آموزش تعویض محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

توده‌ای از ظرف‌های کثیف بعد از مهمانی برایتان باقی مانده و سریعا می‌خواهید ماشین ظرفشویی را راه‌ بیندازید ولی دستگاه کار نمی‌کند. خرابی محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی، یکی از دلایل متداول عدم کارایی دستگاه است. مواد شوینده در ماشین ظرفشویی غالباً با یک قرص عمل می‌کنند. به این شکل که محفظه، قرص مواد شوینده را در داخل سینی ظرف‌ها می‌اندازد. وقتی محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی درست کار نکند، قرص به شکل مناسبی داخل دستگاه نمی‌افتد و به همین خاطر فرایند شستوی ظرف‌ها به خوبی انجام نمی‌شود. در این صورت شما باید کار تعویض محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی را انجام دهید که در ادامه مقاله به بررسی مراحل آن می‌پردازیم.

مراحل تعویض محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی

1-‌ ماشین ظرفشویی را خاموش کنید

در اولین مرحله از تعویض محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی، دستگاه را خاموش کرده و دوشاخۀ آن را از پریز برق جدا کنید. برای اینکه مطمئن شوید که جریان برق به‌طور کامل قطع شده، یکی از دکمه‌های روی پنل ماشین ظرفشویی را فشار دهید. اگر چراغ دستگاه روشن نشد، یعنی دستگاه به طور کامل خاموش شده است.

ماشین ظرفشویی را خاموش کنید

2-‌ پنل صفحه کنترل را از دستگاه خارج کنید

با درهای باز ماشین ظرفشویی، پیچ‌های پنل کاربری دستگاه را باز کنید. زمانی که مشغول درآوردن دو پیچ آخر هستید، یک دست خود را برای کمک ستون کنید به طوری که در دستگاه به روی زمین نیفتد.

در پنل خروجی دستگاه را جدا کرده و اجازه دهید پنل خروجی روی زمین باشد تا زمانی که دسته سیم کنترل کاربر از کنترل پنل جدا شده باشد. حالا تمام بخش‌ها را با هم از روی دستگاه جدا کنید. این دومین مرحله از گام‌های اجرایی برای تعویض محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی است.

مطلب پیشنهادی آموزش اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم

پنل را خارج کنید

3-‌ محفظه مواد شوینده را خارج کنید

دسته سیم نگه‌دارندۀ محفظه را از در داخلی جدا کنید. پیچ‌های پایۀ نصب را بردارید و بست نصب را بیرون بیاورید و اجازه دهید به دسته سیم محفظه آویزان بماند. بعد زبانه‌های قفل محفظه را آزاد کرده و جاپودری ماشین ظرفشویی را به شکل کامل بیرون بکشید.

محفظه را خارج کنید

4-‌ محفظه جدید را در جای خود قرار دهید

محفظه جدید را در جای خود نصب کنید و زبانه‌های قفل را درگیر کنید. براکت نصب را مجدداً نصب کنید و آن را با پیچ محکم کنید. دسته سیم محفظه مواد شوینده را وصل کنید.

تعویض جاپودری ماشین ظرفشویی

5-‌ جداره خارجی و پنل کاربری را دوباره نصب کنید

بخش ماقبل آخر از مراحل تعویض محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی، نصب دوباره جدارۀ خارجی و پنل کاربری است. برای این کار، تمام بخش‌های مرتبط را سر جای خود قرار داده و بعد پیچ‌ها را محکم کنید. حالا ماشین ظرفشویی شما با یک محفظۀ مواد شوینده تازه، آماده کارکردن است.

مطلب پیشنهادی تعویض فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی

6-‌ دکمه برق دستگاه را بزنید

دکمه روشن‌شدن دستگاه را بزنید تا برق جریان پیدا کند. این آخرین گام در فرایند تعویض مواد شوینده ماشین ظرفشویی است.

تعویض محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی

برای تعمیر ماشین ظرفشویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

چند نکته کاربردی در تعویض جای قرص ماشین ظرفشویی

  1. همیشه در کنار دست خود، پیچ‌گوشتی‌های مناسب بازکردن بخش‌های مختلف ماشین ظرفشویی را داشته باشید. چون پیچ‌های آن‌ها، مدل خاصی دارند بهتر است پیچ‌گوشتی ستاره‌ای و اسلات حتماً در وسایل‌تان باشد.
  2. هر چند وقت یکبار، محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی خود را چک کنید و از سلامت آن مطمئن شوید.
  3. جاپودری ماشین ظرفشویی می‌تواند با هزینۀ کم توسط خودتان جایگزین شود ولی اگر وسایل مورد نیاز برای این کار در دسترس شما نیست، حتماً از متخصصین ماشین ظرفشویی آچاره برای تعویض محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی کمک بگیرید تا قطعه جدید بدون آسیب به دستگاه شما جایگزین شود.
  4. در ماشین‌های ظرفشویی قدیمی، از تایمر مکانیکی برای هماهنگی بخش‌های مختلف از جمله محفظه مواد شوینده استفاده می‌کردند. در مواقع عدم کارایی درست، این بخش را هم امتحان کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا