سمپاشی سمپاشی

سوسک کش خانگی قوی

باغبانی و سمپاشیسمپاشی

زمانی که سوسک‌ها راه خود را به خانه شما باز کنند، تنها چیزی که می‌خواهید این است که از شر آن‌ها خلاص شوید! در این شرایط بهتر است به جای اینکه به سرعت سراغ حشره‌کش‌های شیمیایی بروید، سوسک کش خانگی را امتحان کنید. شما می‌توانید به راحتی یک سوسک کش قوی با مواد طبیعی را در خانه تهیه کنید.

سوسک‌ها از سازگاری بدنی  مقاوم با محیط برخوردارند که به آن‌ها کمک می‌کند مدت طولانی زندگی کنند. اگر احساس کردید سوسک‌ها وارد خانه شما شده‌اند یا تخم‌گذاری کرده‌اند بهتر است با تهیه سوسک کش خانگی مشکل را برطرف کنید. مهارت بقای سوسک‌ها شگفت‌انگیز است.

آن‌ها حتی می‌توانند برای مدت کوتاهی بدون سر به زندگی خود ادامه دهند و  نفس خود را به مدت 40 دقیقه زیر آب نگه دارند. سوسک‌ها می‌توانند با سرعتی نزدیک به 5 کیلومتر در ساعت بدوند. این اطلاعات حیرت انگیز است اما مادامی که این حشرات زشت به خانه شما هجوم نیاورده باشند!

چگونه از شر سوسک خلاص شویم

وقتی مشخص شد که بازدیدکنندگان ناخواسته وارد خانه شما شده‌اند، وقت آن است که تصمیم بگیرید چگونه می‌خواهید از شر آن‌ها خلاص شوید. شما می‌توانید از مواد شیمیایی برای انجام این کار استفاده کنید، اما اگر حیوانات خانگی یا کودکان خردسال دارید یا به محصولات خاصی حساس هستید، استفاده از سوسک کش خانگی و ساخت سوسک کش با مواد طبیعی گزینه بهتری است.

وقتی زمان خلاص شدن از شر سوسک‌ها فرا رسید، ابتدا به وسایل موجود در خانه خود نگاهی کنید، ممکن است برخی از این سوسک کش‌های طبیعی را از قبل داشته باشید.

ساخت سوسک کش خانگی

1. تهیه سوسک کش خانگی با شکر

این نمونه‌ای از فریب دادن سوسک‌ها به سمت مرگ با استفاده از یک ماده شیرین است. شما فقط باید یک چیز اضافی به آن اضافه کنید. یک قسمت پودر قند را با سه قسمت اسید بوریک مخلوط کنید. شکر حشرات را جذب می‌کند و اسید بوریک آن‌ها را از بین می‌برد.

سمپاشی
سمپاشی

اسید بوریک برای افراد یا حیوانات خانگی سمی نیست، اما می‌تواند پوست را تحریک کند. از قرار دادن این مخلوط، روی پیشخوان خودداری کنید و به سراغ نقاط پنهانی بروید که سوسک‌ها می‌توانند از آن‌ها به عنوان مخفی گاه استفاده کنند. نقاطی مانند پشت لوازم خانگی، زیر سینک و در هر شکافی در امتداد لبه‌های کابینت.

اگر هر یک از مواد به راحتی در دسترس نیست، می‌توانید برای رسیدن به همان اثر، مواد را عوض کنید. به جای پودر قند می‌توانید از کره بادام‌زمینی یا ژله استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی پشه کش خانگی با مواد اولیه در دسترس

2. تهیه سوسک کش خانگی با آب صابون

اگر سوسکی را دیدید و می‌خواهید آن را بکشید، بدون اینکه مجبور باشید آنقدر به او نزدیک شوید که پا روی آن بگذارید، یک بطری آب صابون در دسترس داشته باشید.

اسپری کردن مستقیم این مخلوط به روی سوسک باعث می‌شود که حشره نفس نکشد. منافذ پوستی آن‌ها را مسدود می‌کند، به همین دلیل نمی‌توانند هوا را جذب ‌کنند.

تهیه سوسک کش خانگی با آب صابون

3. تهیه سوسک کش خانگی با تفاله قهوه

این ماده غذایی که به راحتی هم پیدا می‌شود به ساخت یک سوسک کش با مواد طبیعی کمک می‌کند. آن‌ها به عنوان طعمه برای جذب کردن سوسک‌ها عمل می‌کنند و برای سایر اعضای خانه شما غیر سمی هستند. برای ساختن تله، تنها چیزی که نیاز دارید یک ظرف شیشه‌ای، تفاله قهوه و آب است.

استعلام هزینه سمپاشی انواع حشرات موذی

مطلب پیشنهادی 13 مورچه کش خانگی

مراحل ساخت یک تله سوسک:

  • یک ظرف شیشه‌ای بزرگ را تا نیمه از آب پر کنید.
  • 1-2 قاشق غذاخوری تفاله قهوه را به آن اضافه کنید.
  • شیشه‌ها را تا حد امکان نزدیک به نقاطی که احتمال می‌دهید سوسک در آن باشد قرار دهید.

سوسک‌ها وارد شیشه می‌شوند تا قهوه را بررسی کنند و گیر می‌کنند و در نهایت غرق می‌شوند. سپس، تمام محتویات تله را داخل توالت بریزید.

4. تهیه سوسک کش خانگی با لیمو

در حالی که لیمو به خودی خود برای دور نگه داشتن سوسک‌ها کار نمی‌کند، استفاده از پاک‌کننده‌های معطر لیمو در اطراف خانه شما می‌تواند تأثیر زیادی در عاری از سوسک نگه‌داشتن مکان داشته باشد.

یک خانه تمیز بهترین راه برای جلوگیری از هجوم سوسک است و عطر لیمو در واقع باعث می‌شود تا انواع حشرات تمایلی به زندگی در خانه شما نداشته باشند.

برای یک پاک کننده آسان و همه منظوره که می‌توانید در خانه درست کنید، فقط به دو ماده نیاز دارید، پوست مرکبات و سرکه.

مطلب پیشنهادی گياهان مناسب سرويس بهداشتی

تهیه سوسک کش خانگی با لیمو

روش تهیه سوسک کش خانگی با لیمو:

  • یک ظرف شیشه‌ای را با پوست لیموی تمیز و خرد شده پر کنید.
  • روی پوست‌ها سرکه سفید بریزید تا جایی که کاملاً مرکبات در سرکه فرو روند و در شیشه را ببندید.
  • اجازه دهید مخلوط حدود چهار هفته بماند و مرتباً آن را تکان دهید.
  • پوسته‌ها را صاف کرده و مایع را در یک بطری اسپری بریزید.
  • این کار میزها، لوازم خانگی، کف و شیشه را تمیز نگه می‌دارد و باعث می‌شود که بوی عالی بدهند و در عین حال به شما کمک می‌کند تا با سوسک‌ها مقابله کنید.

مطمئن شوید که خانه و محیط خود را به طور مرتب تمیز می‌کنید و روی مناطقی مانند آشپزخانه و فضای غذاخوری بیشتر تمرکز کنید. سوسک‌ها عاشق خرده نان هستند و اگر بسته‌بندی نان‌ها در انبار شما باز بماند، آن‌ها به راحتی بوی غذا را حس می‌کنند. همچنین بهتر است به طور مرتب زباله‌های خود را خالی کنید تا بوی غذا از خانه شما خارج شود.

ثبت سفارش سمپاشی خانه و محل کار

5. تهیه سوسک کش خانگی با استفاده از گیاهان

یکی دیگر از جاذبه‌های بزرگ برای سوسک‌ها رطوبت است. یکی از راه‌های مقابله با رطوبت بیش از حد در خانه این است که لوله‌های آب را به طور مرتب از نظر نشتی بررسی کنید، اما گاهی اوقات مسئله رطوبت بالاست. برای مقابله با این موضوع، خرید چند گیاه خانگی را در نظر بگیرید.

برای تهیه سوسک کش خانگی با گیاه، شما به نوع خاصی از گیاه نیاز دارید، گیاهانی مانند سرخس، ارکیده و کاکتوس. این‌ها گیاهان خاصی هستند که به عنوان یک رطوبت‌گیر طبیعی عمل می‌کنند و آب را از هوا می‌کشند تا خود را هیدراته نگه دارند. مراقبت از آن‌ها آسان است و به کاهش سطح رطوبت در خانه شما کمک می‌کند.

آن‌ها را در حمام، روی ایوان یا هر جایی که هوا سنگین و رطوبتی است، قرار دهید. آن‌ها خودشان سوسک‌ها را دفع نمی‌کنند، اما به از بین بردن عامل جدی برای ورود حشرات به خانه شما کمک می‌کنند.

6. پیاز قاتل سوسک!

این شاید عجیب‌ترین سوسک کش با مواد طبیعی برای سوسک‌ها باشد. تنها چیزی که نیاز دارید یک عدد پیاز و کمی جوش شیرین است. باز هم غذا حشرات گرسنه را جذب می‌کند و جوش شیرین کار کشتن آن‌ها را انجام می‌دهد.

طرز تهیه سوسک کش خانگی با پیاز و جوش شیرین:

  • حدود نصف پیاز را ریز خرد کنید.
  • روی آن جوش‌شیرین بپاشید.
  • روی یک بشقاب کاغذی کوچک در جایی که سوسک‌ها ممکن است در طول شب پنهان شوند قرار دهید.

از آنجایی که سوسک‌ها تاریکی را ترجیح می‌دهند، اگر تا غروب صبر کنید تا تله خود را آماده کنید، به احتمال زیاد بیشتر موفق خواهید شد. بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که حداقل خطر برخورد با سوسک‌ها وجود داشته باشد.

پیاز قاتل سوسک!

مطلب پیشنهادی از بین بردن حشرات گلدان به روش خانگی

7. تهیه سوسک کش خانگی با نشاسته ذرت

هنگامی که برای دور نگه‌داشتن سوسک‌ها نیاز به پوشاندن ترک‌ها و درزها دارید، این روش یک انتخاب عالی است. نه تنها فضاها را پر می‌کند تا سوسک‌های کمتری از آن عبور کنند، بلکه هر یک از سوسک‌ها را که آن را بخورند نیز می‌کشد.

مقدار مساوی از نشاسته ذرت و گچ را با هم مخلوط کنید تا پودری درست شود که می‌توانید در هر جایی بپاشید. گچ را از قبل با آب ترکیب نکنید. سوسک‌ها پس از خوردن این معجون و نوشیدن آب، خودشان این کار را انجام می‌دهند. این اختلاط در معده آن‌ها است که در نهایت بدون نیاز به سمپاشی آن‌ها را می‌کشد.

ذکر این نکته ضروری است که گچ یک ماده سمی و خطرناک برای کودکان و حیوانات خانگی است. استفاده از این سوسک کش خانگی در ترک‌ها به دور نگه داشتن آن از همه افراد خانه به جز سوسک‌ها کمک می‌کند.

8. طرز تهیه سوسک کش خانگی با نعناع فلفلی

سوسک‌ها از بوی نعناع متنفرند. آن‌ها مانند طاعون از آن اجتناب خواهند کرد. همچنین در صورت تماس با آن می‌تواند به آن‌ها آسیب برساند. اسپری کردن مستقیم مخلوطی با روغن نعناع روی سوسک‌ها می‌تواند به معنی خاموشی نور باشد، اما این تنها در صورتی است که مهاجمان را در اطراف خود ببینید.

با استفاده از نعناع به عنوان دافع، با هدف قرار دادن مناطق نزدیک جایی که فکر می‌کنید سوسک‌ها پنهان شده‌اند، موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد.

طرز تهیه سوسک کش خانگی با نعناع:

  • دو قسمت آب را با یک قسمت سرکه سفید در یک بطری اسپری مخلوط کنید.
  • حدود 10 قطره روغن نعناع اضافه کنید.
  • بطری را تکان دهید و اسپری کنید.

سخن پایانی

استفاده از سوسک کش با مواد طبیعی برای سوسک‌ها به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به خرید مواد شیمیایی تند یا خرج کردن پول، بدون این حشرات زندگی کنید! فقط مطمئن شوید که مناطق مناسب را هدف قرار داده‌اید. سوسک‌ها دوست دارند در مکان‌هایی مانند اتاق‌های مرطوب، زیرزمین‌ها، فضاهای تاریک، زهکشی‌ها و فاضلاب زندگی کنند. از سوسک کش خانگی خود در این نقاط استفاده کنید. شکار مبارک!

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سمپاشی حشرات موذی
سمپاشی انواع حشرات موذی با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید