ترفندهای خانه داری | 12 ترفند جالب خانه داری که کارتان را راحت‌تر می‌کند!

نظافت و شستشوخانه‌داری

خانه داری کار ساده‌ای نیست، اما ترفندهایی وجود دارد که می‌توانند انجام کارهای خانه را برایمان بسیار لذت بخش‌ کنند. همه ما دوست داریم که خانه‌ای تمیز و زیبا داشته باشیم و بتوانیم کارها را در اسرع وقت پیش ببریم. ترفندهای خانه داری جدید کمک می‌کنند کار را در زمان کمتر و راحت‌تر پیش برده و از انجام آن لذت ببریم. در این مقاله از آچاره ترفندهای خانه داری کوتاه را به شما معرفی می‌کنیم.

12 ترفند خانه داری برای کسانی که به فکر راحت‌تر کردن کارها هستند!

1. داشتن برنامه غذایی

یکی از وقت‌گیرترین کارهای خانه غذا درست کردن است. خصوصا اگر ندانیم چه غذایی می‌خواهیم درست کنیم. تکرار روزانه این موضوع می‌تواند تبدیل به مشکلی آزار دهنده شود و زمان و انرژی زیادی از ما بگیرد. می‌توانید یک لیست از غذاهای مورد علاقه و مناسب برای خانواده تهیه کنید و برای هر هفته برنامه غذایی داشته باشید.

اپلیکیشن‌‌های زیادی هستند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. هم می‌توانید یک برنامه غذایی از این اپ‌ها گرفته و هم مواد غذایی موجود را در آن‌ها وارد کنید تا به شما غذای مناسب را پیشنهاد بدهند. با این کار نه تنها در زمان و انرژی‌تان صرفه جویی می‌کنید، بلکه خرید مواد غذایی‌تان را نیز بهینه کرده‌اید.

مشاهده رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

ترفندهای خانه داری - تدوین برنامه غذایی

2. آماده کردن لیست خرید

حتما برای شما هم پیش آمده که تصمیم به درست کردن غذا یا دسری گرفته باشید و متوجه بشوید یکی از مواد آن را در خانه ندارید. همیشه یک لیست از مواد غذایی مورد نیازتان در دسترس داشته باشید. بهتر است لیست را در گوشی هوشمندتان بنویسید تا هر زمانی به راحتی بتوانید موارد را اضافه و حذف کنید.

داشتن یک لیست آماده کمک می‌کند که هر بار هوشمندانه‌تر خرید خانه را انحام داده و از شر این حس که خرید چیزی را فراموش کردید خلاص شوید!

3. اضافه کردن سفید کننده در فلاش تانک

اغلب ما تا زمانی که دستشویی جرم نگیرد سراغ کار سخت تمیز کردن آن نمی‌رویم. یکی از ترفندهای جالب خانه داری برای همیشه تمیز نگه داشتن توالت اضافه کردن مقدار کمی سفید کننده به آب فلاش تانک است. با انجام این کار میزان زیادی از کار و زحمت تان برای نظافت دستشویی را کم می‌کنید! از بین بردن زردی کاسه توالت

4. باز کردن لوله با سرکه و جوش شیرین

یک ترفند خانه داری جالب و هیجان انگیز برای باز کردن مسیر لوله‌ها! کمی جوش شیرین را داخل مجرای آب سینک ریخته و روی آن سرکه بریزید. این ترکیب جادویی یک لوله باز کن قوی است.

مشاهده رایگان قیمت خدمات نظافت منزل و ساختمان!

5. استفاده از سبد

یکی از وسایلی که می‌تواند کار مرتب کردن خانه را برایتان راحت‌تر کند استفاده از سبد است. سبدها با انواع سایز و شکل‌های مختلف برای هر آیتمی در بازار موجودند و به خانه داری منظم کمک می‌کنند. می‌توانید اقلام مختلف از کاغذها و اسناد گرفته تا اسباب بازی بچه‌ها را در سبدهای جداگانه گذاشته و با این ترفند خیلی سریع خانه را مرتب و جمع و جور کنید.

ترفندهای خانه داری - نظم به خانه با استفاده از سبد

6. برق انداختن نقره با فویل

یکی از ترفندهای جالب خانه داری کاربرد فویل برای برق انداختن نقره‌جات است. دیگر نیازی نیست برای جلا دادن به ظروف نقره از پولیش نقره استفاده کنید. برای استفاده از فویل آن را داخل یک سطل پلاستیکی بگذارید به طوری که کامل دیواره‌های سطح را بپوشاند.

ظروف نقره را داخل سطل گذاشته و روی آن‌ها یک چهارم فنجان (60 میلی لیتر) جوش شیرین و سپس یک گالن آب جوش بریزید. آب و جوش شیرین را هم بزنید و بگذارید ظروف نقره حداقل برای 10 تا 15 دقیقه در این محلول بمانند.

یکی دیگر از ترفندهای خانه داری که برای برق انداختن نقره می‌توانید استفاده کنید، ترکیب خمیر ماننده آرد ذرت و آب است. این خمیر را روی ظروف مالیده و پس از خشک شدن آن را پاک کنید و به وسیله پارچه ظروف نقره را برق بیاندازید.

7. بهبود رنگ لباس‌های تیره با قهوه

برای اینکه رنگ و روی رفته لباس‌های تیره را برگردانید از ترفندهای خانه داری جدید استفاده کنید. با اضافه کردن 2 فنجان قهوه یا چای پررنگ (بدون هیچ افزودنی) به چرخه آبکشی ماشین لباسشویی می‌توانید لباس‌های تمیز و تیره‌تری داشته باشید.

ترفند خانه داری بهبود رنگ لباس‌های تیره با قهوه

8. شستشوی ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی علاوه بر اینکه لباس‌هایمان را تمیز می‌کند خودش نیاز به شستشو دارد تا عمر بیشتر و کارایی بالاتری داشته باشد. یک فنجان آب داغ به همراه یک فنجان سرکه سفید را داخل ماشین لباسشویی ریخته و یک چرخه شستشو را انتخاب کنید. با این کار آهک و کپک‌های احتمالی موجود در ماشین لباسشویی را نیز حذف کرده و آن را ضدعفونی می‌کنید.

ترفندهای خانه داری برای تمیز کردن لباسشویی

9. رفع بوی سیر با استیل

بوی سیر از دسته بوهای قوی است که به راحتی از بین نمی‌رود. برای اینکه از شر بوی سیر روی دستتان خلاص شوید دو راه دارید: مالیدن دست به ظرف استیل و یا استفاده از سرکه. بعد از شستشوی دست کمی سرکه روی دستتان مالیده و اجازه بدهید بماند تا بوی سیر از بین برود.

10. از بین بردن جای آب و حلقه فنجان

ماندن رد فنجان روی میزهای چوبی ظاهر ناخوشایندی ایجاد می‌کند. اما با ترفندهای خانه داری جدید می‌توانید به راحتی این لکه‌ها را از بین ببرید. برای از بین بردن جای آب و حلقه فنجان روی قسمت مورد نظر سشوار گرفته و سپس کمی روی آن روغن زیتون مالیده و پاک کنید تا لکه کاملا از بین برود.

11. از بین بردن بوی ظروف پلاستیکی

معمولا بعد از مدتی استفاده از ظروف پلاستیکی این ظروف بو گرفته و آثار غذا روی آن‌ها نمایان می‌شود. به جای دور ریختن ظروف می‌توانید از جوش شیرین برای رفع مشکل استفاده کنید. ظروف مورد نظر را به مدت یک شب در محلول آب ولرم و یک قاشق جوش شیرین خیس کرده و روز بعد آن‌ها را با آب بشویید.

12. خلاصی از رسوبات کتری

کتری را با آب و سرکه سفید به نسبت نصف نصف پر کنید. بعد از 24 ساعت کتری را آب کشی کرده و می‌بینید که تمام آهک‌ها و رسوبات ان از بین رفته‌اند.

شما چه تجربه‌ای از ترفندهای خانه داری دارید که کارتان را در خانه راحت می‌کند؟ لطفا در بخش نظرات آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

3.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا