تعمیر پکیج تعمیرپکیج

7 علت چشمک زدن چراغ پکیج بوتان

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

امروزه در اکثر ساختمان‌ها، هر واحد مسکونی یک پکیج جداگانه دارد که که هوای گرم خانه و آب گرم بهداشتی، توسط همان پکیج تامین می‌شود. پکیج دیواری از هر برندی باشد، بدون استثنا پس از مدت زمانی که از آن استفاده کردید، به‌ تعمیر یا تعویض قطعات احتیاج پیدا خواهید کرد. همچنین پکیج‌ها پس از مدتی دچار مشکلات مختلفی می‌شوند.

برای مثال یکی از این مشکلات چشمک زدن چراغ پکیج بوتان باشد که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مدل‌های آنالوگی که بوتان تولید و روانه بازار می‌کند، برخلاف مدل‌های دیجیتال، برای نمایش وضعیت‌های مختلف و بروز عیب و ایرادات از طریق چراغ‌های ال‌ای‌دی به کاربر نکات لازم را گوشزد می‌کند. اگر می‌خواهید در مورد علت چشمک زدن پکیج شوفاژ بوتان بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم تا آخر مطلب همراه ما بمانید تا ر صورت نیاز به‌فکر تعمیر پکیج بوتان شوید.

نکات کلیدی

  • در مدل آنالوگ پکیج، ایراد را می‌توان از طریق چشمک زدن چراغ پکیج بوتان متوجه شد. البته مدل دیجیتال، عیب و ایرادات را از طریق چراغ‌های ال‌ای‌دی نمایش می‌دهد.
  • در این شرایط ریست کردن پکیج بوتان به شما کمک می‌کند تا عیب و ایرادات به‌وجودآمده را در اسرع وقت برطرف کنید.
  • چراغ چشمک زن پکیج بوتان به 3 رنگ قرمز، زرد و سبز نمایش پیدا می‌کند که هر کدام از آن‌ها نشان‌دهنده بروز یک مشکل منحصربه‌فرد در دستگاه هستند.

علت چشمک زدن چراغ پکیج بوتان

مدل‌های آنالوگی که توسط بوتان ارائه شده با استفاده از چراغ‌های ال‌ای‌دی، کاربر را از وجود مشکلات پیش آمده آگاه می‌کند. چراغ‌های ال‌ای‌دی تعبیه‌شده روی مدل‌های مختلف پکیج بوتان مثل اپتیما به بهترین شکل ممکن می‌توانند تمام اطلاعات موردنیاز را در اختیار شما قرار دهند.
البته لازمه این کار، آگاه بودن شما از علت چشمک زدن پکیج شوفاژ بوتان و نوع پیغامی است که چراغ‌های ال‌ای‌دی برای شما می‌فرستند.چشمک زدن چراغ پکیج بوتان

با در نظر گرفتن این موضوع که چراغ‌های چشمک زن پکیج دیواری بوتان، با 3 رنگ مختلف قرمز، زرد و سبز اطلاعات موردنیاز را به کاربر ارسال می‌کنند، پس خوب است به دلایل مختلف چشمک زدن چراغ‌های مختلف اشراف کامل داشته باشید.

اگر چراغ سبز به‌طور ثابت روشن باشد، به معنی روشن بودن مشعل پکیج بوتان است.

چراغ سبز چشمک زن پکیج بوتان؛ 1 الی 5 ثانیه

این حالت از چشمک زدن چراغ پکیج بوتان این را نشان می‌دهد که پکیج در حالت غیرفعال و آماده به‌کار قرار دارد.

چراغ چشمک زن سبز پکیج بوتان؛ هر 0.5 ثانیه

دلیل چشمک زدن چراغ پکیج بوتان در این حالت می‌تواند خیلی متفاوت باشد. برای مثال برخی از دلایل چشمک زدن چراغ پکیج هر 0.5-0.5 ثانیه شامل معیوب بودن پرشر سوئیچ دود و مجموعه فن و نیاز آن به‌تعمیر و تعویض، حالت انتظار، خرابی پمپ سیرکولاتو، حالت زمستانه، بروز مشکل در کلید فشار چگالیده و قفل کردن NTC به‌علت عیب و ایراد در کلید حداقل فشار آب است.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

بعضی از مدل‌های پکیج بوتان بعضی اوقات با شرایطی روبه‌رو می‌شوند که چراغ سبز با سرعت بالا شروع به چشمک زدن می‌کند. این شرایط نشان دهنده این است که سنسور NTC پکیج یا برد اصلی آن به عیب و اشکالاتی برخورد کرده‌اند. علاوه‌بر مواردی که ذکر کردیم، خراب بودن پمپ یا کمبود آب نیز از دیگر دلایلی هستند که باعث چشمک زدن چراغ سبز پکیج بوتان به این شیوه می‌شوند.

اگر چراغ زرد به‌طور مداوم و ثابت روشن باشد به معنی قطع شدن NTC مصرفی است.

چشمک زدن چراغ زرد پکیج بوتان

وضعیت حداکثر توان

ثابت ماندن چراغ قرمز

اشکال در کلید حداقل فشار آب، بروز مشکل در NTC گرمایش، تشکیل نشدن شعله برد کنترل. البته لازم به ذکر است که مدل‌های بدون فن پکیج دیواری بوتان اگر با این شرایط مواجه شوند، این امکان وجود دارد که در ترموستات دود آن‌ها قطع و وصل وجود داشته باشد.

چشمک زدن چراغ قرمز پکیج بوتان هر 0.5 ثانیه

ایراد در کلید تنظیم حرارتی دستگاه.

دلیل چشمک زدن چراغ پکیج بوتان

رفع چشمک زدن پکیج بوتان

پکیج‌های دیواری طوری طراحی می‌شوند که برای برطرف کردن مشکلات آن‌ها می‌توانید به‌راحتی تمام اقدامات موردنیاز را انجام دهید. در برخی مواقع نیز ریست کردن پکیج بوتان به شما کمک می‌کند تا بتوانید عیب و ایرادات به‌وجودآمده را برطرف کنید. گاهی اوقات هم شرایط طوری پیش می‌رود که گرم نشدن آب پکیج بوتان و دیگر ایرادات، به‌ تعمیر تخصصی نیاز دارد.

برای مثال ممکن است با چشمک زدن چراغ پکیج برخورد کنید که در این مواقع باید برای رفع چشمک زدن چراغ پکیج بوتان و ایرادات به‌وجودآمده، اقدامات لازم را انجام دهید. برای مثال اگر چراغ زرد پکیج به‌طور ثابت روشن باشد، تعمیر و تعویض NTC حرارتی و گرمایش می‌تواند مشکل پیش‌آمده را رفع کند. حتی ممکن است مشاهده کنید که چراغ سبز پکیج به‌صورت ثابت و هر نیم ثانیه چشمک می‌زند. برای رفع این مشکل می‌توانید کلید حداقل فشار را تعویض کنید.

البته این نکته را به‌خاطر داشته باشید که این مدل چشمک زدن بعضی وقت‌ها به‌ تعمیر تخصصی پکیج نیاز دارد. اگر پمپ سیرکولاتور باعث ارسال این فرمان برای چشمک زدن چراغ سبز بشود، باید تعمیر و تعویض آن به‌شکل کاملا تخصصی انجام بگیرد.

اگر چراغ قرمز مکررا و با سرعت بالا چشمک زد، می‌تواند علتش بروز مشکل در ترموستات باشد. در این حالت ترموستات باید مورد بررسی قرار بگیرد و اگر به تعویض نیاز داشت، تعویض شود. علاوه‌بر این، در این شرایط خرابی کلید تنظیم حرارتی می‌تواند به‌عنوان یکی از دلایل مهم بروز مشکل شمرده شود.

رفع چشمک زدن پکیج بوتان

چشمک زدن پکیج بوتان نشانه چه مشکلی است؟

این‌که چگونه از چشمک زدن پکیج بوتان متوجه عیب آن شویم، روش خاصی دارد. اگر هر کدام از موارد پایین را مشاهده کردید، یعنی پکیج شما ایراد دارد:

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

  • چراغ سبز به‌صورت ثابت روشن است: مشعل پکیج بوتان روشن است.
  • چراغ سبز چشمک زن 1-5 ثانیه: آماده کار (عدم تقاضا)
  • چراغ سبز چشمک می‌زند 0.5-0.5 ثانیه: حالت انتظار، حالت زمستانه، اشکال در کلید حداقل فشار آب، قفل کردن NTCها، پرشر دود و مجموعه فن گیرپاژ پمپ، اشکال در کلید فشار چگالیده
  • چراغ زرد به‌صورت ثابت روشن است: NTC مصرفی قطع است.
  • چراغ زرد چشمک می‌زند: وضعیت حداکثر توان
  • چراغ قرمز ثابت است: NTC گرمایش، عدم تشکیل شعله برد کنترل، اشکال در کلید حداقل فشار آب، ترموستات دود
  • چراغ قرمز چشمک زن 0.5-0.5 ثانیه: کلید حرارتی

فراموش نکنید که اگر سرویس پکیج دیواری را به‌صورت منظم و دوره‌ای انجام دهید، عمر مفید دستگاهتان افزایش پیدا می‌کند.

تعمیر پکیج های آنالوگ بوتان

تعمیر پکیج‌ های آنالوگ بوتان

پکیج‌های دیواری در شکل‌های متفاوت و تحت استاندارهای کاملا مختلف و متنوع طراحی و تولید می‌شوند. برای مثال، پکیج‌های دیجیتال، کد خطاهای خود را روی نمایشگر نشان می‌دهند. نوع خطاهای فرستاده‌شده به‌خوبی نشان می‌دهد که کدام بخش از پکیج دچار عیب و ایراد شده است.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

ارور E01 پکیج بوتان در پکیج‌های آنالوگ به شکلی دیگر نمایش داده می‌شود. به‌صورت کلی کد خطاهای هر پکیج دیواری به یک شکل هستند. مثلا در مدل آنالوگ با چشمک زدن چراغ‌های روی پنل مشخص می‌شود. در مدل‌های دیجیتالی هم با نمایان شدن عدد و حروف انگلیسی روی مانیتور دستگاه مشخص خواهند شد.

توجه داشته بشید که اگر به‌ تعمیر پکیج های آنالوگ بوتان نیاز دارید، بهتر است به دلیل تخصصی بودن کار، از یک متخصص ماهر و کاربلد کمک بگیرید تا پکیج را عیب‌یابی کرده و تعمیر پکیج به بهترین شکل ممکن به انجام برساند.

چشمک زدن چراغ پکیج بوتان

نتیجه‌گیری

امروزه خیلی از منازل و آپارتمان‌ها از پکیج برای گرم کردن آب منزل و… استفاده می‌کنند. در ایران، برندهای بسیار خوب و قابل اعتمادی هستند که محصولات بسیار باکیفیتی را ارائه می‌دهند. اما پیش‌تر هم گفتیم که فرقی نمی‌کند که پکیج انتخابی شما از چه برندی باشد؛ زیرا همه آن‌ها بدون استثنا پس از مدتی استفاده باید تعمیر شوند.

یکی از این مشکلات، چشمک زدن چراغ پکیج بوتان است که به‌طور کامل توضیح دادیم که علل بروز آن چیست. در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید عمر مفید پکیج خود را افزایش دهید، باید حتما پکیج را به‌صورت دوره‌ای سرویس کنید.

1.5/5 - (11 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. چداغ چشمک زن بوتان چشمک قرمز می زنه ولی وقتی خاموش و روشن میکنیم درست میشه ولی بعد از مدتی کار کردن مثلا حدود ۱۰ الی ۱۲ ساعت این موضوع تکرار میشه علت چیه؟

    1. درود بر شما، رله‌های برد الکترونیکی باید تعویض شود و یا پرشر فن خراب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید