نصب درب ضد سرقت روی چارچوب قدیمی برای امنیت بیشتر!

ساختمانتعمیرات ساختماندرب و پنجره

درب ضدسرقت، عاملی مهم در تامین امنیت خانه است. اگر ساختمانی در حال ساخت باشد، می‌توان تعبیه درب ضد سرقت را از ابتدا برای آن پیش‌بینی کرد ولی سوالی که پیش روی بسیاری از افراد قرار می‌گیرد این است که آیا امکان قراردادن درب‌های ضد سرقت روی چارچوب قدیمی وجود دارد؟ یعنی اگر ما بخواهیم در خانه‌ای قدیمی، که دربی معمولی داشته، درب ضد سرقت را نصب کنیم، چه باید کرد؟ برای نصب درب ضد سرقت روی چارچوب قدیمی، با دانستن مشخصات و ویژگی‌های آن، به راحتی می‌توان دست به کار شد و کار را آغاز کرد.

ویژگی‌های درب ضد سرقت

درب ضد سرقت علاوه بر فراهم‌کردن ایمنی بیشتر، دوام و زیبایی بیشتری را نیز نسبت به درب‌های معمولی برای شما فراهم می‌سازد. به علاوه، عایق بودن باعث شده تا اجازه نفوذ یا خروج کمتری از صدا و حرارت را میسر کند و جلوی ورود گرد و غبار را به خانه نمی‌دهد. درب‌های ضد سرقت، وزن بالایی دارند و نفوذ به آن به دلیل استفاده از ورقه‌های فلزی در کلاف داخلی و میانی، بسیار سخت است. قفل‌های این مدل درب‌ها در مقایسه با درب‌های قدیمی، غیرقابل بازشدن هستند. لولای درب‌های معمولی با دیلم قابل شکستن هستند در حالی که درب‌های ضد سرقت، لولایی پنهان دارند که امکان شکسته‌شدن از بیرون را غیرممکن می‌سازد. در درب‌های ضد سرقت، امکان انتخاب روکش متناسب با نیاز شما وجود دارد. پس نصب درب ضد سرقت روی چارچوب قدیمی، یکی از راه‌های بهینه برای افزایش کیفیت زیستی منزل شماست که به راحتی می‌توان آن را پیاده‌سازی کرد.ویژگی‌های درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

درب ضد سرقت برای آنکه بتواند، ایمنی بیشتری در خانۀ شما در مقابل دزدی را ایجاد کند، از ورقۀ فلزی، یراق‌آلات(دستگیره، چشمی روی در و…)، قفل و ورقۀ ام‌دی‌اف تشکیل می‌شود.

بیشتربخوانید: انواع مدل های درب پارکینگ ساختمان

مراحل نصب درب ضد سرقت روی چارچوب قدیمی

  1.  ابتدا بایستی ابعاد چارچوب قدیمی را اندازه گرفت و آن را ساخت و نصب کرد.اندازه‌گیری چارچوب
  2.  قفل و دستگیره درب ضد سرقت را نصب کرد.نصب قفل و دستگیره
  3. محل لولا را اندازه‌گیری کرد و آن را علامت بزنید.علامت زدن محل لولا
  4.  لولا را در جای خود نصب کرد.نصب کردن لولا
  5.  آخرین بخش از فرایند نصب درب ضد سرقت روی چارچوب قدیمی درب ضد سرقت، نصب بخش‌های اتصالات آن است. درب ضد سرقت را به یکی از دو روش رول بولت یا جوش نصب کرد. در حالت رول بولت، ابتدا با یک پیچ‌گوشتی و یا یک میله فلزی، بایستی رول‌بولت‌ها را در جای خود قرار داد و با آچار آن‌ها را محکم کرد. حتماً دقت داشته باشید که پیچ‌ها به صورت گام به گام وارد شوند تا تراز درب به هم نریزد.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید : انواع لولای درب یخچال

نکات مهم در نصب درب ضد سرقت

  • مهم‌ترین موضوع در نصب درب ضد سرقت روی چارچوب قدیمی، دانستن مشخصات آن است. حتماً پیش از انجام هر کاری، ابعاد درب منزل خود را پیدا کنید تا متناسب با آن بتوانید به انتخاب بهینه‌تری در انتخاب درب ضد سرقت دست پیدا کنید. همچنین اگر بتوان ابعاد چارچوب قدیمی را پیدا کرد، می‌توان بدون تخریب عمدۀ دیوار، درب ضد سرقت را روی آن نصب کرد. درب‌های ضد سرقت عموماً در دو مدل ترک و چینی ساخته می‌شوند. ابعاد استاندارد درب ضد سرقت ساخت ترکیه در ابعاد 115 در 215 و مدل چینی 105 در 210 سانتیمتر است. در نصب درب ضد سرقت چینی، بایستی مدنظر داشته باشید که به فضایی بیشتر(بین نیم تا 1 سانتیمتر) در چارچوب قدیمی، نیازمندیم. به تازگی ساخت درب‌ ضد سرقت ایرانی در ابعاد 105 تا 110 در 210 تا 220 نیز در حال افزایش تولید است.انواع درب ضد سرقت
  • برای اندازه‌گیری ابعاد داخلی پیش از آغاز به کار فرایند نصب درب ضد سرقت روی چارچوب قدیمی، بایستی برجسته‌ترین قسمت چارچوب از یک سو(عرض و ارتفاع) تا سوی دیگر(عرض و ارتفاع) را اندازه گرفت.
  • اگر چارچوب قدیمی، بزرگتر از ابعاد درب ضد سرقت باشد، نیازی به خراب‌کردن دیوار برای نصب آن وجود ندارد. در این حالت می‌توان با جوش‌دادن قوطی به آن، این فاصله بین قالب در و چارچوب پیشین را پر کرد.
  • اگر در نصب متوجه شدید که ابعاد درب بزرگتر از قالب پیرامونی‌اش است، در صورتی که این تلرانس تا 3 سانتیمتر باشد، می‌توان با برداشتن قسمت قابلمه‌ای چارچوب در، این مشکل را برطرف کرد تا نیازی به تخریب دیوار نباشد.
  • تنها در صورتی که چارچوب قدیمی، در ابعادی بیشتر از 3 سانتیمتر، بزرگتر از قالب درب ضد سرقت جدید باشد، مجبور به تخریب دیوار فعلی برای نصب آن هستیم.
  • پشت چارچوب درب ضد سرقت، برای افزایش مقاومت، با مصالحی نظیر سیمان یا مس یا فوم پلی‌اورتان پر می‌شود. در صورتی که این کار را انجام ندهیم، شاهد کاهش عایق‌بودن درب ضد سرقت، خواهیم بود. علاوه بر این موضوع، ایمنی درب نیز ممکن است تحت شعاع قرار گیرد و کاهش کارایی آن را شاهد باشیم.
  • در هنگام نصب درب ضد سرقت روی چارچوب قدیمی مدنظر داشته باشید که کل فرایند بین 3 تا 4 ساعت طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید : آموزش رگلاژ درب چوبی

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا