نکات مهم در باب ضرورت قالیشویی در کرونا!

نظافت و شستشوقالیشویی

در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، دستورالعمل‌های زیادی در مورد تمیز کردن دست‌ها، لباس‌ها و سطوح شنیده‌ایم. اما آیا می‌دانستید که دستورالعمل‌هایی درباره ضرورت قالیشویی در کرونا نیز مطرح شده است؟ جارو کشیدن منظم فرش برای اطمینان از محافظت خانواده در برابر کووید-19 و سایر ویروس‌ها کافی نیست و اقدامات بیشتری برای از بین بردن ویروس‌ها در خانه شما لازم است. تمیز کردن فرش حتی در شرایط غیر پندمیک نیز می‌تواند چالش برانگیز باشد. 

تمیز کردن منظم فرش توسط تیمی از متخصصان می‌تواند از انتشار ویروس‌ها در خانه شما جلوگیری کند و خانواده شما را از COVID-19 در امان نگه دارد. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا بیاموزید که چرا باید برای کمک به مبارزه با کرونا برای تمیز کردن فرش برنامه‌ریزی کنید. در ادامه به نکات مهم درباره قالیشویی در کرونا و رعایت نکات بهداشتی خواهیم پرداخت.

در ادامه سه نکته را ذکر می‌کنیم که صاحبان خانه باید در نظر داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که فرش‌هایشان در طول همه‌گیری کووید-19، تا حد امکان کاملاً و ایمن تمیز شسته می‌شوند.

با توجه به شیوع مجدد این بیماری خوب است مجددا این نکات را مدنظر قرار دهیم.

نکات کلیدی

  • نظافت با ضدعفونی کردن و پاک‌سازی کردن یکسان نیست.

  • COVID-19، آلرژن‌ها، باکتری‌ها و آلاینده‌ها می‌توانند در فرش جمع شوند.

  • مرتب جارو کردن فرش یکی از موثرترین راه‌های نظافت آن است. اما برای از بردن ویروس کرونا کافی نیست.

3 نکته مهم درباره قالیشویی و رعایت بهداشت کرونا

در ادامه 3 نکته مهم درباره قالیشویی در دوران کرونا را بررسی می‌کنیم:

1. فرش را نمی‌توان ضد عفونی کرد، فقط می‌توان آن را پاک‌سازی نمود

نظافت با ضدعفونی کردن و پاک‌سازی کردن یکسان نیست. این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند اما تفاوت‌های واضحی بین آن‌ها وجود دارد. در واقع فرش را نمی‌توان ضد عفونی کرد، فقط می‌توان آن را تمیز نمود.

قالیشویی در کرونا

فرش حاوی منافذ یا سوراخ‌های کوچکی است که می‌تواند آلودگی و میکروب‌ها را جمع کند. خبر خوب این است که سطوح متخلخل نسبت به ویروس‌هایی مانند SARS-CoV-2، ویروسی که باعث COVID-19می‌شود میزبانی کمتری دارند.

از آنجایی که ویروس‌ها در سوراخ‌های سطح به دام افتاده‌اند احتمال انتقال آن‌ها به سطوح دیگر کمتر است و بنابراین برای مدت طولانی زنده نمی‌مانند. ضدعفونی کردن یا پاک‌سازی هر سطحی، اولین قدم برای تمیز کردن آن است. این کار از پنهان شدن پاتوژن در زیر لایه‌های خاک و گرد و غبار جلوگیری می‌کند. 

قالیشویی در دوران کرونا

2. جاروبرقی منظم مراقبت از فرش را تکمیل می‌کند

جاروبرقی برای تمیز و سالم نگه داشتن فرش ضروری است. یک جاروبرقی دو موتوره با سیستم فیلتر هوای ذرات با راندمان بالا (HEPA) می‌تواند ابزاری حیاتی برای مبارزه با COVID-19 در هر مکانی باشد. وزن جاروبرقی مستقیماً روی سطح در حال تمیز کردن فشار می‌آورد و مکش خاک و آلودگی مدفون در اعماق فرش را آسان‌تر می‌کند.

برخی افراد ممکن است مدل‌های جاروبرقی ایستاده با فیلتر HEPA را برای سهولت استفاده و تحرک انتخاب کنند.  پیشنهاد می‌کنیم مقاله نکات جارو کردن فرش که باعث طول عمرش آن می‌شودرا نیز مطالعه کنید. 

جاروبرقی منظم در دوران کرونا

3. انتخاب محصولات تمیزکننده باید با دقت انجام شود

انتخاب محصول تمیزکننده مناسب برای فرش موضوعی مهم بوده که همیشه هم آسان نیست. محصول اشتباه در بهترین حالت می‌تواند ناکارآمد باشد و در بدترین حالت به کف‌پوش و فرش یا به سلامت انسان آسیب برساند. در زمان قالیشویی در زمان کرونا افراد باید مطمئن شوند که از موادی استفاده می‌کنند که مهر تأیید مؤسسه فرش را دارد و دارای مهر سبز یا گواهی معادل آن می‌باشد.

انتخاب محصولات شوینده

ضرورت برنامه‌ریزی برای قالیشویی و مبارزه با کووید-19

در ادامه این مقاله شش دلیل اصلی برای برنامه‌ریزی درباره قالیشویی و رعایت بهداشت کرونا را توضیح می‌دهیم.

1. ویروس‌ها و باکتری‌ها را از بین ببرید

بهداشت جهانی دستورالعمل‌هایی را برای تمیز کردن صحیح سطوح نرم و متخلخل منتشر کرده است. ویروس‌ها، از جمله COVID-19، می‌توانند روی سطوحی مانند فرش، قالیچه، اثاثیه یا لوازم داخلی زندگی کنند. این بدان معنی است که ویروس می‌تواند از طریق این سطوح پخش شود. آلرژن‌ها، باکتری‌ها و آلاینده‌ها از قبل در فرش شما کمین کرده‌اند و همین امر می‌تواند در مورد COVID-19 نیز صادق باشد.

جاروبرقی برای ضدعفونی فرش‌ها و جلوگیری از انتشار ویروس‌ها کافی نیست. شرکت‌های خدماتی قالیشویی در کرونا از ضدعفونی‌کننده‌های قوی اما ایمن استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که همه ویروس‌ها و باکتری‌های موجود در فرش شما کاملاً از بین می‌روند. در ترکیب این محصولات، آلاینده‌ها حذف می‌شوند تا به کف‌پوش یا سلامت شما آسیبی نرسد.

استفاده از ماسک و الکل

2. آلاینده‌های غیرقابل رویت را حذف کنید

لکه‌ها همه‌جا روی سطوح فرش دیده می‌شوند. متأسفانه عناصر خطرناک‌تر اغلب همان چیزی هستند که نمی‌توانید ببینید. خاک، گرد و غبار، باکتری‌ها و ویروس‌ها اغلب دیده نمی‌شوند و شما ممکن است از وجود آن‌ها آگاه نباشید. با تمیز کردن صحیح فرش‌های خود، می‌توانید با خیال راحت از آلودگی‌های نامرئی در امان باشد.

قالیشویی در کرونا

3. از جریان هوای منزل خود محافظت کنید

فرش‌های پر از خاک و گرد و غبار می‌توانند مانعی سر راه جریان هوای تازه در خانه شما باشند. این موضوع می‌تواند باعث مشکلات سلامتی جدی برای همه افراد خانواده شود، به خصوص کسانی که مشکلات تنفسی دارند. اگر ویروس‌ها و باکتری‌ها در فرش شما به دام افتاده باشند، کیفیت هوای خانه شما می‌تواند به خطر بیفتد. با توجه به قدرت بالای سرایت ویروس کرونا و پخش شدن آن در هوا، قالیشویی در زمان کرونا جزو ضروریات محسوب می‌شود.

جاروبرقی به طور منظم همه آلودگی‌ها را از فرش شما پاک نمی‌کند. در برخی مناطق که دسترسی به جاروبرقی در آن‌ها مشکل است با گذشت زمان، گرد و غبار و زباله در فرش شما جمع شده و می‌تواند باعث گرفتگی هوای اتاق شود. این موضوع بیش از اینکه ناخوشایند باشد یک خطر بالقوه برای سلامتی هم محسوب می‌شود.

شستن قالی

4. کودکان را ایمن نگه دارید

نظافت فرش برای کودکان بسیار مهم است. در ادامه به برخی از اهمیت‌های نظافت فرش برای کودکان اشاره می‌کنیم:

  1. بهداشت و سلامت: کودکان در مراحل رشد و توسعه بدنی هستند و در تماس مستقیم با فرش قرار می‌گیرند. نگهداری صحیح و تمیزی از فرش‌ها، کاهش خطر عفونت‌ها، آلرژی‌ها و بیماری‌های پوستی را در کودکان تضمین می‌کند.
  2. کاهش آلرژی‌ها: فرش‌ها ممکن است ذرات آلرژی‌زا مانند غبار، پوست مرده، گرده گل و غیره را جذب کنند. در صورتی که فرش‌ها به طور منظم و مرتب شسته و تمیز شوند، خطر ایجاد حساسیت‌ها و آلرژی‌ها در کودکان کاهش می‌یابد.
  3. رشد روانی و اجتماعی: محیط پاک و تمیز، آرامش و آرامش روانی را برای کودکان فراهم می‌کند. 

به طور کلی، نظافت فرش برای کودکان بسیار اهمیت دارد. تمیز نگه داشتن و شستن منظم فرش‌ها در منزل، بهداشت و سلامت کودکان را تضمین می‌کند و محیط زندگی آنان را مطمئن و مطلوب می‌سازد.

بچه‌های کوچک را اغلب روی زمین می‌گذارند و اسباب‌بازی‌هایشان را در اختیارشان قرار می‌دهند. اگر فرزند خرسال دارید و زیاد به بهداشت و نظافت فرش‌های منزل توجه نمی‌کنید، ممکن است فرزندانتان در معرض خطر ویروس‌هایی باشند که در فرش‌های شما زندگی می‌کنند. در حالی که برخی شواهد نشان می‌دهد که کودکان کمتر مستعد ابتلا یا انتقال ویروس هستند، هنوز مطالب زیادی در مورد COVID-19 و کودکان ناشناخته وجود دارد.

با بازگشت کودکان به مدرسه، مهد کودک و فعالیت‌های تفریحی، آن‌ها ناگزیر روزانه با افراد بیشتری در تماس خواهند بود. همچنین، با بازگشت والدین و سایر اعضای خانواده به سر کار، احتمال ابتلا یا حمل ویروس افزایش می‌یابد.

تمیز کردن فرش یا قالیشویی و رعایت بهداشت کرونا با دانستن اینکه کودک شما برای انجام تکالیف خود روی زمین می‌نشیند یا کودک شما روی فرش با اسباب‌بازی مورد علاقه خود بازی می‌کند، آرامش خاطر را برایتان فراهم خواهد کرد.

کودکان را ایمن نگه دارید

محاسبه رایگان هزینه خدمات قالیشویی در محل!

5. صرفه‌جویی در پول

سرمایه‌گذاری در خدمات قالیشویی حرفه‌ای می‌تواند در دراز مدت در صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک کند. با تمیز کردن منظم فرش با تجهیزات و پاک‌کننده‌های مناسب و قالیشویی در زمان کرونا، می‌توانید عمر کف‌پوش خانه خود را افزایش دهید. فرش‌های کثیف می‌توانند باعث تجمع رطوبت شوند و همچنین اغلب رشد و گسترش باکتری‌ها و میکروب‌ها را آسان‌تر می‌کنند.

اگر مشکل برای تمیز کردن یا ضد عفونی کردن مناسب بیش از حد جدی شود، برای تعویض فرش خود مجبورید هزینه زیادی را خرج کنید.

شستشوی معمولی فرش نه تنها ویروس‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برد بلکه عمر مفید فرش‌های شما را نیز افزایش می‌دهد. با تمیز کردن حرفه‌ای فرش می‌توانید از بوهای ناخواسته، رنگ پریدگی فرش، نم گرفتن، لکه‌ها و تجمع گرد و غبار یا زباله جلوگیری کنید.

قالیشویی در کرونا

6. زیبایی ظاهر محیط زندگی

از آنجایی که زندگی معمولی دوباره به جهان بازگشته و مردم دوباره با دوستان و خانواده دیدارهای اجتماعی می‌کنند، حتما شما هم می‌خواهید مهمانانتان در خانه شما احساس امنیت کنند. سطوح کثیف از جمله فرش، ممکن است باعث نگرانی برخی در مورد باکتری‌ها یا ویروس‌هایی شود که به طور بالقوه در زیر آن پنهان شده‌اند. با برنامه‌ریزی منظم برای قالیشویی در کرونا، از مهمانان خود با اطمینان استقبال کنید.

مزایای زیادی را می‌توان برای تمیز کردن حرفه‌ای فرش‌ها نام برد. شما و مهمانانتان با دانستن اینکه ضدعفونی کف‌پوش خانه شما به درستی انجام شده، ویروس‌ها از بین رفته و محیطی امن ایجاد شده، می‌توانید احساس بیشتری امنیت کنید.

قالیشویی در دوران کرونا

جمع‌بندی

ویروس‌ کرونا و سویه جدید کووید-19، از طریق قطراتی که از دهان یا بینی فرد خارج می‌شوند هنگام سرفه یا بازدم و فرود آمدن بر روی سطوح یا اشیاء می‌توانند به سایرین که چشم، بینی یا دهان خود را لمس می‌کنند سرایت کنند. فرش ممکن است سطحی باشد که مرتباً توسط دست لمس نمی‌شود اما از انتشار ویروس مستثنا نیست.

میکروب‌ها در هنگام سرفه، عطسه یا صحبت کردن افراد به الیاف فرش متصل می‌شوند و روی زمین می‌افتند. فرش‌ها همچنین می‌توانند میکروب‌های کف کفش افراد را در خود جذب کنند. این‌ها همه می‌توانند دلایل مهمی باشند که ضرورت قالیشویی در زمان کرونا و ضدعفونی کردن این وسایل کاربردی را بیشتر می‌کند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا