تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

نحوه استفاده از ماشین گاز سوز دستی

خودروسرویس و نگهداری

مصرف بنزین در طول سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است و افزایش قیمت آن هم مزید بر علت شده تا خیلی از راننده‌ها ترجیح دهند از ماشین‌های گازسوز استفاده کنند. اما به یاد داشته باشید که اگر به درستی از ماشین گازسوز خودتان استفاده نکنید و نحوه استفاده صحیح از ماشین گاز سوز دستی را بلد نباشید، با مخاطرات زیادی مواجه خواهید شد و ممکن است حتی به موتور ماشین هم آسیب وارد شود. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مقاله تمامی نکاتی که باید در مورد نحوه استفاده از ماشین گاز سوز دستی بلد باشید را جمع آوری کنیم و در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

نحوه استفاده از ماشین گاز سوز دستی

برای اطمینان از عملکرد صحیح و بیشترین بهره‌وری ممکن، در زمان استفاده از ماشین گازسوز دستی، نکات زیر را رعایت کنید:

1. قبل از خاموش کردن ماشین آن را در حالت بنزین قرار دهید

در ماشین‌های انژکتوری توصیه می‌شود قبل از چرخاندن سوئیچ و خاموش کردن ماشین، آن را روی حالت بنزین قرار دهید. اگر بیش از یک ساعت از گاز استفاده کرده باشید و سپس بلافاصله ماشین خودتان را خاموش کنید، فشار گاز باعث ایجاد یک ترکیب به شدت فرساینده خواهد شد که بدنه سوپاپ‌ها را از بین می‌برد و حتی سبب خوردگی سیلندر نیز خواهد شد.

در حالت بنزین قرار دادن ماشین گاز سوز

2. عدم استفاده از گاز در شرایط زیر

در مواقعی که هوا سرد است یا کولر روشن است و همچنین هنگام بالا رفتن از سربالایی یا حرکت با سرعت زیاد، نباید ماشین را روی حالت گاز قرار داد زیرا این کار آسیب زیادی به ماشین گاز سوز دستی وارد خواهد کرد.

استفاده از ماشین گاز سوز

3. چند ثانیه پس از روشن شدن خودرو آن را روی گاز قرار دهید

یکی از موارد دیگری که برای استفاده از ماشین گاز سوز باید حتما به آن توجه کنید این است که ماشین را ابتدا روی بنزین روشن کنید و اجازه دهید که چند ثانیه روی بنزین بماند. بهتر است حداقل ده ثانیه ماشین را در این حالت نگه دارید و سپس کلید گاز را فشار دهید. همچنین به هیچ عنوان ماشین را روی حالت گاز سوز روشن نکنید.

تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

مطلب پیشنهادی جرم گیری رادیاتور بخاری پراید

ماشین گاز سوز

4. حتی الامکان از ماشین دوگانه سوز کارخانه‌ای استفاده کنید

توصیه می‌شود به جای استفاده از ماشین دوگانه سوز دستی از ماشین‌هایی استفاده کنید که در کارخانه دوگانه سوز شده‌اند. سیستم ماشین‌های بنزینی برای استفاده از بنزین طراحی شده است و در صورتی که از گاز استفاده کنید فشار زیادی به آن وارد خواهد کرد. این کار باعث می‌شود طول عمر قطعات آن به شدت کاهش یابد و به همین دلیل توصیه می‌شود به جای ماشین گاز سوز دستی از ماشین دوگانه سوز کارخانه ای استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی آموزش ترفندهایی برای خشکشویی چادر ماشین

مزایا و معایب ماشین گاز سوز دستی

همانطور که می‌دانید دوگانه سوز کردن ماشین و استفاده از ماشین گاز سوز دستی مزایا و معایب متعددی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

1. به صرفه‌تر بودن نسبت به ماشین بنزینی

مهم‌ترین دلیل برای استفاده از ماشین گاز سوز دستی، تنظیم مصرف سوخت، صرفه اقتصادی بیشتر و هزینه کمتری است که این نوع ماشین به شما تحمیل می‌کند. قیمت گاز نسبت به قیمت بنزین خیلی کمتر است و در عین حال با یک باک گاز می‌توانید مسافت خیلی بیشتری را نسبت به یک باک بنزین طی کنید. این موضوع برای افرادی که خیلی از ماشین خودشان استفاده می‌کنند خیلی مهم است.

ماشین گاز سوز دستی

2. آلودگی کمتر نسبت به بنزین

استفاده از خودرو دوگانه سوز یکی از روش‌های کاهش آلودگی و بهبود کیفیت هوا است. برای مثال سمند LX EF7 در صورت استفاده از گاز CNG حدود ۱۱ برابر کمتر از زمان استفاده از بنزین آلودگی ایجاد خواهد کرد.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

مطلب پیشنهادی تعویض واتر پمپ پراید

به صرفه بودن گاز

3. کمک به اقتصاد کشور

تولید گاز LPG نسبت به بنزین خیلی کم هزینه‌تر است و برای کشور نیز به صرفه‌تر خواهد بود. معمولا در کشورهایی که اقتصاد آن‌ها بر پایه نفت است استفاده از ماشین‌های گازسوز LPG و CNG به صرفه‌تر خواهد بود.

معایب استفاده از ماشین گاز سوز دستی

1. استهلاک بیشتر موتور ماشین گاز سوز دستی

در خودروهای دوگانه سوز به دلیل اینکه به صورت همزمان از بنزین و گاز فشرده استفاده می‌شود، استهلاک موتور و قطعات آن نیز بیشتر خواهد بود و خیلی زودتر از ماشین‌های گازسوز خراب می‌شوند. یک ماشین گاز سوز دستی ممکن است با مشکلاتی مثل افت توان موتور، خاموش شدن موتور، گاز دادن بیشتر راننده و… نیز مواجه شود. همچنین راننده‌های ماشین‌های گازسوز عقیده دارند که کولر این ماشین‌ها توان کمتری نسبت به کولر ماشین‌ بنزینی دارد.

2. کاهش گنجایش صندوق عقب

مخزن گاز ماشین در صندوق عقب نگه‌داری می‌شود و به همین خاطر در صورت استفاده از ماشین گاز سوز دستی، بخش زیادی از فضای صندوق عقب اشغال خواهد شد و فضای کمتری در اختیار شما قرار خواهد داشت.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

کاهش گنجایش صندوق عقب ماشین گاز سوز در تصادف

3. آسیب‌پذیری بیشتر ماشین گاز سوز دستی در زمان تصادف

ماشین‌های گاز سوز در کل نسبت به ماشین‌های بنزینی پرخطرتر هستند و خیلی از کارشناس‌ها آن‌‎ها را به بمب‌های ساعتی تشبیه کرده‌اند. همچنین در کشور ما نیز معمولا گاز سوز کردن ماشین‌ها در کارگاه‌های مختلف بدون رعایت پروتکل‌های ایمنی انجام خواهد شد و به همین دلیل آسیب پذیری آن‌ها در هنگام تصادفات خیلی بیشتر از خودروهای بنزینی است.

مطلب پیشنهادی ساخت کارواش خانگی

آسیب پذیری خودرو دوگانه سوز

سخن نهایی

در این مطلب در مورد روش صحیح استفاده از ماشین گاز سوز دستی صحبت کردیم و تمامی نکاتی که باید برای استفاده بهینه از این نوع ماشین را در نظر داشته باشید بررسی کردیم. امیدواریم این مقاله توانسته باشد به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهد. در صورتی که هرگونه سوالی در مورد نحوه استفاده از ماشین گاز سوز دستی دارید، از طریق بخش نظرات همین مطلب با ما در ارتباط باشید. کارشناسان خودرو آچاره در کوتاه‌ترین زمان به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد.

4.1/5 - (44 امتیاز)

5 دیدگاه

  1. من یه سوال مهم دارم میشه خودرویی که گاز سوز هست رو گاز تمام کند گاز نزنیم و فقط با بنزینش حرکت کنیم ایا گاز نزدن به خودرو آسیب می‌زند؟؟

    1. بله میشه، اما وقتی موتور سرد باشه یا دوگانه کارخانه باشه و بنزین نداشته باشید فکر نکنم با گاز روشن بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا