۷ نکته برای بهترین کیفیت صدای باند ماشین

خودروسیستم صوتی و پخش

هنگام رانندگی، یکی از چیزهای مهمی که باید در نظر داشته باشید، کیفیت صدای باند است. ضبط ماشین، اگر به خوبی کار کند و کیفیت صدایی که می‌خواهید را به شما بدهد، رانندگی شما را لذت بخش می‌کند. خیلی‌ها نمی‌توانند رانندگی بدون صدای باند با کیفیت را تحمل کنند. به‌خصوص اگر تنها باشند و هم‌صحبتی نداشته باشند. یک سیستم صوتی باکیفیت، خیلی وقت‌ها بیشتر از آن‌که آپشنی لوکس محسوب شود، یک جزء لازم و ضروری در خودرو است. در این مقاله می‌خواهیم نکات مهم و مفیدی را بیان کنیم که بدانید چطور می‌توانید بهترین کیفیت صدای باند را دریافت کنید.

صدای با کیفیت باند باعث لذت رانندگی می‌شود

1. برای بهترین کیفیت صدای باند ، اسپیکرهای خودرو را عوض کنید

تمام خودروها، در هنگام خرید مجهز به بلندگو هستند. اما خیلی وقت‌ها بهترین کمپانی‌های خودرو هم بلندگوهای خوبی را روی ماشین سوار نمی‌کنند. به همین علت، برای دریافت بهترین کیفیت صدای باند ، لازم است که خرید مجددی انجام داده و اسپیکر نو تهیه کنید. با کمی چرخیدن و تحقیق، می‌توانید اسپیکرهای مقرون‌به‌صرفه‌ای پیدا کنید که کیفیت بالایی داشته باشند. با استفاده از اسپیکرهای جدید، متوجه خواهید شد که چقدر تفاوت در کیفیت صدا ایجاد خواهد شد. مثلاً متوجه می‌شوید که صدای باس عوض شده و جزئیات بیشتری در صدایش شنیده می‌شود. خیلی‌ها معتقدند که اسپیکرهایی که بعداً برای خودروشان تهیه می‌کنند از کیفیت صدای مطلوب‌تری برخوردار است.

مطلب پیشنهادی آموزش تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ

برای دریافت بهترین صدای باند ماشین بهتر است که باندهای دیفالت را عوض کنید

اسپیکرهای دیفالت ماشین معمولاً کیفیت کافی را ندارند. به مرور زمان، بر اثر استفاده‌ی مداوم، کیفیت اولیه‌شان کاهش پیدا می‌کند. این نکته را هنگام خرید اسپیکر به خاطر داشته باشید. آن‌هایی که از جنس پلاستیکند طول عمر بهتری دارند و بهترین کیفیت صدا را دارند.

2. از صدا خفه‌کن استفاده کنید

بلندگوهایی که داخل در ماشین تعبیه شده‌اند، جایی هستند که نباید باشند. اسپیکرهای درب یا آن‌هایی که نزدیک پنجره‌اند، باعث ایجاد لرزش و ویبره در اتاقک داخل خودرو می‌شود. این ویبره ممکن است عملکرد سیستم صوتی خودرو را مختل کند. استفاده از متریال صداگیر، باعث می‌شود این ویبره‌ها که اسپیکر ایجادشان می‌کند جذب شوند و با افزایش صدای باند، مشکلی پیش نیاید.

مطلب پیشنهادی دلایل کوبیدن موتور ماشین

3. برای دریافت بهترین کیفیت صدا ، تقویت کننده جدا نصب کنید

اسپیکرهای فابریک ماشین، تقویت‌کننده یا امپلیفایرهای درونی دارند که مختص همان اسپیکر است. اگر شما سیستم صوتی ماشینتان را ارتقا بدهید، این تقویت‌کننده‌های درونی دیگر به کارتان نخواهند آمد و برای دریافت بهترین کیفیت صدای باند ماشین لازم است آن‌ها را تعویض کنید. یک تقویت‌کننده‌ی خوب، صدای بهتر و واضح‌تر برایتان به ارمغان می‌آورد.

امپلیفایر از اجزای اصلی خودرو است وقتی می‌خواهید موزیک گوش کنید

4. استفاده از کابل‌های مرغوب برای دریافت بهترین صدا

تقویت‌کننده‌ای که قبل‌تر از آن صحبت کردیم، به تنهایی نمی‌تواند سیستم را ارتقا دهد. شما نیاز به سیم‌کشی مرغوب و باکیفیتی دارید که جریان برق را به خوبی در کل ماشین جاری کند و صدا را باکیفیت‌تر کند. اگر کابل‌ها استاندارد کافی را نداشته باشند، احتمالاً نتوانید از تمام توان و پتانسیل تقویت‌کننده باند ماشینتان بهره کافی را ببرید.

5. یک ساب‌ووفر جدا نصب کنید

می‌دانید ساب‌ووفر چیست؟ ساب‌ووفر در اصل یک درایور است که فرکانس‌های پایین موسیقیایی‌ای را پخش می‌کند که در بازه 20Hz و 200Hz اند.

خیلی از مردم، به غلط تصور می‌کنند که ساب‌ووفر دستگاهی با صدایی بلند و بمب‌آساست که کل ماشین را می‌لرزاند. به همین خاطر، آن را نمی‌خرند. درحالی‌که، فرکانس این دستگاه قابل تنظیم و تغییر است. خیلی‌ها نمی‌دانند که یکی از اصول اولیه‌ی مورد نیاز برای این‌که صدای حقیقی و با کیفیت بشنوند، همین نصب ساب‌ووفر است.ساب ووفر در ماشین چکار می‌کند؟

این قطعه بیس و بقیه‌ی فرکانس‌های پایین موسیقی را کنترل می‌کند. اسپیکر خیلی از ماشین‌ها کوچک است و نمی‌تواند صداهای با فرکانس کم را فیلتر کنند. یک ساب‌ووفر مجزا به شما خروجی صدای بهتری می‌دهد.

اگر ساب‌ووفر نداشته باشیم کیفیت صدای باند ماشین چگونه می‌شود؟

اسپیکرها به تنهایی دچار ویبره می‌شوند چون فرکانس بیس بالاتر از میزان ظرفیتشان است. علاوه بر آن، صدای موسیقی هم دچار اختلال می‌شود. ساب‌ووفر کیفیت صدای اسپیکر را بالا برده و در همان حین، نویز و اختلالش را به حداقل می‌رساند. بدون ساب‌ووفر، امکان این‌که حتی بدنه اسپیکر ترک بخورد هم وجود دارد چون ویبره‌اش فراتر از تحملش است.

مطلب پیشنهادی بهترین محل قرارگیری بلندگو و مانیتور استودیو

6. ساب باکس بگیرید

همانطوری که گفتیم، وجود ساب‌ووفر فواید زیادی دارد و کیفیت صدای باند ماشین را صد برابر بهتر می‌کند. برای این که فواید ساب‌ووفر بیشتر بشود، استفاده از ساب‌باکس عالی‌ست. ساب باکس در حقیقت محفظه‌ای دور ساب‌ووفر است. دو نوع ساب‌باکس داریم.

  • ساب باکس پورتد
  • ساب باکس سیلد

ساب باکس پورتد (Ported)

اگر علاقه‌مند به صداهای بوم‌بوم موسیقی هستید و یا اصلاً موسیقی‌ای که اغلب گوش می‌دهید از این نوع صداها دارد، ساب‌باکس سیم‌دار برایتان مناسب است. این مدل باکس، زمانی که صدا و فرکانس را به درستی تنظیم کنید، بسیار بلند خواهد بود. این سیم با کمک ساب‌ووفر، صدای بیس بلندتری تولید می‌کند. بهتر است فضای خوبی هم برایش در نظر داشته باشید چرا که این محفظه اندازه بزرگی دارد. این محفظه‌ها عملکرد بهتری دارند و نیاز آن‌چنانی‌ای به تقویت‌کننده بزرگتر ندارند. جریان هوایی که به این محفظه وارد و از آن خارج می‌شود هم به خنک نگاه داشتنش کمک می‌کند.

برای تعمیر خودرو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

ساب باکس سیلد (sealed)

سیلد ساب باکس - sealed sub box

این باکس‌ها پورت ورودی و خروجی هوا را ندارند. بنابراین، هوا به حالت رفلکس است و پشت ساب‌ووفر منعکس می‌شود و عین یک کمک‌فنر کار می‌کند. این باکس‌ها صدای کمتری تولید می‌کنند و اگر موسیقی بوم‌بوم گوش نمی‌دهید، گزینه بهتری‌اند!

مطلب پیشنهادی اتصال ساندبار سونی به تلویزیون

7. افزودن اکوالایزر برای کیفیت صدای بهتر

اکوالایزر کمکتان می‌کند تا تنظیمات دلخواهتان را داشته باشید. اگر اکوالایزر دیجیتال داشته باشید، کارتان راحتتر خواهد بود چون می‌توانید تغییراتی که ایجاد می‌کنید را ببینید. انتخاب فرکانس درست، کیفیت صدا را هم ارتقا می‌دهد.

اکوالایزر می‌تواند کیفیت صدا را بهتر کند

جمع‌بندی

تمام این کارها به شما کمک می‌کنند تا موسیقی را با کیفیت صدایی که دلتان می‌خواهد دریافت کنید و از آن لذت ببرید. برای رسیدن به بهترین کیفیت صدای باند لازم است که هزینه کنید و هر یک از اجناس مربوطه را با بهترین کیفیت خریداری کنید.

تیم آچاره از تعمیرکاران زیادی تشکیل شده که اماده‌ی ارائه هر نوع خدمات در حوزه خودرو به شما هستند. شما می‌توانید از خدمات تعمیر یا تعویض قطعات خودرو در محل بهره ببرید. برای این کار کافی است در سایت آچاره یا اپلیکیشن آچاره، درخواست خود را ثبت کنید.

3.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا