نکات طلایی درمان آکنه با عسل مانوکا

زیبایی و سلامتپوست

یک درمان طبیعی در کشورهای اروپایی و آمریکا برای درمان آکنه وجود دارد که بسیار مورد توجه است و آن استفاده از عسل مانوکا است. این عسل نیوزلندی این روزها توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. اگر شما هم از آکنه‌های سطح پوست خود خسته شده‌اید و به فکر درمان آن با عسل مانوکا هستید، مسیر درستی را انتخاب کردید. ما این مقاله را برای شما نوشته‌ایم. با ما همرا باشید تا در نهایت به درک درستی از روش‌های درمان آکنه با عسل مانوکا برسید.

چرا از عسل موکا برای رفع جوش‌های صورت استفاده کنیم؟

خواص ضد التهابی این عسل، می‌تواند التهاب موضعی ناشی از آکنه را کاهش دهد. اگر دوست دارید درباره این عسل بیشتر بدانید مقاله عسل مانوکا چیست و چه خواصی دارد؟ را مطالعه کنید.

محققان طی تحقیقات گزارش کرده‌اند که عسل مانوکا، باکتری‌های مضر را از بین می‌برد. از آنجا که این عسل طبیعی حاوی پراکسید هیدروژن و ترکیبی مانند متیل گلیوکسال است در از بین بردن عوامل بیماری زا، از جمله باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک مؤثر است. عسل موکا برای رفع جوش‌های صورت

با لازم به ذکر است، این عسل دارای خواصی است که آن را به محصولی مناسب برای ساختن پوستی لطیف، زیبا و فاقد چربی تبدیل می‌کند. در ادامه به اختصار آن موارد را ذکر می‌کنیم.

  • شکر (به‌طور عمده گلوکز و فروکتوز)
  • آمینو اسید
  • ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • پراکسید هیدروژن و متیل گلیوکسال، دو ترکیب ضد میکروبی.

عسل موکا چگونه به زیبایی و لطافت پوست کمک می‌کند؟

همان طور که اشاره شد، عسل مانوکا می‌تواند ظاهر پوست شما را بهبود بخشد. این عسل می‌تواند سطح پوست شما را متعادل کند و به شما کمک می‌کند تا باقی مانده سلول‌های مرده برای تمیز نگه داشتن پوست شما از بین بروند. خواص ضد التهابی این نوع عسل طبیعی تک گل می‌تواند التهاب موضعی ناشی از آکنه را کاهش دهد. به‌عنوان یک ضد باکتری، عسل مانوکا باکتری‌های کمتری را برای آلوده شدن منافذ و ایجاد آکنه در خود جای می‌دهد.

محققان طی تحقیقات گزارش کرده‌اند این ماده باکتری‌های مضر را از بین می‌برد. از آنجا که این عسل طبیعی حاوی پراکسید هیدروژن و ترکیبی مانند متیل گلیوکسال است، عسل مانوکا در از بین بردن عوامل بیماری زا، از جمله باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک مؤثر است. حفظ پوست بدون باکتری روند بهبودی را تسریع می‌کند.

این عسل همچنین یک نرم کننده عالی است. به این معنی که پوست را نرم می‌کند. غلظت بالای قند آن می‌تواند زخم یا محل سوختگی را مرطوب نگه دارد. این خواص عسل مانوکا همچنین می‌تواند بهبودی زخم و التهاب را بهبود بخشد. همچنین، عسل مانوکا باعث کاهش التهاب و درد در محل زخم می‌شود. علاوه بر این می‌تواند به مشکلات پوستی، مانند پسوریازیس و شوره سر کمک کند.

بیشتر بخوانید : خواص نعنا برای پوست

درمان آکنه با عسل مانوکا

کاربردهای دیگر عسل موکا برای درمان آکنه

عسل موکا علاوه بر اینکه باعث از بین بردن آکنه‌های سطح پوست می‌شود، کاربردهای دیگری نیز دارد که می‌تواند به شفافیت و زیبایی بیشتر پوست صورت شما کمک کند. بر این اساس در ادامه با ما همراه باشید و با کاربردهای دیگر این محصول آشنا شوید.

عسل موکا؛ پاک کننده و از بین برنده چربی‌ها

اگر پوست صورت چربی دارید، لحظه‌ای برای استفاده از این ماده روی صورت خود درنگ نکنید، این محصول قدرت این را دارد که پوستی شفاف و بدون چربی برای شما بسازد. بر این اساس لازم است که مقداری عسل به‌اندازه یک نخود را روی صورت خود قرار دهید.


خدمات پیشنهادی آچاره : پاکسازی پوست در منزل


در ادامه برای بهبود سریع زخم‌های عمیق سطح پوست، می‌توانید کمی بیشتر از این محصول استفاده کنید و آن را با چند قطره آب رقیق کنید. تحقیقات نشان داده است که عسل مانوکا رقیق شده همچنان خواص ضد باکتریایی خود را حفظ می‌کند. عسل را برای چند دقیقه به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. سپس پوست خود را با شوینده‌های مخصوص بشویید و خشک کنید.

از بین برنده چربی‌ها

عسل موکا؛ راهی مطمئن برای درمان موضعی آکنه

یکی از کاربردهای مهم عسل موکا، از بین بردن آکنه‌های موضعی سطح پوست است. اگر پوستی دارید که در بازه‌های زمانی مختلف، جوش‌های چرکی روی سطح آن ظاهر می‌شود، استفاده از عسل موکا مناسب‌ترین درمان برای از بین بردن آنهاست. لازم است که مقداری از این عسل را روی جوش قرار دهید و بعد از چند دقیقه سطح پوست خود را با آب ولرم و شوینده مناسب بشویید. بهتر است این کار را هر شب، قبل از خواب انجام دهید که در نهایت پوستی زیبا و شفاف برای خود بسازید.

بیشتر بخوانید : آماده‌سازی کامل پوست برای اپیلاسیون

عسل موکا

با مخلوط عسل مانوکا و جودوسر پرک به جنگ آلودگی سطح پوست بروید!

شما می‌توانید با مخلوط عسل مانوکا، جو دوسر پرک و آبلیموی تازه، ماسک صورت مناسبی بسازید و با آن به جنگ آلودگی‌های سطح پوست خود بروید. بهتر است، این ماسک را به‌مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید. استفاده از عسل به تنهایی و برای ۳۰ دقیقه و به‌عنوان ماسک عسل نیز بسیار مؤثر است.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

در نهایت بعد از چند روز پوستی بدون آلودگی، جوش و چربی برای خود می‌سازید و از زیبایی و لطافت آن لذت می‌برید. سعی کنید از این ماسک سه بار در هفته قبل از خواب استفاده کنید و زیبایی و جوانی را به پوست خود هدیه دهید.

بیشتر بخوانید : 14 فرمول مفید ماسک سیب‌ زمینی

عسل مانوکا و جودوسر پرک

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی درمان آکنه با عسل مانوکا پرداختیم. همانطور که در ابتدا به شما قول دادیم در این مقاله شما را با روش‌های مختلف درمان آکنه سطح پوست به‌وسیله عسل موکا آشنا کردیم. برای از بین بردن آکنه‌های سطح پوست، کافی است، یکی از مواردی که به آنها اشاره کردیم را انجام دهید تا با معجزه استفاده از این محصول برای جوانی و شادابی سطح پوست خود آشنا شوید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا