آیا استفاده از ماسک صورت در بارداری خطرناک است؟

زیبایی و سلامتپوست

ماسک‌های صورت برای سلامت پوست بسیار مفید هستند و نقش مهمی در زیبایی ایفا می‌کنند، اما از آنجایی که پوست در دوران بارداری بسیار حساس می‌شود، یکی از سوالات رایجی که برای افراد باردار مطرح می‌شود این است که آیا استفاده از ماسک صورت در بارداری خطرناک است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال، در این مقاله از مجله آچاره به معرفی ماسک‌های صورت بی‌خطر و پر‌خطر در بارداری می‌پردازیم.

استفاده از مواد خانگی به عنوان ماسک صورت در بارداری

به طورکلی استفاده از برخی ماسک‌های خانگی که از ساده‌ترین مواد تشکیل شده‌اند، در دوران بارداری خطری ندارند. در ادامه به معرفی هریک می‌پردازیم؛

1. آووکادو؛ بهترین ماسک صورت در بارداری

اگر دارای پوست خشکی هستید، یکی از کم‌خطر‌ترین و بهترین ماسک‌هایی که می‌توانید در این دوران استفاده کنید، ماسک آووکادو است. استفاده از ماسک صورت آووکادو به نرمی و لطافت پوست کمک بسیاری می‌کند. آواکادو را با مقداری آبلیمو و ماست ترکیب کنید و اجازه دهید حدود نیم ساعت روی صورت و گردنتان بماند سپس صورت خود را با آب سرد بشورید.

ماسک صورت در بارداری

2. استفاده ازخیار و هندوانه به عنوان ماسک صورت در بارداری

اگر در دوران بارداری پوست شما دچار آکنه شده است ماسک ترکیب خیار و هندوانه می‌تواند یک ماسک ایده‌آل برای پوست شما باشد. برای تهیه این ماسک مقداری آب خیار و آب هندوانه را با مقداری ماسک ترکیب کنید و بگذارید حدود 20 دقیقه روی پوستتان بماند. این ماسک برای کاهش جوش‌ها و التهاب صورت بسیار مفید است.

3. ماسک سیب زمینی و لیمو

اگر درای پوست چربی هستید، می‌توانید از ماسک سیب زمینی و لیمو  برای کاهش چربی و از بین بردن جوش‌های سرسیاه صورت خود استفاده کنید. یک قاشق غذا‌خوری آبلیمو را با یک قاشق غذا خوری آب سیب‌زمینی ترکیب کنید و اجازه دهید 20 دقیقه روی پوستتان بماند ماسک آبلیمو و سیب زمینی به روشن شدن پوست نیز کمک بسیاری می‌کند.

4. ماسک شیر و عسل

یکی دیگر از ماسک‌هایی که دردوران بارداری به زیبایی پوست کمک بسیاری می‌کند، استفاده از ماسک شیر و اصل است. شیر و اصل را به مقدار مساوی در یک کاسه مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت اجاره دهید روی پوست صورتتان بماند. این ماسک برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و رطوبت بخشیدن به پوست دو دوران بارداری بسیار مفید است.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

محصولات پوستی که از استفاده آن‌ها در دوران بارداری ممنوع است!

همانطور که بسیاری از مواد تشکیل دهنده صابون، لوسیون و ماسک‌های صورت برای بارداری بی‌خطر هستند، برخی مواد در محصولات پوستی وجود دارند که از استفاده آن‌ها در این دوران حساس باید پرهیز کنید. برخی از آن‌ها به شرح زیر می‌باشند:

1. ریتنوئید‌ها

ریتنوئید‌ها در برخی محصولات پوستی برای درمان چین و چروک، آکنه و سایر بیماری‌هایی پوستی استفاده می‌شوند و دارای حاوی زیادی ویتامین A هستند. مصرف دوز‌های بالای ویتامین A دردوران بارداری باعث آسیب رساندن به جنین می‌شود. به جای ریتنوئید‌ها می‌توانید از مواد حاوی ویتامین c  استفاده کنید. این ویتامین اثری شبیه به ریتنوئید دارد و باعث افزایش کلاژن‌سازی پوست می‌شود.

مطلب پیشنهادی : فرمول ماسک صورت با توت‌ فرنگی

ماسک صورت در بارداری

2. هیدروکینون

یکی دیگر از موادی که در دوران بارداری برای استفاده بر روی پوست باید از آن پرهیز کنید، استفاده از هیدروکینون است. هیدروکینون برای شفاف‌سازی و روشن شدن پوست و درمان پیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیدروکینون نسبت به سایر محصولات پوستی قدرت جذب بالاتری دارد و ممکن است برای زنان باردار دارای عوارض باشد. بنابراین از استفاده‌ی کرم‌ها و ترکیباتی که دارای این ماده باشند در دوران بارداری خوداری کنید.

3. اسیدسالیسیلیک

نوع دیگری از ماسک‌های‌ صورت که برای درمان جوش و آکنه استفاده می‌شوند، ماسک‎‌‌های  اسید سالیسیلیک هستند. استفاده از هر نوع ماسک‌ صورت در بارداری که حاوی این مواد باشد ممنوع است زیرا ریسک در معرض خطر قرار دادن جنین را بالا می‌برد.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

 استفاده از ماسک صورت در بارداری

سخن پایانی

در این مقاله در پاسخ به این سوال که  آیا استفاده از ماسک صورت در بارداری خطرناک است یا نه، به معرفی ماسک‌های بی‌خطر و مواد به کار رفته در ماسک‌های شیمیایی پر خطر پرداختیم. شما می‌توانید سوالات خود را در رابطه با استفاده از ماسک صورت دربارداری با ما درمیان بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاه‌‍ترین زمان ممکن از متخصصین آچاره دریافت کنید.

منبع: +

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا