سمپاشی سمپاشی

سمپاشی آشپزخانه؛ راهی مؤثر برای کنترل آفات

باغبانی و سمپاشیسمپاشی

آشپزخانه مکانی است که در آن غذای مصرفی خود را تهیه می‌کنیم و مدت زمان زیادی را در آن می‌گذرانیم؛ از این رو بهداشت و تمیزی محیط آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از نگرانی‌های افراد و به خصوص خانم‌های خانه‌دار وجود آفاتی مانند سوسک، موش، حشرات ریز، مورچه و … در آشپزخانه است. سمپاشی آشپزخانه یک راه مؤثر برای پیشگیری از حضور موجودات موذی است.

علت نیاز به سمپاشی آشپزخانه

سمپاشی آشپزخانه یکی از بهترین روش‌هایی است که از ورود حشرات موذی به درون خانه جلوگیری می‌کند. حفظ بهداشت و عدم انباشت پسماندهای مواد غذایی، شستشوی به موقع ظروف، جارو کردن کف آشپزخانه برای از بین بردن ذرات مواد غذایی موجود روی کف و … همگی از هجوم حشرات به درون آشپزخانه جلوگیری می‌کنند. با این وجود سمپاشی آشپزخانه به عنوان یک درمان تکمیلی و مؤثر می‌بایست انجام گیرد.

سمپاشی آشپزخانه

سمپاشی آشپزخانه چگونه انجام می‌گیرد؟

کار سمپاشی آشپزخانه می‌تواند توسط خودتان و با تهیه ابزار مناسب انجام شود، اما اگر به هر دلیلی تمایل ندارید با این کار درگیر شوید، آن را به مراکز حرفه‌ای سمپاشی بسپارید. در این مراکز برای انجام عملیات سمپاشی مراحل زیر طی می‌شود:

  1. ابتدا متخصصان و بازرسان از محل مورد نظر بازرسی به‌عمل می‌آورند تا شرایط محیط را از نظر منابع آلودگی مورد ارزیابی قرار دهند.
  2. کارشناسان دوره‌های سمپاشی را مشخص کرده و فواصل زمانی بین آنها را تعیین می‌کنند. این فواصل به نوع آشپزخانه و میزان آلودگی‌های موجود در آن بستگی دارد.
  3. برای آشپزخانۀ شما پرونده‌ای تهیه می‌شود و روش‌هایی که برای سمپاشی آشپزخانه مورد استفاده قرار گرفته، نوع سمومی که استفاده شده و همچنین نوع آلودگی موجود در محیط در پرونده قید خواهد شد.
  4. کارشناسان بازدیدهای میان دوره‌ای نیز از آشپزخانه شما انجام خواهند داد تا در صورتی که نیاز به سمپاشی و رفع آلودگی مجدد باشد، اقدامات لازم صورت گیرد.
  5. روش‌هایی برای حفظ بهداشت محیط، بستن محل‌های ورودی حشرات موذی، گرفتن درزها و ترک‌ها، تعمیر نشتی لوله‌ها، از بین بردن رطوبت و تهویه مناسب محیط به افراد آموزش داده خواهد شد.

سمپاشی
سمپاشی

در سمپاشی آشپزخانه چه مواردی کنترل می‌شوند؟

با سمپاشی آشپزخانه توسط مراکز حرفه‌ای، محل رشد و تکثیر حشراتی مانند سوسک، مورچه، حشرات کوچک خزنده و … مشخص شده با استفاده از سم مناسب آلودگی محیط رفع خواهد شد. حشرات پروازی مانند مگس با قرار دادن طعمه گیر می‌افتند و از بین خواهند رفت. همچنین آلودگی‌های مربوط به چاه فاضلاب باید به صورت دوره‌ای و در فواصل زمانی منظم برطرف شوند. جوندگانی مانند موش نیز با تلفیقی از روش‌های مکانیکی و شیمیایی و با پیدا کردن محل ورود آنها و مسدود کردن راه‌های ورودی از بین خواهند رفت.

مطلب پیشنهادی از بین بردن حشرات گلدان

روش‌های سمپاشی آشپزخانه

روش جلوگیری از ورود جوندگان و موش به منزل

موش‌ها آفات ترسناکی هستند که ممکن است با آنها روبه‌رو شوید. این جانداران مزاحم بسته‌بندی مواد خوراکی را می‌جوند و از این طریق آسیب جدی به مواد غذایی وارد می‌کنند. همچنین از طریق آب دهان و ادرار سطوح را آلوده می‌کنند. آنها حامل انواع پاتوژن‌ها هستند و در نتیجه به عنوان عوامل انتقال‌دهنده بیماری عمل می‌کنند. اگر متوجه آثاری از جویدگی روی بسته‌بندی مواد غذایی شدید یا بوی بد ناشی از فضله را استشمام کردید، به وجود موش در خانه شک کنید.

برای اینکه از ورود موش به درون آشپزخانه جلوگیری کنید، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • تمامی مواد غذایی مصرفی‌تان را در ظروف در بسته نگهداری کنید.
  • نگذارید زباله‌ها در محیط انباشته شوند. آنها را درون خانه نگهداری نکنید و محیط را به طور مداوم نظافت کنید.
  • از روش‌های کنترل آفات در محیط استفاده کنید.

استعلام هزینه سمپاشی انواع حشرات موذی

سوسک آلمانی، یک آفت مهم آشپزخانه

سوسک‌های آلمانی از شایع‌ترین گونه‌های سوسری هستند که در زندگی شهری یافت می‌شوند. احتمال اینکه آشپزخانه شما با این نوع از سوسک آلوده شود به نسبت بقیه سوسک‌ها بیشتر است. تخم این سوسک‌ها طی مدت دو ماه بالغ می‌شود. سوسک‌های آلمانی به علت عدم داشتن شکارچی در منزل به سرعت تکثیر می‌شوند و مبارزه و خلاص شدن از آنها بدون کمک گرفتن از متخصص چندان ساده نیست.

سم‌پاشی سوسک آلمانی

سوسک‌ها از چه تغذیه می‌کنند؟

سوسک‌های آشپزخانه معمولاً از همه گروه‌های غذایی تغذیه می‌کنند و تنوع غذایی زیادی دارند، اما اغلب به دنبال چربی، نشاسته، پروتئین و مواد قندی هستند. در صورت کمبود مواد غذایی ممکن است از چسب و صابون نیز تغذیه کنند!

مطلب پیشنهادی تعمیر و نوسازی سریع و آسان کابینت آشپزخانه

سوسک‌ها معمولاً کجا پنهان می‌شوند؟

داخل کابینت آشپزخانه، زیر کابینت‌ها، فضای بین کابینت و سقف آشپزخانه، شکاف بین دیوارها و کابینت، در محیط اطراف هود، داخل و اطراف فر و اجاق گاز و … . می‌بینید که سوسک‌ها در مناطق زیادی ممکن است پنهان شوند؛ پس برای کشف محل دقیق فعالیت و تکثیر آنها بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

ثبت سفارش سمپاشی خانه و محل کار

جوش شیرین برای از بین بردن سوسک

یکی از مواردی که می‌تواند به عنوان جایگزینی برای سمپاشی آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد، جوش شیرین است. استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن سوسک یکی از روش‌های طبیعی و مؤثر است که از زمان‌های قدیم مردم از آن برای حذف آفات بهره می‌برده‌اند.

جوش شیرین

جوش شیرین برای سوسک همانند یک سم عمل می‌کند؛ بدین صورت که با خوردن جوش شیرین در روده سوسک دی اکسید کربن آزاد می‌شود و سوسک می‌میرد. با استفاده از جوش شیرین یک سم خانگی برای سمپاشی آشپزخانه خود تهیه کنید:

1.ترکیب جوش شیرین و شکر

سوسک‌ها به شکر علاقه زیادی دارند؛ بنابراین ترکیبی از جوش شیرین و شکر می‌تواند سوسک‌ها را به‌دام انداخته و از بین ببرد. جوش شیرین و شکر را به مقدار مساوی با یکدیگر مخلوط کرده و در مناطقی که سوسک‌ها بیشتر در گردش هستند، بپاشید. این ترکیب را به مدت چند روز در محل نگه دارید تا سوسک‌ها را از بین ببرد.

2.ترکیب جوش شیرین و پیاز

ترکیب جوش شیرین و پیاز نیز یک سم خانگی و بی‌ضرر دیگر برای از بین بردن سوسک‌ها است. پیاز را خرد کرده و آن را با جوش شیرین مخلوط کنید. مخلوط را در مسیر رفت‌وآمد سوسک‌ها قرار دهید.

3.استفاده از جوش شیرین به تنهایی

جوش شیرین به تنهایی نیز برای از بین بردن سوسک‌ها مؤثر است. مقداری پودر جوش شیرین را زیر کابینت، درون آن و هر جا که امکان عبور سوسک وجود دارد، بپاشید.

سم قوی برای سوسک

سم‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند در سمپاشی آشپزخانه و حذف سوسک‌ها مورد استفاده قرار گیرند. هر یک از آنها نیز به نوبه خود مؤثر است. به عنوان نمونه سم ریپلزال یک سم قوی برای سوسک است که دارای اثرگذاری سریع بوده و بیش از 8 ماه ماندگاری دارد. البته به دلیل اثرات مضری که سم‌های قوی برای سلامتی انسان دارند، پیشنهاد می‌کنیم به عنوان آخرین راه از سم قوی برای سوسک و دیگر حشرات موذی استفاده کنید و ترجیحاً ابتدا روش‌های طبیعی را بیازمایید.

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد سمپاشی آشپزخانه و نکات آن مطالبی بیان شد. بهترین راه برای حذف آفات و حشرات این است که منافذ ورودی آنها به درون خانه را ببندید. در این صورت آنها راه نفوذی ندارند و دیگر نیازی به سمپاشی آشپزخانه و دیگر نقاط منزل هم نخواهید داشت. با این وجود در صورتی که مجبور به سمپاشی شدید، ابتدا از روش‌های طبیعی‌تر مانند جوش شیرین برای از بین بردن سوسک یا تله موش برای از بین بردن جوندگان و … استفاده کنید و در آخر روش‌های شیمیایی مانند سم‌های قوی را بیازمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سمپاشی حشرات موذی
سمپاشی انواع حشرات موذی با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید