تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

میکروسوئیچ درب یخچال چیست؟

لوازم خانگییخچال و فریزر

در حقیقت میکروسوئیچ درب یخچال یک کلید قطع و وصل ساده است و برای قطع و وصل کردن جریان برق در مدارهای الکترونیکی به کار می‌‌رود. میکروسوئیچ سه عدد پایه دارد که یکی پایه ورودی، دیگری پایه حالت عادی و پایه سوم قبل از فشرده شدن شاسی میکروسوئیچ جدا می‌شود. در این مطلب به بررسی علت خاموش شدن لامپ یخچال و پاسخ به این سوال که چرا لامپ یخچال روشن نمی‌شود اشاره می‌کنیم. لامپ یخچال یکی از ضروری‌ترین قسمت‌های یخچال بوده و به ویژه برای کسانی که عادت دارند شبانه سری به یخچال خود بزنند نبود آن خلع ایجاد می‌کند. اگر لامپ یخچال درست کار نکند چه کار کنیم؟ لامپی که بعد از باز شدن در یخچال یا فریزر روشن می‌شود معمولا یک لامپ 120 ولتی است.

برق مورد نیاز این لامپ از طریق سیم کشی که داخل یخچال صورت گرفته تامین می‌شود. این لامپ از طریق یک اهرم یا دکمه فشاری که در انتهای در نصب شده است کار می‌کند. به این صورت که وقتی در یخچال را می‌بندید به این دکمه یا اهرم، فشاری وارد شده و این لامپ می‌فهمد که باید خاموش شود. از طرف دیگر وقتی درب یخچال با می‌شود، سوئیچ مدار را کامل کرده و باعث روشن شدن لامپ درون یخچال می‌شود. هنگامی که لامپ یخچال به کلی روشن نمی‌شود و نمی‌تواند درست کار کند باید لامپ را عوض کنید و یا سوئیچ روی درب هم باید عوض شود که هر دو این کارها بسیار راحت انجام می‌شود.

نقشه ترموستات یخچال

میکروسوئیچ درب یخچال چیست و چه کارکردی دارد؟

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

با وجود این که انواع و مدل‌های متفاوتی از یخچال و فریزرها با برندهای مختلف در بازار وجود دارد اما نحوه عملکرد لامپ‌های آن یا میکروسوئیچ آن‌ها کاملا با یکدیگر مشابه است. بنابراین دلایلی که توضیح داده می‌شود را می‌توانید برای هر یخچالی استفاده کنید و در مورد انواع یخچال و فریزرهای ساید بای ساید و مدل‌های دیگر مثل الکترواستیل، میدیا، ال جی، هیمالیا، سامسونیگ و… صدق می‌کند. قبل از انجام هر کاری برای این که ایمنی خود را حفظ کنید بهتر است که یخچال را حتما از برق جدا کنید.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مدار میکروسوئیچ یخچال

اولین و مهم ترین عاملی که از روشن شدن لامپ یخچال جلوگیری می‌کند این است که خود لامپ سوخته باشد. لامپ‌هایی که برای داخل یخچال استفاده می‌شوند عمری طولانی دارند اما بعد از چندین سال در اثر خاموش و روشن شدن مداوم ممکن است بسوزد. لامپ‌های یخچالی در دسته تولید و نصب می‌شوند. یکی لامپ‌های رشته‌ای که سوختن آن‌ها مشهود بوده و بیشتر در یخچال‌های قدیمی ‌مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع دیگر لامپ از نوع ال ای دی هستند که بیشتر در مدل‌های جدید یخچال فریزر به کار برده شده و بسیار کم مصرف هستند. زمانی که لامپ‌های رشته‌ای می‌سوزد، رنگ آن‌ها به سیاه تغییر پیدا می‌کند. زمانی که این لامپ‌ها را تکان می‌دهید صدای رشته داخل لامپ که سوخته است را خواهید شنید. این در واقع در صورتی اتفاق می‌افتد که عمر لامپ‌های ال ای دی بسیار طولانی بوده و به ندرت پیدا پیش می‌آید که این لامپ‌ها بسوزد. اگر متوجه شدید که مشکل روشن نشدن لامپ یخچال شما به خاطر سوختن ال ای دی است، باید یک لامپ مشابه لامپ قبلی بخرید و آن را عوض کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

وجود مشکل در میکروسوئیچ درب یخچال

میکروسوئیچ دقیقا همان قطعه‌ای است که بعد از باز شدن درب یخچال، مدار لامپ را تکمیل می‌کند. در نتیجه لامپ یخچال روشن می‌شود. به این ترتیب سالم بودن این قسمت از یخچال در روشن شدن لامپ نقش بخصوصی دارد. میکروسوئیچ یک فنر دارد که وقتی درب یخچال باز می‌شود باید آن هم باز شود و مدار را وصل کند. بنابراین به لامپ یخچال برق رسانی شده و لامپ روشن می‌شود. زمانی که در یخچال بسته باشد، فنر میکروسوئیچ فشرده شده و مدار قطع می‌شود. اگر سوئیچ درب خراب باشد این اتفاقات رخ نخواهد داد و لامپ به کلی روشن نمی‌شود. سوئیچ لامپ معمولا بالای درب یخچال قرار گرفته است. در این مواقع بهترین اقدام این است که در صورت تخصص و مهارت، سوئیچ را پیدا کرده و آن را تست کنید. با دقت سوئیچ را بیرون آورده و مراقب سیم‌های متصل به آن باشید. با مولتی متر هر دو حالت باز و فشرده فنر را تست کنید و اگر فنر عیبی داشت آن را قطعه مشابه دیگر جایگزین کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

بیشتر بخوانید:عیب‌یابی میکروسوئیچ درب یخچال

اولین کار این است که حتما یخچال را از برق جدا کنید تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود. لامپ یخچال در مدل‌های جدید بالای یخچال و در مدل‌های قدیمی کنار ترموستات قرار دارد. معمولا یک حباب یا محافظ روی لامپ قرار می‌گیرد که نور آن را بیشتر کند. تعویض لامپ یخچال معمولا کار ساده‌ای است و بیشتر افراد می‌توانند به تنهایی این کار را انجام دهند. با این وجود اگر نمی‌توانید محل قرار گرفتن لامپ را پیدا کنید یا در انجام کارهای فنی مهارت و تجربه ای ندارید، می‌توانید با متخصصین این حوزه یا نمایندگی‌های یخچال خود تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که عواملی که منجر به روشن نشدن لامپ یخچال می‌شوند را بررسی کنند و در صورت لزوم، به صورت حضوری این مشکل را برطرف کنند.

در آچاره علاوه بر تهران، امکان ثبت سفارش تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:علت روشن نشدن لامپ یخچال

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید