تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

7 ترفند شناسایی کولر گازی گری تقلبی!

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

اگر قصد خرید کولر گازی گری دارید، باید قبل از خرید به برخی نکات توجه کنید. کولرهای گازی هم مانند بسیاری از محصولات دیگر ممکن است تقلبی باشند و مهم است که از روش‌های شناسایی کولر گازی گری تقلبی آگاه باشید تا جنس تقلبی نخرید! در این مقاله چند روش مفید به شما آموزش می‌دهیم تا به کمک آنها بتوانید تفاوت بین کولر گری اصل و تقلبی را تشخیص دهید.

با توجه به افزایش روزافزون قیمت‌های کولرهای گازی در بازار، نمونه‌های تقلبی این کولرها با قیمت مناسب‌تر به فروش می‌رسند و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده‌اند. مشکل این است که به دلیل اصل نبودن این کولرها خیلی زودتر از نمونه‌های اصلی فرسوده می‌شوند. این امر در مورد همه کولرهای گازی و از جمله کولر گازی گری صدق می‌کند. در نتیجه توانایی شناسایی کولر گازی گری تقلبی از اصل مهم به‌نظر می‌رسد.

آیا روش شناسایی کولر گازی گری تقلبی با دیگر برندها یکسان است؟

تا حد زیادی بله. نه تنها در مورد کولرهای گازی، بلکه روش شناسایی محصولات تقلبی و اصل تا حد زیادی به یکدیگر شباهت دارد. در مورد کولرهای گازی نیز روش‌های مشابهی وجود دارد که به شما در تشخیص کولر اصل و تقلبی کمک می‌کند. با این وجود برخی موارد خاص کولرهای گری وجود دارند که در ادامه به آنها نیز اشاره خواهیم کرد.

معرفی روش‌های شناسایی کولر گازی گری تقلبی

قبل از اینکه به روش‌های شناسایی کولر گازی گری تقلبی بپردازیم، باید بگوییم بهترین و مطمئن‌ترین راه برای خرید محصول اصل این است که از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

1. توجه به ریموت کنترل کولر گازی

یکی از روش‌های خوب تشخیص کولر اصل و تقلبی توجه به ریموت کنترل است. در زمان خرید از فروشنده بخواهید عکس ریموت کنترل کولر گازی (یا خود ریموت کنترل!) را به شما نشان دهد. سپس کلمه GREE REMOTE CONTROL را در گوگل سرچ کنید و ریموت‌های نشان داده شده را با ریموتی که فروشنده به شما داده مقایسه کنید. در صورتی که دیدید ریموت شما مشابه یکی از ریموت‌های نشان داده شده در گوگل بود، از اصل بودن کولر مطمئن شوید.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

مطلب پیشنهادی:بررسی دلایل کار نکردن کنترل کولر گازی

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

2. توجه به نام و اعتبار شرکت فروشنده

نکته دیگر این است که در زمان خرید کولر گازی گری، به شرکت فروشنده، اعتبار و شناسه ملی آن توجه کنید. دیده شده برخی سودجویان کولرهای گازی گری را با گارانتی شرکت‌های نامعتبر عرضه می‌کنند. چنین کولرهای گازی کیفیت و استاندارد لازم را ندارند و آن وقت شما تعجب می‌کنید که چرا کولر گازی گری این قدر بی کیفیت است!

3. تشخیص اینورتر

برای تشخیص اینورتر بودن کولر گازی گری، قسمت بالای کندانسور را باز کنید و بررسی کنید که برد اینورتر DC را می‎‌بینید یا خیر (ممکن است نیاز باشد برای تشخیص این مورد از یک متخصص کمک بگیرید).

4. توجه به نام کولر

هر روزه مدل‌های جدیدی از کولر گازی گری به بازار عرضه می‌شوند. این در حالی است که سودجویان برای جعل نام و مشخصات کولر گازی تغییرات خاصی را اعمال نمی‌کنند و نام آنها همان نام قبلی است.

5. توجه به سریال و کد کولر

یک راه خوب دیگر برای تشخیص کولر گری اصل و تقلبی، توجه به سریال و کد کولر است. کولرهای گازی ساخته شده توسط شرکت‌های معتبر، شماره سریال اختصاصی کارخانه دارند و توسط سریال خاصشان قابل شناسایی و پیگیری هستند. کولرهای تقلبی معمولاً شماره سریال معتبر ندارند و کد آنها با کد اصلی یک حرف یا عدد اختلاف دارد.

6. توجه به مدل کولر

دیده شده برخی افراد سودجو کولرهای ارزان و بی‌کیفیت را با نام کولرهای با ظرفیت بالا و قوی برچسب گذاری می‌کنند و به افراد فاقد دانش فنی می‌فروشند. راه چاره در این است که شما با ظاهر مدل کولر مد نظرتان آشنایی داشته باشید تا فریب چنین تغییر برندهایی را نخورید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

7. توجه به وضعیت کارکرد

البته این یکی در زمان خرید خیلی به کارتان نمی‌آید! در واقع بعد از خرید کولر و مدتی استفاده از آن متوجه می‌شوید که کولر خوب کار نمی‌کند. کولرهای تقلبی معمولاً بعد از مدت کوتاهی عملکردشان کاهش پیدا می‌کند. همچنین نمونه‌های تقلبی اختلاف قیمت زیادی با نمونه‌های اصلی دارند که باید برایتان کمی شک برانگیز باشد. کولرهای تقلبی اغلب بازدهی پایین‌تر و مصرف برق بیشتر دارند. همچنین ممکن است در مدت کوتاهی بعد از تعویض قطعه خراب شوند.

جمع‌بندی

در این مطلب روش‌هایی برای شناسایی کولر گازی گری تقلبی و تشخیص کولر گری اصل و تقلبی گفته شد. با رعایت موارد گفته شده شانس خرید کولر اصل و اورجینال را افزایش دهید! یک راه خوب دیگر هم این است که در هنگام خرید کولر گری از شخصی که با این مدل از کولر و ظرفیت‌های مختلف کولر گازی آشنایی دارد، کمک بگیرید تا از اصل بودن مدل مطمئن شوید.

2.5/5 - (57 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید