نصب دستگیره درب ضد سرقت در ۸ گام ساده

ساختمانتعمیرات ساختماندرب و پنجره

یکی از روش‌های محافظت از خانه یا محل کار نصب درب ضد سرقت است. این درها معمولا انواع مختلفی دارند و به یک مدل خاص خلاصه نمی‌شوند. اگر بنا به دلایلی تصمیم گرفته‌اید درب ضد سرقت را عوض کنید، باید بدانید که علاوه بر بحث امنیتی، زیبایی دستگیره در هم از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مطلب از مجله آچاره همراه ما باشید تا در خصوص نحوه نصب دستگیره درب ضد سرقت صحبت کنیم.

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت در مقابل در‌های معمولی از امنیت بیشتری برخوردار هستند و اجازه ورود افراد غیر مجاز به داخل ساختمان را نمی‌دهند. قفل، جنس در، ساختار در، میله و پیچ‌و‌مهره آن با درب معمولی متفاوت‌ است.

درب ضد سرقت چیست

قطعات درب ضد سرقت چه هستند؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که درب‌های ضد سرقت از چند لایه تشکیل شده‌اند و همین عامل باعث شده این درها ضد سرقت، سروصدا و سرما و گرما باشند. اصلی‌ترین اجزای درب ضد سرقت عبارت‌اند از:

زمان خریدن دستگیره درب ضد سرقت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

دستگیره‌ها در شکل و اندازه‌های مختلف در بازار موجود هستند که شما می‌توانید متناسب با سلیقه، درب خود بهترین مدل را انتخاب کنید.البته باید در نظر داشته باشید اگر قصد تعویض و نصب دستگیره درب ضد سرقت جدید را دارید، باید اندازه آن با دستگیره قبلی یکسان باشد.

هم‌چنین اگر می‌خواهید در درازمدت از دستگیره درب ضد سرقت استفاده کنید، بهتر است زمان خرید به جنس، کیفیت و میزان دوام آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، در غیر این صورت ممکن است بعد از مدت زمان کوتاهی مجبور شوید آن را تعویض کنید.

مطلب پیشنهادی تاریخچه درب آکوستیک یا ضد صدا

انواع دستگیره درب ضد سرقت

در قدم اول نیاز است انواع دستگیره درب ضد سرقت را بشناسید تا با اطلاعات کامل بهترین دستگیره را انتخاب کنید. دستگیره درب ضد سرقت به صورت کلی به ۶ دسته تقسیم می‌شود که در ادامه مفصل در مورد هر یک صحبت می‌کنیم.

1. دستگیره درب ضد سرقت ترک

این نوع دستگیره‌ها در برابر ضربه و استفاده زیاد مقاوم هستند و از کیفیت خوبی برخوردار هستند. کاله و داف از معروف‌ترین برندهای دستگیره‌های ترک هستند. اگر می‌خواهید امنیت ساختمان را بالا ببرید بهتر است از دستگیره درب ضد سرقت ترک استفاده کنید. مطمئناً از این انتخاب پشیمان نخواهید شد.

نحوه نصب دستگیره درب ضد سرقت

2. دستگیره درب ضد سرقت ایرانی

اگر قیمت برای شما اهمیت دارد، دستگیره ضد سرقت ایرانی انتخاب مناسبی است اما کیفیت خوبی ندارند. این نوع دستگیره به دو دسته ثابت و دو تکه تقسیم می‌شوند. معمولا برای ورودی آپارتمان‌ها از دستگیره ثابت استفاده می‌شود. این نوع دستگیره از بیرون باز نمی‌شود بلکه پیچ روی در از داخل ثابت می‌شود. اما در دستگیره‌های دو تکه، دستگیره سمت بیرون ثابت است و دسته و قفل به صورت جداگانه روی درب نصب می‌شوند.

مطلب پیشنهادی مراحل رنگ آمیزی چوب

3. دستگیره درب ضد سرقت توپی

دستگیره درب ضد سرقت توپی بیشتر به صورت ثابت روی در قرار می‌گیرد. این نوع دستگیره‌ها در مدل‌های متنوعی از جمله فلزی، سرامیکی و شیشه‌ای طراحی شده‌اند که زیبایی درب شما را دوچندان می‌کنند.

 

4. دستگیره درب ضد سرقت الکترونیکی

رشد و پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا دستگیره درب ضد سرقت هوشمند و الکترونیکی جایگزین بسیاری از دستگیره‌ها شوند. احتمالا این نوع دستگیره‌های الکترونیکی که در حین زیبایی، امنیت بالایی دارند، در محل کار دیده‌اید. شما می‌توانید در ساختمان یا محل کار خود از انواع مختلف این درب‌ها مانند کارتی، اثر انگشت و کد استفاده کنید چراکه این دستگیره‌ها ضد سرقت و هک هستند.

مطلب پیشنهادی نصب دستگیره درب ضد سرقت

 5. دستگیره سلطنتی درب ضد سرقت

این نوع دستگیره‌ها در حین مدرن بودن، بسیار ساده هستند. اگر درب ضد سرقت شما برجسته است، می‌توانید از مدل‌های مختلف دستگیره سلطنتی استفاده کنید.

6. دستگیره درب ضد سرقت پلاک

دستگیره درب ضد سرقت پلاک یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین مدل‌های دستگیره درب هستند. جنس و مدل‌های متنوعی از این نوع دستگیره در بازار موجود هستند که شما می‌توانید با توجه به درب ضد سرقت خود از آن‌ها استفاده کنید.

برای نصب درب از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

نحوه نصب دستگیره درب ضد سرقت

اگر یکی از انواع دستگیره‌های درب ضد سرقت را خریداری کرده‌اید باید بدانید که برای نصب درب ضد سرقت نیاز به متخصصان حرفه‌ای دارید اما اگر می‌خواهید درب معمولی خود را به درب ضد سرقت تبدیل کنید، برای نصب دستگیره درب ضد سرقت نیاز است مراحل انجام کار را بدانید. این مراحل عبارت‌اند از:

نحوه نصب دستگیره درب ضد سرقت

1. باز کردن پیچ‌های دستگیره درب

یکی از مراحل نصب دستگیره درب ضد سرقت باز کردن تمام پیچ‌های قابل مشاهده درب قدیمی با یک پیچ‌گوشتی است. برای انجام این کار تنها نیاز است پیچ‌ها را در خلاف عقربه‌های ساعت بپیچانید تا باز شوند.

باز کردن پیچ‌های دستگیره درب

2. باز کردن پیچ‌های مخفی دستگیره

گاهی اوقات بسیاری از پیچ‌های روی دستگیره درب قابل مشاهده نیستند. برای باز کردن آن‌ها می‌توانید از وسیله نوک‌تیزی مانند چاقو استفاده کنید. برای باز کردن پیچ‌ها ابتدا نیاز است چاقو را وارد قفل کنید، احتمالا سوراخ کوچک روی میله دستگیره را احساس می‌کنید. اگر سوراخ گرد بود که می‌توانید با استفاده از یک میخ، آن را از دستگیره جدا کنید. در غیر این صورت باید از پیچ‌گوشتی تخت برای جدا کردن آن از درب استفاده کنید.

باز کردن پیچ‌های مخفی دستگیره

3. جدا کردن دستگیره درب

برای اینکه بتوانید اقدام به نصب دستگیره درب ضد سرقت کنید، نیاز است به آرامی دستگیره درب را جدا کنید تا سایر پیچ‌ها قابل مشاهده باشند. البته گاهی اوقات دیده شده که با استفاده از این روش، درب دستگیره جدا نشده پس بهتر است در این زمان یکی از دو کار زیر را انجام دهید. سپس دستگیره بیرونی درب را هم جدا کنید.

  • از یک چاقوی نازک برای خارج کردن صفحه دستگیره استفاده کنید.
  • بالا و پایین دستگیره درب را در دستتان بگیرید و آن را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بپیچانید تا به صورت کامل باز شود.

4. باز کردن قفل درب

قفل درب را باز کنید و سپس پیچ بالا و پایین قفل را به کمک یک پیچ‌گوشتی در خلاف جهت بچرخانید تا باز شود. حالا می‌توانید به راحتی قفل درب را از جای تعبیه شده خارج کنید. اگر تمام مراحل بالا را انجام داده باشید قفل دستگیره درب کاملا باز می‌شود در غیر این صورت برای باز کردن قفل نیاز به چاقو و پیچ‌گوشتی دارید.

باز کردن قفل درب

بعد از اینکه از خارج شدن قفل دستگیره از درب اطمینان حاصل پیدا کردید نوبت نصب دستگیره ضد سرقت است. برای نصب نیاز است مراحل زیر را دنبال کنید.

مطلب پیشنهادی ترمیم فرورفتگی چوب 

5. نصب صفحه قفل در جای خود

صفحه قفل را به آرامی داخل درب قرار دهید. توجه داشته باشید اصلا نباید آن را با زور به داخل هدایت کنید چراکه ممکن است قفل خراب شود. قفل‌ها از دو سطح مورب و صاف تشکیل شده‌اند، زمان گذاشتن باید دقت کنید که قسمت صاف آن به سمت خانه و قسمت مورب به سمت خارج از خانه باشد تا بتوانید به سادگی درب را قفل کنید.

6. پیچ کردن صفحه قفل

وقتی که صفحه قفل را در جای درست قرار دادید، نوبت این است که پیچ‌های بالا و پایین را با پیچ‌گوشتی محکم کنید تا قفل به صورت کامل به درب محکم شود.

پیچ کردن صفحه قفل

7. نصب دستگیره درب ضد سرقت

در داخل دستگیره سه میله قرار دارد که باید زمان نصب توجه داشته باشید که روی قفل قرار گرفته‌اند. سپس تمام پیچ‌ها را ببندید تا زمان باز و بسته شدن در به مشکل برنخورید.

8. تست کنید

وقتی از بستن درب اطمینان حاصل پیدا کرده‌اید نوبت تست فرا می‌رسد. دستگیره را فشار دهید تا میله روی سوراخ دستگیره داخلی قرار بگیرد. شاید نیاز باشد چند بار دستگیره را چپ و راست کنید تا درب قفل شود. در صورتی که به مشکلی برخورده‌اید و نتوانستید آن را درست کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای نصب درب ضد سرقت از متخصصان حرفه‌ای کمک بگیرید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان آن را درست کنید.

نتیجه‌گیری

گاهی اوقات گیر کردن کلید داخل درب یا فرسودگی و خراب شدن دستگیره درب باعث می‌شوند تا نیاز باشد نسبت به تعویض و نصب دستگیره درب ضد سرقت اقدام کنید. فرایند نصب دستگیره درب کار سخت و پیچیده‌ای نیست اما اگر برای اولین بار هست که قصد دارید این کار را انجام دهید، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید و کار را به او بسپارید تا با مشکلی مواجه نشوید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا