بی بی کرم چیست + فواید و نحوه استفاده از بی بی کرم

زیبایی و سلامتآرایش

اگر به دنبال کاهش تعداد محصولات مراقبت از پوست در برنامه روزانه خود هستید، توصیه می‌کنیم کرم BB را امتحان کنید. کرم BB یک محصول آرایشی با فواید سرشار مراقبت از پوست شامل آبرسانی، خواص ضد پیری و محافظت از پوست است و دارای SPF بوده و خاصیت ضد آفتاب نیز دارد. برای تصمیم گیری درخصوص استفاده یا عدم استفاده از این کرم، آشنایی با مزایای آن و بهترین روش استفاده، در ادامه با ما همراه باشید.

بی بی کرم چیست؟

BB کرم یک محصول پوستی است که از ترکیب چند محصول بدست آمده است. در واقع با داشتن یک محصول می‌توانید از مزایای دو یا سه محصول مختلف، بهره‌مند می‌شوید. با استفاده از این کرم، نه تنها در زمان، بلکه در صرف پول نیز صرفه جویی می‌کنید.

فواید استفاده از بی بی کرم

فواید استفاده از بی بی کرم

سه دلیل دیگر برای انتخاب این کرم به عنوان کرم پایه در آرایش بدین شرح است:

1. مراقبت از پوست چند منظوره (چند کاربرد در یک محصول)

BB کرم‌ها هم آرایشی و هم مراقبتی هستند. در واقع پوست شما می‌تواند همزمان از مزایای چندین محصول در یک کرم استفاده کند. در این کرم‌ها ویژگی‌های مرطوب کنندگی، ایجاد رنگ مناسب روی پوست، ضد پیری و مراقبت از پوست با SPF مناسب با هم ترکیب شده است.

از آنجایی که کرم‌های BB حاوی ترکیبی از مواد مفید مانند SPF معدنی با اکسید روی و دی‌اکسید تیتانیوم، اسید هیالورونیک پرکننده پوست، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشند، تعداد محصولاتی که باید برای صورت استفاده شود کاهش یافته و با این کار در هزینه و زمان صرفه‌جویی می‌شود.

2. پوستی روشن و در عین حال طبیعی

پوششی که این کرم ایجاد می‌کند کاملا طبیعی و سبک بوده و به‌هیچ عنوان روی صورت احساس سنگینی بوجود نخواهد آورد. سهولت در استفاده یکی دیگر از مزایای این کرم‌هاست‌. یعنی می‌توانید به راحتی کرم BB را با انگشتان خود استفاده کنید.

کسانی که به دلیل مشکلات پوستی نیاز به پوشش بیشتری روی صورتشان دارند، می‌توانند از کرم‌های BB به دلیل سبکی به عنوان زیرساز آرایش استفاده کنند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

3. پوشاندن لکه‌ها وعیوب، بدون تحریک پوست

اگر پوست مستعد آکنه دارید و نیاز به پنهان کردن لک‌های ناشی از آن دارید، می‌توانید از کرم BB استفاده کنید. مواد معدنی تسکین دهنده در فرمولاسیون کرم BB معمولا برای درمان لکه‌ها مفید هستند. جالب ایت بدانید یک برند معمولی کرم BB حاوی40 ماده مختلف است.

آیا بی بی کرم برای انواع پوست مناسب است؟

پاسخ کوتاه این است که بله. کرم‌های BB برای انواع پوست، از جمله چرب، خشک، مستعد آکنه مفید هستند. اما باید به چند نکته توجه کرد.

نکته اول اینکه اگر دارای پوستی چرب هستید، مرطوب کننده موجود در کرم BB برای پوست شما کافی است. اما اگر پوست نرمال یا خشکی دارید، ممکن است نیاز باشد قبل از کرم، از یک مرطوب کننده دیگر نیز استفاده کنید. نکته دیگر، یافتن کرم‌های BB متناسب با رنگ پوست‌های مختلف است. ممکن است برای یافتن کرم متناسب با رنگ پوستتان به مشکل بربخورید. به عنوان مثال اگر از کرمی با رنگ نامناسب استفاده کنید، روی پوستتان به رنگ خاکستری به نظر خواهد رسید و این مسئله به دلیل مواد معدنی است که در اکثر این کرم‌ها وجود دارد.

بهترین راه برای استفاده از BB کرم در 4 گام

می‌توانید از BB به جای کرم پودر استفاده کنید. مراحل زیر برای استفاده از کرم BB توصیه می‌شود:

  1. کرم BB را بعد از هر سرم یا مرطوب کننده روی پوست تمیز خود بمالید.
  2. از یک براش، اسفنج یا انگشتان خود برای پخش کرم استفاده کنید. استفاده از انگشتان این مزیت را دارد که محصول را گرم کرده و اجازه می‌دهند راحت‌تر با پوست ترکیب شود. پس از استفاده اجازه دهید کرم روی پوست شما بنشیند.
  3. برای پوشش بیشتر در نواحی مشکل‌دار می‌توانید از کانسیلر و کرم پودر استفاده کنید. به طور کلی هنگام استفاده از کرم بی بی، نیازی به کرم پودر و پنکک زدن نخواهد بود اما برخی نواحی پنهان، ممکن است نیاز به کمی پودر داشته باشند.
  4. اگر می‌دانید که برای مدت طولانی زیر نور خورشید قرار خواهید گرفت، پیشنهاد می‌شود از یک محصول دارای SPF اضافی نیز استفاده کنید.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:اشتباه رایج در استفاده از کرم دور چشم

انواع کرم بی بی

آیا مصرف بی بی کرم عوارض جانبی دارد؟

به طور کلی، کرم‌های بی بی انتخابی عالی برای افرادی است که خواهان کرم پودری مفید برای پوستشان هستند، می‌باشد. با این حال معایبی نیز وجود دارد که ممکن است بخواهید قبل از خرید این محصول در نظر بگیرید:

  • ممکن است با استفاده از این کرم، پوست شما بیش از اندازه روشن شود.
  • برخی از کرم‌ها پوست را روشن می‌کنند، بنابراین ضروری است مصرف‌کنندگان قبل از استفاده، اطلاعات مندرج روی محصول را به طور کامل مطالعه کنند. انتخاب محصول نادرست می‌تواند پوست را رنگ پریده و خاکستری نشان دهد.
  • ممکن است پوشش SPF کافی نباشد.
  • اگرچه کرم‌های BB محافظت SPF ارائه می‌کنند، اما از آنجایی که بیشتر خانم‌ها به اندازه کافی از این محصول استفاده نمی‌کنند تا از پوستشان در برابر نور خورشید محافظت کامل کنند، بنابراین نمی‌توانند پوشش حداکثری SPF را دریافت کنند. برای رفع این مشکل، توصیه می‌شود هنگام بیرون رفتن از SPF اضافی استفاده کنید.
  • شدت مرطوب کنندگی ممکن است برای پوست‌های خشک کافی نباشد.

مطلب پیشنهادی:معرفی کرم پودر برای پوست‌ سبزه

افرادی که پوست خشک دارند ممکن است انتظار داشته باشند که مرطوب کننده کرم BB به اندازه کافی پوست آنها را مرطوب کند، اما در عمل ممکن است اینطور نباشد. بنابراین برای رفع این مشکل، از مرطوب کننده قبل از استفاده از کرم BB استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا