آموزش تصویری بستن قفل پدال خودرو

خودرودزدگیر و Gps خودرو

سرقت خودرو یکی از نگرانی‌هایی است که همواره ذهن صاحبان‌ خودرو را مشغول می‌کند. با وجود سیستم‌های پیشرفته دزدگیر، همچنان بستن قفل پدال یکی از ایمن‌ترین شیوه‌های پیشگیری از سرقت است. در این مقاله قصد داریم با آموزش تصویری بستن قفل پدال ماشین، نکات مهمی را یادآوری کنیم.

نکات کلیدی

  • بعضی از قفل‌های پدال دو منظوره هستند و به‌طور همزمان، قفل و فرمان را درگیر و قفل می‌کنند.
  • قفل پدال بولاک، برای خودروهای پژو 206 و رانا مناسب نیست؛ زیرا در این خودروها، پدال‌ها نزدیک به‌هم طراحی شده‌اند و نمی‌توان از قفل پدال بولاک استفاده کرد.
  • در قفل بولاک با نزدیک شدن 2 فک بالا و پایین، قفل بسته می‎‌شود و پدال‌ها را قفل می‌کند.

قفل پدال چیست؟

قفل پدال روی پدال‌های گاز و کلاچ ماشین بسته می‌شود و تا زمان باز نشدن آن، امکان حرکت ماشین وجود ندارد. جنس این قفل‌ها فولادی است و اطراف آن را با استفاده از پلاستیک پوشش داده‌اند. سارق برای اینکه بتواند خودروی مجهز به قفل پدال را سرقت کند، به زحمت می‌افتد و به‌همین دلیل برای دزدی از ماشین‌های دارای قفل پدال صرف‌نظر می‌کند.

جنس این قفل‌ها بسیار محکم است و شکستن آن سروصدای زیاد ایجاد می‌کند. استفاده از آن برای افزایش میزان امنیت خودرو بسیار مناسب است. آموزش تصویری بستن قفل پدال در انواع خودروها راهکار خوبی برای یادگیری درست و اصولی بستن قفل پدال است تا در اثر سهل‌انگاری و کم‌اطلاعی مشکلی پیش نیاید.

در مورد نحوه غیر فعال کردن دزدگیر ماشین بیشتر بخوانید.

تعمیر خودرو را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • شارژ گاز کولر ماشین
  • تعویض روغن، فیلتر، لنت، شمع و وایر خودرو
  • خدمات مکانیکی ماشین
  • صافکاری و نقاشی، جوش پلاستیکی سپر
  • تعمیر موتور سیکلت و رفع خرابی‌ها
  • برق و باتری خودرو

تعمیرات تخصصی خودرو با تیم آچاره

تعمیر خودرو را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • شارژ گاز کولر ماشین
  • تعویض روغن، فیلتر، لنت، شمع و وایر خودرو
  • خدمات مکانیکی ماشین
  • صافکاری و نقاشی، جوش پلاستیکی سپر
  • تعمیر موتور سیکلت و رفع خرابی‌ها
  • برق و باتری خودرو

تعمیرات تخصصی خودرو با تیم آچاره

تشریح کاربرد قفل پراید در آموزش تصویری بستن قفل پدال

به‌دلیل افزایش بی‌رویه قیمت محصولات مختلف، در حال‌ حاضر آمار سرقت خودرو نیز به‌شدت افزایش یافته است. کمبود پارکینگ، هزینه‌های بالای نگهداری ماشین در پارکینگ و علت‌های مختلف دیگر، باعث می‌شود تا افراد ماشین خود را در کنار خیابان پارک کنند و محل نگهداری ایمنی نداشته باشند.

بسیاری از دارندگان‌خودرو با باز‌وبسته کردن قفل پدال مشکل دارند؛ اما می‌توان از طریق آموزش تصویری بستن قفل پدال نکات مهم و کلیدی بستن قفل پدال و انواع مختلف آن از جمله، نحوه بستن قفل پدال ال نود، طرز بستن قفل پدال پراید، بستن قفل پدال 206 و … را آموخت.

قفل خودرو‌های موجود در کشور ما از نظر کیفیت چندان رضایت‌بخش نیست و به‌راحتی باز می‌شوند؛ در نتیجه استفاده از لوازم جانبی مثل قفل‌‌ فرمان و قفل پدال برای افزایش میزان امنیت وسیله نقلیه، یک گزینه کاربردی است.

قفل پدال نمی‌تواند مانع سرقت خودرو شود؛ اما می‌تواند روند آن را به تأخیر بیندازد. به‌دلیل نحوه بستن قفل پدال و محل قرارگیری آن، بازکردن این نوع قفل، نسبت به قفل فرمان دشوارتر  است.

نحوه بستن قفل پدال ال نود

مزایا و معایب استفاده از قفل پدال

بستن قفل پدال روی خودرو باعث می‌شود تا دسترسی و استفاده از پدال خودرو امکان‌پذیر نباشد و در نتیجه خودرو از سرقت در ‌امان بماند‌. خیلی از سارقان حرفه‌ای می‌توانند قفل پدال را باز کنند؛ ولی ریسک این کار برای سارقان بالا است.

به‌طور کلی می‌توان گفت ابزار جانبی مثل قفل پدال باعث افزایش زمان لازم برای سرقت خودرو می‌شود و شرایط را برای سارق سخت­‌تر می­‌کند.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو!

انواع قفل پدال

قفل پدال دارای انواع مختلفی هستند. برخی از آن‌ها می‌توانند با قفل کردن پدال، استفاده از آن را محدود کنند. برخی از آن‌ها نیز دو‌ منظوره طراحی شده‌اند و با استفاده از آن‌ها، دیگر لازم نیست فرمان را قفل کنید. در واقع این قفل می‌تواند پدال و فرمان را همزمان درگیر کند. (برای مطالعه بیشتر در زمینه بررسی انواع فرمان خودرو کلیک کنید.)

البته معمولاً توصیه می‌شود که برای پدال و فرمان 2 قفل جدا تهیه کنید. قفل پدال قدیمی، قفل پدال بولاک و پمپی انواع این محصول هستند که برای ماشین استفاده می‌شوند و با آموزش تصویری بستن قفل پدال می‌توانید نحوه قفل کردن پدال انواع خودرو را بیاموزید.

نحوه بستن قفل پدال دومنظوره

آموزش تصویری بستن قفل پدال

نحوه بستن قفل پدال کار بسیار آسانی است و کافی است قفل پدال را در زیر پدال ماشین بگذارید و فضا مخصوص آن را قفل کنید. یک نوع از قفل‌ها فقط می‌تواند پدال کلاچ را درگیر کند و دیگری گاز و کلاچ را با یکدیگر درگیر می‌کند.

در صورت استفاده از قفل پدال روی ماشین، دیگر امکان جابه‌جایی و حرکت ماشین وجود نخواهد داشت. با طرز بستن قفل پدال پراید تقریبا یکسان است و تفاوت چندان زیادی ندارد. تنها تفاوت در نوع قفلی است که استفاده می‌­شود.

آموزش تصویری بستن قفل پدال 206 و سایر خودروها

آموزش بستن قفل پدال پمپی

با آموزش تصویری بستن قفل پدال می‌توانید به‌راحتی مراحل بستن قفل پدال پمپی را بیاموزید. برای بستن قفل پدال پمپی باید به‌شرح ذیل اقدام کنید:

  • کلید را بچرخانید تا قفل پدال باز شود.
  •  2 فک قفل پدال را از هم باز کنید.
  • پدال ترمز و کلاچ را بین دو فک قرار دهید.
  • با مقداری فشار فک‌ها را به یکدیگر نزدیک کنید و کلید را بچرخانید تا قفل بسته شود.

نحوه بستن قفل پدال

نحوه بستن قفل پدال قدیمی

یکی از انواع قفل‌های پدال، نوع قدیمی آن است که از گذشته تا امروز مورد استفاده قرار گرفته است. با توجه به آموزش تصویری بستن قفل پدال، نحوه بستن قفل پدال قدیمی به‌شرح ذیل است:

  • قفل پدال پمپی در شکل ساختاری خود دارای 2 گیره مخصوص برای نگهداری گاز و کلاچ است.
  • ابتدا باید دسته انتهایی قفل را با کلید باز کنید و پدال‌ها را در داخل قفل درگیر کنید.
  • سپس با استفاده از کلید پدال‌ها را قفل کنید.

بستن قفل پدال قدیمی

نحوه بستن قفل پدال بولاک

این قفل پدال از طریق یک فشار ساده به‌راحتی می‌تواند دور پدال‌ها بسته شود و آن‌ها را درگیر کند. نحوه بستن قفل پدال بولاک طبق مراحل زیر است:

  • تنها کافی است تا قفل را روی محل پدال‌ها بگذارید و آن را به سمت پایین فشار دهید تا ضامن قفل فعال شود.
  • در این حالت دو فک بالا و پایین قفل به سمت یکدیگر حرکت می‌کنند و پدال را درگیر می‌کنند.
  • نحوه بستن‌ این قفل به‌آسانی انجام می‌شود. قفل به‌کاررفته در این قفل پدال استوانه‌ای است و به‌دلیل بسته شدن به دور پدال، ایمنی بسیار زیادی دارد.
  • جنس فوق‌العاده خوب این محصول مقاومت آن را در برابر سوراخ‌کاری افزایش می‌دهد. این قفل برای بستن قفل پدال ۲۰۶ و رانا به‌دلیل نزدیک بودن پدال‌ها به یکدیگر، مناسب نیست.

نتیجه‌گیری

استفاده از قفل پدال و انواع آن برای حفاظت از ماشین و افزایش میزان ایمنی آن یک روش فوق‌العاده است. قفل پدال برای افزایش ایمنی حتماً باید با توجه به عوامل خاصی انتخاب شود.

نوع ماشین، آلیاژ به‌کاررفته در تهیه قفل، نحوه قفل شدن، مدل آن و… از جمله مواردی است که در زمان انتخاب قفل پدال باید در نظر داشت. خرید قفل پدال با توجه به این عوامل یک انتخاب خوب خواهد بود و تا حد زیادی می‌­تواند ماشین را در برابر سرقت حفاظت کند.

در این مطلب سعی کردیم با ارائه آموزش تصویری بستن قفل پدال، نحوه بستن انواع قفل پدال را شرح دهیم. چنانچه در خصوص خدمات خودرو در محل و بالا بردن ضریب ایمنی اتومبیل خود به مشاوره تخصصی نیاز دارید، می‌توانید با کارشناسان آچاره در تماس باشید.

سوالات متداول

قفل پدال دو منظوره چیست؟

برخی از قفل پدال‌ها دو ‌منظوره هستند و با استفاده از آن‌ها، دیگر نیازی نیست فرمان را قفل کنید.
در واقع این قفل می‌تواند پدال و فرمان را همزمان درگیر کند.

آیا قفل پدال بولاک برای پژو 206 مناسب است؟

خیر. به‌دلیل اینکه پدال‌ها در 206 و رانا نزدیک به‌هم هستند، قفل پدال بولاک برای این خودروها مناسب نیست.

آیا استفاده از قفل پدال می‌تواند از سرقت خودرو جلوگیری کند؟

در بعضی از موارد سارقان با وجود قفل پدال موفق به سرقت خودرو می‌شوند. این امر بستگی به کیفیت و ضریب ایمنی قفل پدال دارد.
اما در هر صورت به‌عنوان یک وسیله بازدارنده می‌تواند مانع از سرقت شود.

4.3/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا