سیم کشی تلفن

روش‌های رفع نویز تلفن سانترال

برقکاریساختمانسیم‌ کشی تلفن

نویز تلفن سانترال موجب بروز مشکلاتی در برقراری ارتباط بین خطوط مختلف خارجی و داخلی شده، و باعث افت کیفیت صدا می‌شود. حتی در برخی مواقع، ممکن است تاثیرات مخربی بر روی سرعت اینترنت adsl بگذارد.

به همین جهت یافتن علت نويز تلفن های سانترال و کسب اطلاعات در مورد چگونگی برطرف کردن این مشکل، جهت برقراری ارتباط صحیح و بدون مشکل، برای کاربران مهم است.

پس اگر شما هم به دنبال ترفندهای رفع نویز تلفن سانترال هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این گفتار همراه ما باشید.

همچنین اگر برای یافتن علت نویز تلفن سانترال نیاز به بررسی سیم‌کشی داخلی ساختمان است می‌توانید از طریق شماره 1471 یا صفحه سیم‌کشی تلفن سایت، درخواست خود را ثبت کنید تا متخصصان آچاره جهت بررسی مشکل در محل حاضر شوند.

نکات کلیدی

  • نویز تلفن سانترال می‌تواند باعث افت سرعت انتقال اطلاعات و کیفیت صدا در حین مکالمه و همچنین به‌هم‌ریختگی خطوط ADSL شود.
  • اولین راه‌حل، جهت رفع نویز تلفن سانترال یا خطوط ارتباطی، استفاده از نویزگیر است.
  • مهم‌ترین علت بروز نویز در تلفن‌های سانترال، سیم‌کشی غیراصولی ساختمان و سولفاته شدن سیم‌ها است‌.

تلفن سانترال چیست و چه تفاوتی با تلفن معمولی دارد؟

قبل از بررسی علل نویز تلفن سانترال و یادگیری ترفندهای رفع این مشکل، بهتر است با ماهیت این سیستم و تفاوتی که سیم‌کشی تلفن سانترال با تلفن‌های معمولی دارد، بیشتر آشنا شویم.

تلفن سانترال از جمله ابزارآلات کاربردی در شبکه‌های سانترال است، که با توجه به نیاز سیستم متصل به آن، وظایف مختلفی برعهده دارد. بیشترین کاربرد تلفن‌های سانترال در مراکز روابط عمومی، اورژانس و بخش پشتیبانی شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و… است.

به‌طور مثال، اپراتور مرکز به‌وسیله تلفن سانترال، می‌تواند یک تماس ورودی را به چند خط داخلی دیگر بسته به نیاز کاربر، متصل نماید.

روش های نویز تلفن سانترال

علاوه‌بر آن، تلفن‌های سانترال از مزایای دیگری نیز برخوردارند، که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.
سیم کشی تلفن

مزایای استفاده از تلفن های سانترال

  • قابلیت زمان‌سنجی و برنامه‌ریزی
  • امکان اتصال به هدست هوشمند
  • پاسخگویی به آیفون و باز کردن درب
  • انتقال یک تماس به خطوط داخلی دیگر
  • امکان راه‌اندازی و نصب سریع و آسان و…

با این وجود، در کنار تمام مزایای نام برده شده، این دستگاه نیز مانند هر وسیله هوشمند دیگری، ممکن است دچار ایرادات مختلفی شود که برطرف کردن مشکل پیش آمده در سریع‌ترین زمان ممکن، موجب بهبود راندمان کاری کاربران شده و از افت کیفیت خدمات‌رسانی سازمان جلوگیری خواهد کرد.

همان‌طور که پیش از این هم بدان اشاره کردیم، یکی از رایج‌ترین مشکلات سیستم های سانترال، وجود نویز در آنها است، که در ادامه به بررسی دقیق علل و روش‌های حل این مشکل خواهیم پرداخت.

آشنایی با ۳ دلیل نویز خطوط تلفن سانترال وترفندهای رفع آن

نویز تلفن سانترال می‌تواند باعث افت سرعت انتقال اطلاعات و کیفیت صدا در حین مکالمه شود. همچنین لازم به ذکر است که خطوط ADSL هم از آثار مخرب این اتفاق، در امان نخواهند ماند.

لذا آشنایی با علل و روش های نویز تلفن سانترال می‌تواند کمک شایانی در حل مشکلات ناشی از این مسئله بکند. به‌طور کلی دلایل مختلفی موجب بروز این اتفاق می‌شوند، که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

1. تاثیر عوامل فیزیکی بر نویز تلفن سانترال

از جمله شایع‌ترین حوادثی که موجب بروز نویز تلفن ‌های سانترال می‌شود، عوامل فیزیکی هستند. این اتفاق می‌تواند به‌دلیل رطوبت در محل تجمع سیم‌ها یا اشتباه در نقشه سیم‌کشی تلفن و سربندی‌ها رخ دهد.

استعلام قیمت سیم کشی تلفن

همچنین وزش باد نیز ممکن است سبب تاب‌خوردگی و شل شدن سیم و کابل‌های تلفن شده و در نهایت منجر به این اتفاق شود. سایر عوامل فیزیکی تاثیرگذار بر روی نویز تلفن سانترال عبارتند از:

  • القاء ارتعاشات و حرارت با کابل سیم‌کشی تلفن
  • پوسیدگی و کهنگی سیم‌های بیرون و داخل ساختمان
  • آسیب دیدن و قطع اتصال سیم و کابل با فلزات

2. استفاده از دوشاخه‌های ضد برق

گاهی اوقات اصلی‌ترین دلیل نویز خطوط تلفن سانترال، استفاده از دوشاخه‌های ضد برق است. درصورتیکه فکر می‌کنید علت وجود نویز در سیستم، می‌تواند این مسئله باشد، برای تست وضعیت، دوشاخه ضد برق را از پریز جدا کرده و شرایط را با دوشاخه معمولی مورد بررسی قرار دهید.

ترفندهای رفع نویز تلفن سانترال

3. سولفات شدن پریز و اشکالات سیم‌کشی

در برخی مواقع، سولفات شدن پریز و رعایت نکردن اصول استاندارد، به هنگام سیم‌کشی موجب بروز اختلال و ایجاد نویز در تلفن سانترال می‌شود. در چنین شرایطی، برای بررسی وضعیت، بهتر است دستگاه را روی پریز دیگری مورد بررسی قرار دهید.

در رابطه با سیم‌کشی نادرست نیز باید بگوییم که اگر کابل‌های برق و تلفن در امتداد و موازات هم نصب شوند، کابل برق موجب بروز نویز در سیم‌های تلفن خواهد شد. گاهی هم به دلایل مختلف، سیم‌کشی‌های داخل ساختمان دچار مشکل می‌شوند، که منجر به ایجاد نویز تلفن سانترال خواهد شد.

یکی از این دلایل، استفاده از سیم‌های بی‌کیفیت و غیراستاندارد در سیم‌کشی ساختمان است‌. سیم‌های بی‌کیفیت پس از مدتی فرسوده شده و دچار قطعی و پارگی می‌شوند؛ در چنین وضعیتی، تعویض سیم‌کشی ساختمان، می‌تواند بخش عمده مشکلات را برطرف نماید.

دلیل نویز خطوط تلفن سانترال

چطور بفهمیم مشکل نویز تلفن سانترال از مخابرات است یا ساختمان؟!

تا اینجای کار برخی از ترفندهای رفع نویز تلفن سانترال را با هم بررسی کردیم، حال نوبت آن است که بگوییم اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، چطور می‌توانید بفهمید که منبع این اتفاق از داخل ساختمان است یا از طرف مخابرات؟

بدین منظور دستگاه تلفن‌تان را در ورودی منزل، مستقیما به سیم مخابرات متصل نمایید. اگر همچنان نویز و اختلالات وجود داشت، یعنی مشکل از سیم‌کشی کابل‌های مخابرات (تا درب منزل شما) است‌.

ثبت درخواست سیم کشی تلفن ساختمان

در چنین وضعیتی، باید سریعا با اداره مخابرات تماس گرفته و مشکل را با آنها در میان بگذارید. کارکنان شرکت مخابرات در اسرع وقت در محل خرابی حاضر شده و مشکل اتصال سیم تلفن به سیم مخابرات را بررسی و مشکل را برطرف می‌کنند.

ناگفته نماند که اگر با اتصال دستگاه تلفن، به سیم مخابرات در ورودی منزل، نویز برطرف شود؛ یعنی مشکل از داخل ساختمان است و به احتمال زیاد باید توسط یک متخصص برای عیب‌یابی سیم‌کشی تلفن اقدام کنید و سیم‌کشی ساختمان‌تان را تعویض نمایید.

نویز تلفن های سانترال

چطوری نویزهای تلفن سانترال رو برطرف کنیم؟

در بخش بررسی 3 علت اصلی نویز تلفن های سانترال راهکارهای رفع مشکل را بیان کردیم. اما برای بررسی بیشتر لازم است که چند راهکار کاربردی دیگر را نیز بدانیم تا در مواقع ضروری بتوانیم مشکل نویز تلفن سانترال را برطرف کنیم. این روش‌های کاربردی عبارتند از:

  • اتصال نویزگیر به کابل تلفن
  • ارتقاء کیفیت خطوط تلفن ADSL
  • افزایش سرعت اینترنت
  • ایجاد تغییرات در تنظیمات فایرفاکس
  • ایجاد تغییرات در تنظیمات روتر
  • استفاده از نرم افزار تست نویز خط تلفن

چطوری نویزهای تلفن سانترال رو برطرف کنیم؟

استفاده از نرم افزار تست نویز خط تلفن

همانطور که پیش از این هم بدان اشاره کردیم، نویز خط تلفن سانترال تاثیر مستقیمی بر روی سرعت اینترنت خواهد گذاشت. لذا شما می‌توانید با استفاده از نرم افزارها یا سایت‌های تست سرعت اینترنت، برای بررسی این موضوع، استفاده کنید.

یکی از این نرم‌افزارها، speedtest.net است که می‌توانید به کمک آن، مشکل مربوطه را تشخیص دهید. به خاطر داشته باشید که به هنگام تست، حتما فیلترشکن خود را خاموش نمایید.

سخن پایانی

نویز تلفن سانترال شرایط ناخوشایندی را در ارتباطات و تماس‌ها ایجاد می‌کند تا جایی که ممکن است امور یک مجموعه مجهز به تلفن سانترال را مختل نماید. اما شناسایی علت‌ها و رفع مشکل آن چندان پیچیده نیست.

اگر شما هم کاربر تلفن سانترال هستید با روش‌هایی که در این مطلب عنوان شد می‌توانید به‌راحتی علت نویز تلفن سانترال را تشخیص داده و مشکل را برطرف کنید.

سوالات متداول

نویز تلفن سانترال باعث بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

نویز تلفن سانترال می‌تواند باعث افت سرعت انتقال اطلاعات و کیفیت صدا در حین مکالمه شود. همچنین لازم به ذکر است که خطوط ADSL هم از آثار مخرب این اتفاق، در امان نخواهند ماند.

کابل‌های برق در چه حالتی روی خطوط تلفن نویز ایجاد می‌کنند؟

اگر کابل‌های برق و تلفن در امتداد و موازات هم نصب شوند، کابل برق موجب بروز نویز در سیم‌های تلفن خواهد شد.

نویز داخلی خط تلفن سانترال چگونه ایجاد می‌شود؟

نویز داخلی خط تلفن سانترال، می‌تواند به دلیل ایرادات ناشی از سیم‌کشی‌های غیراصولی در ساختمان باشد، که باید توسط یک فرد متخصص بررسی و پس از تشخیص، تعویض گردد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سیم کشی تلفن
خدمات تخصصی سیم کشی تلفن با آچاره

 

کلیک کنید