راهنمای نصب دزدگیر HSS

برقکاریدزدگیرساختمان

فناوری امکانات شگفت‌انگیز زیادی را به بشر هدیه داده که سیستم‌های امنیتی خانه‌های مسکونی از جمله آن‌هاست. این سیستم‌ها به افراد عادی اجازه می‌دهند تا امنیت محل زندگی خود را افزایش دهند. در این مقاله از مجله آچاره به بررسی نحوه نصب دزدگیر HSS پرداخته و شما را با این سیستم بیشتر آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نحوه نصب دزدگیر HSS یا سیستم امنیتی خانگی

در حالی که مزایای بسیاری را می‌توان برای سیستم‌های هشداردهنده خانگی نصب‌شده توسط متخصص باتجربه در نظر گرفت، سیستم‌های HSS زیادی در بازار وجود دارد که نصب آن‌ها راحت‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از آنچه فکر می‌کنید است. همچنین بیشتر این سیستم‌ها بی‌سیم هستند، که برای مستاجرهایی که نمی‌توانند دیوار خانه را سوراخ کنند، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شوند. در ادامه با آموزش نصب کردن دزدگیر HSS با شما همراه هستیم.

سیستم امنیتی خانه

مراحل اولیه برای نصب دزدگیر HSS

برای نصب دزدگیر HSS مراحل زیر را به‌دقت دنبال کنید:

1. پنل امنیتی بی‌سیم را نصب کنید

در اولین مرحله برای نصب کردن دزدگیر HSS مکانی را نزدیک درب ورودی اصلی خانه خود و نزدیک به منبع برق برای نصب پانل انتخاب کنید. اغلب برای “نصب” پانل فقط باید یک میخ کوچک به دیوار بکوبید. اگر نمی‌توانید هر نوع سوراخی در دیوار ایجاد کنید، می‌توانید از چسب دوطرفه که قابلیت جدا شدن دارد، استفاده کنید.

2. حسگرها و آشکارسازها را در سرتاسر خانه قرار دهید

سیستم HSS شامل سنسورهای هشداردهنده اصلی درب و پنجره است و می‌تواند دارای آشکارسازهای حرکتی نیز باشد. سنسورها معمولاً دارای یک لایه پشتی هستند که آن‌ها را در جای خود نگه می‌دارد و در عین حال امکان جابه‌جایی آن‌ها را در صورت نیاز فراهم می‌کند. برای قرار دادن سنسورها در مکان‌های بهینه از دستورالعمل‌های ارائه‌شده در سیستم امنیتی خانه استفاده کنید.

3. سیستم امنیتی را تست کنید

برای تست سیستم امنیتی HSS دستورالعمل‌های مشخص شده در دفترچه راهنمای سیستم امنیتی را دنبال کنید و مطمئن شوید که همه چیز به‌درستی کار می‌کند.

دزدگیر hss

اجزای اصلی سیستم امنیتی خانگی یا HSS

اجزای سیستم امنیتی از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت بوده و از سیستم‌های ضعیف تا قوی متغیر است. بسیاری از فروشندگان سیستم امنیت خانگی، گزینه خرید قطعات را به‌صورت تکه‌ای ارائه می‌دهند تا بتوانید یک سیستم هشدار سفارشی ایجاد کنید.

در هر صورت، یک سیستم امنیتی خانگی از اجزای اصلی که در ادامه ذکر می‌کنیم، تشکیل شده است.

برای نصب دزدگیر اماکن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

پنل اصلی با صفحه کلید

پنل اصلی و صفحه کلید مغز سیستم امنیتی خانه شما هستند. از صفحه کلید برای فعال و غیرفعال کردن سیستم استفاده خواهید کرد و اگر پنل پیشرفته باشد، ممکن است بتوانید آن را برای انجام کارهایی مانند تنظیمات زنگ برنامه هم بکار ببرید.

حسگرها

هر سیستم هشدار شامل سنسورهای پنجره و درب است که با باز شدن پنجره یا درب واکنش نشان می‌دهند. تعداد سنسورهایی که خریداری می‌کنید، به تعداد پنجره‌ها و درب‌های خانه و همچنین ترجیح شخصی شما بستگی دارد.

آشکارسازهای حرکتی

آشکارسازهای حرکتی معمولاً در گوشه‌ها قرار می‌گیرند و زمانی که حرکت در اتاق تشخیص داده می‌شود، واکنش نشان می‌دهند. برخی از آشکارسازهای حرکتی پیشرفته با دوربین‌های امنیتی جفت می‌شوند و زمانی که حرکت را تشخیص می‌دهند شروع به ضبط ویدیو می‌کنند. بسته به سیستم نصب‌شده ممکن است بتوانید ویدیو را در زمان واقعی از تلفن خود یا سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت تماشا کنید.

راهنمای نصب دزدگیر hss

مطلب پیشنهادی: نصب درب ضدسرقت روی چهارچوب

مراحل اصلی نصب سیستم‌های امنیتی خانگی یا HSS

نصب دزدگیر HSS کاری آسان و مقرون‌به‌صرفه است. شما می‌توانید یک سیستم کامل با سنسورهای دزدی، آتش‌سوزی، مونوکسید کربن، یخ‌زدگی و آب را در حدود دو ساعت بدون سیم‌کشی نصب کنید. حتی می‌توانید نظارت تصویری بی‌سیم را اضافه کنید و تقریباً نیمی از هزینه‌ای که شرکت‌های حرفه‌ای دریافت می‌کنند را صرفه‌جویی نمایید. طراحی سیستم امنیتی مناسب خانه نیاز به برنامه‌ریزی دارد بنابراین عجله نکنید و به عنوان اولین گام یک کیت خریداری کنید.

1. درب‌ها و قفل‌ها را تقویت کنید

برخی دزدی‌ها و تجاوزها در شب اتفاق می‌افتند. اما اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها در طول روز رخ می‌دهند که هیچ‌کس در خانه نیست. برخی از سارقان برای رسیدن به داخل و باز کردن قفل درب‌ها و پنجره‌ها شیشه را می‌شکنند. اما باهوش‌ها این کار را نمی‌کنند زیرا نمی‌خواهند اثر انگشت خود را در صحنه باقی بگذارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند به در خانه شما لگد بزنند یا پنجره را باز کنند. بنابراین اولین قدم شما قبل از نصب کردن دزدگیر HSS این است که تمام درب‌ها را تقویت کنید و قفل‌های بهتری را به همه درب‌ها و پنجره‌های آسیب‌پذیر اضافه نمایید.

2. با طراحی فضای محیط شروع کنید

هدف اولیه هر سیستم امنیتی شناسایی سارقان قبل از ورود به خانه شما است. برای این کار به یک سنسور روی هر درب و پنجره آسیب‌پذیر نیاز دارید. به این ترتیب سیستم می‌تواند به‌محض شکستن درب یا پنجره توسط سارق، فعال شود. با فعال شدن آژیر، بیشتر سارقان به‌جای خطر دستگیر شدن، فرار را انتخاب می‌کنند. البته در نهایت مجبور خواهید بود بخش‌های شکسته درب‌ها و پنجره‌ها را تعمیر کنید اما خوشبختانه از وسایل منزلتان چیزی کم نشده است.

دزدگیر hss 2

3. ورودی‌های پشت خانه خود را ارزیابی کنید

هر پنجره یا درب قابل باز شدن در طبقات اصلی آسیب‌پذیر است. با این حال اگر یک قسمت مرتفع با چندین پله دارید باید از درب طبقه دوم و تمام پنجره‌های قابل‌دسترسی نیز محافظت کنید. قسمت پشتی یک خانه معمولی را فرض کنید که چندین درب و پنجره در دسترس و قابل باز شدن دارد. هر درب و پنجره‌ای باید سنسور مخصوص به خود را داشته باشد. نادیده گرفتن حسگرهای درب و پنجره بزرگترین اشتباه امنیتی خانه است که دست‌اندرکاران انجام می‌دهند.

برای نصب دزدگیراماکن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

4. قسمت‌های آسیب‌پذیر جانبی را بررسی کنید

فرض کنیم خانه‌ای دارای پنج پنجره جانبی آسیب‌پذیر است. پنجره گاراژ یا درب سرویس بیرونی گاراژ را نادیده نگیرید! سارقان عاشق ورود به گاراژ ساختمان‌ها هستند.

5. از حسگرهای شیشه در پنجره‌های بزرگ استفاده کنید

حسگرهای شکستن شیشه برای محافظت از پنجره‌های بزرگی که باز نمی‌شوند، مانند پنجره‌های بزرگ اتاق خانوادگی گزینه‌ای عالی هستند. همچنین می‌توانند محافظت بیشتری را برای پنجره‌های آسیب‌پذیر ارائه کنند. اما جایگزینی برای یک سنسور جداگانه در هر پنجره باز شدنی نیستند.

راهنمای نصب دزدگیر hss

6. از سنسورهای حرکتی به‌عنوان محافظ پشتیبان استفاده کنید

  • حسگرهای حرکتی در صورتی که سارق موفق به ورود به خانه شما شود، محافظت پشتیبان را فراهم می‌کنند. اما آن‌ها فقط زمانی عمل می‌کنند که شما بیرون از خانه هستید. فکر نکنید اگر کسی در زمان خواب شما وارد خانه شود این حسگرها از شما محافظت می‌کنند.
    کاملا برعکس. اگر سیستم را فعال کنید اما در خانه بمانید سیستم هشدار در واقع سیگنال‌های حسگر حرکتی را نادیده می‌گیرد. اگر سیستم به روش دیگری کار کند، هر بار که وارد یک اتاق محافظت شده می‌شوید هشدار اشتباه می‌دهد.
  • از آنجایی که آن‌ها فقط زمانی که شما دور از خانه هستید و زمانی که سارق‌ها در داخل خانه هستند، عوامل خطرآفرین را شناسایی می‌کنند، چندان بازدارنده نیستند.
  • بدتر از آن سنسورهای حرکتی بیشترین تعداد آلارم کاذب را تولید می‌کنند به‌خصوص اگر حیوان خانگی دارید. زیرا اگر سگ یا گربه شما به منطقه محافظت شده بپرد، حسگرهای حرکتی “ایمن برای حیوانات خانگی” می‌توانند هشدار نادرست داشته باشند.

7. آشکارسازهای دود و مونوکسید کربن را اضافه کنید

  1. احتمالا شما قبلاً آشکارسازهای دود و مونوکسید کربن را داشته‌اید اما آیا در صورت تشخیص آتش‌سوزی یا CO در زمانی که شما دور از خانه هستید از طریق پیامک یا ایمیل به شما هشدار می‌دهند؟ واقعیت چیز دیگری است.
  2. تا زمانی که شعله‌های آتش از پنجره‌ها بیرون نرود همسایه‌ها متوجه آتش‌سوزی در خانه شما نمی‌شوند و این زمان خیلی دیر است.
  3. اگر می‌خواهید در مراحل اولیه آتش‌سوزی خانه خود را نجات دهید به آشکارسازهای دود سازگار با زنگ هشدار نیاز دارید. در این صورت اگر به یک سرویس نظارت متصل شوید، این سیستم بلافاصله با آتش‌نشانی تماس می‌گیرد.
  4. اگر از خدمات نظارتی استفاده نمی‌کنید، سیستم می‌تواند با شما و لیستی از دوستان و همسایگان تماس بگیرد، پیامک ارسال کند یا ایمیل بزند. شما به یک ردیاب دود در هر اتاق خواب، یکی در هر راهرو نزدیک اتاق خواب و حداقل یکی در هر سطح از خانه خود نیاز دارید.

8. اضافه کردن سنسورهای آب

در صورتی که آبگرمکن شما نشتی داشته باشد یا پکیج شما از کار بیفتد و آب سرریز شود، حسگرهای آب فوراً به شما هشدار می‌دهند. سنسورها ارزان هستند اما با هشدار دادن زودهنگام به شما در مورد مشکل احتمالی آب، کمک فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند.

سیستم امنیتی hss

9. دوربین‌های نظارت تصویری خارجی و داخلی را اضافه کنید

نصب دزدگیر HSS به شما کنترل بیشتری بر امنیت خانه می‌دهد. ویژگی تشخیص حرکت از لحظه‌ای که شخصی به درب منزل شما نزدیک می‌شود و سیستم هشدار ارسال می‌کند، شروع به ضبط می‌کند. در این شرایط شما می‌توانید اکشن زنده را به صورت مستقیم روی تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه خود نظارت کنید. انواع دوربین‌های مدار بسته نیز به همین ترتیب عمل می‌کنند.

10. نحوه نصب سنسورهای درب

نوار چسب دوگانه را به پشت سنسور و آهنربا بزنید. سنسور را در سمت جلوی درب قرار دهید. فلش‌های روی سنسور و آهنربا را تراز کنید و آهنربا را تا حد امکان به سنسور نزدیک کنید.

برنامه‌ریزی برای امنیت خانه

  • برنامه‌ریزی برای سیستم امنیت خانه نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد. شما باید تمام عناصری که برای کنار هم قرار دادن یک سیستم امنیتی خانه نیاز دارید را بشناسید.
  • تصمیم بگیرید که واقعا به چه میزان امنیت نیاز دارید. درب‌های ورودی و پنجره‌های طبقه همکف و همچنین پنجره‌های اتاق خواب در طبقات بالاتر طبیعتاً به بیشترین امنیت نیاز دارند. ساختمان‌های بیرونی بسته به آنچه در آنجا ذخیره می‌شود ممکن است به امنیت بیشتر یا کمتری نیاز داشته باشند.
  • اگر در انباری یا گاراژ چیزی با ارزش نگه نمی‌دارید آن را با یک قفل ساده محکم کنید.
  • به‌طور استراتژیک در مورد کنترل پنل‌ها فکر کنید. در صورت نیاز به فعال کردن آن‌ها در شرایط اضطراری، آن‌ها باید به‌راحتی در دسترس باشند. آن‌ها نباید به‌سادگی از بیرون خانه دیده شوند تا از مشاهده عملیات توسط یک مزاحم احتمالی جلوگیری شود.
  • در صورت امکان یک سیستم امنیتی بی‌سیم را انتخاب کنید. اگر در حال برنام‌ ریزی برای سیستم مانیتورینگ خانه هستید، نصب آسان مدل بی‌سیم مزیتی بزرگ است. علاوه بر این سیستم‌های بی‌سیم نسبت به سیستم‌های سیمی در برابر دستکاری مقاوم‌تر هستند.
  • نورپردازی نمای بیرونی خانه خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که همه قسمت‌های ورودی و پنجره‌ها به‌خوبی روشن هستند و مناطق روشن به اندازه کافی همپوشانی دارند تا بتوانید کل نمای بیرونی را در شب به وضوح از تمام پنجره‌ها ببینید.
  • سنسورها را به پنجره‌ها و درب‌ها وصل کنید. چون به محض قطع شدن مدار، شما را از سرقت مطلع خواهند کرد. همچنین حسگرهای حرکتی را به نورپردازی در فضای باز اضافه کنید. آن‌ها با افزایش شانس دیده شدن از مزاحمت‌های احتمالی جلوگیری می‌کنند.
  • نصب آلارم دود، رادون و مونوکسید کربن کافی را فراموش نکنید. محافظت از خانواده در برابر خطرات داخلی به همان اندازه که از آن‌ها در برابر خطرات بیرونی محافظت کنید، مهم است.
  • از یک UPS (منبع تغذیه بدون وقفه) برای وصل کردن قطعات امنیتی خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود سیستم در هنگام قطع برق روشن بماند.
برای نصب دزدگیراماکن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

راهنمای نصب دزدگیر hss

جمع‌بندی

نصب دزدگیر HSS به محافظت از خانه شما کمک می‌کند و از حسگرهای ورودی، حسگرهای حرکت، ایستگاه پایه و دوربین‌های امنیتی تشکیل شده‌اند. سیستم با ورود سارق به منزل شما زنگ خطر را به صدا در می‌آورد و در صورت داشتن نظارت حرفه‌ای، به مرکز هشدار داده می‌شود. هر بسته کامل سیستم امنیتی خانه معمولاً شامل سنسورها، پانل‌های کنترل، سنسورهای درب یا پنجره، نورافکن، زنگ درب و دوربین است. این عناصر با هم، خانه شما را تا حد امکان امن نگه می‌دارند. در این مقاله به آموزش نصب کردن دزدگیر HSS پرداختیم. شما می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از متخصصین آچاره دریافت کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا