پودر چنته راهکاری کاربردی برای باز کردن لوله!

لوله کشی و تاسیسات

چنته نوعی پودر لوله باز کن است که از آن برای برطرف کردن گرفتگی لوله‌ها استفاده می‌شود؛ مانند محلول‌های لوله بازکن، پودر چنته هم روشی برای باز کردن لوله‌ها است. یکی از موارد مصرف پودر چنته، باز کردن گرفتگی لوله‌های سینک ظرفشویی است. معمولاً برای برطرف کردن گرفتگی لوله‌های سینک از روش‌هایی مانند فنر زدن و یا تجهیزات لوله باز کنی استفاده نمی‌شود.

 پودر چنته چیست و چه کاربردی دارد؟

این ماده نوعی ماده لوله باز کن است که روش مصرف راحت و ساده‌ای دارد. قبل از اینکه محلول‌های لوله باز کن به بازار عرضه شود، از این پودر برای رفع گرفتگی سینک و یا لوله‌های فاضلاب حیاط استفاده می‌شد.

به طور کلی پودر چنته برای گرفتگی‌های سطحی و انسدادهای ناشی از تجمع چربی مؤثر است. معمولاً برای گرفتگی لوله‌های فاضلاب و سینک خانه‌های قدیمی از این پودر استفاده می‌شود.

پودر چنته چیست

چطور از پودر لوله بازکن چنته استفاده کنیم؟

پودر چنته روش و دستورالعمل خاصی برای استفاده ندارد و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. برای استفاده از این پودر ابتدا محل گرفتگی را مشخص کنید، سپس مقداری از این ماده را درون لوله‌ای که دچار گرفتگی شده است بریزید و کمی صبر کنید. بعد از گذشت زمان، پودر چنته اثر می‌کند و گرفتگی لوله فاضلاب را برطرف می‌کند.

در این مرحله، شیر آب را باز کنید تا باقی مانده محلول و جرم‌های مانده در لوله پاک و شسته شود. شما به کمک این پودر می‌توانید به راحتی گرفتگی‌های سطحی ناشی از چربی و مواد زائد را از بین ببرید. در زمان استفاده از این پود این نکته را به خاطر داشته باشید که استفاده زیاد از این پودر می‌تواند منجر به پوسیدگی لوله‌های فاضلاب شود.

چطور از پودر لوله بازکن چنته استفاده کنیم؟

مزایای استفاده از پودر چنته

یکی از بهترین روش‌ها برای برطرف کردن گرفتگی لوله‌های فاضلاب و سینک که با ذرات غذا و چربی و اشغال‌های دیگر مسدود شده‌اند، استفاده از چنته در کنار سایر محلول‌های لوله باز کن است. در این بخش قصد داریم تا مزایای استفاده از آن را توضیح دهیم.

پودر چنته قدرت بسیار بالایی در پاک کردن و از بین بردن ضایعات و مواد باقی مانده در لوله‌های فاضلاب دارد. پس از اینکه مواد را درون لوله‌ها بریزید، تمام مواد موجود در لوله‌ها حل می‌شوند و به راحتی از لوله‌ها خارج می‌شوند. به همین دلیل این ماده، یکی از بهترین گزینه‌ها برای باز کردن لوله‌های فاضلاب سینک ظرفشویی است.

عوارض استفاده از این لوله باز کن

تا این قسمت در مورد نحوه استفاده از پودر چنته و مزایای آن توضیح دادیم، در این قسمت معایب و عوارض چنته را بررسی خواهیم کرد. استفاده بیش از حد به مرور زمان باعث آسیب رساندن به لوله‌ها و ایجاد پوسیدگی در لوله‌ها می‌شود.

علاوه بر این استفاده مداوم از پودر لوله بازکن برای باز کردن گرفتگی‌های شدید لوله‌ها نه تنها به برطرف کردن گرفتگی‌ها کمک نمی‌کند، بلکه باقی ماندن این ماده شیمیایی در لوله برای مدت طولانی منجر به ایجاد سوراخ و شکستگی در سطح لوله‌ها هم می‌شود. در نتیجه بر اثر این پوسیدگی‌ها و سوراخ شدن، باعث هدر رفتن آب و بروز نم و رطوبت در ساختمان می‌شود. این موضوع می‌تواند خطرات جدی را به دنبال داشته باشد. این موضوع را می‌توان به عنوان مهم‌ترین عوارض چنته معرفی کرد.

قیمت

این لوله بازکن توسط شرکت‌های مختلف و با برندهای مختلفی در بازار وجود دارد و بسته به اندازه و مقدار و کیفیت در قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شود. بازه قیمتی بسته به عوامل گفته شده از 5000 تومان تا 45000 است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا