آموزش کامل ساخت موم اپیلاسیون

زیبایی و سلامتپوست

ساخت موم اپیلاسیون موضوع این مطلب از مچله آچاره است برای آشنایی همه چیز درباره اپیلاسیون همراه ما باشید.

اگر از آن دسته افرادی که  به انجام کارهایی برای زیبایی بیشتر اهمیت می‌دهید، قرار دادن زرده تخم مرغ روی موهایتان یا آووکادو روی صورتتان احتمالاً به اندازه شست و شوی بدن هنگام دوش گرفتن معمولی است. با این حال، کندن موهای بدن؟ نه چندان رایج نیست زیرا که ما ترجیح می‌دهیم برخی از چیزها را به افراد حرفه ای بسپاریم .گفته می‌شود که موم زدن بر بدن و حذف کردن موها با آن روش اصلی حذف موهای زائد در مصر باستان است (کلوئه‌پاترا ممکن است حتی از طرفداران آن بوده باشد) و دلیل خوبی هم دارد. به عنوان مثال، مواد موجود در خمیر واقعی کاملاً طبیعی هستند و آن‌ها را به رویایی برای افراد حساس تبدیل می کند. این واقعیت وجود دارد که با موم زدن از ریشه مو بیرون می‌آید و کمتر روی پوست را آسیب می‌رساند. اگر موهای پرپشتی دارید، اپیلاسیون ممکن است مناسب‌تر باشد.

موم چیست؟

موم اپیلاسیون

موم شکر یک محلول اپیلاسیون کاملا طبیعی است که سال هاست مورد استفاده قرار می‌گیرد. موم شکر نتایجی مانند لایه برداری و آبرسانی دارد که معمولاً پس از اپیلاسیون یا اصلاح یافت نمی‌شود. در حالی که اصلاح می‌تواند باعث رشد موهای زائد در انواع موهای زبرتر شود و موها به سرعت رشد کنند، موم شکر موها را از ریشه می‌کند و منجر به کاهش مو می‌شود، نتایج می‌تواند تا 28 روز دوام داشته باشد.

اپیلاسیون با وکس بهتر است یا موم زدن؟

موم شکرک زدن به عنوان گزینه ملایم شناخته شده است. اپیلاسیون با وکس بسیار بد است و دلیل آن این است که نه تنها موها را مستقیماً از فولیکول جدا می‌کند، بلکه لایه بالایی پوست را نیز با آن جدا می‌کند. از طرف دیگر، موم به پوست نمی‌چسبد، بنابراین شما فقط درد ناشی از برداشتن موها را متحمل می‌شوید. با این حال، هیچ یک از روش‌های اپیلاسیون موهای زائد را نباید در مناطقی که از رتینوئیدها استفاده می‌کنید، استفاده کنید، زیرا آن‌ها می‌توانند پوست شما را بسیار حساس و شکننده کنند.

ثانیاً، موم برای کار کردن باید گرم یا داغ باشد، به این معنی که اگر می‌خواهید در خانه وکس انجام دهید، در معرض خطر سوختگی قرار می‌گیرید (این یک خطر فوق‌العاده بالا نیست، اما هنوز هم احتمال دارد). با این حال، با شکرک زدن، خمیر در دمای اتاق و با گرمای پوست شما بهترین عملکرد را دارد، بنابراین خطر سوختگی وجود ندارد.

در نهایت، جهت کشیده شدن موها تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. وقتی اپیلاسیون می‌کنید، موم را در جهت رویش مو بمالید، سپس آن را در جهت مخالف جدا کنید. با موم شکرک زدن، می‌توانید آن را در جهت مخالف بمالید و سپس آن را در جهت طبیعی رشد مو تکان دهید.

آیا می‌توان اپیلاسیون با موم را در خانه انجام داد؟

میتوانی؟ آره. اما در نسبت با آرایشگاه قطعاً کمی بیشتر طول می‌کشد و اگر خودتان آن را انجام دهید، ممکن است کمی دردناک‌تر باشد. او می‌گوید دلیل آن این است که تلنگر خاصی برای حذف وجود دارد چیزی که بدیهی است که متخصصان در طول زمان یاد می‌گیرند.

مطلب پیشنهادی آیا اپیلاسیون پوست را تیره می‌کند؟

بسیاری از مردم وقتی در خانه موم شکر می‌زنند، سعی می‌کنند شکر را به‌جای موازی با پوست به سمت بالا تکان دهند، که بیشتر تحریک‌کننده است. هنگامی که این کار را انجام دادید، شکرک زدن در خانه امکان پذیر است، اما ابرخی از افراد به کسانی که پوست حساسی دارند توصیه می‌کنند در صورت امکان به یک متخصص مراجعه کنند. برخی افراد فوراً دچار سوزش می‌شوند، و به همین دلیل است که آن‌ها واقعاً باید مطمئن شوند که تک تک موها در جهت طبیعی رشد مو برداشته می‌شوند.

آیا موم زدن در خانه آسان است؟

“آسان” اولین (یا دومین یا سومین) کلمه‌ای نیست که برای توصیف موم زدن بتوانیم به کار ببریم با این حال، هنوز هم می‌توان آن را در خانه امتحان کرد. اگر این کار را در خانه انجام می‌دهید، ساده‌ترین راه به عنوان یک مبتدی، استفاده از تکنیک نواری است که شبیه کیت اپیلاسیون نواری است. با این حال، از آنجایی که موها در چندین جهت رشد می کنند و شما نمی‌توانید به راحتی انگشتان خود را روی نوار مانور دهید، نوار به اندازه تکنیک تکان دادن دستی دقیق نخواهد بود، بنابراین فقط این را در نظر داشته باشید. پس از آن، شما این چالش را دارید که بفهمید چگونه موم با قوام‌های مختلف درست کنید.

طرز تهیه موم اپیلاسیون

  • مواد مورد نیاز
  • شکر سفید 1 پیمانه
  •  1/8  فنجان آب لیمو (یا سرکه سیب)
  • 1/8  فنجان آب گرم
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

روتین مراقبت از لب اسکراب لب + بالم لب

دستورالعمل‌ ساخت موم اپیلاسیون

  • یک قابلمه متوسط ​​را روی اجاق بگذارید و همه مواد را به قابلمه اضافه کنید.
  • مخلوط را روی حرارت زیاد قرار دهید تا بجوشد و حتما مرتباً هم بزنید تا نسوزد.
  • وقتی مخلوط شروع به حباب زدن کرد، حرارت را کم کنید و مرتب به هم زدن ادامه دهید.
  • وقتی مخلوط به رنگ قهوه‌ای طلایی در آمد قابلمه را از روی حرارت بردارید. قوام موم شکر شما باید شبیه شربت داغ باشد. اگر مانند عسل غلیظ است، آن را کمی بیشتر گرم کنید.
  • به یک کاسه منتقل کنید و اجازه دهید خمیر به مدت 30 دقیقه خنک شود. موم هنوز باید گرم باشد اما به راحتی قابل دست زدن است.
  • ما استفاده از شکر سفید (در مقابل قهوه‌ای) را برای تهیه موم توصیه می‌کنیم زیرا مشاهده تغییر رنگ با شکر قهوه‌ای سخت است و خیلی سریع سفت می‌شود.

مطلب پیشنهادی راهکارهایی برای کاهش درد اپیلاسیون

نحوه استفاده از موم اپلاسیون

  • موم شکر شما می‌تواند روی صورت یا بدن اعمال شود، تا زمانی که طول مو حداقل یک چهارم اینچ باشد.
  • موم را با نوک انگشتان و شست خود نگه دارید.
  • موم را در جهتی که موها رشد می‌کنند پخش کنید.
  • پوست را با دست دیگر بکشید و موم را با حرکتی سریع در جهت مخالف بکشید.
  • همیشه موم را به موازات پوست جدا کنید.
  • اگر خمیر اضافی دارید، آن را در ظرف پلاستیکی در دمای اتاق نگهداری کنید.
  • برای تسریع روند خنک شدن خمیر با قاشق آن را در یک توپ قرار دهید و آن را در یک کاسه آب با دمای اتاق برای چند دقیقه قرار دهید.

مطلب پیشنهادی اپیلاسیون آقایان

مراقبت‌های بعد از اپیلاسیون با موم

پس از برداشتن مو، باقی مانده موم را با پاک کننده پوست یا آب گرم و حوله پاک کنید. همچنین می‌توانید یک تا دو روز پس از اپیلاسیون با موم به طور مرتب از کرم ضد عفونی کننده استفاده کنید. استفاده از روغن نارگیل را برای کاهش اسیدیته و تسکین پوست توصیه می‌شود همچنین، از ورزش کردن یا حمام‌های آب گرم اجتناب کنید، پوست ناحیه اپیلاسیون شده ممکن است به گرما حساس باشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا