چند وقت یک بار باید ماسک صورت استفاده کرد؟

زیبایی و سلامتپوست

در سال‌های اخیر با بالا رفتن اهمیت مراقبت از پوست در برابر آلودگی و بالا رفتن سن، افراد برای سلامت و زيبايي پوستی صورت خود و داشتن روتین پوستی منظم، حاضر به پرداخت هزینه‌های زیادی هستند. ماسک‌های صورت نیز از پر طرفدار‌ترین لوازم مراقبتی پوست می‌باشند و بسیاری از شرکت‌های آرایشی و بهداشتی سرمایه‌گذاری زیادی در تولید و بازاریابی آن انجام می‌دهند. دلیل محبوبیت بالای این محصولات این است که ماسک‌های صورت بهترین شیوه برای رساندن مواد مغذی به پوست، آبرسانی، جلوگیری از ایجاد چین و چروک و ایجاد نرمی و لطافت پوست می‌باشند. اما از آنجایی که استفاده بیش از ماسک‌ها باعث خشکی و آسیب به  پوست می‌شود این سوال برای بسیاری از ما پیش می‌آید که هر چند وقت یک بار باید از ماسک صورت استفاده کرد؟ در اين مقاله ضمن پاسخ به اين سول به برسی انواع ماسک‌های پوست و نکاتی که برای استفاده صحیح از ماسک باید رعایت شود خواهیم پرداخت.

چرا باید از ماسک صورت استفاده کنیم؟

همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، ماسک‌ها بهترین راه برای ساندن موا مغذی به پوست می‌باشند. ماسک‌های صورت با بستن منافذ باز پوست باعث از بین رفتن جوش‌های سر سیاه می‌شوند. از دیگر فواید ماسک‌ها این است که شادابی و تازگی را به پوست‌های کدر و خسته بر می‌گرداند. ماسک‌ها اگر متناسب با نوع پوست و به طور صحیح استفاده شوند، در سلامت پوست نقش مهمی ایفا خواهند کرد.
دلیل استفاده از ماسک صورت

 نحوه صحيح استفاده از ماسك صورت

پیش از استفاده از ماسک صورت پوست خود را بشورید و با بخور مرطوب کنید تا منفاذ پوستتان باز شود. قبل از اینکه ماسک را روی پوست خود بگذارید، روی پوست دستتان امتحان کنید تا به آن حساسیت نداشته باشید. هر ماسک حداقل ۱۰ تا ۲۰ دقیقه باید روی پوست بماند تا کاملا خشک شود.

 نحوه صحيح استفاده از ماسك صورت

زمان لازم استفاده ماسک‌های مختلف برای صورت

مدت زمان استفاده از هر ماسک بسته به موادی که دارند متفاوت می‌باشد. برخی ماسک‌ها را می‌توان بیش از هفته‌ای دوبار استفاده کرد اما استفاده برخی دیگری از ماسک‌ها بیش از هفته‌ای یکبار به وست صدمه وارد می‌کند. نحوه استفاده از ماسک‌های مختلف به شرح زیر می‌باشند:

مطلب پیشنهادی 21 روغن روشن کننده پوست صورت 

زمان استفاده از ماسک

ماسک صورت زغال

ماسک‌های زغال یا ماسک سیاه بهترین‌ ماسک‌ها برای پاسازی و درخشان شدن پوست می‌باشند. توجه داشته باشید که این ماسک باید هفته‌ای یک بار استفاده شود و استفاده بیشتر از آن به پوست شما صدمه وارد خواهد کرد. مدت زمان لازم برای ماندن این ماسک روی پوست ۱۵ الی ۳۰ دقیقه می‌باشد.

ماسک زغال

ماسك صورت رس

ماسك رس بهترین نوع ماسک برای پوست‌های چرب و آکنه‌ای می‌باشد به علاوه برای پاکسازی پوست و از بین بردن سلول‌های مرده نیز بسیار مفید می‌باشد و برای انواع پوست مناسب است. ین ماسک‌ها حد اکثر سه بار در هفته باید استفاده شود. مدت زمانی که روی پوست باید بماند نیز حدود ۱۵ دقیقه می‌باشد.

مطلب پیشنهادی علت تیرگی پوست دور دهان

ماسک رس برای صورت

ماسک صورت روغن آرگان

اگر به دنبال آبرسانی و جوانسازی پوست خود می‌باشید، ماسک روغن آرگان بهترین انتخاب برای شما می‌باشد. این ماسک سرشار از ویتامین b3 می‌باشد که در از بین بردن سلول‌های مرده پوست عملکر فوق العاده‌ای دارد. ماسک‌ روغن آرگان بیشتر از دوبار هفته نباید استفاده شوند!

 

ماسک روغن آرگان برای صورت

برای اثر بخشی ماسک چند وقت باید آن را استفاده کنیم؟

استفاده از ماسك بايد طولانی مدت و منظم باشد. هرچند که بعد از شستن ماسک به پوست احساس شادابی دست می‌دهد اما  اگر چند هفته آن را استفاده کنید و رها کنید نباید منتظر تاثیر معجزه باشید! برای آنکه نتیجه دلخواه خود را از ماسک بگیرید باید حداقل دوبار در هفته دو الی سه ماه به صورت منظم آن را استفاده نمایید.

اثر بخشی ماسک صورت

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

نکاتی که برای استفاده از ماسک صورت باید بدانید

  • برای آنکه از استفاده ماسک صورت خود بهترین نتیجه را بگیرید لازم است که برخی نکات توجه نمایید:
  • در صورتی دارای پوست خشکی می‌باشید استفاده دوبار در هفته از ماسک مانعی ندارد، اما اگر پوست معمولی یا چرب دارید بیشتر از یک روز در هفته از ماسک صورت استفاده نکنید.
  • قبل از استفاده از ماسک حتما نوع پوست صورت خود را بشناسید تا بتوانید ماسکی سازگار با پوست خود تهیه کنید و دچار حساسیت پوستی نشوید
    نکات استفاده از ماسک صورت
  • به هیچ عنوان با دست‌های کثیف از ماسک استفاده نکنید و هنگام استفاده از ماسک دست‌های خود را بشورید.
  • از ماسک‌های لایه‌بردار بیش از هفته‌ای یکبار استفاده نکنید زیرا به خاطر موادی که دارند باعث آسیب به پوست می‌شوند.
  • اگر پوست حساسی دارید هفته‌ای یک بار از ماسک استفاده کنید.
  • برای شستن ماسک، صورت خود را با آب داغ نشورید.
  • از زدن ماسک پوست به دور چشم‌ها خودداری نمایید.
  • برای جلوگیری از خشکی پوست، بعد از استفاده از ماسک از کرم کرطوب کننده استفاده کنید.

  نتیجه‌گیری

ماسک‌های صورت بهترین محصولات برای رساندن مواد مغذی به پوست صورت می‌باشند که در ایجاد شادابی و از بین بردن سموم پوست نقش موثری ایفا می‌کنند. اما یک سوال مهمی که در بین استفاده کنندگان ماسک صورت وجود دارد این است که هر چند وقت یک بار باید ماسک صورت استفاده کرد؟ در این مقاله به بررسی انواع ماسک‌های صورت و مدت زمان استفاده از هریک و نکاتی که هنگام استفاده از ماسک صورت باید به آن‌ها توجه نمود پرداخت شد.

4.4/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا