آموزش پولیش خودرو در خانه (3 مرحله) + نکات خرید پولیش

خودروصافکاری و نقاشی

اگر می‌خواهید بدانید پولیش خودرو در خانه چگونه انجام می‌شود؟ قبل و بعد پولیش ماشین چه باید کرد؟ روش‌های پولیش خودرو در خانه چیست؟ نحوه پولیش زدن ماشین با دست چگونه است؟ چگونه می‌توانیم با روش‌های مختلف پولیش خودرو در خانه را  انجام دهیم، با این مقاله از مجله آچاره همراه شوید.

پولیش خودرو در خانه به‌صورت حرفه‌ای

پولیش خودرو یکی از روش‌های مناسب جهت از بین بردن خطوط روی ماشین است که باعث می‌شود که رنگ ماشین بسیار زیباتر و براق‌تر شود.  روش‌های مختلفی برای انجام پوشش خودرو وجود دارد که در لیست زیر به چند روش رایج اشاره شده است:

  • پولیش خودرو با دریل
  • پولیش خودرو با دستگاه
  • پولیش خودرو بصورت دستی

پولیش خودرو یک راه حل بسیار عالی و راحت برای از بین بردن خط و خطوط موجود روی خودرو است که باعث می‌شود تا رنگ خودرو براق تر شده و تمام خطوط ریز و عمیق روی خودرو از بین برود. در واقع می‌توان گفت که هدف از پولیش خودرو این است که ظاهر و رنگ خودرو بسیار زیباتر دیده شود.

استفاده از پولیش باعث می‌شود تا تمام خط و خطوط‌های ریز به وجود آمده روی بدنه خودرو  بصورت کامل از بین برود. بهترین روش پولیش خودرو در خانه در ادامه مطلب بصورت کامل توضیح داده شده است.

آموزش کامل پولیش خودرو

پولیش خودرو انواع مختلفی دارد که به‌راحتی از طریق فروشگاه‌های موجود در سطح شهر قابل دسترسی است.

نکته مهمی که هنگام خرید پولیش خودرو باید به آن توجه شود این است که برخی از پولیش‌های ارزان قیمت کیفیت خوبی ندارند و فقط واکس‌هایی هستند که برای افزایش درخشندگی رنگ خودرو استفاده می‌شوند، پس همیشه باید در خرید پولیش خودرو دقت کنید.

در حالت کلی چند نمونه از ویژگی‌های پولیش خوب در لیست زیر بیان شده است:

  • پولیش خوب نباید دارای سیلیکون باشد.
  • مواد چرب کننده در داخل پولیش وجود نداشته باشد.
  • سعی کنید همیشه پولیش‌هایی با برند معتبر را خریداری کنید.
  • فرمولاسیون پولیش‌های مناسب به برپایه آب است و به هیچ عنوان نباید مشتقات نفتی در این محصول وجود داشته باشد.

خوشبختانه امروزه برندهای بسیار زیادی وجود دارند که انواع پولیش مناسب و باکیفیت عرضه می‌کنند. در لیست زیر به چند گزینه مهم و پر طرفدار در بازار اشاره شده است:

  • Mafra
  • Meguiars
  • Menzerna
  • Wurth
  • 3m 
  • Mothers
  • Sonax
  • Koch Chemie
  • Chemical Guys 
  • Rupes
  • و…

ویژگی پولیش با کیفیت

روش کار پولیش مشابه با سمباده است و باعث می‌شود تا بدنه خودرو بسیار  براق‌تر و صاف‌تر دیده شود. انجام پولیش خودرو در خانه نیز به‌راحتی امکان‌پذیر است و هر کسی می‌تواند با استفاده از ابزارهای مناسب پولیش خودرو را با کیفیت عالی انجام دهد.

بیشتر بخوانید سرامیک ماشین چگونه انجام می‌شود؟

در حالت کلی پولیش‌ها قدرت لایه برداری متفاوتی دارند و هر چه قدرت لایه برداری بیشتر باشد به همان میزان امکان صاف کردن سطح‌های زبر امکان پذیر می‌شود. پولیش‌هایی که بدون مواد ساینده هستند به‌عنوان واکس استفاده می‌شوند. در حالت کلی پولیش‌ها نباید دارای مواد چربی مانند سیلیکون یا پارافین باشند چون وجود چربی در داخل این محصولات باعث آسیب رسیدن به رنگ بدنه خودرو می‌شود.

دسته بندی پولیش خودرو

در حالت کلی پولیش‌ها به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

  • پولیش زبر
  • پولیش تک مرحله‌ای
  • پولیش نرم
  • واکس

لازم به ذکر است که پولیش‌ها دارای دو مدل گلس و کات هستند که هر چه ویژگی کات زیاد باشد به همان میزان خاصیت لایه‌برداری افزایش پیدا می‌کند و هر چه خاصیت گلاس پولیش زیاد باشد، براقیت و درخشندگی پولیش زیادتر می‌شود، که هنگام خرید محصول حتماً باید به این دو مورد دقت شود.

بررسی پوشش‌های زبر

خاصیت لایه برداری پولیش زبر بسیار زیاد است و بهترین گزینه برای از بین بردن خراش‌های عمیق موجود در روی بدنه خودرو است. بعد از کار با پولیش زبر حتما باید از پولیش نرم جهت افزایش درخشندگی سطح استفاده شود. در حالت کلی می‌توان گفت که پولیش نرم یک مکمل برای پولیش زبر است.

لازم به ذکر است که به هیچ عنوان استفاده از پوشش‌های زبر به صورت مکرر توصیه نمی‌گردد، چون می تواند باعث از بین رفتن رنگ اتومبیل شود.

بررسی پولیش نرم

پولیش نرم یکی از رایج‌ترین نوع پوشش‌های استفاده شده است که باعث از بین رفتن خراش‌های سطحی بدنه خودرو شده و بدنه خودرو را بسیار براق و صاف می‌کند. استفاده از پولیش نرم در تمام سطح بدنه خودرو و تمام قسمت‌ها به‌راحتی امکان پذیر است. لازم به ذکر است که استفاده از پولیش نرم باعث از بین رفتن لکه‌های ایجاد شده در روی خودرو می‌گردد.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

بررسی پولیش تک مرحله‌ای

پولیش‌های تک مرحله‌ای با نام پولیش متوسط شناخته شده‌اند، که خاصیت لایه برداری متوسطی دارند و خاصیت براق‌کنندگی این نواع از پولیش‌ها متوسط است. پولیش تک مرحله‌ای بهترین گزینه جهت از بین بردن خراش‌های سطحی موجود روی بدنه خودرو است.

بیشتر بخوانید تفاوت کاور و سرامیک خودرو

بررسی واکس

واکس‌ها در دسته پولیش‌ها قرار ندارند و به هیچ عنوان امکان از بین بردن خط و خش‌های روی ماشین با استفاده از واکسن امکان‌پذیر نیست، و تنها خاصیت افزایش درخشندگی و براق‌کنندگی سطح خودرو با استفاده از واکس ممکن است.

رفع خراش‌های روی ماشین به وسیله پولیش در خانه

جهت برطرف کردن خط و خش‌های روی ماشین ابتدا باید تشخیص دهید که آیا خط و خش و عمیق هستند یا نه؟ برای اینکار بهتر است دست خود را بر روی خط خش بکشید اگر قابل لمس باشد در این حالت سطحی است ولی اگر قابل لمس نباشد عمیق است. برای خطو و خطوط عمیق می‌توانید از پولیش زبر استفاده کنید و برای رفع خط و خش ریز هم استفاده از پولیش نرم یا پولیش متوسط گزینه مناسبی است.

در حالت کلی روش استفاده از پولیش بسیار حائز اهمیت است و باید هنگام پولیش خودرو در خانه به تمام موارد مهم دقت گردد، در غیر اینصورت می‌تواند نتیجه خوبی نداشته باشد. در لیست زیر به چند نکته مهم و حساس هنگام پولیش خودرو در خانه بیان شده است:

  • هنگام پولیش‌کاری حتما باید اطراف محل پولیش را با چسب بپوشانید.
  • دقت کافی داشته باشید.
  • اگر قصد استفاده از سمباده را دارید در این حالت حتما باید بدنه خودرو مرطوب و لغزنده باشد که برای این کار می‌توانید از ترکیب آب و صابون استفاده کنید.
  • استفاده از سمباده با زاویه ۹۰ درجه بهترین و سریع‌ترین روش برای از بین بردن خطوط ریز و عمیق ایجاد شده در روی بدنه خودرو است.
  • شستن خودور قبل از پولیش بسیار مهم است.

پولیش حرفه‌ای خودرو با استفاده از دستگاه

در حالت کلی پولیش خودرو به دو صورت دستی و با استفاده از دستگاه انجام می‌گردد که در صورت استفاده از دستگاه باید به موارد زیر دقت کنید:

پولیش خودرو با استفاده از دستگاه روتاری

روش کار با استفاده از این دستگاه به گونه‌ای است که پایه اصلی بر روی بخش متمرکز در روی خودرو می‌چرخد و سرعت این دستگاه قابل کنترل است. در واقع متمرکز بودن و چرخش در یک ناحیه باعث گرم شدن سطح خودرو می‌شپپود و سرعت لایه‌برداری با استفاده از دستگاه افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که نگه داشتن بیش از اندازه دستگاه در یک نقطه می‌تواند به رنگ خودرو آسیب بزند پس پولیش به وسیله دستگاه روتاری باید توسط افراد حرفه‌ای انجام شود.

پولیش خودرو با استفاده از دستگاه روتاری

پولیش خودرو با استفاده از دستگاه اوربیتال

این دستگاه به صورت لرزشی و به حالت اوربیتالی کار می‌کند و امکان لایه برداری سطحی با استفاده از آن امکان‌پذیر است.

پولیش خودرو با استفاده از دستگاه اوربیتال

دستگاه پولیش دوال اکشن

این دستگاه جزو جدیدترین نوع دستگاه‌های پولیش است که به دو صورت اوربیتالی و چرخشی خطوط ریز و عمیق موجود در روی بدنه خودرو را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید رفع آفتاب سوختگی خودرو 

پولیش خودرو با استفاده از دستگاه‌های مختلف با هدف رفع مشکلات ظاهری خودرو و افزایش زیبایی و درخشندگی سطح خودرو انجام می‌شود که اگر قصد پولیش با استفاده از دستگاه را دارید در این حالت حتما باید افراد حرفه‌ای را برای این کار انتخاب کنید.

مراحل پولیش خودرو در خانه در 3 مرحله

پولیش خودرو در خانه کار دشواری نیست و با توجه به این که به صورت دستی نیز قابل انجام است به همین دلیل هر کسی با رعایت کردن نکات مهم می‌تواند پولیش خودرو در منزل را به راحتی و به تنهایی انجام دهد.

  • مرحله اول جهت پولیش خودرو این است که حتماً باید پولیش مناسب اتومبیل را خریداری کنید.
  • خودرو را بشویید.
  • سپس شروع به پولیش خودرو کنید.

1.      پولیش مناسب خودرو را انتخاب نمایید

امروزه فروشگاه‌های بسیار بزرگ و معتبری وجود دارند که انواع پولیش‌ها را با کیفیت فوق العاده بالا عرضه کرده‌اند.  همچنین امکان خرید اینترنتی پولیش نیز وجود دارد و تمام افراد به‌راحتی می‌توانند به پولیش مناسب خورو خود دسترسی پیدا کنند. خرید اینترنتی باعث دسترسی به پولیش‌های با کیفیت می‌شود، به شرطی که خرید را از فروشگاه معتبر انجام دهید.

برای واکس و پولیش از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

2.      خودرو را بشویید

قبل از اینکه پولیش خودرو در خانه را شروع کنید حتماً باید خودری را به‌صورت کامل بشویید تا تمام آلودگی‌های روی بدنه خودرو پاک شود. توجه داشته باشید که باید بعد از خشک شدن بدنه خودرو اقدام به پولیش کنید، و اگر شرایط هوایی مناسب نباشد یا هوا بارانی باشد در این حالت از پولیش خودرو اجتناب کنید. (می‌توانید در مکان بسته پولیش خودرو را انجام دهید.)

لازم به ذکر است که از بین بردن مواردی مانند شیره درختان یا قطرات رنگ در روی سطح خودرو، قبل از پولیش خودرو مهم است. اهمیت پولیش خودرو به صورت دستی در این است که شما به‌راحتی می‌توانید بخش‌هایی که نیاز به پولیش کاری دارد را با دقت بسیار زیاد انجام دهید و نیازی نیست به مراکز مختلف مراجعه کرده و هزینه‌‌ای را بابت پولیش خودرو پرداخت کنید.

شستن خودرو قبل از پولیش خودرو در خانه

3.      پولیش اتومبیل خودرو را انجام دهید

بعد از خشک شدن خودرو و تمیز شدن بدنه خودرو با استفاده از یک پارچه نرم یا پد می‌توانید شروع به پولیش خودرو کنید، توجه داشته باشید که پولیش خودرو را باید به‌آرامی و با دقت خیلی زیاد انجام دهید.

قبل و بعد پولیش خودرو در خانه

چه زمانی پولیش خودرو باید انجام شود؟

  • اگر بخشی از خودرو آسیب دیده باشد در این حالت به پولیش نیاز دارد.

قسمت‌هایی که نیاز به پولیش تخصصی دارد بهتر است با استفاده از دستگاه‌های مخصوص و به وسیله افراد حرفه‌ای انجام شود.

  • در برخی مواقع گرد و غبار موجود در هوا باعث می‌شوند تا نیاز به پولیش خودرو باشد، در واقع رانندگی در شرایط آب و هوایی نامناسب و برخورد ذرات خاک روی بدنه خودرو باعث می‌شوند تا رنگ‌خودرو کدر شود که در این حالت پولیش خودرو باعث می‌شود تا درخشندگی و براقیت سطح خودرو افزایش پیدا کند.
  • از موارد دیگر می‌توان به آفتاب سوختگی خودرو اشاره کرد باعث می‌شود تا نیاز به پولیش خودرو باشد.

در واقع قراردادن خودرو به مدت طولانی زیر تابش مستقیم آفتاب باعث ایجاد تغییر در رنگ خودرو می‌شود

و که با پولیش کاری می‌توان باعث افزایش درخشندگی سطح بدنه خودرو شد.

  • از موارد دیگر می‌توان به باران‌های اسیدی اشاره کرد که به مرور زمان باعث ایجاد شدن لکه‌هایی در روی بدنه خودرو می‌شود که به راحتی می‌توان با پولش این لکه‌ها نیز را برطرف کرد.
  • پولیش دستی فقط برای از بین بردن خطوط ریز و افزایش درخشندگی و براقیت خودرو انجام می‌شود این کار به وسیله هر فردی قابل انجام است و باید با دقت و حساسیت بالا انجام شود.

مراحل پولیش خودرو در خانه

ممکن است در بخشی از بدنه خودرو خطوط ریز و عمیق وجود داشته باشد که نیاز به حساسیت بالا هنگام پولیش داشته باشد که در این حالت بهتر است مقداری از مواد پولیش را در روی بدنه خودرو قرار داده و سپس با استفاده از پد یا پنبه مخصوص بخش مربوطه را به صورت دایره یا خط خطی و با اعمال فشار ثابت در تمام قسمت‌ها به صورت یکنواخت پولیش کنید.

  • اگر قصد پولیش کامل بدنه خودرو را دارید در این حالت حتماً باید از یک بخش شروع کرده و تمام قسمت‌ها را با دقت و حساسیت بسیار بالا پولیش نمایید.
  • توجه داشته باشید که اعمال فشار زیاد در بخش‌هایی که دارای خراش عمیق هستند مهم است و باعث از بین رفتن خطوط روی بدنه خودرو می‌شود.

نحوه پولیش زدن ماشین با دست بسیار راحت است و قبل و بعد پولیش ماشین تفاوت چشمگیری مشاهده می‌شود. شما بعد از اتمام پولیش کاری با دست می‌توانید افزایش درخشندگی براقی خودرو خود را به‌وضوح مشاهده کنید.

چه مواردی در نتیجه پولیش خودرو در خانه تاثیر دارد؟

لوازم پولیش کاری خودرو بسیار مهم است و روی نتیجه نهایی کار تاثیر دارد. استفاده کردن از پولیش با کیفیت و ابزار پولیش کاری مناسب مانند استفاده از پارچه مناسب یا پد مناسب حائز اهمیت است. همچنین روش انجام پولیش مهم‌ترین گزینه‌ای است که در نتیجه نهایی کار تاثیر دارد.

توجه به نوع خودرو هنگام پولیش خودرو در خانه

پولیش خودروهای سفید و پولیش خودروهای مشکی رنگ متفاوت است پس هنگام خرید برای پولیش خودرو در خانه حتماً باید به نوع رنگ خودرو دقت کنید. چون نوع پولیشی که برای خودروهای مختلف استفاده می‌گردد متفاوت است و به هیچ عنوان نباید از یک نوع پولیش برای خودروهای سفید و مشکی استفاده گردد.

پولیش خودرو های مشکی

حفاظت از رنگ خودروی مشکی بسیار دشوارتر از رنگ خودروهای روشن است و به هیچ عنوان هم تنها با شستن خودروهای مشکی نمی‌توان باعث درخشندگی خودرو شد. تنها استفاده از پولیش مناسب می‌تواند باعث درخشندگی و براقی خودروهای مشکی شود.

پولیش خودروهای  سفید

نباید از پولیش‌های رنگ مشکی و تیره برای خودروهای سفید یا نقره‌ای استفاده کنید، چون رنگدانه‌هایی که در داخل ماده پولیش وجود دارد می‌تواند باعث تیره شدن رنگ خودروهای سفید شود.

پس حتماً باید هنگام خرید پولیش به رنگ خودرو توجه کنید و مناسب‌ترین نوع پولیش را بر حسب رنگ خودرو انتخاب کنید.

3.9/5 - (8 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. تشکر از راهنمائی شما نفرمودید آیا پولیش جلاسنج ایران برای ماشین رنگ سفید آیا مناسب هست یا خیر فقط باید خارجی باشد نوع پولیش

    1. جلاسنج ممکنه منجر به آسیب به رنگ بشه چون چند بار پولیش میشه و رنگ اصلی نازک میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا