شستن کفش در ماشین لباسشویی

نظافت و شستشو

همه شما به ظاهر و تیپ و لباس خود اهمیت می‌دهید. هیچ‌کدام دوست ندارید زمانی که در یک جمع خانوادگی یا دوستانه حاضر می‌شوید لباس نامرتب و کثیف بپوشید. این موضوع در رابطه با کفش‌ها هم صدق می‌کند. یعنی هیچ‌وقت به سراغ کفشی که کثیف شده نمی‌روید. شاید یکی از بزرگ‌ترین دغدغه افراد کثیف شدن یا بو گرفتن مداوم کفش‌ها باشد. امروز در این مطلب از مجله آچاره قصد داریم به روش‌های موثر شستن کفش در ماشین لباسشویی اشاره کنیم.

هم‌چنین در این مطلب به نکاتی هم اشاره می‌کنیم که با دانستن این نکات دیگر نیاز به خرید یا تعویض کفش‌های کثیف خود نداشته باشید بلکه این‌بار کفش‌های شما از تمیزی برق بزنند.

کدام کفش‌ها با ماشین لباسشویی قابل شستشو هستند؟

اگر تابه‌حال تجربه شستن کفش در ماشین لباسشویی را نداشتید باید بدانید که هر نوع کفشی را نمی‌توانید در ماشین لباسشویی بیندازید چراکه؛ ممکن است شکل و قیافه خود را از دست بدهند و دیگر قابل استفاده نباشند. شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی کفش برزنتی و کفش ورزشی از جنس پنبه، پلی استر و نایلون، کفش باغبانی، دمپایی پلاستیکی را در ماشین لباسشویی بیندازید تا شسته‌ شوند و از تمیزی برق بزنند.

شستن کفش در ماشین لباسشویی

کدام کفش‌ها را نباید در ماشین لباسشویی بیندازیم؟

اما تابه‌حال شده به این موضوع فکر کنید که پس چه کفش‌هایی را نباید در ماشین لباسشویی بیندازیم. قبل از هر چیزی باید بدانید که جنس کفش بسیار مهم است. برخی از کفش‌ها ممکن است آسیب ببینند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. پس کفش‌های زیر را در ماشین لباسشویی نیندازید، شما می‌توانید آنها را به خشکشویی ببرید تا با دقت بیشتری شست‌و‌شو شوند.

  • کفش‌هایی از جنس چرم، جیر، لاستیک، وینیل یا نوبوک
  • کفش‌های گل‌دوزی، منجوق‌دوزی یا مهره ‌دوزی شده
  • کفش‌هایی از جنس ابریشمی
  • چکمه، کفش پاشنه بلند و کفش‌های رسمی

نکته: قبل از نظافت کفش در ماشین لباسشویی بهتر است به برچسب کفش دقت کنید یا از صاحب مغازه طرز شست‌و‌شوی کفش را بپرسید تا در لباسشویی آسیب نبینند.

شستن کفش در ماشین لباسشویی

۹ قدم ساده برای شستن کفش سفید در ماشین لباسشویی که هرکسی نمی‌داند

شستن کفش‌ها در ماشین لباسشویی اصلا کار سخت و غیرممکنی نیست بلکه شما می‌توانید به ساده‌ترین روش آنها را بشورید، خشک کنید و مثل روز اول از آنها استفاده کنید.

قبل از اینکه مراحل شستن کفش‌ها را توضیح دهیم، نیاز است در ابتدا وسایلی مانند کیسه لباس مشبک یا توری، مایع لباسشویی، مسواک قدیمی نرم، حوله قدیمی یا روبالشی را آماده کنید تا با آمادگی کامل به سراغ انجام مراحل بروید.

  1. مرحله اول؛ ابتدا بند کفش را کامل باز کنید. پیشنهاد می‌کنیم که بندهای کفش را به‌صورت جداگانه با آب و صابون بشورید اما اگر ترجیح می‌دهید تا بندها همراه با کفش در ماشین لباسشویی شسته شوند، بهتر است در ابتدا آنها را درون یک کیسه لباس مشبک بگذارید، سپس زیپ آن را ببندید و داخل ماشین بیندازید.
  2. مرحله دوم؛ نیاز است کفی‌ها را از داخل کفش در بیاورید و داخل ماشین لباسشویی نیندازید. شما می‌توانید از یک برس یا پارچه نرم کمک بگیرید و کفی را با آب و صابون بشورید. هم‌چنین در صورتی که کفی بوی بدی می‌دهد، بهتر است کفی‌ها را درون جوش شیرین قرار دهید تا بوی بد از بین برود.
  3. کفشتان گلی شده؟ بهتر است ابتدا کفش‌ها را با برس تمیز کنید و سپس درون ماشین لباسشویی بیندازید. هم‌چنین می‌توانید با مسواک، کثیفی را از روی بعضی‌ از قسمت‌های آن پاک کنید. سپس لکه‌ها را با یک پارچه از روی کفش بزدایید.
  4. کفش‌ها را درون یک کیسه لباس مشبک قرار دهید تا به دیواره‌های ماشین لباسشویی برخورد نکنند و آسیب نبینند.
  5. سپس آنها را حتما در یک حوله قدیمی قرار دهید چراکه حوله نو ممکن است در ابتدا رنگ بدهد.
  6. دور کند ماشین لباسشویی را انتخاب کنید؛ سپس به جای پودر از مایع لباسشویی استفاده کنید تا ذرات پودر روی کفش باقی نمانند.
  7. بعد از اتمام کار ماشین لباسشویی، باید کفش‌ها را از ماشین خارج کنید تا بو نگیرند. به‌علاوه بهتر است درون آنها کاغذ یا روزنامه قرار دهید تا در زمان خشک شدن، تغییر شکل ندهند.
  8. سپس نیاز است کفش‌ها را در معرض نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید تا خشک شوند.
  9. بعد از چند روز می‌توانید مجددا درون کفش‌ها کفی قرار دهید و بند آنها را هم ببندید. حالا می‌توانید از کفش‌های تمیزتان استفاده کنید.

نحوه شستن کتانی در ماشین لباسشویی به چه صورت است؟

اگر شما هم مثل خیلی از افراد دیگر اهل پیاده‌روی و دویدن باشید احتمالا هر چند وقت‌ یک‌ بار نیاز دارید تا کفش کتانی خود را بشورید چراکه ممکن است کثیف شوند. شاید شستن کفش‌ها کار ساده‌ای نباشد اما در این قسمت می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور در کمتر از ۴۰ دقیقه کفش‌های ورزشی خودتان را بشورید تا از تمیزی برق بزنند.

  • روی هر یک از کفش‌ها ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین بریزید و بگذارید یا شب کامل بمانند.
  • بندهای کفش را جدا کنید و داخل یک کیسه قرار دهید تا به هم گره نخورند.
  • کفش‌ها را به کمک یک برس یا مسواک قدیمی از کثیفی پاک کنید.
  • کفش‌ها را به همراه چند حوله قدیمی در ماشین لباسشویی بیندازید تا کفش‌های شما کمتر با دیواره‌های ماشین لباسشویی برخورد کنند و آسیب ببینند.
  • درجه را روی آب سرد بگذارید و سپس مقدار کمی مواد شوینده معمولی درون ماشین لباسشویی بریزید.
  • معمولا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا کفش‌ها شسته شوند.
  • بعد از اینکه شستن کتانی در ماشین لباسشویی تمام شد، آن را در بیاورید و اجازه دهید تا آنها به‌صورت کامل خشک شوند.

برای شستن کفش در ماشین لباسشویی دوو هم می‌توانید از همین راهنما استفاده کنید.

نکات مهمی که باید قبل از شستن کفش در ماشین لباسشویی بدانید

قبل از اینکه طریقه شست‌و‌شوی کفش در ماشین لباسشویی را توضیح دهیم باید به یک‌سری نکات مهم توجه کنید.

  • کفش خود را برای شست‌و‌شو آماده کنید یعنی اگر بیش‌ازحد کثیف یا گلی است باید آن را با یک فرچه یا مسواک تمیز کنید.
  • کفش بندی دارید؟ پس بهتر است ابتدا بندهای کفش را جدا کنید تا درون ماشین لباسشویی آسیب بیشتری نبینند.
  • بندها یا کفی کفش را به صورت جداگانه با آب و صابون بشورید و بهتر است درون ماشین لباسشویی نیندازید.
  • برای جلوگیری از برخورد شدید کفش با دیواره‌های ماشین لباسشویی و آسیب به هر دو باید دور ماشین لباسشویی را روی کم نگه‌دارید.
  • از مواد شوینده بسیار قوی برای شستن کفش‌ها استفاده نکنید تا آسیب نبینند.
  • کفی کفش را قبل از خشک شدن کفش درون آن نگذارید.
  • برای اینکه فرم کفش از بین نرود، می‌توانید داخل کفش را با روزنامه پر کنید تا کفش برای شستن آماده شود.
  • کفش‌ها را برای مدت زمان طولانی در ماشین لباسشویی قرار ندهید چراکه ممکن است بو بگیرند.
  • از خشک‌کن برای خشک کردن کفش‌ها استفاده نکنید و اجازه دهید آنها در هوای آزاد خشک شوند.
  • از آب داغ برای شسستن کفش در ماشین لباسشویی استفاده نکنید.

نکته: شما می‌توانید به‌جای استفاده از ماشین لباسشویی، یک قاشق چای‌خوری مایع ظرف‌شویی را با دو فنجان آب گرم مخلوط کنید، با مسواک روی کفش بزنید و در نهایت آن را با یک دستمال تمیز پاک کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

شستن کفش در ماشین لباسشویی ال جی

برخی از افراد بر این باور هستند که اگر کفش کتانی یا ورزشی سفید رنگ خود را مانند لباس‌های دیگر در ماشین لباسشویی بیندازند، آسیب می‌بیند و فرم و شکل خود را برای همیشه از دست می‌دهد. اما در واقع این‌طور نیست.

اگر ماشین لباسشویی الی جی دارید باید به تنظیمات اولیه و برنامه شستن کفش در ماشین لباسشویی دقت کنید تا کفش‌ها به بهترین شکل ممکن تمیز شوند. قبل از روشن کردن ماشین باید «دور کند» با آب سرد را برای شستن کفش در ماشین لباسشویی LG انتخاب کنید تا کفش‌ها آسیب نبینند. هم‌چنین بهتر است چند روبالشی یا حوله‌ قدیمی را دور کفش خود بپیچید و سپس آن را درون ماشین بیندازید تا برخورد کمتری با دیوار‌ه‌های ماشین لباسشویی داشته باشد.اگر احساس میکنید ماشین لباسشویی شما به درستی کار نمیکند میتوانید از تعمیر کار ماهر ماشین لباسشویی در محل کمک بگیرید.

آیا تفاوتی دارد که برای شستن کفش از کدام ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟

خیر؛ شما می‌توانید از هر نوع ماشین لباسشویی از جمله دوو، ال‌جی، سامسونگ و … برای شستن کفش استفاده کنید. همه آنها از یک برنامه شستن کفش در ماشین لباسشویی مشخص استفاده می‌کنند تنها کاری که باید انجام دهید، این است که قبل از روشن کردن، علامت‌های روی ماشین را با دقت بخوانید.

برنامه‌های مختلفی برای شستن لباس‌ها و کفش‌ها در ماشین لباسشویی وجود دارد که این برنامه‌ها با توجه به نوع و جنس البسه و کفش متفاوت است.

اگر در ماشین لباسشویی ال‌جی شما برنامه sport wear بود می‌توانید از آن استفاده کنید. اما اگر این برنامه شستن کفش در ماشین لباسشویی را ندارید، می‌توانید از برنامه Delicate را برای شستن کفش استفاده کنید.

سوالات متداول

چطور کفش چرمی خودمان را تمیز کنیم؟

کمی سرکه سفید را با آب مخلوط کنید. یک پارچه بردارید و درون محلول بزنید و سپس کفش را با آن تمیز کنید. وقتی کار تمام شد بهتر است آن را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

چطور بوی بد کفش را از بین ببریم؟

یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن بوی بد کفش استفاده از جوش شیرین است. مقدار کمی جوش شیرین روی کفش بپاشید و بگذارید تا یک شب کامل بماند تا بوی بد از بین برود.

نتیجه‌گیری

فرقی ندارد از برای شستن کفش در ماشین لباسشویی از چه مارک و مدلی استفاده می‌کنید. اما باید توجه داشته باشید در صورت بی‌توجهی به برخی از نکات مانند انداختن کفش همراه با بند و کفی می‌تواند آسیب زیادی به ماشین لباسشویی شما بزند و هم‌چنین حتی باعث پاره‌ شدن کفش شود.

امیدواریم از خواندن این مطلب راضی باشید در نهایت سوالات خودتان را برای ما در کامنت‌ها بنویسید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا