عوارض موی گربه روی لباس | چگونه موی گربه را از روی لباس پاک کنیم؟

حیوانات خانگینظافت و شستشونگهداری از حیوانات خانگی

داشتن گربه به عنوان حیوان خانگی، لذت بخش است، اما وقتی موی آن روی لباس‌های شما باقی می‌ماند، می‌تواند برای بسیاری از افراد مزاحمتی باشد. علاوه بر این، برخی از مردم ممکن است به دلیل حساسیت به موی گربه، واکنش آلرژیک داشته باشند.

اگر شما نیز با یک یا چند گربه در خانه زندگی می‌کنید، حتماً با مشکل عوارض موی گربه روی لباس‌ خود آشنایی دارید. در این مقاله به توضیح اینکه چگونه می‌توان از عوارض موی گربه روی لباس‌ پیشگیری کرد و آن‌ها را از لباس‌های خود حذف کرد پرداخته‌ایم.

از آنجا که نظافت منزل یکی از موارد مهم در خصوص نگهداری حیوانات خانگی است توصیه می‌کنیم برای نظافت دوره‌ای منزل و محل نگهداری حیوانات خانگی خود برنامه‌ریزی داشته باشید. چنانچه در این زمینه نیاز به خدمات نظافت منزل دارید، درخواست خود را ثبت نمایید تا نیروهای خدماتی کاربلد و مجرب آچاره در اسرع‌وقت به این امور رسیدگی نمایند.

همچنین می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و خدمات تخصصی در خصوص معاینه پت و حیوانات خانگی خود از خدمات دامپزشکی در محل متخصصان آچاره استفاده کنید.

نکات کلیدی 

  • پاکت‌های چسبی وسایل مناسبی برای جمع‌آوری موهای ریخته گربه‌ها هستند که بسته به نوع سطح، بافت و گرفتگی موی گربه، می‌توانید از انواع این محصولات استفاده کنید.
  • استفاده از دمای بالاتر از 55 درجه سانتی‌گراد در شست و شوی لباس‌ها می‌تواند به شما در جدا کردن و پاک کردن موهای گربه روی لباس‌هایتان کمک کند.
  • روش‌های خانگی مانند استفاده از برس و مکنده، استفاده از وسایلی مانند شمع، فیلتر کاغذی قهوه‌ای و صافی مایع پاک کننده نیز می‌تواند در جمع‌آوری و کاهش عوارض موی گربه روی لباس مفید باشد.

چگونه موی گربه را از روی لباس پاک کنیم؟ 

ریزش موی گربه‌ها یکی از دردسرها و چالش‌های نگهداری این حیوانات زیبا و دوست‌داشتنی است؛ زیرا ممکن است روی لباس‌ها و مبلمان شما باقی بماند و در بیشتر مواقع تمیز کردن لباس و مبلمان و همچنین فرش‌ها از موی گربه، پرزحمت است.

اما در این بخش چند راهکار موثر برای کاهش عوارض موی گربه روی لباس و تمیز کردن موی حیوانات خانگی ارائه می‌کنیم تا سرپرستان گربه‌ها بتوانند به راحتی موهای گربه خود را از روی لباس و مبلمان و سایر وسایل خانه، کاملا تمیز کنند.

1. استفاده از اسکرابر و پرزگیر

اسکرابر‌های کجکارها و پرزگیر لباسبا قابلیت پاک کردن بالا معمولا از پلاستیک چیپسی تهیه می‌شوند و برای جمع‌آوری موهای گربه بسیار موثر هستند. اسکرابر را بر روی سطح پوشیده شده با مو سریع حرکت داده و موها را جمع کنید.

چگونه موی گربه را از روی لباس پاک کنیم

2. پاکت چسب اسلیت

پاکت‌های چسبی وسایل مناسبی برای جمع‌آوری موهای ریخته گربه‌ها هستند که بسته به نوع سطح، بافت و گرفتگی موی گربه، می‌توانید از انواع این محصولات استفاده کنید.

مشاهده رایگان هزینه خدمات نظافت منزل و ساختمان!

3. استفاده از برس، شمع و …

روش‌های خانگی مانند استفاده از برس و مکنده، استفاده از وسایلی مانند شمع، فیلتر کاغذی قهوه‌ای و صافی مایع پاک کننده نیز می‌تواند در جمع‌آوری و کاهش عوارض موی گربه روی لباس مفید باشد.

چگونه موی گربه را از روی لباس پاک کنیم

4. ماشین لباسشویی

در واقع، اگر دوست ندارید با دستانتان موهای گربه را جمع کنید، ماشین لباسشویی می‌تواند بهترین گزینه باشد. برای این منظور می‌توانید لباس‌های خود را به همراه فیلتر قابل شستشو در ماشین لباسشویی بریزید که ضمن پاک کردن مو، حتی می‌تواند لباس شما را نرم کند.

عوارض موي گربه روي لباس

روش‌های پیشگیری و کاهش عوارض موی گربه روی لباس و مبلمان

علاوه بر روش‌های پاک کردن موی گربه از روی لباس، راه‌هایی نیز وجود دارد که می‌تواند به پیشگیری از عوارض موی گربه روی لباس کمک کند. در ادامه به برخی از این راه‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تمیز کردن مرتب خانه و حیوان خانگی

هنگام تمیز کردن خانه و محیط حیوان خانگی خود، اولویت باید به نظافت فرش و فرش‌های مخصوص گربه‌ها داده شود. این کار می‌تواند به کاهش وقوع مشکلات، از جمله موی گربه، کمک کند.

عوارض موی گربه روی لباس

  • شستن لباس‌ها در دمای بالا

استفاده از دمای بالاتر از 55 درجه سانتی‌گراد در شست و شوی لباس‌ها می‌تواند به شما در جدا کردن و پاک کردن موهای گربه روی لباس‌هایتان کمک کند.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

  • استفاده از کاور شیشه‌ای برای روی مبلمان

استفاده از پوشش شیشه‌ای بر روی مبلمان یا استفاده از پوشش همراه با برس برای تمیز کردن گربه از جمله راه‌های دیگری هستند که به تمیز کردن و کاهش عوارض موی گربه روی لباس و مبلمان کمک کند.

کلام آخر

برای رفع عوارض موي گربه روي لباس، راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد. همچنین، برای جلوگیری از وقوع این مشکل، راه‌حل‌های پیشگیری نظیر برس کشیدن موی حیوان و جمع‌آوری موها،شستشوی لباس‌ها در دمای بالا پيشنهاد می‌شود.

در نهایت باید توجه داشته باشید که عوارض موی گربه روی لباس و مبلمان برای کودکان و افراد مسن می‌تواند آزاردهنده باشد و لازم است کلیه اصول صحیح نگهداری گربه در خانه از سوی سرپرست حیوان رعایت شود.

2/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا