سرویس و تعمیر کولر آبی سرویس و تعمیر کولر آبی

تعویض برزنت کولر آبی

کولر آبیسرمایشسرمایش و گرمایش

امروزه در بیشتر خانه‌ها و محیط‌های اداری مخصوصاً در مناطق آب و هوایی خشک، استفاده از کولر آبی رایج شده و به دلیل کم هزینه بودن بیشتر افراد آن را به کولر گازی ترجیح می‌دهند. در این میان رعایت اقدامات نگهداری قطعات و تعمیر کولر آبی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چون باعث افزایش طول عمر کولر شما خواهد شد. یکی از این اقدامات مهم، تعویض برزنت کولر آبی است که باید به روش صحیح و به موقع انجام شود.

زمان‌بندی خاصی را نمی‌توان برای تعویض برزنت کولر آبی تعیین کرد چون به این زودی‌ها خراب نمی‌شود. در عین حال بسته به شرایط آب و هوایی منطقه‌ای که کولر آبی در آن نصب شده و موقعیت تابش خورشید به برزنت، ممکن است لازم باشد بعد از مدتی نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

درباره کاربرد برزنت کولر آبی چه می‌دانید؟

برزنت کولر آبی یک پارچه ضخیم و مقاوم است که با لایه‌ای لاستیکی پوشانده می‌شود. نقش این لایه لاستیکی جلوگیری از نفوذ آب به برزنت و حفاظت از آن در برابر نور خورشید است. مهم‌ترین کاربرد برزنت کولر آبی حفظ هوای مطبوع و جلوگیری از هدر رفتن باد خنک کولر است. از آنجایی که جنس پارچه برزنت ضخیم و مستحکم است معمولاً نیازی به تعویض سالانه و همیشگی آن نیست.

محل قرارگیری برزنت روی دریچه ما بین دهانه کولر و ورودی کانال هوا است. کاربرد برزنت کولر آبی حفاظت از هوای ورودی به داخل کانال و هدایت آن به ورودی ساختمان است. به این طریق عملکرد کولر آبی بهتر شده و کیفیت هوای خنک افزایش می‌یابد.

انواع برزنت کولرهای آبی

برزنت کولر آبی در سه نوع مختلف عرضه می‌شود. البته نوعی برزنت هم وجود دارد که برای اتصال کانال کولر به بدنه استفاده می‌شود. برای یادگیری نصب این نوع برزنت این مقاله را مطالعه کنید. آموزش گام به گام نصب برزنت روی لبه کانال کولر (راهنمای تصویری)

  • برزنت کولر آبی با گیره‌هایی پلاستیکی یا فلزی کش دوزی می‌شود.
  • برزنت کولر آبی با چسب مخصوص قابل نصب شدن است
  • برزنت کولر آبی با پیچ یا تسمه فولادی قابل اتصال به بدنه کولر است.

سرویس و تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی

بهترین زمان تعویض برزنت کولر آبی

بهتر است هر دو سال یک بار سرویس کامل کولر آبی انجام شود. بهتر است یک بار قبل از شروع فصل گرما و روشن کردن مجدد کولر آن را به‌طور کامل بررسی و سرویس کنید. اقدامات نگهداری شامل روغن کاری قطعات داخلی کولر، بررسی نشتی تشک کولر و تمیز کردن کثیفی و لجن احتمالی در اطراف بدنه کولر است. تعویض برزنت کولر آبی و پوشال‌ها هم در این زمان انجام می‌شوند.

تعویض برزنت کولر آبی

مرحله دوم سرویس کولر آبی بعد از اتمام فصل گرما و شروع فصل زمستان است. در این مرحله باید ورودی آب بسته شده و کف سینی کولر تخلیه شود. تعمیر قطعات فرسوده هم در این مرحله انجام می‌شود. می‌توانید از پارچه برزنتی ضدآب برای محافظت از بدنه کولر در فصل سرما استفاده کنید.

پارچه برزنتی محافظ با برزنت کولر تفاوت دارد. با این حال هر زمان که متوجه شدید در بافت پارچه برزنت کولر آبی شما پارگی یا سوراخی ایجاد شده باید فوراً نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

تعویض برزنت کولر آبی

زمان خرید برزنت کولر آبی به چه نکاتی دقت کنیم؟

همان‌طور که گفتیم به محض مشاهده هر گونه پوسیدگی یا پارگی و عدم اتصال برزنت به دریچه کولر باید برای تعویض برزنت کولر آبی اقدام کنیم. یکی از مهم‌ترین کارها قبل از تعویض برزنت آسیب دیده، تهیه یک برزنت جدید و مناسب برای کولر آبی شما است. این برزنت جدید باید از نظر ابعاد و جنس و کیفیت متناسب با نوع کولر آبی شما انتخاب شود.

استعلام قیمت تعمیر کولر آبی

در زمان تعویض برزنت کولر آبی و خریدن برزنت جدید نکات زیر را در نظر بگیرید:

1. توجه به آب و هوای منطقه

اگر منطقه آب و هوایی، گرمسیری و خشک است پارچه برزنت مورد نظر باید ضخیم‌تر و مقاوم‌تر باشد. تابش مستقیم خورشید ممکن است برزنت نازک را زودتر از بین ببرد.

2. توجه به ابعاد برزنت کولر

ابعاد برزنت کولر آبی به اندازه و ظرفیت کولر بستگی دارد. نکته مهم در این جا این است که برزنت جدید باید با ابعاد دریچه کولر هماهنگی و تناسب داشته باشد. پیشنهاد ما این است که قبل از خرید برزنت جدید، طول و عرض دریچه را به‌طور دقیق اندازه گرفته و برزنت مناسبی را تهیه کنید.

3. توجه به کیفیت و جنس پارچه برزنت کولر

جنس برزنت جدید باید آن‌قدر محکم باشد که در مقابل نور خورشید و باران و باد مقاوم بوده و دچار پوسیدگی نشود و عمر طولانی‌تری داشته باشد.

نکته مهم در این جا این است که اگر جنس برزنت جدید کولر شما نامرغوب باشد تأثیر نامطلوبی روی راندمان و بازدهی کولر شما خواهد داشت. در نتیجه در زمان تعویض برزنت کولر آبی مهم‌ترین نکته انتخاب بهترین و مرغوب‌ترین جنس پارچه برزنت است.

عوض کردن برزنت کولر آبی به چه صورت انجام می‌شود؟

بعد از انتخاب برزنت مرغوب با ابعاد مناسب نوبت به نصب و تعویض برزنت کولر آبی شما می‌رسد. در زمان نصب برزنت جدید چند نکته مهم را باید مورد توجه قرار دهید.

  1. حین نصب برزنت جدید نباید پارچه را روی دریچه و کانال کولر بکشید. کشیدگی برزنت باعث کاهش استقامت آن می‌شود و ممکن است با لرزش کولر به راحتی کشیده شده و پاره شود.
  2. برزنت کولر آبی را باید طوری نصب کنید که چروک نشود چون مانع حرکت باد کولر به داخل کانال خواهد شد.
  3. در زمان نصب کولر آبی باید بین پارچه برزنت و دریچه کولر حدود 30 سانت فاصله باشد.
  4. برزنت جدید را قبل از نصب به دقت بررسی کنید. باید مطمئن شوید که پارگی یا سوراخ نداشته باشد.

زمان تهویض برزنت کولر آبی

تعویض برزنت کولر آبی با بست‌های فلزی یا پلاستیکی

در میان روش‌های نصب برزنت کولر آبی روش اتصال برزنت با گیره‌های پلاستیکی یا فلزی متداول‌تر و راحت‌ترین روش است. در ادامه به نکات مهم درباره تعویض و نصب برزنت کولر گیره‌ای می‌پردازیم.

نصب این نوع برزنت از دو روش دیگر ساده‌تر است و از این رو کاربرد بیشتری دارد. برای این کار ابتدا باید دهانه برزنت که کش دوزی شده را روی ورودی دهانه کانال کولر تنظیم و ثابت کنید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر آبی

در مرحله بعد باید بست‌های فلزی یا پلاستیکی نگه‌دارنده را در فاصله‌های یکسانی از هم قرار دهید. این فواصل باید طوری تنظیم شوند که لبه پارچه برزنت روی لبه دهانه کانال کولر ثابت شود.

تعداد این بست‌ها معمولاً بین 24 تا 32 عدد است. یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از بست در زمان تعویض برزنت کولر آبی افزایش انعطاف پذیری آن است. به این ترتیب به دریچه کولر و کانال ورودی هوا هم آسیبی نمی‌رسد و کولر شما عمر طولانی‌تری خواهد داشت.

تعویض برزنت کولر آبی با بست‌های فلزی یا پلاستیکی

جمع‌بندی

استفاده از برزنت کولر آبی مزایای زیادی دارد. از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از برزنت برای پوشش کولر در فصل گرما و سرما برای محافظت از بدنه آن در برابر تابش خورشید و باد و باران است. مزایای دیگر برزنت کولر آبی مربوط به افزایش راندمان و کار آیی این دستگاه می شود. برزنت بکار رفته در ورودی دریچه کولر و کانال هوا باعث بالا رفتن کیفیت هوای خنک کولر و جلوگیری از لرزش‌های احتمالی آن خواهد شد.

با تمام این توصیفات می‌توان نتیجه‌‌گیری کرد که انتخاب برزنت مرغوب و با کیفیت، هماهنگی ابعاد برزنت جدید با ابعاد دهانه ورودی کولر، تعویض به موقع و درست برزنت پوسیده و آسیب دیده و سرویس منظم و به موقع کولر آبی بیشترین تأثیر را روی کیفیت هوای خنک داشته و بهترین لحظات را در روزهای گرم سال به شما هدیه می‌کند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی با تعمیرکاران آچاره

 

کلیک کنید