چگونه از تمیز کردن خانه لذت ببریم

نظافت و شستشو

همه می‌دانیم که نظافت منزل کاری دشوار است. اینکه مدام مجبور به تمیز کردن خانه باشید ابدا خوشحال‌کننده نیست! اما نتیجه تمیزکاری و دیدن یک خانه مرتب قطعا شما را خوشحال خواهد کرد.

چه از انجام نظافت و تمیز کردن خانه لذت ببرید و چه از آن بیزار باشید، کاری است که باید انجام شود؛ پس چه بهتر که بتوانیم آن را به کاری لذت بخش تبدیل کنیم و از انجام آن خسته نشویم. در این مقاله از مجله آچاره شما را با 13 راهکار آشنا می‌کنیم که به کمک آن‌ها می‌توانید از نظافت خانه لذت ببرید.

نکات کلیدی

  • برای لذت بردن از تمیزکاری خانه، کارهای بزرگ را خرد کنید. لزومی ندارد از کارهای بزرگ و سخت شروع کنید.
  • بعد از تمیزکازی خانه به خودتان جایزه دهید.
  • کار خود را با استفاده از ابزار نظافت خوب و شوینده باکیفیت آسان کنید.

13 راهکار برای لذت بردن از نظافت منزل

1. تایمر بگذارید

هروقت برای انجام کاری زمان محدودی داشته باشیم، آن را سریعتر و بهتر انجام خواهیم داد. به نظافت به چشم یک مسابقه نگاه کنید که باید در زمان مشخصی به اتمام برسد. به طور مثال برای خودتان زمان 15 دقیقه‌ای در نظر گرفته، تایمرتان را تنظیم کنید و ببینید چقدر کار را می‌توانید در این مدت زمان به انجام برسانید.

به زمانی که در نظر گرفتید متعهد باشید. همچنین می‌توانید از تکنیک پومودورو استفاده کنید. به این ترتیب که 25 دقیقه را به کار و 5 دقیقه را به استراحت اختصاص بدهید. مطمئن باشید در 25 دقیقه کارهای زیادی را می‌توانید تمام کنید.

مشاهده رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

13 راهکار برای لذت بردن از نظافت منزل

2. با کارهای کوچک شروع کنید

لازم نیست از همان ابتدا قورباقه را قورت بدهید! اگر انجام کاری برایتان خوشایند نیست و حجم آن هم زیاد است، بهترین کار این است که ابتدا سراغ بخش‌های راحت‌تر بروید تا کار سریعتر پیش برود و انگیزه بگیرید.

به خودتان قول بدهید در هر لحظه تنها یک کار کوچک مثل تا کردن لباس‌های خشک شده را انجام دهید. زمانی که با تصور یک کار ساده و کوچک شروع می‌کنید، در ادامه سراغ کارهای دیگر می‌روید و بدون اینکه متوجه شوید بسیار بیشتر از آنچه انتظار داشتید کار می‌کنید.

چگونه از تمیز کردن خانه لذت ببریم

3. به خودتان پاداش بدهید

اگر مجبور به انجام کاری هستید که برایتان ناخوشایند است (در این مورد نظافت منزل)، حتما بعد از آن کاری لذت بخش انجام دهید. شما خودتان را بهتر از هر کس دیگری می‌شناسید، ببینید چه کاری برایتان بیشترین لذت را دارد و همان‌ را انجام دهید.

یک فنجان قهوه بنوشید، فیلم یا سریال مورد علاقه‌تان را تماشا کنید، به دیدن یک دوست صمیمی بروید و یا هر کار دیگری که حالتان را خوب می‌کند انجام دهید. به خودتان قول دهید تنها بعد از انجام نظافت منزل سراغ آن کار لذت بخش خواهید رفت.

به خودتان پاداش بدهید

4. ویدیوی آموزشی ببینید

اینترنت پر از ویدیوهای آموزشی مختلف است که می‌توانند زندگی ما را ساده‌تر کنند. در یوتوب ویدیوهایی در مورد سریع‌تر و ساده‌تر کردن کار نظافت منزل تماشا کنید. دیدن این ویدیوها به شما انگیزه می‌دهد که سریع دست به کار شده و شروع به تمیز کردن خانه کنید. حواستان باشد آنقدر درگیر ویدیو دیدن نشوید که نظافت منزل از یادتان برود!

ویدیوی آموزشی ببینید

5. مهمان دعوت کنید

زمانی که مهمان دارید چاره‌ای جز تمیز کردن خانه برایتان باقی نمی‌ماند. این یک راهکار ساده اما موثر است. نیازی نیست حتما هر هفته یک مهمانی بزرگ ترتیب دهید تا خانه‌تان تمیز بماند! دعوت کردن چند دوست برای دورهمی می‌تواند بهانه خوبی جهت دست به کار شدن برای نظافت خانه باشد.

در آچاره سرویس ویژه‌ای داریم که به شما کمک می‌کند مهمان‌نوازی بهتری از عزیزانتان داشته باشید. سرویس خدمات پذیرایی با اعزام مهماندار خانم و آقا به شما در این امر کمک می‌کند.

محاسبه رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

6. از محصولات شوینده جدید استفاده کنید

شوینده‌های مناسب می‌تواند حس بهتری به شما بدهند. حتی می‌توانید از شمع‌های معطر و یا عود برای بهتر شدن عطر فضای خانه استفاده کنید. حتما مواد شوینده را در جای مناسب و در دسترس بگذارید تا هر بار بتوانید به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

از محصولات شوینده جدید استفاده کنید

7. عوامل حواس پرتی‌ را حذف کنید

مطمئن باشید اگر برای یکی دو ساعت شبکه‌های اجتماعی را چک نکنید هیچ اتفاق مهمی نمی‌افتد. تلویزیون و هر آنچه باعث حواس پرتی‌تان می‌شود را خاموش کنید.

8. موسیقی گوش کنید

گوش دادن به موسیقی یا پادکست هنگام نظافت می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشند. گوش دادن به موسیقی حالتان را بهتر کرده و انرژی بیشتری برای انجام کارها به شما می‌دهد. می‌توانید با یک تیر دو نشان زده و نسخه صوتی کتابی که همیشه می‌خواستید بخوانید را در زمان نظافت گوش دهید.

موسیقی گوش کنید

9.  دلیل نظافت منزل را به خودتان یادآوری کنید

شکی نیست که یک خانه تمیز و مرتب بر افزایش آرامش ذهنی و تمرکز اثرگذار است. شلوغی و آشفتگی محیط اطراف روی شما اثر منفی خواهد داشت. تصور کنید بعد از یک روز پرمشغله وارد خانه‌ای آشفته و به هم ریخته شوید، بدون شک استراحت در چنین فضایی ممکن نیست.

پس به خودتان یادآوری کنید نظافت تنها فواید ظاهری و فیزیکی ندارد، بلکه روی آرامش ذهن شما نیز اثر بسزایی دارد.

10.  برنامه روتین نظافت داشته باشید

می‌توانید لیست نظافت از قسمت‌های مختلف خانه که به توجه و نظافت منظم نیاز دارند تهیه کنید. اگر از برنامه‌ریزی و نوشتن کارها لذت می‌برید، بد نیست یک دفترچه پلنر برای خودتان تهیه کنید تا بتوانید سریع خانه تکانی کنید.

لیستی از کارهایی که باید انجام شود را به طور مرتب در پلنر نوشته و هر زمان انجامشان دادید کنارشان تیک بزنید. می‌توانید یک سری از کارهای نظافتی را با دیگر کارهای روزمره‌تان ترکیب کنید؛ به طور مثال، هر شب قبل از رفتن به رختخواب ماشین ظرفشویی را روشن کرده و صبح هنگام نوشیدن چای یا قهوه ظروف شسته شده را جابجا کنید.

برنامه روتین نظافت داشته باشید

11. کارها را به صورت روزانه انجام دهید

برای هر روز هفته کار مشخصی در نظر بگیرید و همه کارها را به یک روز موکول نکنید. به طور مثال، شنبه‌ها را به شستن لباس، یکشنبه به جارو کشیدن اصولی و به همین ترتیب سایر روزهای هفته را به کاری مشخص اختصاص دهید. یادتان باشد حتما یک روز هفته را به طور کامل استراحت کنید و هیچ کار نظافتی انجام ندهید.

12.  عکس قبل و بعد بگیرید

یک راهکار جذاب و جالب برای لذت بخش‌تر کردن نظافت منزل این است که از قبل و بعد از اتمام کار نظافت از فضاهای خانه عکس بگیرید. قطعا با دیدن عکس‌های بعد از نظافت به خودتان افتخار می‌کنید.

دلیل نظافت منزل را به خودتان یادآوری کنید

13.  از نظافتچی کمک بگیرید

اگر فرد پر مشغله‌ای هستید و زمان کافی برای نظافت خانه ندارید و یا از نظر جسمی تمیز کردن خانه برایتان سخت است یا خانه بزرگی دارید و به‌تنهایی از عهده نظافتش بر نمی‌آیید از یک نظافتچی ماهر و مطمئن کمک بگیرید. البته فردی که خانه شما را تمیز می‌کند باید دو مشخصه مهم داشته باشد:

  • با سلیقه و تمیز باشد
  • قابل اعتماد باشد تا بتوانید با خیال راحت او را وارد حریم منزل خود کنید.

به احتمال زیاد راهکارهای ارائه شده در این مقاله به شما کمک می‌کنند که سریعا برای تمیز کردن خانه دست به کار شوید. یادتان باشد خودتان را سرزنش نکنید و به خودتان برچسب تنبلی نزنید! هر کسی در بعضی کارها بهتر و در بعضی دیگر ضعیف‌تر است.

نظافت منظم منزل هم مثل هرکاری دیگر نیازمند تمرین و عادت است و می‌توانید این عادت را در خودتان پرورش بدهید یا از افراد ماهر و مطمئنی که خدمات نظافت ارائه می‌دهند کمک بگیرید. مطالعه مقاله هنگام درخواست نظافتچی چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهیم؟می‌تواند برایتان مفید باشد.

با استفاده از سرویس نظافت منزل آچاره خیالتان بابت کیفیت نظافت و قابل اطمینان بودن کارگر خوب برای نظافت منزل راحت خواهد بود. همچنین می‎توانید قبل از انتخاب، امتیازات نظافتچی را مشاهده کرده و نظرات دیگران راجع به او را بخوانید و از دستمزد کارگر نظافت منزل مطلع شوید تا آگاهانه تصمیم بگیرید.

مشاهده دستمزد کارگر نظافت منزل!

4/5 - (3 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا