تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت خارج نشدن یخ از یخساز هیمالیا‎‎ چیست؟

لوازم خانگییخچال و فریزر

علت خارج نشدن یخ از یخساز هیمالیا با عوامل مختلفی مرتبط است که برای عیب‌یابی دقیق، لازم است این موارد بررسی شوند. اگر کارکرد یخساز یخچال هیمالیای شما هم با مشکل مواجه شده است، با مجله آچاره همراه باشید تا تمامی موارد احتمالی را بررسی کنیم.

اگر در خصوص خرید، نصب و تعمیر یخچال فریزر نیاز به مشاوره و خدمات دارید، می‌توانید از طریق ثبت درخواست در وبسایت آچاره از کارشناسان و تعمیرکاران ممتاز آچاره مشاوره رایگان دریافت کنید.

نکات کلیدی

  • اگر مدول یخساز یخچال، خراب شود، آب یخچال پر نمی‌شود و در نتیجه آن یخ ساخته نمی‌شود.
  • اگر قفل درب، خراب شود، باز و بسته شدن درب، با مشکل مواجه خواهد شد و در نتیجه آن در صورت باز بودن درب یخچال، یخساز از کار می‌افتد.
  • ترموستات یکی از مهم‌ترین قطعات در مکانیزم کلی یخساز یخچال است. بهترین راه تشخیص سالم بودن و یا خرابی ترموستات این است که از یک مولتی‌متر ساده، استفاده نمایید.

علت خارج نشدن یخ از یخساز هیمالیا‎‎

آپشن کاربردی که تقریباً در تمامی یخچال‌های جدید وجود دارد، سیستم یخساز است. متأسفانه گاهی کارکرد یخساز یخچال‌های مختلف با مشکل مواجه می‌‍شود و دیگر شما قالب‌های یخ آماده نخواهید داشت.

یکی از یخچال‌های مجهز به این آپشن یخچال‌ برند هیمالیا است. برای یافتن علت خارج نشدن یخ از یخساز هیمالیا لازم است به موارد زیر دقت داشته باشید:

1. خاموش بودن دستگاه

بهتر است هنگامی که با خارج نشدن یخ از یخساز مواجه شدید، در قدم اول، از روشن بودن دستگاه یخساز مطمئن شوید. یخچال‌های مختلف، شکل‌های متنوعی دارند، به این معنا که در برخی از آن‌ها، کلید پاور روی یخساز و برخی کلید پاور، روی بدنه یخچال تعبیه شده است.

برخی از یخچال‌ها هم کلید پاور ندارند و به‌جای آن از اهرم یخساز استفاده شده‌ است؛ بنابراین اولین اقدام پس از اینکه با اختلال در عملکرد یخچال هیمالیا یخساز مواجه شدید، اطمینان از روشن بودن آن است.

2. کافی نبودن آب یخساز

گاهی اتفاق می‌افتد که به یخساز یخچال هیمالیا، توجه نمی‌کنید و همین موضوع باعث می‌شود که در طولانی مدت به‌علت کمبود آب مورد نیاز این قسمت، یخساز با مشکل مواجه شود.

بر این اساس، اگر فکر می‌کنید، علت خارج نشدن یخ از یخساز هیمالیا در اثر مسدود شدن خط آب آن است، یخچال را از برق کشیده و آن را کمی از دیوار، فاصله دهید.

سپس با استفاده از شیری که در پایین یخچال قرار دارد، خط انتقال آب را ببندید و نسبت به جدا کردن لوله انتقال آب از شیر برقی یخچال، اقدام نمایید، پس از آن هر آنچه که مانع از عبور آب در لوله شده را از سر راه بردارید.

علت خارج نشدن یخ از یخساز هیمالیا‎‎

3. یخ‌زدگی لوله کوچک انتقال آب

یکی از دلایل خارج نشدن یخ از یخساز یخچال هیمالیا، یخ‌زدگی لوله کوچک انتقال آب است. هنگامی که با این مشکل مواجه شدید، بهتر است در اسرع وقت باتعمیرکار تماس بگیرید و از آنها بخواهید که مشکل شما را پیگیری کنند.

ممکن است، برخی افراد به شما پیشنهاد دهند که به‌وسیله سشوار، لوله انتقال آب را گرم کنید. این عمل علمی نیست و در طولانی مدت ممکن است، باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیر به یخساز یخچال شما شود.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

4. گرفتگی فیلتر

آب شهری در اکثر مناطق با املاح و آلودگی‌های اندکی همراه است. بر این اساس، ممکن است یک علت خارج نشدن یخ از یخساز هیمالیا، گرفتگی و پر شدن فضای درونی فیلتر از آلودگی‌های آب شهری باشد.

با توجه به این موضوع سعی کنید، در هر بازه زمانی مشخص، برای مثال، ماهی یک بار فیلتر را از یخچال جدا و تمیز کنید. در نهایت آن را به آرامی درون یخساز قرار دهید که آسیب نبیند و نشکند. گاهی ممکن است به تعویض فیلتر یخچال نیاز داشته باشید.

5. نقص در عملکرد مدول یخساز

برای اینکه هر یخچال به راحتی بتواند عمل یخسازی را انجام دهد، باید قسمت‌های مختلف با هم همکاری کنند. اختلال در عملکرد هر قسمت در نهایت باعث از بین رفتن عملکرد صحیح یخساز می‌شود.

یکی از قطعات مهم در یخچال‌ها، مدول می‌باشد و یک موتور دارد که منجر به حرکت درآوردن بازوی یخساز می‌شود؛ با این حرکت، قطعات یخ از قالب یخساز به داخل محفظه یخ، ریخته می‌شود. اگر مدول یخساز یخچال، خراب شود، آب یخچال پر نمی‌شود و در نتیجه آن یخ ساخته نمی‌شود.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

بیشتر بخوانید : آموزش تعمیر یخساز یخچال و ریست کردن آن

علت خارج نشدن یخ از یخساز هیمالیا‎‎

6. خرابی ترموستات

ترموستات یکی از مهم‌ترین قطعات در مکانیزم کلی یخساز یخچال است. بهترین راه تشخیص سالم بودن و یا خرابی ترموستات این است که از یک مولتی‌متر ساده، استفاده نمایید.

هنگامی که متوجه خرابی ترموستات یخچال شدید در گام اول می‌توانید به متخصصان این حوزه مراجعه کنید و در نهایت، راه‌حل خرابی ترموستات، این است که آن را تعویض نمایید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

7. خرابی قفل درب

از دیگر دلایل نقص عملکرد یخساز، خرابی قفل درب آن، است. اگر قفل درب، خراب شود، باز و بسته شدن درب، با مشکل مواجه خواهد شد و در نتیجه آن در صورت باز بودن درب یخچال، یخساز از کار می‌افتد.

برای اینکه به این موضوع پی ببرید که آیا خرابی قفل درب، علت خارج نشدن یخ از یخساز است یا خیر، با استفاده از مولتی‌متر و یا ولت متر، سوئیچ درب، نسبت به آزمایش کردن سوئیچ درب، اقدام نمایید.

8. پرشدن حجم یخساز یخچال هیمالیا

گاهی اوقات ممکن است، عدم خارج شد یخ از یخساز هیمالیا، صرفاً پرشدن مخزن آن باشد. که این موضوع نیز در اثر کاهش فشار آب در شیر، ایجاد می‌شود.

راه‌حل این مشکل، بررسی فشار آب است؛ به این صورت که اطمینان حاصل نمایید فشار آب، چیزی حدود 20 psi باشد. گاهی اوقات نیز ممکن است که فشار آب، خوب باشد، اما شیر ورودی، دچار مشکل شده باشد که باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

مطلب پیشنهادی : طرز کار یخساز یخچال و علت کار نکردن آن

علت خارج نشدن یخ از یخساز هیمالیا‎‎

چرا یخ‌های یخساز کوچک هستند و بوی ناخوشایندی دارند؟

در بعضی مواقع ممکن است یخساز یخ بسازد؛ اما اندازه یخ‌ها بسیار کوچک باشند. این مشکل معمولا به دلیل نقص در لوله آب به وجود می‌آید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

برای حل این مشکل اقدامات زیر را انجام دهید:

  • شلنگ آب را برررسی کنید؛ ممکن است قسمتی از شلنگ پیچ خورده یا مسدود شده باشد.
  • میزان آب ورودی را چک کنید؛ توجه کنید که آب ورودی باید به میزان استاندارد وارد سیستم یخساز شود.

گاهی اوقات ممکن است یخ‌ها بوی نامطبوعی داشته باشند. برای پیشگیری از این مشکل حتما مواد غذایی را در ظروف درب‌دار بگذارید و در داخل یخچال یا فریزر نگهداری نمایید. چنانچه مشکل برطرف نشد، بهتر است شلنگ آب ورودی و فیلتر را تعویض کنید.

چگونه از خرابی یخساز جلوگیری کنیم؟

در کنار تمام مواردی که به عنوان علت خارج نشدن یخ از یخساز هیمالیا عنوان کردیم، در نظر داشته باشید که نحوه نگهداری شما نیز برای حفظ کارکرد صحیح یخساز مهم است. برای اینکه کمتر شاهد اختلال در کارکرد یخساز یخچال باشید بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • درب یخچال را به‌ مدت زیادی باز نگه ندارید.
  • به هر گونه تغییری در صدای یخساز و یخچال توجه داشته باشید و مشکل را رفع کنید.
  • فیلتر یخساز را همیشه تمیز کنید و در صورت لزوم آن را تعویض نمایید.

سخن پایانی

در بسیاری از مواقع علت خارج نشدن یخ از یخساز هیمالیا مربوط به سختی آب و انباشته شدن رسوبات در قطعات و شلنگ آب است. بهتر است با آگاهی از میزان سختی آب منطقه سکونت خود، برنامه منظمی برای تمیز کردن فیلتر و قطعات داشته باشید. به این ترتیب فیلتر و سایر قطعات کمتر خراب خواهند شد.

منبع: https://www.maytag.com

4.1/5 - (30 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید