تعمیر پکیج تعمیرپکیج

آموزش ریست کردن پکیج

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

پکیج‌ها از جمله مهم‌ترین وسایل خانه‌های امروزی هستند. در این مقاله قصد داریم تا شما خوانندگان عزیز را با مقوله‌ای بنام ریست پکیج آشنا کنیم تا بتوانید با استفاده از این امکان برخی از مشکلات عمده پکیج‌تان را حل کنید.

پکیج وسیله‌ای است که خرابی آن باعث بهم خوردن روتین زندگی شما می‌شود زیرا در فصول گرم سال وظیفه تامین آب گرم مصرفی و در فصول سرد سال، تامین گرمای محیط را به عهده دارد از این رو در این مقاله به بررسی علل و نحوه ریست پکیج‌های مختلف می‌پردازیم پس با ما همراه باشید تا ریست و کاربردهای آن را شرح دهیم و آن را از دیدگاه فنی بررسی نماییم. در انتهای این مقاله به این سوال چگونه پکیج را ریست کنیم پاسخ داده می‌شود. با همه شرایطی که عنوان شده است می‌توانید در صورت نیاز برای تعمیر پکیج بوتان اقدام کنید.

پکیج چیست و چه مزایایی دارد؟

پکیج‌ها انواع مختلفی بر اساس نوع سوخت و نحوه نصب آن‌ها دارند. شما زمانی که آب گرم را باز می‌کنید آب از درون سنسورهای حساس به دما و لوله‌های آب گرم عبور می‌کند و این‌گونه با کنترل دمای آن توسط پکیج آب گرم به شما می‌رسد. پکیج زمینی و پکیج دیواری دو نوع مختلف از انواع پکیج هستند.

پکیج دیواری یکی از پرطرفدارترین‌ها است. از این پکیج در بسیاری از خانه‌ها به‌منظور گرم‌کردن آب حمام، ظرف‌شویی و دستشویی استفاده می‌‌شود. مزایای پکیج هم قابل‌ ملاحظه است. شما می‌‌توانید با تنظیم دمای مناسب، آب گرم  با دمای ایده‌آل خود را داشته باشید. پکیج‌‌ها در هر واحد مسکونی قابل نصب هستند؛ لذا استقلال واحدهای مسکونی نیز حفظ می‌شود. یکی دیگر از مزایای بسیار مهم پکیج بدون صدا بودن آن است.

کاهش انرژی‌های مصرفی برق و گاز نسبت به سایر سیستم‌هایی که کار گرمایشی انجام می‌دهند از جمله دیگر مزایای آن به شمار می‌آید. پکیج‌ها چون در ابعاد تقریباً کوچک و مناسبی ساخته می‌شوند جای کمی را در خانه اشغال می‌کنند. نهایتاً باید گفت که ایمنی پکیج‌ها دارای ضریب بالایی است. همچنین برای تعمیر و کنترل نیز به‌خوبی در دسترس است. ریست پکیج

ریست کردن پکیج چیست و چه مزایایی دارد؟

با این‌همه بازهم به‌راحتی می‌توان دید که در دنیای امروزه که واحدهای مسکونی به حداقل متراژ خود رسیده‌اند، پکیج‌ها یک راه‌حل مناسب برای دسترسی به آب گرم درون خانه هستند. باتوجه‌ به مزیت‌های خاص و زیاد پکیج روزبه‌روز به تعداد آن‌ها در خانه‌ها اضافه می‌شود. پکیج‌ها نیز خراب می‌شوند. صفحه‌نمایش پکیج ارورهای مختلفی را نشان می‌دهد که هرکدام مختص به یک ارور خاص است.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

انواع برندهای ایرانی و خارجی روش مخصوص خود را برای رفع ارور و نصب دارند که یکی از مقالاتی که پیشنهاد می‌شود حتما در این زمینه مطالع کنید نصب پکیج بوتان مدل پاویا (Pavia) است.

ریست پکیج

شما برای برطرف‌کردن بسیاری از این ارورها یک راه‌حل ساده دارید. از ریست کردن پکیج استفاده کنید! این روش یک راه‌حل سریع، بدون هزینه و کارآمد برای رفع بسیاری از این ارورها به شما می‌رود. در واقع متخصصان این حوزه با آگاهی از اینکه مردم عادی توانایی تعمیر را ندارند با تعبیه یک کلید ریست سعی در ساده‌سازی هرچه بیشتر تعمیر پکیج و راه‌اندازی سریع آن را داشته‌اند. شما هم می‌توانید به‌خوبی از مزیت‌های کلید ریست استفاده کنید.

در بلاگ آچاره به انواع ارورهای پکیج بوتان و دلایل بروز آن اشاره شده است که با مطالعه ان می‌توانید از خطاهای ایجاد شده مطلع شوید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

آموزش ریست کردن پکیج

برای انواع پکیج‌های دیواری یک دکمه ریست وجود دارد. شما وقتی نیاز به استفاده از دکمه ریست پیدا می‌کنید که دستگاه برای بار اول ارور دهد. در این شرایط شما با یک ریست دوباره می‌توانید دستگاه را راه‌اندازی کنید.

البته باید به این نکته نیز توجه کنید که در صورت ارور پکیج و یا روشن شدن چراغ ریست بهتر است که به یک متخصص برای رفع مشکل مراجعه کنید. با ما همراه باشید تا ریست و کاربردهای آن را شرح دهیم و آن را از دیدگاه فنی بررسی نماییم.

ریست پکیج

شرکت‌های تولیدکننده پکیج دیواری، ریست کردن پکیج را به دو نوع متفاوت روی پانل دستگاه قرار می‌دهند. این شرکت‌ها با قراردادن یک دکمه به روی پکیج، ریست را در دسترس شما می‌گذارند. در حالت دیگر، با چرخاندن ولوم تغییر فصل به روی پانل، ریست اتفاق می‌افتد.

گاهی هرچه خرابی دستگاه فراتر از ارور است و نیاز به تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور و سایر برندهای ایرانی و خارجی دارید.

چه زمانی پکیج آلزان را ریست می‌کنیم؟

قابلیت ریست برای پکیج‌های آلزان نیز در نظر گرفته شده است. شما در هنگام مواجه با ارورهایی که با کد خطای مشخصی نشان داده می‌شوند، باید عملیات ریست پکیج آلزان را انجام دهید. کدهای خطا برای ریست این پکیج شامل موارد زیر هستند.

  • E07:خطای E07 نیز می‌تواند از برد پکیج باشد.
  • E04: خطای E04 به علت کم‌شدن فشار آب که می‌تواند به دلیل رسوبات و جرم گرفتن‌های پرشر آب اتفاق بیفتد.
  • E03: کد E03 از وجود اشکال در پرشر فن و یا سیم و یا فیش پرشر فن گزارش می‌دهد.
  • E02: کد خطای E02 مربوط به خرابی قطعه سنسور حد پکیج است.
  • E01: کد خطای E01 ایرادی را در تشکیل شعله پکیج آلزان نشان می‌دهد که می‌تواند به علت نبود گاز، خراب بودن الکترود پکیج، خراب بودن شیر گاز و بر عکس شدن فاز و نول پکیج آلزان باشد.

همان‌طور که گفته شد شما می‌توانید با یک ریست پکیج آلزان باعث رفع این ارورها در بسیاری از موارد شوید.

دکمه ریست کردن پکیج بارلی چه زمانی انجام می شود؟

دکمه ریست پکیج بارلی برای ری استارت پکیج بارلی و رفع ارور و خطای ناشی از خرابی پکیج استفاده می‌شود. شما می‌توانید در مواردی که دستگاه پکیج دیواری بارلی پیام خطای قفل شدن و یا خرابی نشان می‌دهد دکمه ریست را برای سه الی چهار ثانیه نگه دارید و بعد از این که مستطیل به روی صفحه کامل شد آن را رها کنید پس از آن دستگاه به طور مجدد شروع به کار خواهد کرد.

نمونه دیگری که دکمه ریست قابل‌استفاده است هنگامی است که کدهای خرابی E81 و یا E06 نشان داده شود. این به معنی ایجاد نشدن جرقه در دستگاه است.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

در این حالت ممکن است شیر گاز متصل به پکیج بسته باشد. با بازشدن شیر گاز و زدن دکمه ریست، دستگاه مجدداً شروع به کار خواهد کرد. کاربرد دیگر این دکمه عملیات تخلیه هوا با نگه‌داشتن آن برای بیش از 5 ثانیه در زمانی که دکمه CH و دکمه DHW در وضعیت حداکثر قرار داشته باشند.

برای رفع خطای E02 که به دلیل کمبود فشار آب در سیستم CH ، خطای E013 که مربوط به سنسور دمای گاز خروجی به‌خاطر گرمای بیش از حد است، خطای E15  به دلیل خطای فن، رفع خطای rE 06 و rE08 که به دلیل اتفاق نیفتادن جرقه و وضعیت پیشگیری از اشتعال اتفاق می‌افتد و نهایتاً خطای rE07 که مربوط به اطمینان از عمل‌کردن ترموستات است، کاربرد دارد.

یکی از دلایل شایع نشت آب پکیج است که با مطالعه مقاله مرتبط به رفع آن می‌پردازیم.

 ریست پکیج

پکیج بیتا و دکمه ریست آن

ریست پکیج بیتا نیز برای رفع ارورهای متنوعی کاربرد دارد. پکیج بیتا یک نوع از پکیج‌های بوتان به شمار می‌آید. با فعال‌شدن کلیدهای حرارتی مبدل و یا قطع ارتباط آن با برد که در این حالت چراغ قرمز نیم ثانیه روشن و نیم ثانیه خاموش می‌شود. در این حالت می‌توان از کلید ریست یا راه‌اندازی مجدد پکیج بیتا بهره برد.

خطای بعدی که می‌توان با ریست استفاده کرد خطای روشن ماندن دائم چراغ قرمز که ناشی از کمبود فشار آب مدار گرمایش است. مورد بعدی خطای ناشی از کلید ایمنی فشار دودکش است که در این حالت نیز چراغ قرمز به طور دائم روشن می‌ماند. عدم تشکیل شعله طی پروسه جرقه‌زنی و روشن بودن ثابت چراغ قرمز از دیگر موارد استفاده از دکمه ریست بیتا است.

ریست پکیج‌های ایران رادیاتور 128

برای این که شما بتوانید ریست کردن پکیج ایران رادیاتور را انجام دهید تنها کافی است که دکمه ریست را نگه دارید. پس از این بقیه چراغ‌های دستگاه روشن می‌شود و پکیج راه‌اندازی مجدد می‌شود.

نحوه ریست پکیج‌های گلد ایران

نحوه ریست کردن پکیج گلد ایران به این صورت است که با استفاده از دکمه مخصوص ریست پکیج گلد ایران، دستگاه راه‌اندازی مجدد می‌شود. این کار باعث رفع ارورهای مشخصی در این پکیج می‌گردد.

ریست کردن پکیج یونیکال و رفع خطاها آن

ریست این پکیج نیز با استفاده از دکمه مخصوص به خود انجام می‌شود. با ریست این پکیج شما می‌توانید ایرادات و خطاها را تا آنجایی که ممکن است رفع نمایید. شما می‌تواند کد خطای alkon09 که ناشی از ایراد در شعله پکیج است را با ریست پکیج یونیکال حل کنید. کد خطای E6 نیز با چک کردن دکمه ریست کردن پکیج یونیکال قابل‌رفع است.

این اشکال در صورت گیرکردن دکمه ریست به وجود می‌آید. کد خطای rE نشان‌دهنده فشار دادن بیش از حد دکمه ریست این پکیج است. این خطا زمانی رخ می‌دهد که در مدت پانزده دقیقه دستگاه بیش از 5 بار ریست شود.

با توجه به مقالات تخصصی بلاگ به شما توصیه می‌کنیم حتما انواع سختی گیر پکیج و روش نصب آن را مطالعه کنید.

سخن پایانی

در تمامی پکیج‌ها به جز برخی از پکیج‌های بسیار قدیمی از دکمه ریست استفاده شده است. این دکمه بسیار کاربردی است و در مدل‌های مختلف تا نیمی از خطاهای رخ‌داده را می‌توان با ریست حل کرد. پس لطفاً مراقب سلامت دکمه پکیج باشید. زیرا این دکمه همانند مهره وزیر در شطرنج بسیار کاربردی است! دست خود را روی دکمه ریست کردن پکیج بگذارید و دستگاه را در حالت راه‌اندازی مجدد قرار دهید. شما این کار را مکررا برای کامپیوتر شخصی خود هنگام هنگ کردن آن انجام داده‌اید.

شما می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات مطرخ نمایید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از متخصصین آجاره دریافت نمایید.

4.1/5 - (7 امتیاز)

3 دیدگاه

  1. با عرض سلام و تبریک سال نو
    ببخشید من یک دستگاه پکیج نیو وارم مدل مون دارم در حال حاضر نه خاموش میشود نه ری استارت و نه روشن میشود و مدام چراغش چشمک می زند آن را از برق هم کشیدم مشکلش حل نشد ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

    1. سلام دوست عزیز،
      احتمال زیاد مشکل از برد است. فرمان از برد صادر نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا