آموزش مزونیدلینگ صورت در خانه در 7 مرحله

پوستزیبایی و سلامت

مزونیدلینگ صورت یکی از جدیدترین روش‌هایی است که موجب جوان‌سازی و زیبایی پوست می‌شود. اگرچه لازم است این روش درمانی در کلینیک و توسط متخصص انجام شود، اما گروهی تمایل دارند با آموزش مزونیدلینگ صورت در خانه این روش درمانی را امتحان کنند.

اما توجه داشته باشید که برای انجام مزونیدلینگ در خانه علاوه‌بر تهیه لوازم و کوکتل‌های پوستی موردنیاز، باید نکات مهم بهداشتی و همچنین ممنوعیت‌های مصرف دارویی رعایت شود. در غیراینصورت ممکن است عوارض این روش درمانی شدت یابد.

شما می‌توانید برای پاک‌سازی و امور مراقبتی پوست خود از طریق ثبت سفارش در سایت آچاره و در بخش سرویس‌های پاکسازی پوست و لایه‌برداری با کارشناسان آچاره تماس بگیرید و مشاوره دریافت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • مزونیدلینگ صورت روشی غیرتهاجمی برای جوان‌سازی پوست است که از ترکیب میکرونیدلینگ و مزوتراپی پوست ایجاد می‌شود.
  • مزونیدلینگ باعث بهبود رنگ و بافت پوست، افزایش تولید کلاژن در پوست، افزایش خون‌رسانی به پوست، جوان‌سازی پوست و حذف جای جوش و لک از روی پوست می‌شود.
  • میزان ماندگاری نتایج مزونیدلینگ روی پوست از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در صورت رعایت توصیه‌های مراقبتی تجویزشده توسط پزشک، نتایج تا دو سال ماندگاری دارند.

فهرست مطالب

مزونیدلینگ صورت چیست؟

مزونیدلینگ صورت یک روش درمانی برای پوست است که از جهات زیادی به میکرونیدلینگ شباهت دارد. در روش مزونیدلینگ سوزن‌ها به عمق لایه مزودرم پوست نفوذ می‌کنند تا درمان خاص‌تر و با نتایج بهتری نسبت به میکرونیدلینگ حاصل شود.

هدف از مزونیدلینگ تحریک پوست برای کلاژن‌سازی است تا پوست ظاهر جوان‌تری داشته باشد. از این روش برای درمان خطوط ریز، رنگدانه، جای زخم و دیگر آسیب‌های پوستی استفاده می‌شود.

مزونیدلینگ زیر چشم

آیا می‌توان در خانه مزونیدلینگ انجام داد؟

ایده انجام مزونیدلینگ در خانه با اما و اگرهای فراوانی همراه است .توصیه می‌کنیم این کار را در مراکز معتبر و تحت‌نظر پزشک انجام دهید. درمان مزونیدلینگ صورت درمانی تخصصی است و بهتر است توسط فرد مجرب انجام شود.

با این وجود اگر اصرار به آموزش مزونیدلینگ صورت در خانه دارید، مراحل آن را در قسمت بعد شرح خواهیم داد.

توجه داشته باشید که ممکن است آموزش مزونیدلینگ صورت درخانه، اثرات عمیق درمانی مورد انتظار را نداشته باشد. هر چند در برخی موارد دیده شده است که درمان خانگی در یک دوره 4 تا 6 ماهه می‌تواند اثرات خوبی روی پوست ایجاد کند.

محاسبه رایگان هزینه خدمات پاکسازی و لایه‌برداری پوست!

آموزش مزونیدلینگ صورت در خانه

مراحل انجام مزونیدلینگ صورت در خانه شبیه به میکرونیدلینگ است، با این تفاوت که در مزونیدلینگ پس از اتمام کار از کوکتل‌های مفید صورت برای اثربخشی بیشتر استفاده می‌شود. آموزش مزونیدلینگ صورت در خانه شامل مراحل زیر است؛

1. تهیه دستگاه میکرونیدلینگ

دستگاه‌های میکرونیدلینگ در سه نوع غلتکی، استمپی و قلم ضربه‌ای یافت می‌شوند. دستگاه‌های غلتکی از بهترین انواع دستگاه میکرونیدلینگ هستند. دستگاه‌های ضربه‌ای و استمپی به‌دلیل کارکرد عمودی خود درد کمتری ایجاد می‌کنند، اما کیفیت کار دستگاه غلتکی بالاتر است.

2. تعیین اندازه سوزن

سوزن‌هایی با طول 1.5 میلی‌متر نتایج خوبی را بعد از 2 یا 3 جلسه درمانی نشان داده‌اند، اما این سوزن‌ها برای محیط کلینیک مناسب هستند.

سوزن‌های مناسب برای مزونیدلینگ صورت در خانه باید اندازه‌ای کوچکتر و کمتر از 0.15 میلی‌متر داشته باشند (برخی منابع سوزن‌های مناسب برای استفاده در خانه را بین 25/0 تا 1 میلی‌متر ذکر کرده‌اند. در این مورد بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.)

مزونیدلینگ صورت برای جای جوش

3. ضدعفونی درمارولر

یکی از موارد مهم در آموزش مزونیدلینگ صورت در خانه ضدعفونی کردن تمامی تجهیزات است. همیشه قبل از شروع به‌کار باید غلتک خود را ضدعفونی کنید وحدود 5 تا 10 دقیقه قبل از شروع اجازه دهید تا در الکل ایزپروپیل 70 درصد خیس بخورد.

4. شستن صورت

پوست خود را با یک پاک‌کننده با پی اچ متعادل تمیز کنید. قبل از شروع به استفاده از غلتک باید ایزوپروپیل الکل 70 درصد را از روی صورت خود پاک کنید. اگر احساس درد داشتید، از یک کرم بی‌حس‌کننده استفاده کنید.

توجه داشته باشید که در صورت استفاده از سوز‌های بلندتر، قطعا نیاز به استفاده از کرم بی‌حس‌کننده دارید.

5. غلتک زدن صورت

پیش از شروع به‌کار به‌صورت ذهنی صورت خود را به چهار قسمت تقسیم کنید و کاملا از ناحیه چشم دور بمانید. نواحی به صورت زیر هستند:

  • بالا سمت چپ
  • بالا سمت راست
  • پایین سمت چپ
  • پایین سمت راست

دو تا سه بار به‌آرامی و محکم روی یک ناحیه و در یک جهت (افقی یا عمودی) غلتک را بغلتانید. حتما قبل از هر رول غلتک را بلند کنید.

فرض کنید به‌صورت عمودی شروع کرده‌اید: بعد از اینکه یک قسمت را دو تا سه بار بدین صورت پوشاندید، غلتک را کمی حرکت دهید.

با استفاده از یک الگوی دریچه متقاطع این کار را تکرار کنید تا زمانی که کل بخش را در آن جهت بپوشانید. سپس به عقب برگردید و کل فرایند را در آن بخش تکرار کنید، اما این بار به‌صورت افقی رول کنید.

انجام مزونیدلینگ در خانه

6. شستن صورت بعد از اتمام غلتک زدن

پس از اینکه کار غلتک زدن را در جهات افقی و عمودی برای بخش‌های مختلف به پایان رساندید، صورت خود را بشویید و با یک پد تمیز خشک کنید.

7. ضدعفونی کردن درمارولر

ابتدا درمارولر خود را با صابون ظرفشویی بشویید. سپس به‌مدت 10 دقیقه آن را در الکل ایزوپروپیل 70 درصد خیس کنید و دوباره در محفظه خود قرار دهید.

نکته: مدت زمان طولانی از یک درمارولر استفاده نکنید. باید به‌طور متوسط بعد از 10 تا 15 بار استفاده غلتک خود را تعویض کنید. در نتیجه اگر چند روز در هفته رول می‌کنید، احتمالا هر ماه باید از یک رولر جدید استفاده کنید.

آموزش مزونیدلینگ صورت در خانه؛ مزونیدلینگ روی بینی

در ادامه آموزش مزونیدلینگ صورت در خانه در این بخش مزونیدلینگ روی بینی را شرح می‌دهیم.

ممکن است از خود بپرسید آیا مزونیدلینگ روی بینی نیز امکان‌پذیر است؟ پاسخ مثبت است. می‌توانید از درمان مزونیدلینگ در هر قسمت از صورت استفاده کنید. در واقع مزونیدلینگ صورت برای جای جوش برای برطرف کردن جوش‌ سرسیاه بسیار مفید است.

با این روش نه تنها جوش‌های سرسیاه از بین می‌روند، بلکه منافذ پوست نیز کوچکتر شده و احتمال تشکیل مجدد این جوش‌ها کاهش می‌یابد. مزونیدلینگ روی بینی درد زیادی ندارد و به‌راحتی می‌توانید آن را تحمل کنید.

مزونیدلینگ روی بینی

آموزش مزونیدلینگ صورت در خانه؛ مزونیدلینگ زیر چشم

اگر از سیاهی یا پف زیر چشمان خود خسته شده‌اید، مزونیدلینگ زیر چشم یک روش خوب برای خلاصی از آنهاست. مزونیدلینگ زیر چشم فرورفتگی‌ها و برجستگی‌های زیر چشم را برطرف کرده، ظاهر جوان‌تری به آن می‌دهد.

همچنین با تولید کلاژن و افزایش الاستیسیته پوست نقش مهمی در انعطاف‌پذیری و جوان‌سازی پوست دور چشم ایفا می‌کند.

عوارض مزونیدلینگ صورت

بعد از درمان مزونیدلینگ صورت عوارض جانبی زیر در برخی بیماران مشاهده شده‌اند:

  • ممکن است یک یا دو روز بعد از درمان با روش مزونیدلینگ شاهد تحریکات پوستی باشید. این تحریکات مدت زیادی طول نخواهد کشید و به‌زودی فروکش می‌کند.
  • در دو یا سه روز اول وجود کمی قرمزی در پوست نیز شایع است.
  • تورم در محلی که سوزن‌ها استفاده شده‌اند.
  • عفونت پوست با باکتری یا ویروس هرپس سیمپلکس (به ندرت)
  • ایجاد میلیا (کیست‌ها و برآمدگی‌های کوچک روی پوست)

بعد از درمان مزونیدلینگ صورت چه نکاتی را باید رعایت کنم؟

رعایت تمامی نکات آموزش مزونیدلینگ صورت برای دستیابی به بهترین نتیجه از درمان ضروری است.

  • پوست برای بهبودی بعد از این درمان نیاز به زمان دارد؛ بنابراین مهم است که تا چند روز بعد از درمان از هرگونه فعالیت تعرق‌آور که می‌تواند منجر به التهاب شود، خودداری کنید.
  • بعد از درمان مزونیدلینگ صورت نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید. گرما و اشعه ماوراء بنفش خورشید خود عاملی برای تحریک پوست است. نتایج واقعی این درمان چند هفته بعد و پس از بهبودی پوست خود را نشان می‌دهند.
  • تا دو روز بعد از درمان به‌هیچ‌وجه از مواد آرایشی روی پوست استفاده نکنید.
  • تا چند روز بعد از درمان دوش آب داغ نگیرید.
  • داروهای مسکن و ضدالتهاب مصرف نکنید.
  • از کمپرس سرد یا ماسک‌های رطوبت‌بخش برای کاهش التهاب می‌توان استفاده کرد.

خدمات لایه‌برداری و پاکسازی پوست در منزل با تیم آچاره

برای افزایش ماندگاری مزونیدلینگ صورت چه باید کرد؟

ماندگاری مزونیدلینگ به‌میزان رعایت دستورات پزشک توسط بیمار بعد از درمان بستگی دارد. اگر این کار در کلینیک و توسط پزشک حاذق انجام شده باشد، اغلب نتایج به‌مدت طولانی باقی خواهند ماند.

بسته به سبک زندگی بیمار، سن و رژیم غذایی مدت زمان ماندگاری نتایج متفاوت است. با این روش معمولا تا 2 سال نیازی به تکرار نخواهید داشت.

به‌طورکلی مزونیدلینگ ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به میکرونیدلینگ دارد. دلیل آن هم استفاده از کوکتل‌های مزوتراپی روی پوست است.

مزایای مزونیدلینگ صورت

از مزایای آموزش مزونیدلینگ صورت و استفاده از این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحریک روند طبیعی ترمیم زخم بدن و افزایش گردش سلولی و تولید کلاژن و الاستین
  • پیشگیری از ظهور علائم پیری در پوست
  • افزایش تأثیر مواد استفاده‌شده برای مراقبت از پوست
  • تأثیر مثبت بر هایپرپیگمانتاسیون و همچنین هیپوپیگمانتاسیون
  • بهبود جوش و اسکارهای روی پوست (مخصوصا اسکارهای آکنه)
  • بهبود جریان خون در پوست و یکدست شدن رنگ پوست

مزونیدلینگ صورت برای جای جوش

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ

در بیان تفاوت دو روش درمانی میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ به‌طور خلاصه باید گفت مزونیدلینگ همان روش درمانی میکرونیدلینگ است که ارتقا یافته است!

در واقع هر دو روش از دستگاه سوزن‌زنی برای بهبود وضعیت پوست استفاده می‌کنند، اما از نظر تکنیک و محصول استفاده‌شده، متفاوت هستند. برای بیان دقیقتر تفاوت‌ها به معرفی هر یک می‌پردازیم.

میکرونیدلینگ پوست چیست؟

روش میکرونیدلینگ اولین بار در سال 1990 توسط پزشکان برای مبارزه با علائم اصلی پیری در پوست استفاده شد. در این روش پزشکان برای کاهش علائم پیری پوست، سوزن‌های مینیاتوری را روی پوست بالا و پایین می‌بردند.

در طی سال‌ها از تکنیک‌های درمانی درما استمپ نیز استفاده می‌شد، اما جدیدترین فناوری میکرونیدلینگ و همچنین موثرترین آن، قلم‌زنی پوست است.

در این دستگاه‌ها از تعدادی سوزن بسیار ریز برای نفوذ به لایه درم پوست و ایجاد زخم روی آن استفاده می‌کنند. در طی واکنش بهبود زخم در پوست، تولید کلاژن و الاستین جدید تحریک می‌شود.

محصولات موضعی استفاده شده روی پوست قبل از درمان با ایجاد سوراخ‌های ریز روی پوست توسط سوزن‌ها بهتر جذب می‌شوند تا نتایج درمان به حداکثر برسد.

تفاوت اصلی مزونیدلینگ با روش میکرونیدلینگ استفاده از مزوسرم‌های فرموله‌شده و ویژه است. این سرم‌ها به‌عنوان جایگزین اسید هیالورونیک استفاده می‌شوند و مزایای بیشتری نسبت به درمان استاندارد میکرونیدلینگ دارند.

بسته به نیاز پوست خود می‌توانید یکی از سرم‌های زیر را انتخاب کنید:

  • احیاکننده
  • اسکار
  • پیگمانتاسیون

مزونیدلینگ از همان دستگاه پیشرفته سوزن‌زنی که در روش میکرونیدلینگ استفاده می‌شد، برای ارائه سرم مورد نظر شما استفاده می‌کند. با این وجود در این روش یک تکنیک مهرزنی متفاوت نیز استفاده می‌شود.

این تکنیک برای اعمال مزوسرم بسیار مهم است و به مزوسرم اجازه می‌دهد تا از لایه‌های ضخیم پوست نیز عبور کند و فورا جذب شود. این درمان‌ها باعث ترمیم سلولی در لایه ترانس درمال شده، کلاژن را القا کرده و پوست شما را درخشان می‌کند!

مزونیدلینگ غیرتهاجمی

مزونیدلینگ یک روش درمانی غیر تهاجمی در بین درمان‌های پوستی است. با این وجود روش‌های کمتر تهاجمی دیگری نیز برای بهبود وضعیت پوست وجود دارند.

محلول‌های Mesoestetic دارای غلظت و مواد فعال با کیفیت بالا هستند که منجر به سطح بالاتر پاسخ درمانی در پوست می‌شوند و نفوذ بیشتر مواد فعال را به‌دنبال دارند. به‌صورت کلی برای اکثر مشکلات پوست مناسب هستند و ترمیم همه جانبه و جوان‌سازی پوست را هدف قرار می‌دهند.

مزونیدلینگ غیرتهاجمی نتایج سریع با حداقل عوارض جانبی ایجاد می‌کند. این روش یک روش درمانی پیش‌رونده است؛ بدین صورت که برای نتیجه‌گیری بهتر باید درمان را چند بار تکرار کرد.

مزونیدلینگ صورت روشی عالی برای افرادی است که به‌دنبال بهبود بافت و تن پوست خود هستند. در صورت آموزش مزونیدلینگ صورت در خانه لازم است که تمامی نکات بهداشتی و درمانی مربوطه را رعایت کنید تا از تشدید عوارض این روش درمانی پیشگیری نمایید.

آیا میتوان در خانه مزونیدلینگ انجام داد؟ | آموزش مزونیدلینگ صورت در خانه

آیا مزونیدلینگ صورت برای همه افراد مناسب است؟

خیر. مزونیدلینگ با تمام فوایدی که دارد برای همه افراد نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. اگر هر یک از موارد زیر در شما وجود دارد، بهتر است به‌جای آموزش مزونیدلینگ صورت در خانه، روش درمانی دیگری به غیر از مزونیدلینگ را برای جوان‌سازی پوست خود امتحان کنید:

  • اگر سابقه مزوتراپی دارید و به مواد استفاده‌شده در آن حساسیت دارید.
  • اگر آکنه فعال دارید.
  • اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید یا مبتلا به بیماری‌های نقص سیستم ایمنی هستید.
  • اگر از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید و امکان قطع داروها در طول دوره درمان با مزونیدلینگ را ندارید.
  • اگر زخم‌های دیابتی در پوست شما وجود دارد.
  • اگر سابقه کلوئید یا گوشت اضافه دارید.
  • اگر در سال‌های اخیر روی پوست خود عمل پرتودرمانی انجام داده‌اید.
  • اگر در دوران بارداری یا شیردهی هستید.

سخن پایانی

ما در این مطلب تلاش کردیم مباحث مهم آموزش مزونیدلینگ صورت در خانه را شرح دهیم؛ اما همواره توصیه می‌کنیم برای انجام هرگونه اقدامات درمانی پوستی با متخصصین مشورت نمایید. توجه داشته باشید که بعضی از اقدامات درمانی ممکن است برای بعضی افراد ممنوع باشد. بنابراین لازم است در این مورد مطمئن شوید.

سوالات متداول

چه مدت بعد از درمان با مزونیدلینگ نتایج آشکار می‌شوند؟

برخی بیماران ممکن است بلافاصله بعد از درمان نیز آثار بهبودی را مشاهده کنند، در حالی که برخی دیگر برای دیدن نتایج نیاز به مدت زمان بیشتری دارند. به‌صورت کلی پیشنهاد می‌کنیم حدود دو هفته بعد انتظار دیدن نتایج را داشته باشید. در این مدت پوست فرصت دارد تا تورم و التهاب ناشی از درمان را بهبود داده و نتایج درمان را قابل رویت کند.

نتایج درمان با مزونیدلینگ تا چه مدت باقی می‌ماند؟

مدت زمان ماندگاری نتایج نیز بسته به پاسخ پوست هر فرد به درمان می‌تواند متفاوت باشد. به‌طور معمول نتایج تا دو سال بعد از درمان باقی می‎مانند. بعد از دو سال مجددا باید درمان را تکرار کنید. البته در برخی افراد ممکن است مدت ماندگاری نتایج طولانی‌تر باشد. برای کسب بهترین نتیجه باید چند دوره درمان را تکرار کنید.

آیا مزونیدلینگ صورت درد دارد؟

اگر چه در این روش از سوزن استفاده می‌شود، اما درد چندانی ندارد. پزشک در حین عمل برای کاهش درد بیمار از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. پس از رفع اثرات بی‌حسی ممکن است درد اندکی احساس شود.

برای دریافت نتیجه مطلوب از درمان با مزونیدلینگ چند جلسه نیاز است؟

بستگی به جنس پوست شما و میزان مشکلات آن دارد. به‌صورت کلی مزونیدلینگ صورت به 4 تا 6 جلسه درمان نیاز خواهد داشت. اگر در پوست شما چرو‌ک‌های عمیق یا آسیب‌های پیشرفته ناشی از تابش آفتاب وجود دارد، ممکن است به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشید.

آیا مزونیدلینگ صورت برای جای جوش واقعا مفید است؟

بله. مزونیدلینگ صورت برای جای جوش در همه افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند، مفید بوده و باعث کاهش اسکارهای ناشی از آکنه شده است.

3.7/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا