7 تفاوت مایکروویو سولو و گریل! [کدام یک کاربردی‌تر است؟]

لوازم خانگیمایکروفر

تفاوت بین اجاق مایکروویو گریل و سولو چیست؟ ممکن است این سوال را بارها از خودتان پرسیده باشید. اگر چنین است پس با ما همراه باشید. در این مقاله سعی می‌کنیم‌ تا به‌طور واضح به تفاوت مایکروویو سولو و گریل بپردازیم. اگر به دنبال یک مایکروویو جدید هستید اما نمی‌توانید بین یک مایکروویو سولو یا مایکروویو گریل تصمیم بگیرید، بهتر است تا انتها این مقاله را بخوانید. در زیر نگاهی به تفاوت‌های اجاق‌های مایکروویو گریل و سولو می‌اندازیم تا به شما در انتخاب هرچه بهتر کمک کنیم.

نکات کلیدی

  • مایکروویو سولو برای افراد پرمشغله‌ای که به پخت سریع غذا نیاز دارند، ایده‌آل است.
  • مایکروویو سولو با تحریک مولکول‌های آب موجود در غذا و ایجاد گرما توسط مگنترون، غذا را می‌پزد.
  • با گریل مایکروویو می‌توانید غذاهایی با بافت و ظرافت بیشتر و جذابیت بصری بهتری تهیه کنید.
  • تعویض گریل و لوازم جانبی از یک مدل مایکروویو به مدل دیگر توصیه نمی‌شود.

مایکروویو سولو چیست؟

مایکروویو سولو یا انفرادی یک مایکروویو معمولی است. به این منظور که عملکرد اجاق‌های مایکروویو کانوکشن یا گریل را با یکدیگر ترکیب نمی‌کند. این مایکروویو به‌راحتی می‌تواند غذا را گرم و یخ‌زدایی کند.

با مایکروویو سولو می‌توانید غذا را سریع و آسان بپزید. این وسیله برای افراد پرمشغله‌ای که نیاز به پخت سریع غذا دارند، ایده‌آل است. مایکروویو سولو چگونه غذا را می‌پزد؟

این وسیله با تحریک مولکول‌های آب موجود در غذا و ایجاد گرما از طریق استفاده از امواج مایکروویو ایجادشده توسط مگنترون، غذا را می‌پزد.

نصب و تعمیر مایکروویو را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • تعمیر مایکروویو انواع برندها (ال‌جی، سامسونگ، بوش و …)
  • تعمیرات جزئی و کلی مایکروویو
  • سرویس‌های دوره‌ای مایکروویو
نصب و تعمیرات مایکروویو با تیم آچاره
نصب و تعمیر مایکروویو را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.
  • تعمیر مایکروویو انواع برندها (ال‌جی، سامسونگ، بوش و …)
  • تعمیرات جزئی و کلی مایکروویو
  • سرویس‌های دوره‌ای مایکروویو
نصب و تعمیرات مایکروویو با تیم آچاره

تفاوت مایکروویو سولو و گریل

عملکرد پخت غذا در مایکروویو سولو چگونه است؟

بیایید تا بیشتر به جزئیات این مایکروویو بپردازیم. جزء اصلی در اجاق مایکروویو سولو چیزی به‌نام مگنترون است. از مگنترون هم در پخت غذا و هم در فناوری رادار استفاده می‌شود. هنگامی که از پرسی اسپنسر در فناوری رادار در طول جنگ جهانی دوم استفاده می‌شد، به‌طور تصادفی دریافتند که امواج مایکروویو توانایی پختن و گرم‌کردن غذا را نیز دارند.

نوع مگنترون مورد استفاده در اجاق مایکروویو انفرادی را مگنترون حفره‌ای می‌نامند. بخش حفره مگنترون از فضاهای کوچک یا حفره‌های درون مگنترون می‌آید. همان‌طور که الکترون‌ها، توسط یک آهنربای بزرگ که در زیر آن قرار گرفته‌ است از یک آند به یک کاتد عبور می‌کنند.

الکترون‌ها نیز در اطراف فضای مگنترون گردش می‌کنند. در نتیجه همان‌طور که آن‌ها به‌ دور خود می‌چرخند، از روی این حفره‌های کوچک نیز عبور می‌کنند. سپس این حفره‌ها شروع به تششع کرده و امواج مایکروویو را تولید می‌کنند.

به همین دلیل است که مایکروویو را مایکروویو می‌نامند! هنگامی که امواج مایکروویو ایجاد می‌شوند، از طریق چیزی به‌نام موج‌بر به داخل محفظه پخت مایکروویو هدایت می‌شوند.

زمانی که داخل محفظه پخت و پز قرار می‌گیرند، این امواج داخل مایکروویو می‌چرخند و از طرفین منعکس می‌شوند. سپس غذا یا مایع داخل مایکروویو، امواج مایکرو را جذب می‌کند.

با انجام این عملکرد، مولکول‌های آب در داخل غذا یا مایع به‌سرعت شروع به ارتعاش می‌کنند. سپس گرما تولید می‌شود و غذا پخته می‌شود.

فرق مایکروفر گریل و سولو

چه نوع آشپزی را می‌توان با مایکروویو انفرادی یا سولو انجام داد؟

۱. ترد کردن غذا

در حقیقت تفاوت مایکروویو سولو و گریل در قهوه‌ای یا ترد کردن غذا است. شما نمی‌توانید غذا را به‌تنهایی با استفاده از یک اجاق مایکروویو سولو ترد کنید. بدیهی است که سعی نمی‌کنید تا یک استیک خوب را در آن بپزید.

باور کنید آن اثر دلخواه را که سرخ کردن استیک به شما می‌دهد، نخواهید داشت. به دلیل ماهیت بیرونی فرآیند پخت در مایکروویو، توصیه می‌کنیم از پختن گوشت در آن صرف‌نظر کنید؛ بنابراین چه نوع آشپزی را می‌توانید با مایکروویو سولو انجام دهید؟

برای پخت غذاهای بسیار سریع و آسان می‌توانید از آن استفاده کنید. اگرچه مایکروویو سولو همه کاره است و می‌توانید چیزهای زیادی را با آن درست کنید.

در زیر لیستی از برخی از غذاهایی که به‌راحتی در مایکروویو سولو درست می‌شوند آورده شده‌ است: تخم مرغ خاگینه، برنج و کته، انواع پاستا، بیکن، ماهی سالمون بخارپز، تخم‌مرغ آب پز، نان تست فرانسوی و غیره.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر مایکروویو!

۲. گرم کردن مجدد

یکی از بهترین ویژگی‌های مایکروویو سولو توانایی آن در گرم کردن مجدد غذا است. حتی غذاهایی مانند باقی‌مانده پیتزا را می‌توان به‌سرعت در مایکروویو سولو دوباره گرم کرد.

نکته مهم در این مورد این است که آنقدر سریع است که شما می‌توانید غذا را در چند ثانیه دوباره گرم کنید. اصلا نگران کثیف کردن ظروف برای گرم کردن یا طول کشیدن آن نباشید.

۳. یخ‌زدایی

یکی دیگر از عملکردهای عالی مایکروویو سولو توانایی آن در یخ‌زدایی نسبتاً سریع مواد غذایی است.

این که بتوانیم غذا را از فریزر بیرون بیاوریم و به‌سرعت یخ‌زدایی کنیم، بهترین قابلیت در رابطه با مایکروویو سولو است. برای یخ‌زدایی نیازی به کنار گذاشتن مواد غذایی در طول روز نیست.

گرم کردن مجدد

مایکروویو گریل چیست؟

مایکروویو یکی از لوازم رایج آشپزخانه در این روزهاست. این دستگاه از زمان آغاز به کار خود در دهه 1970، دستخوش تغییرات و پیشرفت‌های زیادی شده‌ است. در میان آن‌ها مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی و همچنین عملکردهای راحتی نیز وجود دارند.

یکی از جدیدترین ابداعات در پخت مایکروویو، گریل کردن با آن است. با گریل مایکروویو می‌توانید غذاهایی با بافت و ظرافت بیشتر و جذابیت بصری بهتری تهیه کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید در پخت کباب، قسمت‌های بیرونی گوشت را خوب ترد کنید و قسمت‌های داخلی آن را به‌صورت یکنواخت بپزید.

اجاق‌های گریل مایکروویو معمولاً دارای یک قفسه یا صفحه گریل هستند که مخصوص کار با فر طراحی شده‌ است. تعویض گریل و لوازم جانبی از یک مدل مایکروویو به مدل دیگر توصیه نمی‌شود.

با این حال، برخی از لوازم جانبی گریل مایکروویو به‌صورت جدا وجود دارد که برای کار با چندین مارک مایکروویو طراحی شده‌است. آن‌ها می‌توانند برای به‌روزرسانی عملکرد مایکروویو موجود، یا گسترش عملکرد گریل مایکروویو شما مفید باشند.

صفحه یا لوازم جانبی گریل مایکروویو چگونه کار می کند؟

وسایل پخت و پز داخل مایکروویو به‌صورتی طراحی شده‌اند که انرژی تولیدشده توسط مایکروویو را جذب می‌کنند.

با این کار سطح بشقاب یا گریل به‌اندازه کافی داغ می‌شود و غذاها را در صورت نیاز سرخ، قهوه‌ای یا کباب می‌کند. این نوآوری همچنین امکان گرم کردن یا طبخ پیتزا را نیز به شما می‌دهد.

تفاوت مایکروویو سولو و گریل

توانایی مایکروویو گریل چیست؟

مایکروویوها معمولاً برای موارد زیر استفاده می‌شوند: یخ‌زدایی، پخت غذاهای تازه، گرم کردن غذا و غیره. همه این‌ها بسیار مفید هستند و ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که نمی‌توانیم بدون آن‌ها زندگی کنیم.

به‌طور کلی نقطه ضعف در مایکروویو سولو همیشه این بوده‌ است که اساس‌ کار با بخارپز کردن همراه است. اما این روش، پخت مناسبی برای انواع غذاها نیست. مایکروویو گریل توانایی پخت غذاهایی را دارد که معمولاً روی اجاق گاز یا در فر پخته می‌شوند.

این دستگاه همچنین توانایی کباب کردن، تفت دادن و سرخ کردن غذاها را نیز دارد. برخی از مایکروویوهای گریل دارای عملکرد اجاق همرفتی هستند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد بدون استفاده از عملکرد امواج مایکرو، غذا بپزید.

اجاق‌های همرفت با گردش هوای گرم در اطراف غذا کار می‌کنند. معمولاً می‌توانید از عملکرد همرفت به‌تنهایی برای پخت و برشته کردن غذا استفاده کنید. همچنین می‌توانید بعد از مایکروویو از آن برای ترد کردن و سرخ کردن غذا استفاده کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی مایکروویو با تیم آچاره

مزایای کباب کردن مایکروویو گریل چیست؟

مایکروویو گریل وسیله‌ای است که می‌تواند مهارت‌های آشپزی شما را به بهترین شکل، به نمایش بگذارد. حتی مهم نیست که این مهارت‌ها چقدر کوچک باشند.

با مایکروویو گریل می‌توانید غذای سالم‌تر و خوشمزه‌تری را در زمان کمتری تهیه کنید. شما می‌توانید با سرعت غذاهای باکیفیت و لذیذ تهیه کنید که از نظر بصری اشتهاآور هستند.

از نظر زغال‌کردن، کباب کردن و ترد بودن، طعم عالی را در دهان ایجاد می‌کنند. مایکروویو گریل همچنین دارای سرعت مایکروویو با توانایی پخت ترکیبی کامل اجاق گاز است. غذاها را در یک مرحله از فریزر به میز ببرید بدون اینکه منتظر بمانید تا یخ آن‌ها باز شود.

غذای خود را در بشقاب یا ظرفی که قصد دارید برای غذا خوردن استفاده کنید، آماده کنید؛ زیرا دیگر نیازی به قابلمه ندارید. باید در نظر داشته باشید که پخت سریع همیشه بیشترین کیفیت مواد مغذی را حفظ می‌کند.

با مایکروویو گریل می‌توانید سبزیجات را سرخ کنید، گوشت‌های بدون چربی و غیره را بدون روغن بپزید. این وسیله باعث صرفه‌جویی در انرژی می‌شود و استفاده از آن نسبت به اجاق گازهای سنتی یا حتی مایکروویوهای ساده ایمن‌تر است.

علاوه بر صرفه‌جویی در انرژی، در مراحل پخت نیز صرفه‌جویی خواهید کرد. دیگر مجبور نیستید مانند زمانی که گوشت را در مایکروویو می‌گذاشتید، آن را از قبل بپزید.

فرق مایکروویو سولو و گریل

 تفاوت مایکروویو سولو و گریل

بیایید نگاهی به تفاوت‌های اصلی بین اجاق‌های مایکروویو گریل و انفرادی یا سولو بیندازیم:

۱‌. عملکرد

یک تفاوت مایکروویو سولو و گریل عملکرد آن است. تفاوت اصلی از نظر عملکرد بین مایکروویو سولو و مایکروویو گریل در این است که مایکروویوهای گریل عملکردهای بیشتری را در خود جای داده‌اند.

آن‌ها می‌توانند غذای شما را با بهترین کیفیت موجود در یک مایکروویو کلاسیک، کباب کنند. اگر دوست دارید غذایتان برشته و ترد شود، پس این ویژگی برای شما می‌تواند بسیار مفید باشد.

همچنین می‌توانید آن را جایگزین فر آشپزخانه خود کنید. با این کار استفاده از فر خود را به حداقل خواهید رساند.

۲. دسترسی

وقتی صحبت از در دسترس بودن می‌شود، تفاوت مایکروویو سولو و گریل این است که سولوها نسبت به همتایان گریل خود در دسترس‌تر هستند.

این موضوع صرفاً بازتابی از تقاضای مایکروویو سولو نسبت به گریل است؛ زیرا اکثر کاربران مایکروویو فقط از مایکروویوهای خود برای گرم کردن غذا استفاده می‌کنند. بنابراین ممکن است نیاز کمتری به اجاق‌های مایکروویو گریل وجود داشته باشد.

۳. قدرت

یک تفاوت مایکروویو سولو و گریل در این است که مایکروویوهای سولو دارای سطوح توانی بین 600 تا 1200 وات هستند. اکثر آن‌ها 20 لیتر یا بیشتر حدود 800 تا 900 وات هستند.

درجه قدرت گریل معمولاً با مایکروویوهای سولو متفاوت است. در حال حاضر چندین دستگاه با یک گریل کوارتز 1000 وات در دسترس هستند.

به یاد داشته باشید که هنگام خرید، درجه قدرت جزء گریل را نیز بررسی کنید. درجه قدرت حداقل در مایکروویو گریل لزوماً با مایکروویو سولو یا ماگترون یکسان نیست.

مایکروویو سولو بهتر است یا گریل

۴. قیمت

تفاوت مایکروویو سولو و گریل از نظر قیمت این است که مایکروویوهای گریل معمولاً گران‌تر هستند. اما در بعضی مواقع یک مایکروویو سولو قیمت بیشتری از یک مایکروویو گریل دارد.

این امر زمانی صادق است که مایکروویو سولو به‌صورت ترکیبی از مایکروویو سولو و گریل است. به خاطر داشته باشید که گران‌تر بودن یک مایکروویو گریل، لزوماً به این معنی نیست که عملکرد بهتری خواهد داشت.

توجه کنید که کدام مایکروویو برای شما مناسب‌تر است؟ در نهایت تصمیم‌گیری در مورد انتخاب مایکروویو به شرایط شما و نحوه استفاده از مایکروویو جدیدتان بستگی دارد.

۵. تفاوت در گرم کردن

یک تفاوت در مایکروویو سولو و گریل در گرم کردن آن‌ها است. مایکروویو سولو در مقابل مایکروویو گریل یک وسیله آشپزخانه بسیار مفید برای پخت غذاهای سالم‌تر با استفاده از گرمای خشک و شدید است.

گرمای آن از طریق تشعشعات مایکروویو تولید می‌شود. این تشعشعات مولکول‌های داخل مواد غذایی را تحریک می‌کنند و آن‌ها را از همه طرف به‌طور یکنواخت گرم می‌کنند.

برخلاف مایکروویو گریل که برای کباب کردن، احتیاج به حرارت مستقیم و از زیر فر است. انواع مختلفی از مایکروویو در بازار وجود دارد که از میان آن‌ها انفرادی یا سولو ابتدایی‌ترین آن‌ها است.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر مایکروویو!

۶. قهوه‌ای و ترد کردن غذا

یک تفاوت مایکروویو سولو و گریل در قهوه‌ای و ترد کردن غذا است. مایکروویو گریل به شما امکان می‌دهد تا مواد غذایی را به خوبی کباب کنید.

در حالی که اجاق‌های مایکروویو انفرادی تنها عملکردهای اساسی را نسبت به تهیه گرمای خشک برای پخت سریع و کارآمد غذا انجام می‌دهند. آن‌ها همچنین نمی‌توانند مواد غذایی را ترد و قهوه‌ای کنند.

از مایکروویو سولو بیشتر برای پخت‌وپز عمومی و گرم کردن مجدد غذا استفاده می‌شود. اما مایکروویو گریل دارای توری سیمی به‌نام گریل است که در داخل حفره فر قرار داده شده است.

گریل حرارت اضافی موردنیاز برای قهوه‌ای و ترد شدن مواد غذایی را فراهم می‌کند.

۷. یخ‌زدایی

یک تفاوت مایکروویو سولو و گریل در یخ‌زدایی آن‌هاست. مایکروویو سولو یک مایکروویو ساده‌تر است.

از آن برای گرم کردن مجدد، پختن و یخ‌زدایی یکنواخت استفاده می‌کنند. برای انجام نیازهای اولیه در یک مایکروویو، می‌توان گفت که سولو بهترین انتخاب است.

همچنین می‌توانید از ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی ایمن مایکروویو در مایکروویو سولو نیز استفاده کنید.

تفاوت های مایکروویو سولو و گریل

جمع‌بندی

یکی از قابل‌توجه‌ترین تفاوت‌ها بین اجاق‌های مایکروویو سولو و گریل صفحه گریل اضافی برای گرم کردن هرچه بیشتر مواد غذایی است. این گریل برای قهوه‌ای و ترد کردن مواد غذایی ایده‌آل است.

در صورتی که دستگاه را برای گرم کردن مجدد و پخت و پز عمومی می‌خواهید، اجاق‌های مایکروویو سولو برای شما مناسب هستند. همچنین اگر قصد شما از خرید مایکرویو بیشتر گرم کردن غذا نسبت به کباب کردن آن است؛ پس بهتر است از مایکروویو سولو استفاده کنید.

در مقاله بالا با دقت به بررسی تفاوت مایکروویو سولو و گریل پرداختیم. با خواندن آن می‌توانید تصمیم بگیرید که کدامیک برای شما مناسب‌تر است. در بسیاری از موارد ممکن است متوجه شوید که اگرچه کاربران مایکروویو گریل خریداری کرده‌اند، اما به‌سختی از این عملکرد استفاده می‌کنند.
در نهایت فراموش نکنید که شما با استفاده از خدمات نصب و تعمیر مایکروویو آچاره می‌توانید با خیال راحت به استفاده از دستگاه مایکروویو خود بپردازید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا