تعمیر پکیج تعمیرپکیج

آموزش هواگیری پکیج وایلانت

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

چندین سال است که پکیج‌ در خانه‌ها به ویژه آپارتمان‌ها به‌ یکی از وسایل کاربردی و مهم تبدیل شده‌است. این لوازم خانگی به‌طور همزمان می‌توانند وظایف آبگرمکن و شوفاژخانه را انجام دهند. از جمله برندهای معروف پکیج که در بسیاری از آپارتمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، برند وایلانت است. ما در این مقاله قصد داریم آموزش هواگیری پکیج وایلانت را به شما ارائه دهیم.

یکی از بهترین پکیج‌های گرمایشی، پکیج وایلانت است که در بازار نسبت به برندهای دیگر از محبوبیت بیش‌تری برخوردار می‌باشد. این package  می‌تواند گرم کردن محیط منزل و آب داخل لوله‌ها را به‌خوبی انجام دهد و مانند سایر برندها باید به‌شکل دوره‌ای سرویس شود. از جمله اقداماتی که باید جهت تعمیر و سرویس پکیج وایلانت انجام داد، هواگیری پکیج است.

نکات کلید

  • فشار پایین آب از دلایل مهم نیاز به هواگیری پکیج وایلانت است.
  • نیاز مداوم و سریع به هواگیری نشاندهنده نقصی در پکیج است و باید با یک تعمیرکار حرفه‌ای مشورت کنید.
  •  سروصدا زیاد در هنگام کار از علائم نیاز پکیج به هواگیری است

هواگیری پکیج وایلانت چه ضرورتی دارد؟

همان‌طور که گفته شد، عملیات هواگیری برای تمامی پکیج‌ها جزو اقدامات ضروری است. اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا این فرایند تا این حد اهمیت دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای هواگیری پکیج وایلانت دلایل متعددی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرم نشدن آب

ممکن است شما نیز با این مشکل در پکیج وایلانت روبه‌رو شده باشید که پس از روشن کردن package آب یا کاملا گرم نشده و یا این‌که نیمه گرم می‌شود. این موضوع به دلیل عدم هواگیری است.

  • فشار پایین آب

یکی دیگر دلایل مهم برای هواگیری، کاهش فشار آب است. اگر پس از روشن کردن پکیج متوجه شدید که آب گرم ندارید یا این‌که فشار آن پایین است، بدین معناست که در شوفاژ مقدار زیادی هوا جمع شده‌ است. لازم به ذکر است که در چنین شرایطی از داخل لوله‌ها صدای عجیبی به گوش می‌رسد.

  • ارتفاع آپارتمان با زمین

همان‌طور که می‌دانید در آپارتمان‌ها به ­ویژه در طبقات بالا سطح لوله‌‌کشی با زمین فاصله زیادی دارد. این موضوع باعث شده تا در پکیج مقدار زیادی هوا جمع شود. در نتیجه فشار آب نیز کاهش پیدا می‌کند.

آموزش هواگیری پکیج وایلانت

آموزش هواگیری پکیج وایلانت

در ابتدا لازم است بگوییم که برای هواگیری پکیج وایلانت بایستی حتما پمپ را خاموش کنید. بعد از انجام این کار به منظور تخلیه هوا موجود در شوفاژ باید پیج هواگیری را شل کرده و از بعد از انجام عملیات آن را کاملا ببندید.

پیش از آموزش هواگیری پکیج لازم است بدانید که اگر package شما خیلی زود به زود هوا می‌گیرد، این فرایند نمی‌تواند تاثیر مثبتی در آن داشته باشد. در چنین شرایطی بدون شک در پکیج ایرادی وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر جهت رفع آن اقدام شود. پکیج وایلانت از جمله پکیج‌های دیواری است که نحوه هواگیری آن با مدل‌های دیگر تفاوت دارد. به طور کلی پکیج‌های دیواری باید زودتر هواگیری شوند. چرا که پس از گذشت مدت زمانی مقدار زیادی هوا وارد لوله آنها شده که سبب مختل شدن عملکرد پکیج‌ خواهد شد.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

مراحل هواگیری پکیج وایلانت

به‌طور معمول هواگیری پکیج‌های وایلانت از طریق پمپ و به وسیله پیچ مخصوصی که در آن تعبیه شده‌است، انجام می‌شود. مراحل این عملیات به شرح زیر است:

  • همانطور که گفته شد، تمامی پکیج‌های برند وایلانت دیواری هستند. برای هواگیری پکیج دیواری پیش از هر اقدامی باید شیر آب گرم را باز کرد. زمانی که آب باز است، پکیج روشن شده و پمپ آن فعال می‌شود.
  • پس از این اقدام، بایستی پیچ مربوط به هواگیری را پیدا کنید. به طور معمول این پیج در بخش انتهایی پمپ قرار دارد. سپس یک دستمال یا ظرف کوچکی را در قسمت زیرین  پیچ هواگیر قرار داده تا آبی که از پکیج خارج می‌شود بر روی زمین نریزد‌.
  • بعد از اینکار باید با استفاده از یک پیچ‌گوشتی دوسو پیچ را باز کنید. توجه داشته باشید که بازکردن پیچ هواگیر پکیج وایلانت بایستی خیلی آرام آرام انجام شود. زیرا آب و هوا به‌طور همزمان از داخل آن خارج می‌شوند.
  • بعد از این‌که تخلیه هوا کاملا صورت گرفت، باید پیچ مربوطه را توسط پیچ گوشتی به جهت مخالف بچرخانید و آن را محکم کنید.

پس از انجام تمامی مراحل بالا می‌توانید تاثیر مثبت هواگیری پکیج را به خوبی احساس کنید. پس از این فرایند فشار آب گرم بسیار بالا بوده و خیلی سریع گرم می‌شود. به‌طور‌ معمول هواگیری پکیج وایلانت باکمی صدا و حباب همراه خواهد بود. پس از این‌که فرایند هواگیری به اتمام رسید، مشاهده می‌کنید که دیگر هوایی از پمپ پکیج خارج نمی‌شود.

این اقدام به هیچ‌گونه تخصص و مهارت فنی نیاز ندارد. به خاطر داشته باشید که درحین هواگیری پکیج حتما دقت بالایی داشته و احتیاط کنید. زیرا معمولا آبی که از پیکج خارجی می‌شود داغ بوده و ممکن است دست یا صورت شما را بسوزاند. با وجود این‌که انجام هواگیری نیاز به مهارت فنی ندارد، اما توصیه می‌شود که چنین اقداماتی را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

۵ مشکل رایج در پکیج وایلانت

در برخی مدل‌های پکیج وایلانت مشکلات رایجی به وجود می‌آید که باعث شده تا سیستم نتواند عملکرد درستی داشته باشد. در ادامه ۵ مورد از مشکلاتی که در میان این پکیج‌ها رایج است را نام برده و درمورد هریک توضیحاتی را به اختصار بیان می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی:قطعات و تنظیم فشار پکیج وایلانت

1. سروصدا زیاد در هنگام کار

در بعضی اوقات ممکن است که پکیج وایلانت در حال کار کردن صدای بسیار بلند و ناخوشایندی را ایجاد کند‌. مسلما این سروصدا به معنی وجود ایرادی در پکیج است که برای تشخیص آن لازم است تا اجزای داخلی آن را مورد بررسی قرار دهید. پس از این‌که از سلامت قطعات اطمینان حاصل کردید، دلیل دیگر صدا عدم هواگیری پکیج وایلانت است.( در بخش قبلی آموزش دقیق هواگیری را به شما توضیح دادیم)

2. نشت کردن پکیج

از دیگر مشکلات رایج در پکیج وایلانت می‌توان به نشتی پکیج اشاره کرد. دلیل این مشکل می‌تواند معیوب بودن پمپ یا لوله باشد. برای حل این مورد لازم است تا حتما این دو قطعه را تعویض کنید.

3. داغ بودن آب بیش از حد نرمال

ازجمله مشکلات رایج در پکیج‌های وایلانت می‌توان به بیش از حد داغ کردن آب اشاره کرد. این مورد می‌تواند برای افراد بسیار آزاردهنده باشد. این مشکل مربوط به ترموستات پکیج است. زمانی‌که این قطعه خراب شده باشد، نمی‌تواند به‌درستی میزان دمای آب را تنظیم کند. در نتیجه آب بیش از حد داغ می‌شود. بنابراین اگر در پکیج خود متوجه چنین مشکلی شدید، بایستی جهت تعویض ترموستات اقدام کنید.

4. روشن نشدن پکیج وایلانت

اگر پکیج روشن نمی‌شود، بهتر است در ابتدا از اتصال گاز و برق اطمینان حاصل کنید. در صورتی­که همچنان این مشکل وجود داشت، به احتمال زیاد جرقه پکیج معیوب می‌باشد.

5. خاموش شدن ناگهانی

درصورتی‌که پکیج وایلانت ناگهانی خاموش شود، ممکن است به دلیل نوسان فشار گاز باشد. این مشکل به پکیج مربوط نبوده و به گاز کنتور منزل مربوط می‌شود.

پکیج وایلانت ساخت کجاست؟

شرکت وایلانت در سال ۱۸۷۳ میلادی در کشور آلمان تاسیس شده‌است. تمامی پکیج‌های وایلانت نیز ساخت کشور آلمان است. این کمپانی دارای ۱۲ هزار نفر نیرو در دنیا استو در جایگاه دومین کمپانی در قاره اروپا قرار دارد و روی تولید سیستم‌هایی که بیش‌ترین سازگاری را با محیط زیست داشته و موجب کاهش مصرف انرژی می‌شوند، تمرکز دارد. از آنجایی که پکیج وایلانت دارای مدل‌های مختلفی است، نمی‌توان به طور دقیق درمورد قیمت آن مبلغی را بیان کرد. در واقع قیمت پکیج وایلانت به عوامل مختلفی مثل مدل، کیفیت، نوع فن و…. بستگی دارد.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

نکات ایمنی برای نصب پکیج وایلانت

علاوه‌بر هواگیری پکیج وایلانت، توجه به نکات ایمنی برای نصب آن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نکات عبارتند از:

  • توان دستگاه باید با متراژ فضا حتما تناسب داشته باشد.
  • محل قرارگیری پکیج باید حتما هوای آزاد وجود داشته باشد.
  • به هیچ‌وجه پکیج وایلانت را مکان‌هایی مثل زیرزمین نصب نکنید.
  • دودکش آکاردیونی برای این پکیج‌ها ممنوع است.
  • پکیج نباید نزدیک لوازمی مثل اجاق گاز نصب شود.
  • محل نصب پکیج بایستی حتما تراز باشد.
  • درصورتی‌که برای چندروز از منزل خارج می‌شوید، بهتر است پکیج را خاموش کنید.

مطلب پیشنهادی:کدهای خطای پکیج وایلانت

آموزش هواگیری پکیج وایلانت

نتیجه‌گیری

پکیج وایلانت یکی از پروفروش‌ترین پکیج‌ها در بازار است. این محصول بایستی به صورت دوره‌ای تعمیر و سرویس شود. درغیر این صورت ممکن است عملکرد اولیه خود را از دست بدهد. از جمله مهم‌ترین اقداماتی که باید برای سرویس پکیج این سیستم انجام داد، هواگیری پکیج وایلانت است. عملیات هواگیری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر پکیج هرچند یکبار هواگیری نشود، مشکلاتی مثل کاهش فشار آب گرم، ایجاد سروصدا، گرم نشدن آب و… به‌وجود می‌آید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید