تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی بکو | بررسی و رفع 6 مشکل رایج

لوازم خانگیماشین لباسشویی

تعمیر ماشین لباسشویی بکو و عیب یابی آن در مراحل اولیه از وقوع خسارات جدی‌تر به دستگاه جلوگیری خواهد کرد. دلایل مختلفی وجود دارد که کارکرد ماشین لباسشویی را با مشکل مواجه می‌کند. بدیهی است که مشکل ماشین لباسشویی شما با چکش و مشت و لگد حل نمی‌شود! پس باید به دنبال یک راه حل باشید. برخی از این موارد بسیار رایج هستند و به طور بالقوه می‌توان آنها را بدون نیاز به تعمیرکار حل کرد.

اگر شما هم به فکر افتاده‌اید که خودتان ماشین لباسشویی بکو را تعمیر کنید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه شما را با پنج مشکل رایج ماشین لباسشویی بکو و کارهایی که می‌توانید برای حل آن‌ها انجام دهید آشنا خواهیم کرد.

5 عیب رایج ماشین لباسشویی بکو و نحوه برطرف کردن آن‌ها

در ادامه با عیوب رایج ماشین لباسشویی بکو آشنا می‌شویم:

1. ماشین لباسشویی بکو تخلیه نمی‌کند

اگر ماشین لباسشویی شما تخلیه نشود لباس‌های شما به خوبی تمیز نخواهند شد. دلایل مختلفی برای تخلیه نشدن ماشین لباسشویی شما وجود دارد. اگر ماشین لباسشویی شما با مشکل تخلیه آب همراه است احتمالا باید برای رفع مشکل و عیب یابی ماشین لباسشویی بکو موارد زیر را بررسی کنید:

● کثیفی فیلتر پمپ

اولین قدم برای تعمیر ماشین لباسشویی beko تمیز کردن فیلتر پمپ است. فیلتر پمپ باید هر سه ماه یکبار یا زمانی که گرفتگی دارد تمیز شود. این فیلتر برای گرفتن اجسام خارجی مانند دکمه یا سکه و جلوگیری از ورود این اقلام به شلنگ تخلیه نصب می‌شود. این فیلتر در گوشه سمت راست پایین ماشین لباسشویی قرار دارد. برای تمیز کردن فیلتر پمپ ماشین لباسشویی، درپوش را باز کنید تا فیلتر نمایان شود. برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی دارای یک شیلنگ کوچک چسبیده به پشت درپوش هستند تا آب داخل فیلتر تخلیه شود. برخی دیگر فقط با بیرون کشیدن فیلتر آب را تخلیه می‌کنند. در هر دو مورد بهتر است یک کاسه یا چند حوله زیر فیلتر قرار دهید.

در این مرحله از تعمیر ماشین لباسشویی بکو اگر شلنگی دیدید، آن را بیرون بکشید و برق ماشین لباسشویی را قطع کنید و منتظر بمانید تا تمام آب خالی شود. در غیر این صورت فیلتر را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و آن را بیرون بکشید. هرگونه کثیفی، مو یا جسم خارجی را از فیلتر جدا کنید. سپس آن را زیر شیر آب بشویید.

بیشتر بخوانید : عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کندی

نحوه تعمیر ماشین لباسشویی بکو

● خم شدن یا گرفتگی شلنگ تخلیه

یکی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی بکو خمیدگی یا مسدود شدن شیلنگ بین دستگاه و لوله تخلیه است. شلنگ را چک کنید و در صورت لزوم گرفتگی آن را باز کرده یا صاف کنید. در غیر این صورت ممکن است آب به طور کامل از درام خارج نشود.

بیشتر بخوانید: مشکلات دیگ ماشین لباسشویی و نحوه رفع‌ آن‌ها

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

● مطمئن شوید که فاضلاب به داخل درام باز نمی‌گردد

اگر مشکلی در فیلتر پمپ یا شلنگ تخلیه وجود نداشته باشد ممکن است آب تخلیه شده به درام بازگردد. برای جلوگیری از برگشت فاضلاب به دستگاه و عیب یابی ماشین لباسشویی بکو موارد زیر را انجام دهید:

  1. شلنگ تخلیه را در قسمت عقب دستگاه و بالای محل اتصال دستگاه با گیره محکم کنید. مطمئن شوید که شلنگ تخلیه از گیره آن جدا نشده است.
  2. اطمینان حاصل کنید که شلنگ تخلیه حداقل 40 سانتی‌متر و حداکثر 1 متر بالاتر از سطح زمین به خروجی زباله متصل است.
  3. بررسی کنید که شلنگ حدود 15 سانتی‌متر به خروجی تخلیه فشار داده شده باشد. اگر شلنگ خیلی بلند است آن را کوتاه کنید.

اگر فکر می‌کنید تعمیر ماشین لباسشویی beko برایتان سخت است و از عهده این کار برنمی‌آیید ارزش این را دارد که با یک تعمیرکار ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : آموزش جامع نصب ماشین لباسشویی

نحوه تعمیر ماشین لباسشویی بکو

2. ماشین لباسشویی بکو نمی‌چرخد

ماشین لباسشویی شما باید درام را بچرخاند تا بار لباس داخل آن را تمیز کند. در حالی که آب از لباس خارج می‌شود، درام نیز می‌چرخد. اگر درام اصلا نمی‌چرخد برای تعمیر ماشین لباسشویی بکو ببینید آیا یکی از موارد زیر مشکل را حل می‌کند یا خیر.

● بررسی کنید که درب به‌درستی بسته شده باشد

یکی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی بکو نچرخیدن آن است. اگر ماشین لباسشویی شما تشخیص دهد که درب آن باز است شروع به کار نمی‌کند. مطمئن شوید که درب محکم بسته شده است و لباس‌هایی که گیر کرده‌اند را بردارید و درب را فشار دهید تا صدای قفل آن را بشنوید. در این خصوص پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر 7 علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.

● مطمئن شوید که بار به طور مساوی توزیع شده است

لباس‌هایی که به طور ناموزون در داخل درام توزیع شده‌اند ممکن است به ماشین لباسشویی شما آسیب برساند. برای جلوگیری از این امر، ماشین‌های لباسشویی بکو به‌طور خودکار بار را بازرسی می‌کنند و در صورت توزیع نابرابر داخل درام، فرآیند چرخش را متوقف می‌کنند.

● از مصرف بیش از حد مواد شوینده خودداری کنید

استفاده از مقادیر زیاد مواد شوینده یا نوع نامناسب آن به ماشین لباسشویی شما آسیب می‌رساند و در این صورت ماشین لباسشویی شما چرخه چرخش را متوقف می‌کند و سعی می‌کند کف اضافی در درام خود را جذب کند.

دستورالعمل‌های روی بسته بندی مواد شوینده را بخوانید تا متوجه شوید که آیا نوع شوینده مناسب ماشین لباسشویی شما است یا خیر. مطمئن شوید که بیشتر از دوز توصیه شده استفاده نمی‌کنید.

● ببینید آیا آب در درام باقی مانده است یا خیر

اگر آب به طور کامل تخلیه نشده باشد، چرخه چرخش شروع نمی‌شود. در این مرحله از تعمیر ماشین لباسشویی بکو ماشین لباسشویی خود را خاموش کنید و شلنگ تخلیه و فیلتر پمپ را بررسی نمایید.

شیلنگ نباید خمیدگی یا گرفتگی داشته باشد در صورت لزوم آن را باز یا صاف کنید. شیلنگ‌های نشتی، سوراخ شده یا زنگ زده را تعویض کنید. برای جلوگیری از گرفتگی، پمپ تخلیه را هر سه ماه یکبار تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: دلایل تاب برداشتن دیگ لباسشویی و نحوه رفع آن

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

● تسمه درایو را از نظر آسیب دیدگی بررسی کنید

درب ماشین لباسشویی را باز کنید و سعی کنید درام را با دست بچرخانید. اگر بدون هیچ مقاومتی بچرخد، ممکن است تسمه محرک ماشین لباسشویی شما آسیب دیده یا شکسته شود. در این مورد، با یک نمایندگی مجاز خدمات تماس بگیرید.

نحوه تعمیر ماشین لباسشویی بکو

3. ماشین لباسشویی شما روشن نمی‌شود

اگر ماشین لباسشویی شما روشن است اما برنامه‌ای را راه‌اندازی نمی‌کند، برای تعمیر موارد زیر را بررسی کنید.

● بررسی کنید که درب به درستی بسته شده باشد

اگر ماشین لباسشویی شما تشخیص دهد که درب آن باز است، از آب پر نمی شود. مطمئن شوید که درب محکم بسته شده است. وسایلی که در درب گیر کرده‌اند را بردارید و آن را ببندید تا صدای قفل شدن بشنوید.

● مطمئن شوید که قفل کودک فعال نیست

روشن نشدن ماشین لباسشویی به این معناست که قفل کودک فعال شده است. وقتی قفل کودک فعال است، نمی‌توانید هیچ تغییری در برنامه‌ها، دما، سرعت یا عملکردهای اضافی ایجاد کنید.

برای عیب یابی ماشین لباسشویی بکو و غیرفعال کردن قفل کودک، اولین و دومین دکمه عملکرد اضافی را به طور همزمان به مدت سه ثانیه در حالی که هر برنامه در حال اجرا است فشار دهید. در حین انجام این کار، چراغ‌های روی دکمه‌ها چشمک خواهند زد.

زمانی که هیچ برنامه‌ای در حال اجرا نیست، می‌توانید دکمه انتخاب برنامه را به حالت روشن / خاموش تغییر دهید تا قفل را غیرفعال کنید. روش فعال / غیرفعال کردن قفل کودک ممکن است بسته به مدل شما متفاوت باشد.

اگر روش‌های توضیح داده شده در بالا کار نمی‌کنند، به کتابچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : 11 روش آسان نگهداری و تعمیر ماشین لباسشویی

4. ماشین لباسشویی بکو در چرخه گیر می‌کند

اگر ماشین لباسشویی Beko شما در اواسط چرخه کار متوقف می‌شود، چندین نکته وجود دارد که می‌توانید برای حل این مشکل بررسی کنید. در اینجا رایج‌ترین مشکلات و نحوه رفع آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

  • آیا ماشین لباسشویی شما آب کافی از منبع اصلی دریافت می‌کند؟ اگر آب جاری به ماشین لباسشویی بکو شما خیلی ضعیف باشد، ممکن است ماشین در اواسط چرخه از کار بیفتد.
  • آیا فیلتر ورودی آب مسدود شده است؟ ورودی آب به پشت ماشین لباسشویی و شیلنگ ورودی آب وصل شده است. اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی شما خاموش است و برای بررسی آن مراحل زیر را دنبال کنید:
  1. ورودی آب را در پشت ماشین لباسشویی را پیدا کنید. لطفا توجه داشته باشید ماشین لباسشویی سنگین است و در هنگام بلند کردن و جابجایی مراقب باشید. اکیداً توصیه می‌کنیم هنگام بلند کردن، کج کردن و حرکت دادن ماشین لباسشویی شخصی به شما کمک کند.
  2. شلنگ را جدا کنید و کانکتور را با دست بچرخانید. شلنگ را به طور کامل در آب گرم و صابون بشویید.
  3. در این مرحله از پروسه تعمیر ماشین لباسشویی بکو می‌توانید فیلتر را از ورودی پشت دستگاه خارج کنید. از یک جفت انبردست برای بیرون کشیدن فیلتر استفاده کنید.
  4. فیلتر را در آب گرم و صابون بشویید.
  5. فیلتر را در ورودی قرار دهید و شیلنگ ورودی آب را دوباره وصل کنید.
  6. آیا پمپ یا فیلتر کثیف یا مسدود شده است؟ این مسئله می‌تواند باعث مشکلات عملکرد ماشین لباسشویی شما شده و باعث توقف آن در اواسط چرخه شود. در این مرحله از تعمیر ماشین لباسشویی بکو باید فیلتر آن را تمیز کنید.

5. در ماشین لباسشویی باز نمی‌شود

اگر درب ماشین لباسشویی بکو شما باز نمی‌شود برای عیب یابی ماشین لباسشویی بکو اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید دستگاه شما پر از آب نباشد.

  • وجود آب در درام

اگر هنوز مقداری آب در درام وجود دارد این واقعیت که درب ماشین لباسشویی شما باز نمی‌شود ممکن است در واقع یک ویژگی ایمنی باشد که برای جلوگیری از آب گرفتگی اتاق طراحی شده است. وجود خاک یا ذرات در فیلتر باعث می‌شوند این سیستم فعال شود تا از باز شدن درب به نفع شما جلوگیری کند!

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

اگر آب در درام وجود دارد ابتدا فیلتر را خارج کنید، مراقب آبی که ممکن است با باز کردن محفظه آزاد شود باشید. فیلتر را بشویید و آن را تعویض کنید. این مسئله ممکن است همان چیزی باشد که از تخلیه دستگاه و در نتیجه باز شدن درب آن جلوگیری می‌کند.

نحوه تعمیر ماشین لباسشویی بکو

  • اگر آب در درام نباشد

اینجاست که شما به مهارت‌های عیب یابی ماشین لباسشویی Beko نیاز دارید زیرا موارد مختلفی وجود دارد که ممکن است مشکل ساز باشد:

  1. سوئیچ فشار معیوب: سوئیچ فشار به ماشین لباسشویی می‌گوید که چه زمانی چرخه تمام شده است. اگر این گزینه کار نمی‌کند با جدا کردن دستگاه از دیوار به مدت 10 دقیقه باید مشکل برطرف شود. با این کار آن را به درستی تنظیم مجدد می‌کنید.
  2. اینترلاک معیوب: ممکن است اینترلاک مشکل ساز باشد. تشخیص این موضوع بسیار خطرناک است مگر اینکه مهارت و تجربه مناسبی داشته باشید. اگر روش ساده “ریست” کار نمی‌کند، احتمالا به یک تعمیرکار نیاز دارید.
  3. لولاهای معیوب در ماشین لباسشویی: ممکن است لولاهای درب ماشین لباسشویی شما فرسوده شده باشند. برای تعمیر ماشین لباسشویی بکو در این مرحله به یک تعمیرکار برای تعویض لولاها نیاز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید : راهنمای تصویری تعمیر شیر برقی ماشین لباسشویی

جمع‌بندی

بکو یک برند عالی در زمینه تولیدات لوازم خانگی در جهان است. تمام مدل‌های ماشین لباسشویی بکو ساخت اروپا بوده و از کیفیت بالایی برخوردارند. با این حال گاهی ممکن است نیاز باشد برای تعمیر ماشین لباسشویی بکو و عیب یابی آن مراحلی را طی کنید. موارد مختلفی را می‌توان در زمان تعمیر ماشین لباسشویی بکو در نظر گرفت از جمله این مشکلات می‌توان به عدم تخلیه آب، نچرخیدن درام، روشن نشدن ماشین لباسشویی، گیر کردن و باز نشدن درب آن اشاره کرد.

توصیه می‌کنیم اگر با تعمیر ماشین لباسشویی beko آشنا نیستید آن را به فردی متخصص بسپارید همچنین می‌توانید در بخش نظرات سوالات خود را مطرح نمایید تا متخصصین آچاره در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهند.

3.6/5 - (8 امتیاز)

16 دیدگاه

  1. با روشن کردن لباسشویی فیوز برق کل خونه می پرد و برق قطع می شود علت چیست؟

    1. سلام. یک اتصالی در همان پریزی که ماشین لباسشویی متصل است اتفاق افتاده است.

  2. با سلام.زیر ماشین لباسشویی رو تخته چوب گذاشتم برای جلوگیری از لرزیدن بیش از حد اما باز هم لرزش داره. و اینکه یه نم کوچیک از زیر ماشین ثسمت چپ . جلوی ماشین میده.چیکار کنم که دیگه نلرزه و جلوی ابریزیش گرفته بشه
    با تشکر

    1. سلام، باید برای گرفتن کامل لرزش، پایه‌های تراز را در صورت شکستگی و یا پوسیدگی زیاد تعویض کنید. نم هم ممکن است از شلنگ‌های ورودی و یا تخلیه و یا پمپ تخلیه و یا نشتی از دیگ باشد. باید باز بشه و محل نشتی مشخص شود. سپس برای رفع اقدامت لازم انجام شود.

  3. سلام خسته نباشید
    بعدازباز کردن فیلتر ماشین لباسشویی بکوو ۵کیلویی وتمیز کردنش وبستن مجدد درپوش فیلتر از همون ناحیه ماشین نشت آب داره؟لطفأ راهنمایی بفرمایید؟

    1. سلام دوست عزیز
      یا واشر اضافه کنید یا یک ذره در رو فیلتر نوار تفلون اضافه کنید.

  4. سلام وقت بخیر
    لباسشویی بکو در حالت خاموش خودبه خود صدای تق تق میده و ی لحظه صفحه نمایشگر روشن و خاموش میشه
    ممنون میشم راهنمایی کنین ایراد از چی میتونه باشه

    1. با سلام، احتمالا برد الکترونیکی خراب شده است. اگر محافظ برق دارید مستقیم به برق بزنید و تست بگیرید.

      1. سلام ببخشید ماشین لباسشویی بکو دارم نه کیلویی دکمه روشن ماشین که میزنم روشن میشه تنظیم میکنم بعد که استارت میزنم علامت درب بسته شدن میزنه ولی یهو میره رو حالت تنظیم صفحه نمایش روشنه ولی دوباره باید تنظیم کنم دوباره زدم باز رفت رو حالت اولیه که باید تنظیم کنی مشکلش چیه رو همه ایکونها امتحان کردم همینجوره

  5. سلام وقت بخیر
    لباسشویی بکو ما روشن میشه ولی دکمه play شروع به چشمک زدن میکنه و راه اندازی نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز وقت شما هم بخیر
      احتمالا اگر در رو قفل نمیکنه، مشکل از میکرو سوییچ هستش که عمل نمیکنه. اگر این مشکل نباشه، ایراد از پمپ تخلیه دستگاه هستش

  6. باسلام . ماشین لباسشویی بکو دارم مخزن لباس از یک طرف گیر میکنه و از همون طرفی که گیر میکنه لاستیک جلوی مخزن رو خورده. زیاده ازش استفاده نکردیم تقریبا یکساله که خریدیم. باتشکر از راهنمایی تان

    1. بلبرینگ ماشین لباسشویی خراب هستش و وسط لباسشویی نمی ایسته. باید بلبرینگ باز بشه و تعویض بشه و اگر دیگ ساییدگی داشته باشه تراش میخوره

  7. سلام ماشین لباسشویی بکوی من قدیمی هست BEKO
    دو سه سالی بود کنار بود وقتی روشن کردیم روی حالت آماده برای شستشوی پیراهن بود
    یک دور استپ کردیم و مجدد می‌خواستیم تنظیش کنیم اما دیگه روی حالت استپ مونده دربشو می‌بندیم اما قفل برنامه نمیاد و راه نمی افته روی صفحه هم علامت مساوی رو به بالا هست و پلی نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید