تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

بررسی دلایل توقف خودرو در تقاطع‌ها + راه‌حل

خودروسرویس و نگهداری

توقف خودرو درنقاط حساسی مانند تقاطع‌ها می‌تواند منجر به تصادف‌های جدی و خطرناکی شود و خسارت‌های زیادی را با خود به همراه داشته باشد. کاهش شتاب یا توقف خودرو ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد؛ مانند نشتی یا پایین آمدن سطح مایع گیر بوکس، رطوبت گاز خودرو، شکستن سنسور‌های اکسیژن یا انسداد دریچه اگزوز. در این مقاله از مجله آچاره به بررسی دلایل توقف ناکهانی خودرو  در تقاطع‌ها می‌پردازیم پس تا انتهای این پست با ما همراه باشید.

مهم‌ترین دلایل توقف خودرو چیست؟

پایین آمدن سطح روغن گیربکس

سطح پایین روغن گیربکس می‌تواند اصطکاک زیادی برای ماشین ایجاد کند؛ بنابراین از تعمیر فوری آن به هیج عنوان نباید غافل شوید. برای اندازه‌گیری مایع گیربوکس باید مراحل زیرا انجام دهید:

  1. ابتدا دفترچه راهنمای خودرو را به طور کامل مطالعه نمایید؛ در این دفترچه نوشته شده است که مایع گیربکس بعد از چه مدتی نیاز به تعویض دارد.
  2. ماشین را در یک سطح صاف پارک کنید.
  3. روغن موتور را تقریبا یک ساعت بعد از خاموش شدن موتور چک کنید. توجه داشته باشید که به هیج عنوان روعن موتور را بلافاصله بعد از خاموش کردن موتور چک نکنید.
  4. با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو دیپ استیک یا محل گیج روعن را در خودروی خود پیدا کنید. انگشت خود را داخل حلقه دیپ استیک فرو کنید و آن را بیرون بکشید و سپس با یک دستمال آن را تمیز کنید تا بتوانید با وضوح آن را بخوانید.
  5. مجدد دیپ استیک را سر جایش فرو کنید و آن را به طرف پایین فشار دهید. مراقب باشید در حین این کار هیچ گونه پرز یا کثیفی دیپ استیک را آلوده نکند.

دلایل توقف خودرو در تقاطع‌ها

گرفتگی مبدل کاتالیزور ماشین

کاتالیزوز قطعه‌ای در اگزوز خودرو می‌باشد که آلاینده‌های سمی و خطرناک را به گاز‌های بی‌ضرر تبدیل می‌کند در نتیجه وجود آن در کاهش آلودگی هوا نقش مهمی ایفا می‌کند. توقف یا کاهش شتاب خودرو می‌تواند ناشی از خرابی کاتالیزور باشد در این مواقع چراغ چک روغن موتور ماشین روشن خواهد شد پس از چک کردن مکرر این چراغ غافل نشوید. بعد از طی کردن یک مسافت طولانی، حتما زیر ماشین را چک کنید و در صورت مشاهده هرگونه برآمدگی، خراشه یا قرمز شدن و جرقه زدن کاتالیزور، فورا اقدام به تعویض آن نمایید.
تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

بیشتر بخوانید : تعمیر و باز کردن فرمان قفل شده ماشین

دلایل توقف خودرو در تقاطع‌ها

شکستگی یا مسدود شدن سنسور اکسیژن

یکی از دلایل توقف خودرو اختلال در روند عملکرد سنسور اکسیژن است. سنسور اکسیژن وطیفه تجزیه گاز‌های خروجی اگزوز را بر عهده دارد. این قطعه نسبت اکسیژن به سوخت را اندازه‌گیری می‌کند و به کامپیوتر خورد رو انتقال می‌دهد. با بروز اختلال در سنسور اکسیژن، شاهد کاهش شتاب و توقف ناگهانی خودرو خواهید بود. میانگین عمر این سنسور‌ها معمولا بین هر 100 تا 160 هزار کیلومتر می‌باشد.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

در صورت خرابی سنسور اکسیژن، چراغ چک روشن خواهد شد و سنسور باید فورا توسط تعمیر کار متخصص خودرو تعویض گردد. از دیگر نشانه‌های خرابی سنسور اکسیژن، خارج شدن دود سیاه از اگزوز و استشمام بوی گوگرد یا تخم مرغ گندیده از موتور خودرو می‌باشد. (پیدا کردن نشتی اگزوز ماشین)

دلایل توقف خودرو در تقاطع‌ها

 مسدود شدن دریچه  EGR از دیگر دلایل توقف خودرو

یکی دیگر از دلایل توقف خودرو مسدود شدن دریچه EGR است. از علائم  اختلال در دریچه   EGR مانند دیگر اجزای موتور این است که چراع چک موتور روشن خواهد شد علاوه بر آن، صدای کوبیده شدن از موتور و افزایش مصرف سوخت خود رو نیز می‌تواند حاکی از اختلال دریچه EGR باشد. اگر سوپاپ دریچه  EGR باز بماند شتاب خودرو در دور‌های آرام کند و ضعیف خواهد شد.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

گاهی کثیف شدن دریچه سبب مسدود شدن آن می‌شود به همین دلیل توصیه می‌شود که در وهله اول اقدام به تمیز کردن دریچه نمایید اما اگر همچنان تغییری ایجاد نشد باید آن را تعویض کنید. توصیه می‌شود برای تعویض دریچه از تعمیرکار متخصص کمک بخواهید.

بیشتر بخوانید : زمان تعویض تسمه تایم انواع خودرو

دلایل توقف خودرو در تقاطع‌ها

 سخن پایانی

در این مقاله به بررسی اصلی‌ترین دلایل توقف خودرو مانند پایین آمدن یا نشتی روعن گیربکس، گرفتگی مبدل کاتالیزور، مسدود شدن سنسور اکسیژن و دریچه EGR  پرداختیم. شما می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات مطرح نمایید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از متخصصین آچاره دریافت کنید.

متعهدترین تعمیرکاران خودرو در آچاره مشغول ارائه خدمت به شما در شهرهای مختلف هستند. شما می‌توانید با ثبت سفارش رایگان در سایت یا اپلیکیشن آچاره درباره مشکل خودروی خود با تعمیرکاران خودرو در محل صحبت کنید و استعلام قیمت رایگان بگیرید. شفافیت قیمت و رقابتی بودن آن سبب شده دریافت خدمات در آچاره مقرون بصرفه و مطمئن باشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید