تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

حالت dry کولر گازی چیست؟

سرمایش و گرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که چرا باید از حالت dry کولر گازی خود استفاده کنید. به سناریوهای زیر فکر کنید:

  1. بیرون هوا گرم و مرطوب است. شما عرق می‌کنید و بیشتر احساس گرما می‌کنید!
  2. بیرون سرد است و هوا هنوز مرطوب است. شما می‌لرزید و باز هم بیشتر احساس سرما می‌کنید!

در هر دو حالت رطوبت یک فاکتور مزاحم است. در این شرایط، کنترل رطوبت باید اولویت اول شما باشد. ما در این مقاله به شما می‌گوییم که چگونه، چه زمانی و چرا باید به استفاده از حالت dry کولر گازی خود فکر کنید.

به یاد داشته باشید اگر کولر گازی شما به مشکل خورده می‌توانید از خدمات تعمیر کولر گازی آچاره استفاده کنید.

حالت dry کولر گازی چیست و چگونه کار می‌کند؟

حالت dry کولر گازی یا رطوبت‌زدایی شامل فرآیند استخراج رطوبت از هوا است. برخی از کولر گازی‌های کانالی و اسپلیت دارای این فناوری هستند تا هم سرمایش و گرمایش کارآمدی برای خانه شما فراهم کنند، هم برای مرطوب کردن، رطوبت‌زدایی، تهویه یا تصفیه هوا استفاده شوند. می‌توانید به سادگی حالت dry کولر گازی را با لمس یک دکمه روی کنترل یا کولر خود فعال کنید.

حالت dry کولر گازی چیست

  • حالت DRY کولر گازی در روزهای بارانی استفاده می‌شود، چون در روزهای بارانی سطح رطوبت بسیار بالاست و این حالت با خشک کردن هوا، فضای اتاق را خنک و خشک نگه می‌دارد.
  • با حذف رطوبت از هوای داخل منزل به‌عنوان یک رطوبت گیر عمل می‌کند.
  • هوا را در آب و هوای مرطوب تازه می‌کند.
  • برای به حداکثر رساندن ظرفیت رطوبت زدایی در طول عملیات dry، کولر گازی می‌تواند در دماهای پایین یا بالاتر از دمای تنظیم شده کار کند.

حالت dry کولر گازی

تفاوت حالت cool و dry

  • در حالت خنک یا cool، دما را می‌توان بین 16 تا 30 درجه سانتی‌گراد تنظیم کرد در حالی که در حالت dry کولر گازی می‌توان دما را بین 18 تا 30 درجه سانتی‌گراد تنظیم کرد.
  • سرعت فن فقط در حالت cool قابل تنظیم است.

اگرچه سطح رطوبت معمولی برای سلامتی ما خوب است؛ اما سطح بالای رطوبت مضر است. محدوده رطوبت توصیه شده برای محیط‌های داخلی بین 30٪ تا 50٪ رطوبت نسبی است. رطوبت نسبی یعنی مقدار بخار آب موجود در هوا در مقایسه با حداکثر مقداری که می‌تواند در هر دمای معینی نگه داشته شود. سطوح بالاتر از این مقدار، ناسالم و ناکارآمد هستند.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

چرا باید از حالت dry کولر گازی خود استفاده کنید؟

حالت  dry یا رطوبت‌زدایی مزایای زیادی را به شما و خانواده‌تان ارائه می‌دهد. این حالت نه تنها به ایجاد یک محیط سالم‌تر و راحت‌تر کمک می‌کند، بلکه می‌تواند در درازمدت در هزینه‌های شما صرفه‌جویی زیادی داشته باشد. در ادامه مزایای اصلی استفاده از حالت dry کولرگازی در تابستان آورده شده است:

1. انتخاب حالت  dry به معنی خانه و خانواده سالم است.

این یک واقعیت است که انتخاب حالت dry هوای داخل خانه را در سطح رطوبت مطلوب خود نگه می‌دارد و به شما و خانواده‌تان کمک می‌کند راحت‌تر نفس بکشید؛ اما این همه چیز نیست. این ویژگی با محرک‌های رایج آلرژی، مانند ذرات گردوغبار، کپک و قارچ که در یک محیط بسیار مرطوب رشد می‌کنند، مبارزه می‌کند.

2. محافظت از وسایل خانه

یکی دیگر از معایب زندگی در محیط با رطوبت بالا این است که با گذشت زمان، رطوبت بیش از حد می‌تواند به طور بالقوه روی لباس، مبلمان، ملحفه، حوله یا پرده شما کپک ایجاد کند. همچنین می‌تواند باعث آسیب جزئی یا جدی مانند زنگ‌زدگی یا خوردگی در دستگاه‌های الکترونیکی یا لوازم‌خانگی شما شود. حالت dry کولر گازی یک ابزار بسیار مؤثر برای محافظت از دارایی شما است.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

3. از بین بردن بوی بد

علاوه بر تمیز کردن هوا، رطوبت زدایی می‌تواند بوهای بد را از بین ببرد. دیگر لازم نیست در مورد بوی آزاردهنده نم نگران باشید، زیرا هوا تازه و دلپذیر می‌ماند.

4. کاهش هزینه‌های انرژی

در طول روزهای گرم تابستان، نگه داشتن هزینه‌های انرژی در سطح معقول می‌تواند یک نگرانی بزرگ باشد. از آنجایی تنها گرمای تابستان نیست که آزاردهنده است، بلکه رطوبت نیز باید کاهش پیدا کند، لازم نیست دما را خیلی پایین بیاورید، بلکه به جای آن حالت dry را انتخاب کنید.

از آنجایی که کمپرسور کولر گازی شما با سرعت کمتری کار می‌کند، انرژی کمتری مصرف می‌کند که در نهایت به معنای پول کمتری در قبض ماهانه است. کارشناسان می‌گویند که با استفاده مداوم از حالت dry، می‌توانید نیمی از هزینه برق خود را صرفه‌جویی کنید. اگر به دلیل رطوبت بالا احساس خیس شدن، عرق کردن یا خستگی می‌کنید، «حالت کارکرد خشک کولر گازی» بدون کاهش دما در تنظیمات ترموستات کولر گازی، به احساس راحتی شما کمک می‌کند.

تفاوت حالت dry و حالت fan در کولر گازی

هنگامی که سطح دما و رطوبت عالی است و شما فقط به گردش هوا در اتاق نیاز دارید، حالت فن گزینه مناسبی برای شما است. برخلاف حالت dry کولر گازی، حالت فن، رطوبت را از هوا خارج نمی‌کند.

تفاوت حالت dry و حالت fan در کولر گازی

تنظیم حالت dry در کولر گازی

اگر کولر گازی شما هوشمند است، به‌سادگی کنترل را بردارید و دکمه mode را فشار دهید! بسته به نوع کولر گازی شما، با هر بار فشار دادن دکمه، mode دستگاه تغییر می‌کند، این حالت می‌تواند خنک، گرما، فن، خودکار خشک و غیره باشد.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

هنگامی که حالت dry را مشاهده می‌کنید که با کلمه “dry” یا نماد قطره آب نشان داده می‌شود، حالت dry فعال خواهد بود. در برخی از کولر گازی‌ها، می‌توانید دما و سرعت فن را تغییر دهید، در حالی که در برخی مدل‌ها، این حالت به طور خودکار برای بهترین دما تنظیم می‌شود و نمی‌توانید آن را تنظیم کنید.

تنظیم حالت dry در کولر گازی

زمان استفاده از حالت dry کولر گازی

  • زمانی که دما قابل قبول است، اما رطوبت هوا خیلی زیاد است.
  • زمانی که نیازی به خنک کردن هوا ندارید از حالت dry کولر گازی استفاده کنید.
  • در ماه‌های سردتر یا روزهای بارانی.

کلام آخر

اگر در محیطی زندگی می‌کنید که مستعد رطوبت بالا است، استفاده از حالت dry کولرگازی می‌تواند به شما کمک کند تا آسایش خانه یا محل کار خود را دوباره به دست آورید و در قبض برق صرفه‌جویی کنید. این حالت به طور تصادفی در سیستم کولر گازی شما طراحی نشده است! از آن بهره ببرید و کیفیت هوای خانه خود را بهبود بخشید.

4.2/5 - (121 امتیاز)

9 دیدگاه

  1. همه مطالب خوب و قابل فهم غیر اون قسمت کلام اخر که این حالت در کولر گازی شما بطور تصادفی طراحی نشده این قسمت یعنی چی

    1. منظورش اینه که اون حالت رو شانسی طراحی نکردن که ، روش حساب شده و دلیل داشته که گذاشتن پس کاربرد داره و استفاده کنید ازش😀

    2. یعنی تکنولوژی برای استفاده هست نه اینکه بگیم حیفه. خراب میشه نگه داریم برای نوه و نتیجه هامون 👍

    3. چقدر خنگی تو 😆منظورش هر علامتی روی هر چیزی بیخود ، طراحی نشده حتما یه کاربردی داری اون گوگولتو یکم استفاده کن

  2. سلام من وقتی کولرگازی کارمیکنه دچارآلرژی میشم یعنی کمبودرطوبت آزارم میده باکولرآبی کمترمشکل دارم لطفا بگین چکارکنم ک کولرگازیبتونه رطوبتو کمترازبین ببره

  3. این حالت برای مکان هایی که پنجره ندارد یا در زیر زمین و اتاق های نم دار هست نیز عالی است
    هم وسایلتون اسیب نمیبینه و هم خودتون راحت تر تنفس می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید