تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت بوق زدن یخچال پارس چیست؟

یخچال و فریزرلوازم خانگی

خوشبختانه امروزه در اکثر یخچال‌های مدل جدید سیستم‌ هشدار تعبیه شده است. زمانی که در یخچال فریز مشکلی وجود داشته باشد، این سیستم به نحوی به افراد هشدار می‌دهد. برخی اوقات ممکن است در یخچال‌ها، به ویژه آن دسته از مدل‌هایی که فاقد برفک هستند، صدای بوق شنیده شود. این صدا هرچند ثانیه یک بار به صورت مکرر شنیده می‌شود. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که علت بوق زدن یخچال پارس چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم به بررسی علت این مشکل بپردازیم. اگر نمی‌دانید که چگونه صدای بوق زدن یخچال فریزر را قطع کنید، پیشنهاد می‌‌کنیم در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

علت بوق زدن یخچال پارس چیست؟

در تمام دستگاه‌های یخچال فریزر که برفک نمی‌زنند، سیستم هشداری وجود دارد تا بتوان از طریق آن‌ها متوجه وجود مشکل در قسمت­‌های مختلف شد. به همین خاطر برای دانستن علت بوق یخچال فریزر پارس باید بخش‌های مختلف دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. دلیل بوق زدن یخچال بدون شک به خرابی یکی از قطعه­‌ها مربوط می‌شود.

دلایل اصلی بوق زدن یخچال عبارتند از:

1. خرابی برد یخچال پارس

یکی از دلایل اصلی بوق زدن یخچال فریزر خراب شدن برد دستگاه است. زمانی‌که این بخش معیوب می‌شود هشدار یخچال بلافاصله فعال شده و شروع به بوق زدن می‌کند. البته هشدار در مدل‌های مختلف می‌تواند به‌صورت روشن شدن چراغ هشدار یا چشمک زدن آن باشد.

برد یخچال

2. خاموش بودن یخچال در مدت زمان طولانی

اگر یخچال برای ساعات زیادی و یا چند روز خاموش شده باشد، سرمای خود را از دست می‌دهد. به طور مثال ممکن است شما برای مدت زمان طولانی در منزل نباشید و برق نیز قطع شده باشد. طبیعتاً دما در دستگاه کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه سیستم هشدار دستگاه فعال شده و یخچال پارس شروع به بوق زدن می‌کند.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر
در چنین شرایطی بهترین اقدام این است که مواد غذایی را که احتمال فاسد شدن آن‌ها وجود دارد، از یخچال خارج کرده و دستگاه را از برق بکشید. پس از گذشت یک شبانه روز می‌توانید مجددا یخچال را روشن کرده و مواد غذایی را داخل آن قرار دهید. البته این اقدام تنها زمانی الزامی است که برای مدت زمان زیادی برق به دستگاه نرسیده باشد. فراموش نکنید که باید حدود ۲۴ ساعت درب یخچال را باز نکنید تا هوای داخل آن به اندازه کافی سرد شود‌.

3. باز ماندن درب یخچال علت بوق زدن یخچال پارس

از دیگر مشکلاتی که می‌توان آن را علت بوق زدن یخچال پارس دانست، باز ماندن درب دستگاه است. در صورتی‌که درب یخچال مدت زمان زیادی باز بماند، دستگاه شروع به بوق زدن می‌کند. سیستم هشدار از این طریق به افراد اطلاع می‌دهد تا از بیشتر باز ماندن درب یخچال فریزر جلوگیری شود. زیرا اگر برای مدت زمان زیادی درب باز بماند، دمای داخل دستگاه افزایش پیدا کرده و ممکن است سبب بروز مشکلات دیگری شود.

4. خراب شدن لاستیک درب یخچال

یکی دیگر از دلایل بوق زدن یخچال خراب بودن لاستیک درب دستگاه است. این مورد نیز به مورد قبلی مربوط می‌شود. اگر پلاستیک این قسمت فرسوده بوده و خراب شده باشد، مانع کامل بسته شدن درب یخچال شده در نتیجه سیستم شروع به بوق زدن می‌کند. برای تعویض پلاستیک درب یخچال پارس بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

پایین بودن درجه  یخچال

در برخی اوقات ممکن است که درجه یخچال پایین باشد و از طرف دیگر نیز داخل یخچال بیش از حد پر شده باشد، در چنین شرایطی بدون شک دستگاه شروع به بوق زدن می‌کند. بنابراین می‌توان گفت پایین بودن درجه نیز علت بوق زدن یخچال پارس به شمار می‌رود. شما باید برای رفع این صدا و تنظیم دمای مناسب یخچال با استفاده از دفترچه راهنمای دستگاه درجه آن را افزایش دهید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

بیشتر بخوانید : آموزش تعمیر فریزر پارس

مواردی که تا این بخش از مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، از رایج‌ترین دلایل بوق زدن یخچال پارس بودند. اما در برخی اوقات نیز ممکن است علت ایجاد این صدا به مشکلات فنی مربوط شود. در صورتی‌که روی یخچال صفحه نمایش تعبیه شده باشد، سیستم با نمایش کلمه Error  مربوط به هر بخش وجود خرابی را اعلام می‌کند. برای بررسی مشکل دستگاه نیز بهتر است با نمایندگی مربوطه و یا مراکز تعمیر لوازم خانگی تماس حاصل فرمایید.

یخچال پارس

مشکلات رایج در یخچال پارس

برای تشخیص علت روشن نشدن یخچال پارس بهتر است که با مشکلات رایج در این دستگاه آشنا شوید. به طور کلی مشکلات رایج در یخچال فریزر شامل موارد زیر می‌شود:

1. نشت آب از یخچال

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که در یخچال فریز وجود دارد، نشتی آب است. این مشکل می‌تواند بنا به دلایل مختلفی باشد که عبارتند از:

  • نشتی آب در فیلتر
  • معیوب بودن واشر درب یخچال
  • گرفتگی زهکش
  • عدم تراز بودن یخچال

لازم است بدانید که یافتن محل نشتی کار پیچیده‌ای بوده و باید حتما توسط یک فرد متخصص انجام شود. وجود نشتی آب در یخچال پارس می‌تواند به دیگر قطعات دستگاه نیز آسیب‌های زیادی  وارد کند، بنابراین باید هرچه سریع‌تر جهت رفع آن اقدام شود.

یخچال پارس

2. صدا دادن بیش از حد یخچال پارس

درواقع نباید هیچگاه توقع داشت که یخچال صدایی نداشته باشد اما در برخی اوقات ممکن است که صدای دستگاه بیش از حد زیاد و طولانی باشد.

علت زیاد صدا دادن یخچال می‌تواند بنا به دلایل زیر باشد:

  • معیوب بودن موتور فن
  • خرابی کمپرسور
  • خرابی تیغه فن
  • معیوب بودن فن اپراتور

موارد بالا در یخچال فریز باعث شده تا صداهای عجیب و غریب و بسیار بلندی از دستگاه شنیده شود. اما برای فهمیدن دلیل این مشکل به صورت دقیق بهتر است که از یک تعمیرکار یخچال حرفه‌ای کمک بگیرید.

البته که در برخی اوقات می‌توان با چند اقدام ساده این صدا را متوقف کرد. این اقدامات عبارتند از:

  1. تراز کردن یخچال

برخی اوقات تنها دلیل صدا دادن یخچال پارس به دلیل قرارگرفتن آن در موقعیت نامناسب است. توجه کنید که یخچال باید به صورتی روی زمین قرار بگیرد که هر ۴ پایه آن در یک سطح باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آموزش تصویری تراز کردن یخچال را مطالعه کنید.

  1. تعویض فن

داخل فریزر محفظه‌ای وجود دارد که می‌‌توان از طریق آن به پشت فریزر دسترسی داشت. گاهی اوقات ممکن است فن فرسوده شده و شکسته شده باشد. درصورتی که شما این قطعه را در یخچال تعویض کنید، صدای دستگاه قطع خواهد شد.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

عدم خنک بودن یخچال

یکی دیگر از مشکلات رایج در یخچال پارس خنک نبودن آن است. لازم است بدانید که دمای مناسب برای یخچال منفی ۴ درجه و دمای مناسب فریزر منفی ۱۸ درجه می‌باشد. اما از جمله دلایل فنی این مشکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

  • کثیف بودن کویل‌های کندانسور

اگر در کویل‌ها گردوغبار وجود داشته باشد، دمای داخل محفظه یخچال افزایش پیدا کرده و دستگاه دیگر خنک نمی‌شود. (آموزش تمیز کردن کندانسور یخچال به‌صورت اصولی)

  • معیوب بودن موتور فن اوپراتور

در صورتی‌که موتور فن اوپراتور یخچال خراب شده باشد، هوای سرد به محفظه دستگاه وارد نمی‌شود.

  • قرار دادن ظروف غذایی به صورت غیرصحیح در یخچال

برخی اوقات دلیل سرد نشدن یخچال می‌تواند بد قرارگرفتن ظروف غذا در یخچال باشد. زیرا در چنین شرایطی درب دستگاه به خوبی بسته نشده و هوای گرم وارد آن می‌شود.

بررسی علت چشمک زدن چراغ یخچال پارس

همانطور که گفته شد، در بعضی از مدل‌های یخچال پارس سیستم هشدار به صورت چشمک زدن چراغ دستگاه می‌باشد. در واقع علت چشمک زدن یخچال دقیقا همانند علت بوق زدن یخچال پارس است. بنابراین اگر متوجه شدید که چراغ یخچال برای مدت زمان زیادی چشمک می‌زند، دلایلی‌ را که در بخش قبلی توضیح دادیم، مورد بررسی قرار دهید.

نتیجه گیری

به طور کلی علت بوق زدن یخچال پارس می‌تواند وجود مشکل در یکی از قطعات دستگاه باشد. شما باید بلافاصله بعد از شنیدن بوق یا چشمک زدن یخچال، بخش‌های مختلف مثل درب یخچال، خرابی برد و پایین بودن درجه را بررسی کنید. شما می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات مطرح نمایید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از کارشناسان آچاره دریافت کنید.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید