آموزش استفاده از حنای ابرو

زیبایی و سلامتمژه و ابرو

آموزش استفاده از حنای ابرو یکی از آموزش‌های جذاب و مفیدی است که بهتر است بانوان با آن آشنایی بیشتری داشته باشند. بی‌شک ابروها نقش بسیار موثری در زیبایی چهره دارند. به همین دلیل سالیان طولانی است که در حوزه زیبایی و آرایشی برای زیباتر کردن ابروها، از تکنیک‌های متنوعی استفاده می‌شود. در گذشته روش‌های مورد استفاده کاملا مبتدی و بسیار کوتاه مدت بود. مانند استفاده از سرمه و مداد و صابون‌ و ژل‌های مخصوص برای فرم‌دهی و پررنگ کردن ابروها. اما کمی بعدتر با ظهور شیوه‌هایی مانند تاتو، هاشور، لیفت و میکروبلیدینگ از این روش‌های تخصصی بهره‌برداری بیشتری شد.

واقعیت این است که بعضی از این روش‌ها ماندگاری بسیار کمی دارند. بعضی دیگر نیز مستلزم صرف هزینه بسیار بالایی هستند و گاها نیز از سوی پزشکان برای سلامتی پوست مضر تشخیص داده شدند. اما در این میان روش نوینی ابداع شده است که علاوه بر تاثیرگذاری بالا، نه تنها برای پوست و ابرو مضر نیست، بلکه به دلیل گیاهی بودن موجب تقویت ابرو هم می‌شود. به همین دلیل این روش که همان استفاده از حنا برای ابرو است امروزه در سرتاسر دنیا به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.

حنا؛ گیاهی شگفت‌انگیز با خاصیت درمانی فوق‌العاده!

گیاه حنا برای ما ایرانیان ناشناخته نیست. زیرا ایرانیان جزء اولین اقوامی بودند که به خواص شگفت‌انگیز حنا پی برده و در طول هزاران سال از آن بهره برده‌اند. گیاه حنا که با نام علمی Lawsonia inermis شناخته می‌شود، یک گیاه پرخاصیت آسیایی است. تمامی قسمت‌های این گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما بیشترین قسمت مورد مصرف آن برگ‌ها هستند. با چیدن برگ‌های این گیاه و خشک کردن آن‌ها پودر حنا به دست می‌آید که به شیوه سنتی می‌توان با اضافه کردن مقداری آب به این پودر، خمیری به دست آورد که ضمن خاصیت درمانی بسیار بالا، می‌تواند موجب تیره شدن رنگ موها شود. امروزه زدن نقش حنا روی پوست دست و پا بسیار مرسوم شده است و به نوعی تاتوی گیاهی محسوب می‌شود.

حنای ابرو

فواید درمانی گیاه حنا

  • حنا پرکاربردترین گیاهی است که در حوزه سلامت و زیبایی پوست سالیان متمادی مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه برای درمان ریزش موی سر و ابرو، شوره و خارش پوست بسیار موثر بوده و امروزه برای ساخت ماسک‌های مو از این گیاه استفاده‌های فراوانی می‌شود.
  • حنا دارای خاصیت ضد‌التهابی و ضد قارچ می‌باشد. به همین دلیل برای درمان و التیام زخم‌های پوست بسیار موثر است.
  • به وسیله حنا می‌توان انواع اگزمای پوستی، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست را درمان کرد.
  • در حالت کلی گیاه حنا برای درمان سردرد و میگرن، درد مفاصل، رشد و تقویت ناخن‌ها، برطرف کردن مسمومیت، تنظیم فشار خون و … بسیار مفید است. تنها موضوعی که باید در مورد گیاه حنا در نظر داشت، ایجاد آلرژی این گیاه برای بعضی افراد است. به دلیل وجود ماده شیمیایی PPD در حنا ممکن است که این ماده برای افراد ایجاد حساسیت کرده و موجب خارش و تورم پوستشان شود.

بیشتر بخوانید: آموزش استفاده از شابلون ابرو

آیا می‌توان از پودر حنای سنتی برای ابروها استفاده کرد؟

اگر برای خرید حنای ابرو به بازار مراجعه کنید مشاهده خواهید کرد که متریالی که به عنوان حنای ابرو به شما ارائه می‌گردد اصلا شباهتی به پودر حنای سنتی ندارد. در واقع حنای ابرو به صورت آماده مصرف در رنگ‌بندی‌های متنوع از قهوه‌ای روشن تا تیره و سیاه در قالب لوازم آرایشی مصرفی و یا به صورت پودرهای آماده به فروش می‌رسد. در واقع مصرف‌کنندگان پودر آماده، بیشتر متخصصین مراقبت زیبایی پوست هستند که با ترکیب حرفه‌ای پودرها به مشتریان خود خدمات ارائه می‌نمایند. افراد غیرحرفه‌ای نیز می‌توانند به وسیله ابزار مخصوص حنای ابرو از این محصولات به‌راحتی استفاده نمایند.

البته باید در نظر داشت که این موضوع به معنای آن نیست که شما نمی‌توانید از پودر حنای سنتی برای ابروهای خود استفاده کنید. اما واقعیت این است که استفاده از پودر حنای سنتی ریسک بالایی خواهد داشت. زیرا میزان تیرگی یا قرمزی حنا و همچنین زمان‌بندی که برای آن در نظر می‌گیرید ممکن است نتیجه کار را چندان دلچسب و رضایت‌بخش نکند. از آنجا که حنای ابرو موجب رنگی شدن پوست زیر ابرو نیز می‌شود، در صورتی که رنگ مورد دلخواه را روی ابروهای خود به دست نیاورید ممکن است این موضوع برای مدتی موجب رنجش شما شود. بنابراین در استفاده از حنای سنتی باید بسیار احتیاط نمایید.

بیشتر بخوانید: انواع اصلاح ابرو: 10 فرم ابرو برای انواع صورت

 آموزش استفاده از حنای ابرو

برای استفاده از حنای ابرو لازم است تا تمامی مراحل به دقت انجام شود تا نتیجه حاصله رضایت‌بخش باشد.

1. تست ایمنی

اگر شما برای اولین بار از حنای ابرو استفاده می‌کنید بهتر است ابتدا آن را روی پوست خود تست نمایید. البته قبل از هرچیز لازم است برای این کار از برند و مارک‌های معتبری استفاده کنید که دارای تاریخ تولید محصول و نشان استاندارد کیفیت باشند. در نظر داشته باشید که بهترین روش تست ایمنی انجام آن 48 ساعت قبل از استفاده می‌باشد. یعنی ابتدا لازم است روی پوست دست خود تست را انجام داده و 48 ساعت صبر کنید. در صورتی که علائمی از خارش و تورم و حساسیت در پوست شما نمایان نشد، می‌توانید با اطمینان خاطر از محصول استفاده نمایید.

2. انتخاب رنگ مناسب حنای ابرو

دلیل اهمیت انتخاب درست رنگ حنای ابرو نسبت به سایر محصولات مانند رنگ‌های شیمیایی این است که حنا خاصیت رنگ‌کنندگی و ماندگاری بالایی دارد. به همین دلیل علاوه بر موهای ابرو، پوست زیر و اطراف ابرو نیز به وسیله حنا رنگی می‌شود و ممکن است پاک شدن آن از روی پوست روزها به طول بیانجامد. به همین دلیل لازم است با توجه به تنوع رنگ‌های موجود که البته بیشتر در طیف رنگ قهوه‌ای با توناژهای متفاوت عرضه می‌شوند، رنگ مناسب خود را انتخاب نمایید.

3. لایه‌برداری پوست و پاکسازی ابرو

برای اینکه حنا بهتر در پوست و مو نفوذ کرده و نتیجه بهتری به دست آید، ابتدا لازم است ابروهای خود را کاملا بشویید تا چربی و سلول‌های مرده از روی پوست جدا شوند. برای این کار می‌توانید از ژل‌های  و یا سوپرسیلیوم استفاده نمایید. فقط کافی است به اندازه یک نخود از ژل را روی ابرو به خوبی ماساژ دهید و سپس با یک پد پنبه‌ای آن را از روی ابروی خود پاک کنید.

4. آموزش استفاده از حنای ابرو؛ فرم‌دهی به ابرو

در این مرحله بهتر است به وسیله موچین، نخ یا اپیلاسیون موهای زائد ابرو برداشته شوند (آموزش برداشتن ابرو به‌صورت حرفه‌ای در خانه). این کار موجب می‌شود شکل دادن به ابرو بدون نقص انجام شود. سپس با استفاده از خط‌کش طراحی ابرو برای اینکه ابروها کاملا قرینه شده و ظاهر یکسانی با یکدیگر داشته باشند خطوطی در قسمت تاج قوس و دم ابرو ایجاد می‌شود.

5. استفاده از پاست (خمیر) مخصوص ابرو

همانگونه که قبلا عنوان شد، حنا قابلیت رنگ‌دهی بالایی روی پوست دارد. ممکن است در زمان گذاشتن حنا روی ابرو کادر مشخص شده کاملا رعایت نشده و کمی از حنا به بیرون از کادر مشخص شده پخش شود. در این صورت شکل ابرو کاملا خراب شده و ظاهر نازیبایی خواهد داشت. اما برای جلوگیری از این مشکل می‌توان با استفاده از پاست که شبیه به کرم است و خمیری سفید رنگ می‌باشد، دور کادر ابرو را پوشاند و علامت‌گذاری کرد. به این ترتیب ابروها کاملا قرینه و تمیز خواهند بود.

6. آماده‌سازی حنا

  • اگر از حنای آماده استفاده می‌کنید مشکل خاصی نخواهید داشت. فقط کافی است طبق دستورالعمل به وسیله فرچه و یا برس مخصوص، حنا را روی ابروی خود بکشید. اما اگر از پودر حنا استفاده می‌کنید لازم است که آن را برای استفاده آماده کنید. برای این کار 25 گرم پودر حنا که معادل یک قاشق می‌باشد را با 15 الی 20 قطره مایع مخصوصی که به همراه پودر عرضه می‌شود یا سوپر سیلیوم رنگی مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست تهیه شود. توجه داشته باشید که رنگ‌های روشن‌تر نسبت به رنگ‌های تیره‌تر به مایع بیشتری نیاز دارند.
  • بعد از مخلوط کردن به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا خمیر کمی خود را بگیرد و از روی ابرو شره نکند. بعد از گذشت این مدت، با استفاده از یک برس قوس‌دار با دقت حنا را روی کادر مشخص شده ابرو بگذارید. برای این کار لازم است برس را به حالت ضربه‌ای و کمی با فشار روی ابرو بگذارید. زیرا می‌خواهیم که پوست زیر ابرو نیز رنگ بگیرد تا هم ماندگاری بیشتری داشته باشد و هم پررنگ‌تر و طبیعی‌تر جلوه کند. اگر ابروها پرپشت باشند بهتر است این کار با فشار بیشتری انجام شود.
  • معمولا زمان‌دهی مناسب جهت رنگ‌پذیری ابرو روی محصول درج می‌شود. اما بهتر است در مواقعی شما نیز برای رسیدن به رنگ دلخواه ابرو را چک کنید. بهتر است بعد از 5 تا 10 دقیقه قسمتی از حنای روی ابرو را بردارید و میزان تیرگی را چک کنید. اگر هنوز لازم است که مدت زمان بیشتری روی ابرو بماند مجددا ابرو را به حنا آغشته کنید. نهایتا بعد از گذشت 20 دقیقه می‌توانید با پنبه حنای روی ابرو را پاک کنید

حنای ابرو

یک نکته حرفه‌ای برای آموزش استفاده از حنای ابرو؛

توجه داشته باشید برای طبیعی‌تر شدن رنگ ابرو باید تاج یا همان سر ابرو کم‌رنگ‌تر از قوس و دم ابرو باشد. به همین دلیل بعد از گذشت 5 دقیقه حنای تاج ابرو را پاک کنید تا آن قسمت کمتر رنگ بگیرد. به این ترتیب شما یک ابروی کاملا طبیعی با رنگی بسیار زیبا خواهید داشت. معمولا رنگ حنا بر روی ابرو به مدت 4 تا 5 هفته ماندگاری دارد. اگر شما تمامی مراحل یاد شده را به درستی انجام دهید در طول این مدت، از زیبایی ابروهای خود لذت بیشتری خواهید برد.

مراقبت‌های بعد از حنای ابرو

  • برای ماندگاری بیشتر حنای ابرو و رنگ‌دهی بهتر لازم است که چند نکته را رعایت کنید؛
  • حداقل به مدت 12 ساعت از شستن ابرو خودداری کنید.
  • برای تمیز کردن حنا صرفا از پنبه استفاده نمایید. توجه داشته باشید که پنبه خیس و مرطوب نباشد.
  • از محصولات پاک‌کننده که حاوی روغن و اسکراب هستند استفاده نکنید. زیرا این مواد می‌توانند در تغییر رنگ حنا تاثیر داشته باشند.
  • از قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید پرهیز کنید.
  • برای شستشوی صورت خود از شوینده‌های ملایم استفاده کنید.

حنای ابرو

آیا استفاده از حنای ابرو برای تمامی افراد بدون ضرر است؟

به دلیل اینکه حنای ابرو یک فراورده کاملا گیاهی و طبیعی است، برای مصرف‌کننده آسیب‌رسان نخواهد بود. تنها مسئله‌ای که ممکن است موجب آسیب شود، ایجاد آلرژی این گیاه برای بعضی افراد است. به همین دلیل همواره توصیه می‌شود که قبل از استفاده حتما تست ایمنی انجام شود.

اما از طرف پزشکان و متخصصان پوست توصیه می‌شود که بعضی افراد برای استفاده از حنا احتیاط بیشتری داشته باشند. این افراد شامل گروه‌های ذیل می‌باشند؛

  • افراد آلرژیک
  • افراد دارای مشکلات پوستی همچون پسوریازیس یا روزاسه در ناحیه صورت و ابرو
  • افرادی که به تازگی روی پوست خود لایه‌برداری‌های عمیق انجام داده‌اند
  • کسانی که دچار آفتاب‌سوختگی در ناحیه صورت و ابرو هستند
  • کسانی که در یکسال گذشته آکوتان مصرف کرده‌اند

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا در زمینه آموزش استفاده از حنای ابرو اطلاعات مفیدی در اختیار شما همراهان همیشگی قرار دهیم. شما می‌توانید با آموزش و انجام حنای ابرو به شکلی اصولی و درست علاوه بر جلوگیری از صرف هزینه‌های سنگین، همیشه ابروهایی آراسته و زیبا داشته باشید. چنانچه در این خصوص نیاز به مشاوره بیشتر دارید می‌توانید از طریق شماره 1471 با متخصصان پوست و موی آچاره مشورت نمایید.

3.9/5 - (20 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا