7 مزیت کمتر شنیده شده تمیز کردن خانه

نظافت و شستشو

ممکن است نظافت روزانه منزل جزو فعالیت‌های مورد علاقه شما نباشد؛ اما اگر بدانید مزایای زندگی در خانه تمیز و مرتب چیست نگرش خود را در این باره تغییر خواهید داد.

بدون شک اگر از مزایای تمیز بودن خانه و نظافت منزل بدانید حتی اگر وقت، انرژی و توان کافی برای این کار نداشته باشید از یک نظافتچی منزل کمک می‌گیرید تا منزلتان را پاکیزه کند. در ادامه 7 مزیت کمتر شنیده شده زندگی در یک خانه تمیز و مرتب را بیان خواهیم کرد. با مجله آچاره همراه باشید.

نکات کلیدی

  • تمیز کردن خانه نوعی فعالیت بدنی است.
  • نظافت خانه به بهبود سلامت خانواده شما کمک می‌کند.
  •  خانه تمیز باعث می‌شود لحظات بهتری برای مهمانانتان رقم بزنید.
  • یک خانه تمیز به شما در رسیدن به مهارت مدیریت زمان کمک می‌کند.
  • در خانۀ مرتب آرامش بیشتری خواهید داشت.

7 تاثیر خانه تمیز بر زندگی شما

1. حفظ سلامت و بهداشت خانواده

یکی از مهم‌ترین مزایای خانه تمیز و مرتب، ایجاد شرایط بهداشتی بهتر در منزل است. تمیز کردن منظم و روزانه گرد و غبار سبب از بین رفتن آلرژن‌ها، باکتری‌ها و کپک‌های احتمالی می‌شود که می‌توانند منجر به مشکلات تنفسی مانند آسم و آلرژی شوند.

گرفتن گرد و غبار از روی سطوح، شستن دوره‌ای سرویس بهداشتی، شستن ظرف‌ها پس از استفاده و … می‌تواند آلودگی‌های بسیاری را از بین ببرد که ممکن است منجر به بیماری‌ شوند. با این کار، میزان قابل توجهی از بیماری‌های اعضای خانواده کاهش می‌یابد و محیطی سالم و بهداشتی برای آن‌ها فراهم می‌شود.

نظافتچی منزل با آچاره

2. مهمان‌نوازی و پذیرایی در خانه‌ای گرم و صمیمی

اگر شما عادت به تمیز کردن منزل خود به صورت روزانه نداشته باشید، ممکن است با ورود یک مهمان سرزده احساس ناراحتی و خجالت کنید. برای جلوگیری از بروز چنین حسی بهتر است که روزانه زمانی را در حد چند ده دقیقه صرف مرتب کردن خانه و گردگیری کنید.

اگر به این کار عادت کنید همیشه خودتان از مهمان‌های سرزده استقبال خواهید کرد و بدون هیچ استرس و نگرانی می‌توانید از مهمان خود پذیرایی کنید. همچنین در این شرایط فضای گرم و صمیمی خانه شما بیشتر جلوه پیدا می‌کند که برای مهمانتان خوش‌آیند است.

در آچاره سرویس ویژه‌ای داریم که به شما کمک می‌کند مهمان‌نوازی بهتری از عزیزانتان داشته باشید. سرویس خدمات پذیرایی با اعزام مهماندار خانم و آقا به شما در این امر کمک می‌کند.

3. کاهش نیاز به خرید مجدد و تعمیرات لوازم منزل

اگر از مبلمان، فرش، کفپوش خانه، درب و شیر آلات، میز و دیگر وسایل خانه به خوبی مراقبت و نگهداری کنید، دیگر نیازی به تعویض زودهنگام و تعمیر آن‌ها نخواهید داشت.

سعی کنید با نظافت روزانه منزل خود و تمیز کردن و گردگیری وسایل، آن‎ها را به حدی که نرسانید که نیازمند تعویض یا بازسازی شوند تا مجبور به خرید نشوید و از سر اختیار وسیله‌ی نو بخرید نه از سر اجبار.

4. نظافت منزل و فعالیت بدنی

فراموش نکنید که تمیز کردن خانه نوعی فعالیت بدنی محسوب می‌شود. زمانی که جاروبرقی می‌کشید یا زمین را تمیز می‌کنید، ضربان قلبتان بالا می‌رود و نوعی ورزش محسوب می‌شود. همین تحرک‌های اندک به صورت روزانه می‌تواند کالری زیادی بسوزاند و تاثیر بسیاری بر سلامتی و تندرستی شما داشته باشد.

نظافتچی منزل با آچاره

5. تاثیر خانه تمیز بر مدیریت زمان

شاید برایتان سوال باشد که چگونه با صرف وقت برای تمیز کردن منزل می‌توان در زمان صرفه‌جویی کرد. باید بدانید که اگر روزانه زمان کوتاهی را برای نظافت منزل در نظر بگیرید و همه وسایل درست سرجای خود قرار بگیرند، زمانی که به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید دیگر نیازی به صرف زمان برای پیدا کردن آن‌ها نیست.

اگر سعی کنید نظافت روزانه منزل را تبدیل به عادات روزانه خود کنید، دیگر کار دشواری به نظر نمی‌رسد. اما اگر واقعا زمان محدودی دارید و نیاز دارید که در زمان‌های آزاد خود وقتتان را طور دیگری بگذرانید، می‌توانید از سرویس نظافت منزل آچاره استفاده کنید.

6. تبدیل شدن به فردی پر انرژی و کارا

اگر محیط خانه شما پر از شلوغی و هرج و مرج و کثیفی باشد قطعا شرایطی استرس‌زا برایتان فراهم می‌کند. زمانی که آشفتگی بسیاری در محیط اطراف داشته باشید قدرت خلاقیت شما نیز کاهش می‌یابد. از مزایای خانه تمیز و مرتب آزاد شدن فکر و ذهن است.

اگر زمان کوتاهی را روزانه صرف تمیز کردن منزل خود کنید، دیگر استرس و نگرانی و آشفتگی ذهنی نخواهید داشت. در این شرایط می‌توانید افکار تازه‌ای داشته و خلاقیت بیشتری در کارهای خود به خرج دهید و متعهدانه‌تر عمل کنید و در نهایت به فردی سازنده‌تر تبدیل شوید.

نظافتچی منزل با آچاره

7. افزایش حس آرامش پس از تمیزی خانه

کثیفی و نامرتب بودن وسایل خانه باعث استرس و اضطراب می‌شود. وقتی خانه شما تمیز نیست و وسایل شما در اطراف خانه پراکنده است، ممکن است احساس کنید که چیزی را تحت کنترل خود ندارید.

در این شرایط بهترین کار، آغاز نظافت خانه و گذاشتن وسایل در سر جای خود است. اگر به صورت روزانه این کار را تکرار کنید، تاثیر خانه تمیز را خواهید یافت. تمیزی و مرتب بودن خانه حس آرامش زیادی را برای شما به وجود می‌آورد.

سخن آخر

خانه شما می‌تواند مکانی دنج، تمیز و سالم باشد. اما تمیزی خانه کمی نیاز به تلاش دارد. از مهم‌‎ترین مزایای خانه تمیز و مرتب می‌توان به آرامشی که در پی آن به وجود می‌آید اشاره کرد.

شما هم می‌توانید با اختصاص دادن زمانی کوتاه برای نظافت به این مزیت‌های مهم دست پیدا کنید و همیشه خانه‌ای تمیز و مرتب داشته باشید و از تاثیر خانه تمیز بر تمام ارکان زندگی خود لذت ببرید.

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا