۹ فرمول تهیه ماسک صورت با توت‌ فرنگی

زیبایی و سلامتپوست

توت‌فرنگی سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است. اگرچه این میوه اندازه کوچکی دارد اما برای سلامت قلب و پوست بسیار مفید است. از طرفی این ماسک خاصیت ضد پیری و لایه‌برداری هم دارد. در این مطلب از مجله آچاره قصد داریم درباره ۹ روش تهیه ماسک صورت با توت‌ فرنگی صحبت کنیم. پس همراه ما باشید.

فواید توت‌فرنگی برای پوست صورت

  1. درمان سوختگی
  2. محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش
  3. از بین بردن سلول‌های مرده روی پوست
  4. درمان آکنه و لک به دلیل وجود اسید سالیسیلیک
  5. افزایش تولید کلاژن پوست
  6. کاهش خطوط ریز و چین‌و‌چروک
    ماسک توت فرنگی
  7. روشن کردن رنگ پوست و کاهش ناحیه‌های تیره
  8. تقویت بافت پوست
  9. جلوگیری از پیری زودرس
  10. پاک کردن چربی‌های اضافه
  11. روشن شدن پوست

توجه: درصورتی‌که جز کسانی هستید که به توت‌فرنگی حساسیت دارید، بهتر است ابتدا ماسک‌ها را تست کنید و در صورت عدم بروز جوش، آکنه و درماتیت (اگزما) پوستی، از ماسک استفاده کنید. در غیر این صورت بهتر است به سراغ ماسک‌های طبیعی دیگری بروید.

انواع ماسک صورت با توت‌ فرنگی

1. ماسک صورت با توت‌ فرنگی و خامه تازه

برای کاهش آکنه و جوش صورت می‌توانید پوره توت‌فرنگی را با خامه تازه (درصورتی‌که پوست شما خشک است) یا ماست (اگر پوست شما چرب است) مخلوط کنید. سپس ۱ قاشق غذاخوری عسل را به ترکیب اضافه کنید. حالا باید ماسک آماده شده را روی صورت خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب گرم بشورید. بهتر است به صورت مداوم از ماسک صورت با توت‌ فرنگی و خامه یا ماست استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : انواع ماسک یخ صورت 

ماسک صورت با توت‌ فرنگی و خامه

2. ماسک توت‌فرنگی و لیمو ترش

توت‌فرنگی سرشار از سالیسیلیک اسید و لیمو ترش هم حاوی ویتامین C و قابض است. برای روشن شدن رنگ‌دانه‌های سرسخت و از بین بردن چربی‌های اضافه روی پوست می‌توانید از ماسک صورت با توت‌ فرنگی و لیمو استفاده کنید. ۱ قاشق غذاخوری آب‌لیمو را با ۱ عدد توت‌فرنگی مخلوط کنید. سپس این ماسک را رو صورت بمالید و بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه با آب ولرم صورت خود را بشورید. بهتر است هر دو یا سه بار در هفته از ماسک توت‌فرنگی و لیمو ترش استفاده کنید تا نتیجه آن را در درازمدت مشاهده کنید.توت‌فرنگی و لیمو ترش

3. ماسک توت‌فرنگی و شکلات

شکلات سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که برای پوست صورت مناسب است. برای درخشندگی پوست، از بین بردن سلول‌های مرده و ناخالصی‌ها و بهبود گردش خون می‌توانید از ماسک صورت با توت‌ فرنگی و شکلات استفاده کنید.

برای انجام کار می‌توانید ۱ عدد توت‌فرنگی خرد شده را با یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو و عسل مخلوط کنید و اجازه دهید ماسک نیم ساعت روی پوستتان بماند. سپس صورت خود را با آب سرد بشورید تا تمام مواد از روی صورت شما پاک شوند. برای رسیدن به نتیجه دلخواه بهتر است یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.شکلات به عنوان ماسک صورت

نکته: اگر پوست صورتتان حساس است، بهتر است قبل از زدن ماسک ابتدا مقدار کمی از آن را روی ناحیه دست خود تست کنید تا حساسیت نداشته باشید.

4. ماسک عسل و توت‌فرنگی

از یک چنگال برای له کردن ۴ یا ۵ توت‌فرنگی استفاده کنید. ۱ قاشق غذاخوری عسل را به توت‌فرنگی له‌شده اضافه کنید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه این ماسک روی صورت شما بماند. سپس با آب گرم صورت خود را بشورید. استفاده از این ماسک را به کسانی توصیه می‌کنیم که دوست دارند هر چه سریع‌تر ناخالصی‌‌های پوست و آکنه صورت‌شان از بین بروند. در واقع عسل برای پاک‌سازی پوست نیز بسیار مفید است.

مطلب پیشنهادی : چند وقت یک بار باید ماسک صورت استفاده کرد؟

ماسک عسل و توت‌فرنگی

5. ماسک موز و توت‌فرنگی

اگر صورتتان پر از لک است و می‌خواهید این لکه‌ها را به صورت طبیعی و خانگی از بین ببرید. پیشنهاد می‌کنیم یک چهارم فنجان موز رسیده را با توت‌فرنگی درون یک کاسه له کنید. بدون نیاز به اضافه کردن ترکیب جدید باید همین ماسک صورت با توت فرنگی و موز را روی صورت خود بمالید. صورت خود را بعد از ۱۵ دقیقه بشورید. با استفاده مداوم از ماسک می‌توانید نتیجه را به چشم خود ببینید.

6. ماسک صورت با توت‌ فرنگی و آرد برنج

یکی دیگر از ماسک‌های خانگی مخلوط چند عدد توت‌فرنگی با یک قاشق غذاخوری آرد برنج است. بعد از ترکیب مواد نیاز است آن را روی صورت خود بمالید و درنهایت بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را بشورید.

7. اسکراب توت‌فرنگی

توت‌فرنگی حاوی اسید آلفا هیدوکسیل است و خاصیت لایه‌برداری دارد. به همین دلیل خوب است یک توت‌فرنگی را برش دهید، روی تمام صورت خود بمالید و درنهایت صورت خود را بعد از یک دقیقه با آب بشورید.

8. ماسک صورت با توت‌ فرنگی و خیار

خیار سرشار از ویتامین و مواد معدنی بسیاری است که به‌عنوان آب‌رسان پوست استفاده می‌شود. در صورت ترکیب با توت‌فرنگی‌ می‌تواند آکنه، بثورات پوستی و سیاهی دور چشم را از بین ببرد. استفاده از این ماسک برای کسانی که پوست خشک دارند، پیشنهاد می‌شود.توت‌ فرنگی و خیار

یک عدد توت‌فرنگی و نصف خیار له‌شده در یک ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید. آب اضافی خیار را خالی کنید. سپس صورت خود را با این ماسک ماساژ دهید و بگذارید ۱ ساعت روی پوست صورتتان بماند. حالا باید صورت خود را با آب بشورید تا مواد از روی صورتتان پاک شود. بهتر است از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید تا در درازمدت نتیجه را مشاهده کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی : خواص نعنا برای پوست

9. ماسک صورت با توت‌ فرنگی و آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی دارد. ماسک توت‌فرنگی و آلوئه‌ورا برای کسانی مناسب است که به دنبال روشی برای درمان آکنه هستند. هم‌چنین این ماسک می‌تواند صورت شما را درخشان، مرطوب و نرم کند.

برای تهیه ماسک آلوئه‌ورا با توت‌فرنگی نیاز است ۱ قاشق چای‌خوری پالپ آلوئه‌ورا را با ۱ قاشق چای‌خوری توت‌فرنگی له‌‌شده مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت خود بمالید. هر زمان ماسک خشک شد، نیاز است صورت خود را با آب سرد بشورید. دو بار در هفته باید از این ماسک استفاده کنید؛ در غیر این صورت نتیجه دلخواه خود را مشاهده نخواهید کرد.

نتیجه‌گیری

آیا تابه‌حال از توت‌فرنگی در ماسک صورت خود استفاده کرده‌اید؟ حتما آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. در غیر این صورت اگر زیبایی، طراوت و شادابی پوست برای شما اهمیت دارد، بهتر است از ماسک صورت با توت‌ فرنگی استفاده کنید تا نتیجه آن را در درازمدت مشاهده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا