تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

بررسی 6 علت نوسان دمای یخچال فریزر

لوازم خانگییخچال و فریزر

یخچال فریزر یکی از کاربردی‌ترین لوازم برقی زندگی روزمره ما است. یخچال فریزر از یک محفظه عایق حرارتی با یک پمپ حرارتی تشکیل شده است. دمای داخل یخچال خنک می‌ماند زیرا پمپ، گرما را از داخل به خارج منتقل می‌کند و ما می‌توانیم با خیال راحت غذا را برای مدت طولانی نگهداری کنیم. اما همه این‌ها تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که یخچال فریزر به‌درستی کار کند. اگر با مشکل نوسان دما مواجه هستید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا علت نوسان دمای یخچال فریزر خود را بررسی کنید.

دلایل احتمالی نوسان دمای یخچال فریزر چیست؟

در این قسمت دلایل احتمالی نوسان دمای یخچال فریزر را بررسی خواهیم کرد.

1. باز کردن مکرر درب یخچال

  • هر بار که در یخچال را باز می‌کنید، هوای سرد از آن خارج می‌شود. اگر درب را برای مدت طولانی یا اغلب باز نگه دارید، یخچال برای حفظ کردن دما تلاش می‌کند. اگر برای مدت طولانی‌تری در را باز کنید، هوای فریزر گرم می‌شود.
  • به غیر از این، اگر مرتباً در یخچال را باز و بسته کنید، یخچال افزایش دما را احساس می‌کند و باعث کار کردن بیش از حد دستگاه می‌شود.

2. تغییر تنظیمات دما

  • تنظیمات دمای یخچال خود را به خوبی و با دقت بررسی کنید. ممکن است متوجه نشوید که چگونه نوسانات دما اتفاق می‌افتد. هر کسی که از یخچال استفاده می‌کند می‌تواند ترموستات را تنظیم کند. به این ترتیب، تنظیمات ترموستات باید به طور دوره‌ای بررسی شود تا متوجه هر گونه تغییری شوید.
  • اگر تنظیمات ترموستات یخچال شما تغییر می‌کند، از سایر کاربران بپرسید که چرا آن را تغییر می‌دهند. اگر متوجه شدید که کسی ترموستات را تنظیم نمی‌کند، در آن زمان باید ترموستات را ریست کنید. این کار کمک می‌کند تا کل سیستم خنک‌کننده شوک زده شود و دما ثابت بماند.

نوسان دمای یخچال فریزر

3. مسدود شدن سنسورها یا دریچه‌ها

مسدود شدن سنسورها یا دریچه‌ها می‌تواند یک دلیل معمولی برای نوسان دمای یخچال باشد. برای سرد نگه داشتن غذا، یخچال شما به هوای سرد نیاز دارد. در حالی که دریچه‌های مسدود شده یا حسگرها می‌توانند این روند را تغییر دهند؛ بنابراین، شما باید این نکته را در نظر بگیرید.

علاوه بر این، دریچه‌های زیادی در یخچال وجود دارد که اجازه ورود به هوای سرد را می‌دهد. وقتی دریچه‌های هوا باز باشند، یخچال می‌تواند همه چیز را سرد نگه دارد. اگر آن‌ها مسدود شوند، یخچال باید برای ثابت نگه داشتن دما بیشتر کار کند.

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر


خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر یخچال در محل


اگر ظروف غذا را در مجاورت ترموستات قرار دهید، کارایی دستگاه را کم می‌کند. قرار دادن ظروف غذای داغ نزدیک به دماسنج، دستگاه را به سمت بیشتر سرد شدن هدایت می‌کند. برعکس، اگر غذای سرد را نزدیک دریچه نگه دارید، ترموستات یخچال را گرم نگه می‌دارد. برای رفع مشکلات ناشی از مسدود شدن سنسورها یا دریچه‌ها، غذا باید در یخچال مرتب قرار داده شود. به ویژه، باید آن‌ها را از حسگرهای قابل مشاهده روی سقف یا دیوارها دور کنید. سپس اجازه دهید دستگاه برای چند ساعت کار کند.

4. کثیف بودن یا گرفتگی کویل کمپرسور

اگر ترتیب چیدن غذا یا تغییرات ترموستات دلیل نوسان دمای یخچال فریزر شما باشد، پس باید دلایل دیگری را بررسی کنید… برای ایجاد هوای خنک‌تر یخچال، دستگاه نیاز به استفاده از سیستم مبرد دارد تا گرمای داخل یخچال را از بین ببرد. در اصل، تابع دیگر به طور هم‌زمان کار می‌کند.

از نظر عملی، ممکن است به این فکر کنید که چرا دمای یخچال من در نوسان است؟ برای درک این نکته پیچیده، روی مکانیسم اصلی تمرکز کنید. چرخه فشرده سازی گاز و تبخیر ثابت در عملکرد داخلی یخچال اتفاق می‌افتد. علاوه بر این، گرمای چرخه توسط سیم‌پیچ‌های کمپرسور خارج می‌شود.

بنابراین، سیم‌پیچ‌های کمپرسور باید تمیز بمانند تا گرما را به طور مؤثر آزاد کنند. کثیف شدن، گرفتگی، مسدود شدن یا گرد و غبار گرفتن کویل کمپرسور باعث نوسان غیرقابل کنترل دما می‌شود.

نوسان دمای یخچال فریزر

مراحل تمیز کردن کویل کمپرسور به شرح زیر است:

  • یخچال را از برق بکشید. سپس آن را از دیوار دور کنید تا به کویل های کمپرسور دسترسی داشته باشید.
  • با استفاده از جاروبرقی گرد و غبار کویل را تمیز کنید.
  • سپس، یک پارچه بردارید و کویل های کمپرسور را به طور کامل تمیز کنید.
  • در نهایت یخچال را دوباره به برق وصل کنید و مطمئن شوید، دوباره کار می‌کند.
  • با رعایت این موارد باید مشکلات نوسان دمای یخچال فریزر برطرف شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

5. نوسان دمای یخچال فریزر به دلیل معیوب بودن درزبندی درب

آخرین چیزی که ممکن است در پشت مشکل دمای یخچال خود در نظر بگیرید، درزبندی بد درب است. اگر کاسه نمد درب قابل اطمینان نباشد، احتمال نشت مداوم هوای سرد به بیرون وجود خواهد داشت.

این منجر به تغییر تعادل دمای دستگاه شما می‌شود. شما باید با بررسی کردن قطعات، درز بندی یخچال را بررسی کنید. اگر هر قسمت از آن کثیف، حباب‌دار یا تاب خورده به نظر برسد، ممکن است باعث ایجاد مشکل شود. با تعویض واشر درب یخچال و با رعایت دستورالعمل‌های مناسب می‌توان آن را رفع کرد.

نوسان دمای یخچال فریزر

6. خرابی قطعات الکتریکی

در نهایت، اگر راه حل‌های ذکر شده قادر به حل مشکل نیستند، باید قطعات الکتریکی معیوب را بررسی کنید. در طولانی مدت، مدار ترموستات یخچال تست شود چون ممکن است خراب شود. در نهایت کمپرسور فرسوده می‌شود و نتیجه معمول این است که عملکرد طبیعی یخچال را مختل می‌کند.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

  کلام آخر

اگر می‌خواهید برای مدتی طولانی مواد غذایی خود را حفظ کنید، باید دمای یخچال را ثابت نگه دارید. عوامل متعددی بر دمای داخلی دستگاه شما تأثیر می‌گذارد. شما می‌توانید سوالات خود را در ارتباط با تنظیم دمای یخچال در بخش نظرات مطرح نمایید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از متخصصین آچاره دریافت نمایید.

مطلب پیشنهادی : علائم کم شدن گاز یخچال

به این پست امتیاز دهید

2 دیدگاه

  1. سلام .یخچال و فریزر هیمالیا دارم نوسانات دمایی با باز شدن درب ها بالا و پایین می‌شوند . درب ها لاستیک دولایه دارند ولی کمی پارگی هم دارند .در فریزر برفک زدایی در طول روز چندین مرتبه بیشتر از حد نرمال انجام می‌شود. علت چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید