بیشتر از ۱۰ سایت رو چک کردم و هیچکدام روش تست فشار با گیج را بلد نبودید ونهایتا برمیگشتید به اینکه همان تست فشار بادست کافی است.اقا بلد نیستید حرف نزنید!!!تست فشار هر کمپرسوری وهر شرکتی متفاوته.شما هم اظهار نظر نکنید!!! اسکرال.پیستونی. روتاری هر کدوم یک فشار مشخصی دارن.هی از هم کپی برداری میکنید وگفته های دیگران رو بازپخش میکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید