راهنمای انتخاب بهترین لوله برای گرمایش از کف

سرمایش و گرمایشگرمایشگرمایش از کف

امروزه سیستم‌های گرمایشی مختلفی در خانه‌ها به‌کار می‌رود. در این میان، گرمایش از کف یکی از بهترین راه‌ها برای گرم کردن محیط است که می‌تواند گرما را سه‌بعدی را منتشر کند؛ به‌طوری که دمای اتاق‌ها حتی در فصول سرما ثابت می‌ماند. با این حال قبل از نصب لوله گرمایش از کف در خانه خود، شما باید چند نکته را بدانید. در مرکز هر سیستم گرمایش از کف، لوله‌هایی قرار دارد که این لوله‌ها مانند شریان‌های بدن انسان عمل می‌کنند و بدون آن‌ها، سیستم گرمایش از کف کارآیی نخواهد داشت.
در زمان نصب سیستم گرمایش از کف، انتخاب لوله مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل هدف ما در این مقاله از مجله آچاره این است که به شما کمک کنیم تا بهترین لوله برای گرمایش از کف را انتخاب کنید.

سیستم گرمایش از کف چیست؟

گرمایش از کف مستلزم نصب لوله‌ها در کف اتاق‌ها است. با این کار کل کف زمین به رادیاتور تبدیل می‌شود و سیستم گرمایش از کف، اتاق‌ها را از طریق تشعشع گرم می‌کند. مبنای کار این گونه است که هوای گرم سبک‌تر است و بالاتر از هوای سرد قرار می‌گیرد؛ بنابراین اتاق‌‌ها به‌راحتی گرم خواهند شد. گرمایش از کف به این دلیل محبوب شده که به اندازه سیستم رادیاتور سنتی نیاز به تجهیزات زیادی ندارد.سیستم گرمایش از کف

گرمایش از کف دمای کاری کمتری در حدود 40 درجه سانتی‌گراد دارد؛ در حالی که سیستم رادیاتور سنتی تقریباً در دمای 65 درجه سانتی‌گراد کار می‌کند.

این سیستم از طریق لوله‌هایی که در زیر سطح کف خانه نصب شده‌اند، اتاق‌ها را از زمین به بالا گرم کرده و آن را به‌طور مساوی توزیع می‌کند. علاوه‌بر این دارای حداقل جریان هوا است تا دمای اتاق ثابت بماند.

انواع لوله‌های گرمایش از کف

قبل از این که به بررسی بیشتر بپردازیم، باید درباره انواع لوله‌ها آگاهی داشته باشیم:

به طور کلی 2 نوع سیستم گرمایش از کف وجود دارد:

  • گرمایش از کف مرطوب (گرمایش از کف با آب گرم)
  • گرمایش از کف برقی

در این مقاله عمدتاً روی نوع اول تمرکز خواهیم کرد.

اساساً در سیستم گرمایش از کف مرطوب برای گرم کردن اتاق‌ها به لوله‌هایی نیاز است که این لوله‌ها با آب گرم پر می‌شوند تا انرژی آن توسط پمپ حرارتی یا دیگ تامین شود. سیستم در زیر کف پنهان شده و لوله‌ها با کف‌پوش پوشانده می‌شوند.

این سیستم فوق‌العاده کم‌مصرف است و هزینه‌های اجرایی پایینی دارد. گاهی در سیستم گرمایش از لوله‌های LESSO روی سطح استفاده می‌شود. سیستم آب گرم در کف شامل پانل‌های عایق است که از کانال‌هایی برای لوله‌ها تشکیل شده‌اند.

گرمایش از کف برقی نوع دیگری از سیستم گرمایشی است که نصب آن در مقایسه با سیستم گرمایش از کف مرطوب، راحت‌تر و ارزان‌تر است. با این حال هزینه برق آن نسبتاً بیشتر خواهد بود. این سیستم به مدار الکتریکی خانه شما متصل بوده و از طریق ترموستات کار می‌کند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

بهترین لوله برای گرمایش از کف

انواع مختلفی از لوله‌های گرمایشی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • لوله پلاستیکی (PE-RT)
  • لوله پلی اتیلن (PB)

عملکرد این لوله‌ها براساس مواد استفاده از آن‌ها، متفاوت است.

پلی اتیلن (PB) در سیستم‌های لوله‌کشی خانه استفاده‌های زیادی داشته است. این محصول گرمایش بدون وقفه را برای ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی و زیرساخت‌های شهری فراهم می‌کند.

مطلب پیشنهادی:نصب سیستم گرمایش از کف

بهترین لوله‌ها برای گرمایش از کف

عملکرد استثنایی سیستم‌های لوله کشی PB برای گرمایش از کف، آن را به فناوری ضروری برای ساختمان‌ها و ساخت و سازهای مدرن و کم‌مصرف تبدیل کرده است. پلی اتیلن (PB) ارزان است و مزایای زیادی نیز دارد؛ مانند انعطاف‌پذیری، سهولت نصب و مقاومت در برابر یخ‌زدگی.

PE-RT مخفف «پلی اتیلن مقاوم در برابر دمای بالا» است. این نوع لوله برای سیستم‌های گرمایش از کف مبتنی بر آب طراحی شده است. پلی اتیلن دارای خواص عالی در فشار و دماهای بالا بوده و همچنین بسیار انعطاف‌پذیر است. خورنده نیست و مقاومت بسیار خوبی در برابر یخ‌زدگی دارد.

این ماده از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار است. لوله PE-RT LESSO کاملاً سازگار با محیط زیست بوده و به‌راحتی می‌توان آن را ذوب و بازیافت کرد. این ماده همچنین برای سیستم لوله‌کشی گرمایش از کف، یک گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

بهترین لوله برای گرمایش از کف باید در برابر خوردگی، دما و فشار مقاومت بالایی داشته و انعطاف‌پذیر باشد.

عمق لوله‌های گرمایش از کف چقدر است؟

لوله گرمایش از کف باید براساس اندازه لوله گرمایش و نوع کفپوش خانه شما در عمق مشخصی گذاشته شود. معمولاً حداکثر توان حرارتی برای UFH حدود 70 W/m2 برای کف‌های چوبی و 100 W/m2 برای کف‌های بتنی است.

برای این‌که این سیستم‌ها به‌طور موثر عمل کنند، خانه باید براساس مقررات ساختمان‌سازی ساخته شود. طبق مقررات هر اتاق باید گرمای موردنیاز خود را دریافت کند. مدت زمانی که طول می‌کشد تا این سیستم گرمایشی اتاق را گرم کند نیز به مواد سازنده کفپوش بستگی دارد.عمق لوله‌های گرمایش از کف

به‌عنوان مثال لوله‌هایی که در 150 میلی‌متر زیر دال بتنی قرار می‌گیرند، حدود 4 ساعت طول می‌کشد تا کل خانه را تا حدود 15 درجه سانتی‌گراد گرم کنند. از طرف دیگر ضخامت سیمان حدود 75 میلی‌متر است که UFH تا 2 ساعت طول می‌کشد تا کل خانه را گرم کند.

مطلب پیشنهادی: سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار می‌کند؟

چگونه لوله‌های گرمایش از کف را بچینیم؟

در ادامه این مقاله مراحل اولیه نصب لوله‌های گرمایش از کف را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در ابتدای کار باید تمام آنچه که نیاز دارید را تهیه کنید. در این راستا برای UFH مرطوب، عایق در نظر بگیرید، لوله گرمایش از کف را به منیفولد وصل و لوله‌گذاری را شروع کنید.بهترین لوله برای گرمایش از کف

لوله‌ها را با استفاده از منگنه روی عایق محکم کنید. دقت داشته باشید که لوله‌ها دارای فاصله مناسب برای حداکثر توزیع گرما باشند. سپس ملات را آماده کرده و آن را با دقت روی سیستم لوله‌ای که محکم شده بریزید. درنهایت کفپوش را تثبیت کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

چگونه بهترین نوع لوله برای گرمایش از کف را انتخاب کنیم؟

هنگام خرید لوله‌های گرمایش از کف باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید. در زیر چندین نکته اصلی را ذکر می‌کنیم که شما باید در نظر داشته باشید:

  1. راندمان هدایت گرما: سیستم گرمایش از کف باید در مناطقی با عایق‌بندی خوب نصب شود. به این ترتیب سطح مطلوبی از راحتی را ارائه خواهد داد.
  2. انعطاف‌پذیری: لوله گرمایش از کف بسیار منعطف باشد. در نتیجه انعطاف‌پذیری بیشتری در حین نصب فراهم می‌شود که فرآیند نصب را تسریع می‌کند.

 گرمایش از کف

  1. پایداری: مواد خام اصلی لوله‌های گرمایش از کف باید در برابر درجه حرارت بالا مقاوم باشند. مقاومت لوله‌ها اتصال قابل‌اعتماد بدون نشتی را تضمین می‌کند.
  2. طول عمر: لوله‌های مورد استفاده برای گرمایش از کف باید طول عمر پیش‌بینی‌شده 50 سال را داشته باشند.
  3. سازگاری: علاوه‌بر موارد بالا باید بررسی کنید که آیا سیستم با منابع انرژی جایگزین سازگار است یا خیر.
  4. نصب: باید روش نصب را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که 2 نوع سیستم گرمایش از کف وجود دارد که مراحل نصب متمایزی دارند.
  5. هزینه: باید هزینه‌های نصب را نیز در نظر بگیرید.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: سیستم گرمایشی مناسب

نتیجه‌گیری

سیستم‌های گرمایش از کف برای بسیاری از افراد به یک اولویت در ساختمان سازی تبدیل شده‌اند. این سیستم‌ها از نظر انرژی کارآمد هستند و هزینه‌های اجرایی پایینی دارند. به‌طور خاص اکثر صاحبان خانه سیستم‌های گرمایش از کف مبتنی بر رطوبت را کاملا مقرو‌ن‌به‌صرفه می‌دانند.

برخی افراد نیز سیستم‌های گرمایش از کف برقی را انتخاب می‌کنند؛ زیرا نصب آن‌ها ارزان‌تر است. با این حال این سیستم‌ها در مقایسه با UFH مرطوب، هزینه‌های اجرایی بالاتری دارند. به‌طور کلی گرمایش از کف (UFH) یک روش عالی برای گرم کردن خانه به جای گرمایش مرکزی سنتی است. با این حال باید مطمئن شوید که سیستم گرمایش از کف مورد انتخاب شما شرایط لازم برای گرمایش خانه شما را برآورده می‌کند.

امیدواریم که از مطالعه این مقاله از مجله آچاره بهره برده باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا