تعمیر پکیج تعمیرپکیج

6 علت گرم نشدن آب پکیج دیواری

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

عوامل مختلفی را می‌توان به‌عنوان علت گرم نشدن آب پکیج معرفی کرد. دلیل گرم نشدن آب پکیج در بعضی مواقع ممکن است مربوط به یک مشکل ساده مانند تنظیم نبودن درجه پکیج باشد و گاهی‌اوقات باید علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج را ناشی از معیوب بودن قطعات حیاتی دستگاه دانست.

در هر صورت برای رفع مشکل گرم نشدن آب پکیج، در ابتدا باید با یک عیب یابی پکیج دیواری را کاملا بررسی کرد و مشکلات احتمالی را در نظر داشت؛ زیرا وجود هرگونه نقص در کارکرد پکیج، علاوه‌بر این‌که تأمین آب گرم مصرفی را دچار اشکال می‌کند، باعث از کار افتادن سیستم گرمایش ساختمان هم می‌شود و نیاز به تعمیرات پکیج بوتان احساس می‌شود.

نکات کلیدی

  • علت گرم نشدن آب پکيج با وجود مشکل در شیر سه طرفه موتوری تنها در صورتی ممکن است که دستگاه، تک مبدل نباشد.
  • چنانچه فشار گاز ورودی به دستگاه از حد عادی و مورد‌نیاز آن کمتر باشد، آب پکیج گرم نخواهد شد.
  • کم بودن شعله، ارتفاع پایین شعله گاز یا رسوب‌ گرفتن مبدل علت گرم نشدن آب پکیج است.

علت گرم نشدن آب پکیج چیست؟

برای پاسخ به این سوال نمی‌توان تنها به یک جواب بسنده کرد. برای رسیدن به پاسخ این‌که دلیل گرم نشدن آب پکيج چیست، باید طرز کار پکیج را مورد بررسی قرار داد.

چنانچه با خرابی پکیج منزل‌تان مواجه شدید، باید برای تعمیر آن به‌سرعت اقدام کنید.

هر روز که از زمان بروز ایرادات پکیج بگذرد، وسعت خرابی بیشتر خواهد شد و تعمیر آن سخت‌تر یا حتی غیر‌ممکن می‌شود.

هرگاه که مشخص شود دلیل گرم نشدن آب مصرفی پکیج چیست، به‌راحتی می‌توان عیب را رفع کرد.

1. خرابی سنسور دما NTC

پیش از آن‌که برای یافتن علت گرم نشدن آب پکیج به بحث خرابی سنسور دما NTC بپردازیم، بهتر است کمی چگونگی کارایی آن را بررسی کنیم. این قطعه یک حسگر است و وظیفه سنجیدن و ارزیابی موضوعی را بر‌عهده دارد. در واقع سنسور دما NTC، دمای آب پکیج را ارزیابی می‌کند.

وقتی شیر آب را باز می‌کنید، باز‌ شدن شیر آب و جریان آن در لوله‌های پکیج توسط فلوسوئیچ تشخیص داده می‌شود. در ادامه فلوسوئیچ، این سنسور قرار دارد که میزان دمای آب را بسنجد. وقتی دما کمتر از میزان تنظیم‌شده باشد، سنسور فعال شده و پکیج شروع به کار می‌کند.

علت گرم نشدن آب پکيج در این حالت را می‌توان وجود عیب در سنسور دانست. در این زمان سنسور NTC اشتباه کار کرده و اطلاعات اشتباه را به برد ارسال می‌کند.

در چنین حالتی، سیستم بر این روال کار می‌کند که آب گرم شده است؛ در صورتی که همان دمای اولیه مشاهده می‌شود. تعمیر چنین قطعه‌ای کار تخصصی بوده و بهتر است اگر تخصص کافی ندارید، پکیج را باز نکنید.

علت گرم نشدن آب پکیج فرولی

2. آسیب دیدن سوپاپ بای پاس

وظیفه این بخش به این صورت است که تنها در شرایط خاص کاربرد خود را نشان می‌دهد. هنگامی که مسیر گرمایش افت فشار را تجربه کند یا مسدود شود، به پمپ پکیج فشار وارد می‌شود. سوپاپ بای پاس اینجا است که می‌تواند جلوی این فشار اضافی را بگیرد؛ اما چگونه؟

محل قرار‌گیری این سوپاپ در مدار است و همین موضوع می‌تواند عملکرد آن را تسریع بخشد. سوپاپ بای پاس با متصل‌ کردن مسیر رفت‌و‌برگشت به هم، روند گردش آب را تسریع بخشیده و آسان‌تر می‌کند.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

علت گرم نشدن آب پکيج در این حالت، مربوط به خرابی سوپاپ بای پاس است.. اما مگر این قطعه در میان اجزای پکیج و ترتیب عملکرد قطعات آن تا چه حد اهمیت دارد؟ وقتی این سوپاپ از حالت اصلی و عادی خود خارج شود، باز می‌ماند.

همین امر سبب می‌شود که مقداری از آب که در مدار گردش بود درون سوپاپ باقی بماند. آب باقی‌مانده سرد شده و سپس با همان دما وارد شیر ‌می‌شود.

علت روشن نشدن آب گرم مصرفی پکیج ایران رادیاتور

3. خرابی فلوسوئیچ

فلوسوئیچ که با نام فلومتر هم شناخته می‌شود، در بسیاری از پکیج‌ها با شکل علامتی مانند شیر آب که چشمک‌زن است، مشخص است.

علت گرم نشدن آب پکيج در این موقعیت را می‌توان از روی این چراغ چشمک‌زن متوجه شد. زمانی که این علامت مانند سابق کار نکند و دچار مشکل شود، می‌توانید به‌راحتی مشکل را بیابید.

اما کارکرد فلوسوئیچ چیست؟ این قطعه برای این‌که جریان آب در گردش مسیر را تشخیص دهد در پکیج قرار داده شده است. وقتی شیر آب گرم را باز می‌کنید، این فلومتر فعال شده و چراغ چشمک‌زن آن روشن می‌شود. در بیشتر مواقع علت چشمک زدن چراغ پکیج بوتان نیز ناشی از همین مشکلات است.

پس از این مرحله است که این خبر از طریق اتصالات فلوسوئیچ به بخش‌های دیگر ارسال شده و دستگاه روشن می‌‎شود. در نهایت این روند، آب پکیج گرم می‌شود.

علت گرم نشدن آب پکیج بوتان

4. وجود مشکل در شیر سه طرفه موتوری

علت گرم نشدن آب پکيج با وجود مشکل در شیر سه طرفه موتوری تنها در صورتی ممکن است که دستگاه، تک مبدل نباشد.

شیر سه طرفه موتوری در صورتی که پکیج دو مبدل یا بیشتر باشد، در دستگاه وجود دارد. زمانی که این قطعه خراب باشد و به‌درستی بازوبسته نشود، ممکن است زمانی که آب گرم را باز کرده‌اید با آب سرد مواجه شوید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

در چنین شرایطی، بخش‌های دیگر به‌خوبی عمل می‌کنند و حتی مشعل هم به‌خوبی شعله می‌گیرد، اما تنها چیزی که درست کار نمی‌کند، همین شیر سه طرفه موتوری است.

5. سرد بودن بیش از حد آب

به‌طور معمول این مشکل زمانی رخ می‌دهد که فضای بیرون لوله‌های آب، دمای بسیار پایینی داشته باشد.

این مشکل بیشتر در فصل زمستان و در شرایط جوی بسیار سرد اتفاق می‌افتد و دستگاه برای این‌که بتواند آب را به‌خوبی گرم کند، نیاز دارد که اول خود را با شرایط موجود تنظیم کند.

به همین دلیل است که گرم شدن آب در فصول سرد سال کمی بیشتر طول می‌کشد.

علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور و سرد بودن لوله‌ها

6. تنظیم بودن درجه پکیج روی کم یا نرسیدن سوخت به آن

زمانی که دستگاه را روی درجه کم تنظیم کرده باشید نباید انتظار داشته باشید که برای دوش‌ گرفتن یا ظرف‌ شستن آبی گرم داشته باشید. اگر به‌تازگی دستگاه را نصب کرده‌اید بهتر است آن را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا تکنسین آن را روی درجه کم تنظیم کرده یا خیر!

علت گرم نشدن آب پکيج در این مورد بسیار واضح است و با تنظیم درجه دمای پکیج قابل‌حل است.

چنانچه فشار گاز ورودی به دستگاه از حد عادی و مورد‌نیاز آن کمتر باشد، احتمال گرم نشدن آب پکیج به علت افت فشار پکیج وجود دارد. علت گرم نشدن آب پکیج بوتان یا علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور و سایر برندهای دیگر را می‌توانید از این نظر بررسی کنید.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

وقتی فشار گاز ورودی به دستگاه کم باشد، شعله‌های آن هم به‌طبع کوتاه‌تر و کم‌فشار‌تر هستند. زمانی که با شعله‌های ارتفاع پایین مواجه شدید، بهتر است به بررسی چند مورد بپردازید.

  • اول این‌که ببینید علت گرم نشدن آب پکيج از افت فشار گاز شهری است یا خیر.
  • سپس باید لوله‌های گاز را بررسی کنید. برخی از لوله‌ها مناسب این کار نبوده و در بسیاری از مواقع ممکن است برای افراد خطرات جدی را به‌همراه داشته باشد این امر می‌تواند علت گرم نشدن رادیاتورهای دور از پکیج هم باشد.
  • چنانچه با این شرایط مواجه شدید، برای رفع افت فشار گاز، بهتر است صبر کنید و برای تعویض لوله گاز نا‍‌مناسب باید از تکنسین حرفه‌ای کمک بگیرید.

علت روشن نشدن آب گرم مصرفی پکیج ایران رادیاتور

اگر در جستجوی علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff و دیگر مدل‌ها هستید لازم است به موارد زیر توجه فرمایید:

  • علت گرم نشدن آب پکيج در این مدل با کم‌شدن فشار آب، به‌دلیل خرابی دیافراگم آن است.
  • وقتی دستگاه فرمان گرم‌ کردن را دریافت نکند، می‌توان گفت مشکل از فلوسوئیچ یا سنسور NTC آن است که تنظیم آب گرم پکیج ایران رادیاتور را با مشکل مواجه می‌کند.
  • کم بودن شعله، ارتفاع پایین شعله گاز یا رسوب‌ گرفتن مبدل می‌تواند دلیلی بر منتقل‌ نشدن گرما باشد.

این موارد را می‌توانید برای علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج مرکوری و علت گرم نشدن آب پکیج فرولی و همچنین علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج آریستون هم به‌کار ببرید.

دلایل گرم نکردن آب پکیج دیواری

نکات مهم برای علت گرم نشدن آب توسط پکیج بوتان

 بسیاری از مواردی که برای این نوع دستگاه در مدل بوتان قرار دارد را می‌توان برای انواع دیگر دستگاه‌ها با برند‌های دیگر هم تطبیق داد. علت گرم نشدن آب پکيج در برند بوتان را می‌توان با توجه به موارد زیر بررسی کرد.

  • اولین نکته‌ای که باید در ابتدا به آن توجه کرد مدل دستگاه است.
    علت گرم نشدن آب پکیج بوتان مدل بیتا و علت گرم نشدن آب پکیج بوتان مدل اپتیما و حتی مدل‌های دیگر را بهتر است ابتدا از لحاظ فشار گاز پکیج سنجید.
  • وقتی فشار گاز پایین باشد، دستگاه توانایی لازم برای گرم کردن آب را ندارد. زمانی که با این مشکل مواجه شدید، در وهله اول باید فشار گاز را موردسنجش قرار دهید.
  • برای عیب یابی پکیج دیواری بوتان می‌توانید حسگر‌ها و کنترل‌کنندگان آن را مورد بررسی قرار دهید.
  • کوچک بودن قطر لوله گاز، خود به‌تنهایی می‌تواند علت گرم نشدن آب پکيج باشد؛ چراکه میزان گاز مورد‌نظر به دستگاه وارد نمی‌شود.
  • رفع علت گرم نشدن آب پکیج بوتان را بهتر است ابتدا از طریق تنظیمات آن انجام دهید. با تنظیم درست دما دیگر نگران گرم‌نشدن و کار‌نکردن دستگاه نخواهید بود.

علت گرم نشدن آب پکیج گلدیران و علت گرم نشدن آب پکیج تاچی را هم می‌توان از میان این دلایل پیدا کرد.

کلام آخر

گاهی تشخیص علت گرم نشدن آب پکيج کاملا تخصصی است و کاربران نمی‌توانند دلایل گرم نکردن آب پکیج دیواری را به‌درستی تشخیص دهند.

بنابراین بهترین راهکار برای داشتن یک سیستم گرمایشی بدون نقص و تأمین آب گرم مصرفی، سرویس دوره‌ای پکیج است که باعث می‌شود، با تشخیص زودهنگام ایرادات احتمالی، از بروز مشکلات جدی‌تر که مستلزم صرف هزینه بالایی هستند پیشگیری شود.

متخصصان آچاره به‌منظور سرویس سیستم گرمایش و رفع علت گرم نشدن آب پکیج شما را همراهی خواهند کرد. برای مشاوره رایگان با متخصصان آچاره در صفحه سرویس و تعمیرات پکیج یا از طریق شماره 1471 درخواست خود را ثبت نمایید.

سوالات متداول

آیا دلیل گرم نشدن آب در هر مدل از پکیج با مدل دیگر تفاوت دارد؟

ساختار بسیاری از پکیج‌ها همانند هم بوده و از این لحاظ مشکلات موجود در آن‌ها هم اغلب به یک شکل ظاهر می‌شوند.

علت گرم نشدن آب پکيج وابسته به چه چیز‌هایی است؟

خرابی فلوسوئیچ، وجود عیب در شیر سه طرفه متری، آسیب‌ دیدن سنسور دما که با نام NTC شناخته می‌شود و خراب بودن سوپاپ بای پاس.

وظیفه فلوسوئیچ پکیج چیست؟

این قطعه جریان آب درون لوله‌ها را تشخیص می‌دهد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید