نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

معرفی گیاهانی که نیاز به آب کم دارند

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی، جزو گیاهان محبوب و پرطرفدار به شمار می‌روند. این روز‌ها هرکسی دوست دارد در منزل خود گیاه داشته باشد. برای افرادی که به هر دلیلی فرصت رسیدگی به گلدان‌هایشان را ندارند، کم آب بودن گیاه یک مزیت بسیار مهم در انتخاب آن برای نگهداری به شمار می‌رود. در ادامه اين پست به معرفی گیاهان کم آب خواهیم پرداخت:

گیاهان آپارتمانی کم آب

همان طور که گفته شد، گیاهان آپارتمانی که به مراقبت و آب کمتری نیاز دارند بین گیاه دوستانی که فرصت کمی برای رسیدگی به گیاهانشان را دارند، دارای طرفداران زیادی می‌باشند. برخی از معرو‌ف‌ترین گیاهان کم آب:

گیاه رشته مروارید، گیاهی کم آب

خاستگاه این گیاه متعلق به کشور آفریقای جنوبی است بنابراین هوای گرم و کم آبی را به خوبی تحمل می‌کند. تنها نکته‌ای که در رابطه با آن باید توجه داشته باشید این است که این گیاه به نور زیادی احتیاج دارد، به همین دلیل بهتر است آن‌ را در تراس و جلوی نور آفتاب قرار دهید. هنگامی که خاک گیاه خشک شد، می‌توانید آن را آبیاری کنید.

گیاه رشته مروارید

گیاه زاموفیلیا

زاموفیلیا یک گیاه آپارتمانی است که تقریبا در هر شرایطی رشد می‌کند و در گروه گیاهان کم آب قرار می‌گیرد. زاموفیلیا از جهت میزان آبیاری، تقریبا شبیه کاکتوس است و بیشتر از دو هفته یکبار به آب احتیاج ندارد و در محیط کم نور و هوای خشک نیز به راحتی رشد می‌کند. در کل زاموفیلیا یکی از گیاهانی است که به دلیل اینکه به مراقبت زیادی احتیاج ندارد، می‌تواند از بهترین انتخاب‌ها برای دفتر یا منزل شما باشد.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاه زاموفیلیا

بامبو

بامبو نيز يكي دیگر از گیاهانی است که با رسیدگی و آبیاری کم هم می‌تواند تا سال‌ها برای شما عمر کند، فقط کافیست آن را در محلی قرار دهید که نور به صورت غیر مستقیم به آن بتابد. نکته‌ای دیگر در نگهداری از بامبو این است که باید آن را طوری در گلدان آب قرار دهید که سطح آب بالا‌تر از ریشه باشد. این گیاه هر دو هفته یکبار نیاز به آبیاری دارد و جزو گیاهان کم آب است.

گیاه بامبو

سانسوریا، گیاه کم آب

سانسوريا یکی از مقاوم‌ترین گیاهان برای دفتر کار و منزل می‌باشد. این گیاه که به گیاه همیشه سبز نیز معروف است، متعلق به غرب آفریقا با برگ‌هایی شمشیری می‌باشد. سانسوریا در نور عملکرد خوبی خواهد داشت اما در تاریکی نیز به راحتی رشد می‌کند. یک ویژگی بارز دیگر سانسوریا این است که نسبت به آب و هوای خشک نیاز بسیار مقاوم می‌باشد. این گیاه در تابستان حداکثر ۲ بار و در فصل زمستان حداکثر ۳ بار در هفته به آبیاری نیاز دارد.

مطلب پیشنهادی گیاهان مناسب اتاق خواب

گیاه کم آب سانسوریا

پتوس

این گیاه انتخاب مناسبی برای افرادی می‌باشد که در نگهداری گیاهان تجربه بالایی ندارند. این گیاه نیز مانند سانسوریا در نور عملکرد خوبی خواهد داشت اما در فضای بدون نور نیز رشد می‌کند. از آنجایی که پتوس به خاک مرطوب حساس است، زمان آبیاری آن هنگامی است که خاکش کاملا خشک شده باشد. برای رشد بهتر پتوس بهتر است از خاک‌های با زهکشی بالا استفاده شود.

گیاه پتوس

گیاه هوازی

گیاه هوازی یکی از پرطرفدار‌ترین گیاهان آپارتمانی می‌باشد که در دسته گیاهان کم آب هم هست. این گیاه همان‌طور که از نام آن مشخص است، فقط نیاز به هوا دارد و به خاک احتیاجی ندارد. برای تزئین خانه نیز می‌توان این گیاه را به سقف آویزان کرد. برای آبیاری این گیاهان آن‌ها را هر ده روز یکبار چند ساعت در آب غوطه‌ور نمایید. بودن در خاک برای این گیاه مضر می‌باشد.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

مطلب پیشنهادی گیاهان مقاوم آپارتمانی

گیاه هوازی

بگونیا

بگونیا یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز و  پرطرفدار است که در نواحی آسیا، آفریقا و آمریکا رشد می‌کند. این گیاه که جزو گیاهان کم آب است، نیازمند آب و هوای معتدل است بنابراین در آب و هوای خیلی گرم یا خیلی خشک آسیب خواهد دید. یکی از مزیت‌های این گیاه این است که آب را برای مدت طولانی در خودش نگه میدارد بنابراین نیازمند به آبیاری بیش از هفته‌‌ای یکبار نمی‌باشد. این گیاه گونه‌های مختلفی دارد که معروف‌ترین آن در ایران بگونیای عروس می‌باشد.

گیاه کم آب بگونیا

ساکلونت‌ها

این گیاهان در شرایط سخت و کم آبی به خوبی رشد می کنند و تا یک هفته در برابر بی‌آبی نیز مقاومت دارند چون آب را در برگ‌هایشان ذخیره می‌کنند. ساکلونت‌ها با جثه کوچکی که دارند به راحتی قابل حمل و نقل می‌باشند. نکته‌ی جالب درباره این گیاهان این است که بی‌آبی را راحت‌تر از آبیاری زیاد تحمل می‌کنند. البته این به آن معنا نیست که اصلا نباید به آن‌ها آب داده شود، ساکلونت‌ها نیز مانند اکثر گیاهان کم آب، زمانی که خاکشان کاملا خشک شد باید آبیاری شوند.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

مطلب پیشنهادی همه چیز درباره سانسوریا

گیاه ساکلونت

سیکاس

سیکاس گیاهی با قدمت چند هزار ساله است که دارای روند رشدی آهسته است. این گیاه شبیه یک درختچه با تنه‌ی ضخیم می‌باشد که تا سه متر می‌تواند رشد کند. سیکاس چون کم‌آبی را به خوبی تحمل می‌کند جزو آن دسته از گیاهان کم آب قرار می‌گیرد و قبل از آب دادن به آن باید از خشک بودن خاک گلدان مطمئن شوید. در هنگام آبیاری نیز از پاشیدن آب به روی برگ‌های گیاه خودکاری نمایید.

گیاه کم آب سیکاس

نتیجه‌گیری

گیاهان آپارتمانی دارای طرفداران بسیاری هستند و ویژگی‌های این گیاهان بسته به نوع آن‌ها متفاوت است. گیاهان آپارتمانی که نیاز به آب کمی دارند برای افرادی که فرصت رسیدگی به گیاهان خود را ندارند می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. در این مقاله به معرفی محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی که به آب کم نیاز دارند پرداخته شد. شما چه گیاه دیگری را می‌توانید به این لیست اضافه کنید؟

تعداد بالای گلدان در خانه ممکن است روند نظافت منزل را آهسته کند زیرا جابه‌جایی آن و مجددا برگشت به حالت  اولیه آن زمانبر خواهد بود. برای تسریع در زمان انجام می‌توانید از نظافتچی متخصص آچاره بهره ببرید.

3.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید