تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

نگهداری یخچال خاموش به مدت طولانی

لوازم خانگییخچال و فریزر

اغلب لوازم‌های خانگی را می‌توان خاموش کرد یا از برق کشید، اما نگهداری یخچال خاموش شاید اقدام مناسبی نباشد. یخچال از جمله وسایلی است که در خانه شما بیشترین مصرف انرژی را دارد. اگر برای آخر هفته یا حتی یک یا دو هفته به تفریح یا سفر می‌روید، خاموش کردن یخچال احتمالا راهکار مناسبی نیست، زیرا مواد غذایی شما فاسد می‌شوند. با این حال اگر قرار است یک ماه یا بیشتر از منزل خود دور باشید، روشن نگه داشتن یخچال تنها باعث اتلاف برق می‌شود. نتیجه این کار بالا رفتن مبلغ قبض برق شما خواهد بود. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با روش نگهداری یخچال خاموش به مدت طولانی بیشتر آشنا شوید.

نکات مهم درباره از برق کشیدن یخچال به مدت طولانی

اگر قصد دارید به مدت چند ماه به تعطیلات بروید باید یخچال خود را خاموش کنید تا سبب افزایش عمر مفید یخچال شوید. برای نگهداری یخچال خاموش باید قبل از هر اقدامی دمای یخچال خود را بالا برده، آن را از پریز جدا کرده و مراحل زیر را دنبال کنید:

1. همه مواد غذایی را خارج کنید

خارج کردن مواد غذایی

ابتدا یخچال خود را کاملاً خالی کنید. همه مواد غذایی را از آن خارج کرده و صبر کنید تا یخچال به دمای معمولی برسد. سپس داخل یخچال خود را به خوبی تمیز کنید تا بو و رطوبت داخل آن کاملاً از بین برود. اگر کشوها، قفسه‌ها و سبدهای یخچال شما قابل جابجایی هستند آن‌ها را بردارید و چون نظافت یخچال بسیار مهم و کلیدی است، درون یخچال را با موادی مانند جوش شیرین، خمیر دندان، سرکه یا آب لیمو تمیز کنید. فراموش نکنید که لاستیک درب یخچال و فریزر خود را نیز تمیز کنید.

تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

2. منبع آب یخچال را قطع کنید

یکی از نکات مهم در نگهداری یخچال خاموش به مدت طولانی این است که اگر یخچال شما دارای ویژگی‌هایی مانند یخ‌ساز و آب سرد کن است، قبل از اینکه آن را خاموش کنید، منبع آب یخچال را قطع نمایید.

3. خشک نگه داشتن داخل یخچال

پس از تمیز کردن یخچال مطمئن شوید که تمام قسمت‌های آن خشک شده باشد. برای خشک کردن یخچال می‌توانید از دستمال کاغذی یا پارچه خشک استفاده کنید. رطوبت باقی مانده در یخچال نیز باعث ایجاد بوی بد می‌شود. برای از بین بردن این رطوبت می‌توانید از جاذب‌های رطوبت مانند جوش شیرین، پودر قهوه آسیاب شده، قالب‌های زغال چوب و غیره استفاده کنید.

4. در یخچال را باز بگذارید

نگهداری از یخچال خاموش

یکی از نکات مهم دیگر در نگهداری یخچال خاموش، باز گذاشتن درب یخچال است. چک کنید که در یخچال شما کمی باز باشد به طوری که مقداری فضا برای عبور هوا وجود داشته باشد. برای باز نگه داشتن درها می‌توانید یک حوله بین یخچال و درهای آن قرار دهید یا کشوها را کمی از یخچال بیرون بکشید تا مانع بسته شدن درب شود.

زمانی که از تعطیلات به منزل خود برگشتید فقط کافی است جاذب رطوبت را از یخچال خارج کنید و آن را به برق بزنید و روشن کنید. به محض اینکه یخچال خود را روشن کردید دمای یخچال را کاهش دهید. نتیجه رعایت این نکات، صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از آسیب رسیدن به یخچال شما خواهد بود.

اگر کمتر از چهار هفته از محل زندگی خود دور هستید بهتر است یخچال خود را روشن نگه دارید. هر چقدر مقدار مواد غذایی در یخچال شما بیشتر باشد مصرف برق هم بیشتر می‌شود. پس بهتر است مواد غذایی را بردارید و 2 یا 3 بطری آب داخل یخچال بگذارید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

سرویس پیشنهادی تعمیر یخچال در منزل آچاره

در نگهداری یخچال خاموش باید بدانید که یخچال‌های قدیمی یا یخچال‌های با فناوری خنک ساز مستقیم با یخچال‌های مدرن امروزی دارای فناوری اینورتر متفاوت هستند. یخچال‌های خنک ساز مستقیم نسبت به یخچال‌های با فناوری اینورتر برق بیشتری مصرف می‌کنند.

خاموش کردن یخچال برای مدت کوتاهی مانند 2 تا 4 هفته ممکن است معقول نباشد. زیرا یخچال‌های مدرن با فناوری اینورتر کمتر از 300 واحد برق در سال مصرف می‌کنند. اگر یخچال شما مدل قدیمی است به دلیل خنک سازی مستقیم و مصرف برق بیشتر، بهتر است آن را از برق بکشید و موارد گفته شده را دنبال کنید.

چند نکته مهم برای نگهداری یخچال خاموش

خاموش کردن یخچال

اگر قصد دارید برخی اقلام فاسد نشدنی مانند کنسرو را در یخچال نگهداری کنید، دما را روی 3 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. این کار باعث خنک ماندن یخچال نیز می‌شود. همچنین می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود. زیرا انرژی اضافی برای حفظ دمای سرد مصرف نمی‌شود. همچنین خوراکی‌هایی که به راحتی آب می‌شوند را حتماً از فریزر خارج کنید. دمای فریزر نیز باید روی 15- درجه سانتی گراد تنظیم شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

برای رعایت اصول نگهداری یخچال خاموش به مدت طولانی قبل از سفر رفتن باید برنامه غذایی خود را تنظیم کنید و از خرید هر گونه اقلام فاسدشدنی در روزهای منتهی به مسافرت خود خودداری کنید. همچنین تاریخ انقضا را با زمانی که نیستید مقایسه کنید. به این ترتیب مطمئن می‌شوید که بعد از بازگشت به منزل کدام مواد غذایی هنوز قابل استفاده هستند.

وقتی یخچال را از برق بکشید چه اتفاقی می‌افتد؟

زمانی که یخچال خود را از برق می‌کشید و بلافاصله آن را وصل می‌کنید متوجه می‌شوید که کمپرسور بلافاصله روشن نمی‌شود. این امر معمولاً به دلیل تجمع فشار اتفاق می‌افتد. کارکرد کمپرسور تبرید ضروری است زیرا در مرکز چرخه تبرید قرار دارد. قطع و وصل سریع یخچال به برق می‌تواند باعث آسیب به کمپرسور شود.

مطلب پیشنهادی علت نشتی گاز یخچال

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

بنابراین بهترین کار این است که حداقل 15 دقیقه صبر کنید و دوباره یخچال را روشن کنید. با این حال هیچ ضرری ندارد که یخچال خود را برای مدت طولانی‌تری از برق بکشید. علاوه بر این زمانی که یخچال از برق جدا می‌شود دمای آن شروع به افزایش می‌کند.

لزوم خاموش کردن یخچال

آیا جدا کردن یخچال از برق به آن آسیب می‌رساند؟

به طور کلی جواب این سؤال خیر است. جدا کردن یخچال از برق به آن آسیب نمی‌رساند. درست مانند بسیاری از لوازم خانگی، جدا کردن یخچال از برق بر عملکرد آن تأثیری نخواهد گذاشت. این مشکل معمولاً در صورتی ایجاد می‌شود که وصل و جدا کردن برق به درستی انجام نشود یا پشت سر هم انجام گیرد.

مقاله پیشنهادی آموزش نحوه شارژ گاز یخچال

با این حال اگر داخل یخچال مواد غذایی دارید، قطع کردن یخچال از برق منجر به گرم شدن آن‌ها می‌شود. زمانی که این اتفاق می‌افتد باکتری‌ها و رطوبت شروع به نفوذ می‌کنند. طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی، هر غذایی که بیش از 4 ساعت در یخچال بدون برق باقی مانده باید دور ریخته شود.

جمع‌بندی

اگر قرار نیست سفر شما این‌قدر طولانی شود که یخچال را خاموش کنید می‌توانید با خاموش کردن یخ‌ساز یخچال خود در انرژی صرفه‌جویی کنید. تمام مواد غذایی را که مطمئن هستید در زمانی که منزل نیستید فاسد می‌شوند را از یخچال خارج کرده و دمای آن را روی دمای بالا‌تری تنظیم کنید. اگر فضای خالی در یخچال دارید چند بطری آب را داخل آن قرار دهید چون به تنظیم دما کمک می‌کنند. به همین ترتیب می‌توانید کیسه‌های یخ را هم در فریزر بگذارید.

برای ثبت سفارش تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان و ارتباط با متخصصین آچاره میتوانید از طریق سایت با اپلیکیشن اقدام به ثبت سفارش نمایید.

بیشتر بخوانید آموزش نحوه تعویض روغن موتور یخچال 

 

3.3/5 - (3 امتیاز)

5 دیدگاه

  1. سلام، میشه درباره نگهداری یخچال آکبند نو که یکبار هم روشن نشده توضیح بدین… ما تو عقدیم و خونه نداریم و چون جا نیست یخچالمون تو انباری هست جاش توی سایه هست ولی گرمه چون خوزستانه
    من نگرانم که این گرما بهش آسیب بزنه

    1. با سلام، یخچال خود را حتما باید در محیط خشک قرار دهید چون رطوبت در طولانی مدت به آن آسیب خواهد زد. حتما بین یخچال و دیوار پشتی فاصله باشد. از چپ و راست هم فضایی را برای گردش هوا خالی بگذارید. به هیچ عنوان روی یخچال چیزی قرار ندهید.

  2. سلام خسته نباشید من یخچال قدیمی دارم و درش رو باز گذشتم الان ی هفته هستش ک از خونه اومدم بیرون ب نظرتون چه اتفاقی واسه یخچال می افتد

  3. سلام یخچال و لباسشویی من سامسونگ هست و ظرفشویی LG مجبورم چند ماه اثاثیه خود را در انبار بزارم آیا به وسایل برقی من آسیبی وارد می شود لطفا راهنمایی کنید که چیکار کنم آسیب نبینند؟

    1. سلام وقت بخیر. توی انتقال مراقب باشید که ضربه نخوره و ترجیحا یه بابل رپ دورش بپیچید که خاک روی دستگاه نشینه که به لاستیک دور درب آسیب میزنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید