تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

آموزش ترمیم لاستیک سوراخ شده خودرو با میخ

خودروسرویس و نگهداری

اگر میخ یا شی تیزی داخل لاستیک خودروتان فرو رفته، لازم است ماشینتان را به تعمیرگاه برسانید تا لاستیک بررسی شده و تعویض یا تعمیر شود. رانندگی با لاستیکی که به‌خوبی تعمیر نشده، می‌تواند به ماشین آسیب بزند، باعث مایل شدن ماشین در حین رانندگی بشود و برای شما و دیگر سرنشینان خودرو مشکل ایجاد کند. اما اگر در شرایط بدی هستید و نمی‌توانید ماشین را برای تعمیر لاستیک به جایی برسانید، می‌توانید آن را موقتی ترمیم کنید.

بدین ترتیب نیازی به استفاده از یدک‌کش نیست و می‌توانید تا تعمیرگاه رانندگی کنید که لاستیک‌ها به‌طور کامل بررسی شوند. در ادامه بیشتر درباره ترمیم لاستیک سوراخ شده خودرو برایتان توضیح می‌دهیم.

لطفا این مقاله را تا انتها دنبال کنید و در نهایت اگر شما نیز راهی برای رفع وترمیم لاستیک سوراخ شده می‌دانید، در قسمت نظرات مطرح بفرمایید.

راه اول: برای ترمیم لاستیک سوراخ شده به تعمیرگاه مراجعه کنید

تعمیرکاران لاستیک را درمی‌آورند، طوری سوراخ را می‌بندند که بتوانید با خیال آسوده رانندگی کنید. اگر می‌خواهید که لاستیک را نگه دارید و عوضش نکنید، باید اجازه دهید که متخصصین سوراخ آن را ببندند چون وقتی که شما ترمیم می‌کنید، نتیجه موقتی است و در دراز مدت تاثیری نخواهد داشت.

برای بردن خودرو به تعمیرگاه، اول نگاهی به لاستیک بیندازید. اگر بادش خالی شده، با آن رانندگی نکنید. اگر مطمئن نیستید، دستتان را بالای جایی که سوراخ شده بگیرید و ببینید که هوا از آن خارج می‌شود یا نه. همچنین می‌توانید کمی آب روی محل مورد نظر بپاشید و ببینید که حباب تشکیل می‌شود یا نه. اگر حباب شکل بگیرد، یعنی از لاستیک باد خارج می‌شود. اما اگر باد از لاستیک بیرون نمی‌زند، یعنی می‌توانید سوار شوید و تا تعمیرگاه بروید. 

تعویض و ترمیم لاستیک در محل با آچاره

حواستان باشد که با لاستیکی که باد از آن خارج می‌شود، به تعمیرگاه نروید. اگر لاستیک یدک دارید، آن را جایگزین لاستیک معیوب کنید. در غیر این صورت، از یدک‌کش کمک بگیرید تا خودروتان را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه برساند.

 فراموش نکنید که شما می‌توانید با ثبت سفارش در سایت آچاره، چنین خدماتی را در محل دریافت کنید و بدون این‌که به تعمیرگاه بروید، لاستیک خودروتان در محل عوض می‌شود.

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

راه دوم: لاستیک خودروتان را عوض کنید

میخ را از لاستیک بیرون بکشید و اندازه سوراخ ایجاد شده را بررسی کنید. اگر بیش از نیم سانت است، باید لاستیک عوض شود. با ذره‌بین عمق سوراخ را بررسی کنید. اگر سوراخ ایجاد شده در کناره‌های لاستیک است، نمی‌توان ترمیمش کرد. اگر مطمئن نیستید و نمی‌توانید اندازه و موقعیت سوراخ ایجاد شده را به‌خوبی تشخیص دهید، آن را به تعمیرکار نشان دهید. هزینه‌ی تعمیر لاستیک از تعویض آن بسیار کمتر است؛ پس ببینید راهی برای تعمیر آن وجود دارد یا نه. اگر تعمیر لاستیک امکان‌پذیر نبود، حتما عوضش کنید. 

ترمیم لاستیک سوراخ شده

اگر خواستید لاستیک را به تعمیرگاه برسانید ولی لاستیک یدکی نداشتید و یدک‌کش هم پیدا نکردید، با ابزار پلاگین می‌توانید سوراخ را پلاگ کنید و ماشین را به تعمیر گاه برسانید.

مطلب پیشنهادی : سوالات متداول و دانستی‌های لاستیک ماشین

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

استفاده از ابزار پلاگین برای ترمیم لاستیک سوراخ شده

توجه داشته باشید که بعد از پلاگ کردن لاستیک، به یک تلنبه هم نیاز دارید. پس اگر تلنبه ندارید، زحمت پلاگ کردن را نکشید. یک کیت پلاگین خودرو، می‌تواند به طور موقتی شما را نجات دهد و اگر در ناکجاآباد گیر افتاده‌اید، شما را به موقع به تعمیرگاه برساند. درون کیت پلاگین، پلاگ‌های  لاستیک، یک سوزن، و سوهان وجود دارد. حواستان باشد که نباید برای رانندگی دائمی و بلندمدت روی پلاگین حساب کنید. پلاگین فقط شما را در لحظه از مخمصه نجات می‌دهد. 

زمان تعویض لاستیک ها

اگر جایی که سوراخ شده را به‌خوبی نمی‌بینید، لاستیک را از ماشین جدا کنید. با کمک جک، ماشین را ۱۵ سانت از زمین جدا کنید و با کمک آچار، پیچ‌های لاستیک را باز، و آن را از زیر ماشین خارج کنید. بدین ترتیب به راحتی می‌توانید سوراخ را پیدا کنید.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

با توجه به این‌که سوراخ کجای لاستیک ایجاد شده،‌باید تصمیم بگیرید که می‌توان آن را ترمیم کرد یا نه. اگر سوراخ روی آج لاستیک یا کناره‌های لاستیک باشد، نمی‌توانید از پلاگ موقت استفاده کنید. اگر سوراخ بیشتر از نیم سانت باشد هم نمی‌توانید این کار را بکنید چون وقتی سوراخ بزرگ باشد، حین رانندگی پلاگ از آن خارج شده و منجر به تصادف می‌شود. اگر سوراخ اندازه کوچکتری داشته باشد، با ابزار مناسب می‌توانید پلاگ را درون سوراخ قرار دهید و موقتا سوراخ را ببندید. سوزن مناسب این کار که در کیت پلاگین است، شمایل T شکلی دارد. پلاگ را داخل سوراخ سوزن قرار دهید. 

وقتی که پلاگ را درون سوزن جاگیر کردید، با انبر میخ را از لاستیک خارج کنید و سوهان را بردارید. سوهان این کار، شبیه سوزن است با این تفاوت که سوراخ ندارد. با کمک سوهان، سوراخ را بخراشید که وقتی پلاگ را داخل سوراخ گذاشتید، جایی برای چسبیدن داشته باشد. سپس سوزن را بردارید و داخل سوراخ قرار دهید و با دست فشار دهید. احتمالا زور زیادی لازم باشد بزنید تا پلاگ وارد سوراخ شود. آن‌قدر فشار دهید تا پلاگ کامل داخل برود و فقط حدود یک سانت از لبه‌هایش بیرون بماند.

این‌طوری پلاگ باید داخل بماند و شما بتوانید سوزن را از آن خارج کنید. اگر بعد از بیرون آوردن سوزن، پلاگ هم خارج شد، مجددا این کار را انجام دهید. قسمتی از پلاگ که بیرون مانده بود را با کمک چاقو یا تیغ ببرید تا به سطح جاده نچسبد. با یک تلنبه سیار که در همه خودروها هست، لاستیک را کمی باد کنید تا باد لاستیک‌ها بالانس شود. اگر نمی‌دانید چقدر باید آن را باد کنید، از دفترچه راهنما کمک بگیرید. 

چه زمان باید لاستیک را تعمیر کرد

سخن پایانی

رانندگی با لاستیک آسیب دیده، می‌تواند خطرناک باشد و نباید به لاستیک سوراخ شده بی‌توجه باشید. روش‌هایی که در این مقاله گفته شدند، شما را به‌طور موقت از دردسر رها می‌کند تا بتوانید خودرو را به متخصصین برسانید. اگر سوالی درباره ترمیم لاستیک سوراخ شده خودرو برایتان ایجاد شد، حتما در قسمت نظرات مطرح کنید تا متخصصین خودرو آچاره به آن‌ها پاسخ دهند. همچنین، چنانچه برای تعویض لاستیک در محل نیاز به نیروهای متخصص داشتید، از طریق سایت و یا اپلیکیشن آچاره می‌توانید اقدام کنید یا از طریق شماره ۱۴۷۱ با ما در تماس باشید.

منبع: +

5/5 - (5 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام، داخل لاستیک جلو سمت راننده پیج هشت رفته بود و برای من از چسب هایی که داخل مقاله گفتید استفاده کردن و گفتن مشکلی پیش نمیاد ولی شک دارم برای زمان یخبندان و هوای گرم و جاده وزمین خاکی……
    لازمه که زاپاس رو بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید