تعمیر پکیج تعمیرپکیج

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور و بررسی 10 مشکل رایج

پکیجگرمایش

یکی از پکیج‌های پرکاربرد، پکیج ایران رادیاتور است که می‌تواند منبع گرمایشی بسیار خوبی برای خانه شما باشد. اگر پکیج شما صدا تولید می‌کند یا خراب شده است، این مقاله را بخوانید تا با روش‌های عیب یابی پکیج ایران رادیاتور و چگونگی تعمیر آن آشنا شوید.

متأسفانه برخی مشکلات پکیج ایران رادیاتور اجتناب‌ناپذیر هستند؛ اما با تعمیر و نگهداری منظم و سرویس سالانه می‌توانید از بسیاری از مشکلات رایج پکیج ایران رادیاتور خود جلوگیری کنید. اگر با مشاهده اولین علائم خرابی، برای عیب یابی و تعمیر پکیج ایران رادیاتور اقدام کنید، علاوه‌بر کاهش هزینه‌ تعمیرات، از گستردگی خرابی پکیج جلوگیری خواهد شد.

نکات کلیدی

  • پکیج برای حفظ گردش آب در سراسر سیستم باید سطح فشار مناسبی داشته باشد. اگر فشار پکیج خیلی پایین بیاید، معمولاً سیستم قفل می‌شود و کد خطای فشار پایین را نشان می‌دهد.
  • پکیج‌های ایران رادیاتور دارای سنسورهایی هستند که به‌طور مداوم فشار آب را در سیستم اندازه‌گیری می‌کنند. در صورت افت فشار، سنسورها وارد عمل شده و کد ارور پکیج ایران رادیاتور را نمایش می‌دهند.
  • ایجاد رسوب آهک یکی از دلایل شایع صداهای پکیج باشد.

عيب يابی پکيج ایران رادياتور

در این قسمت مقاله لیستی از رایج‌ترین مشکلات پکیج ایران رادیاتور را فهرست می‌کنیم. همچنین علل احتمالی و راه‌حل‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • چراغ شمعک پکیج خاموش می‌شود.
  • پکیج ایران رادیاتور صدا می‌دهد. (غرغر، سوت یا تلق تلق)
  • گرمایش و آب گرم وجود ندارد.
  • پکیج نشتی دارد.
  • فشار پکیج کم شده است.
  • رادیاتورها سرد هستند.
  • پکیج صدای بلندی دارد.
  • پکیج به ترموستات پاسخ نمی‌دهد.
  • لوله میعانات منجمد شده است.
  • پکیج مرتب خاموش می‌شود.

پکیج‌ها سیستم‌ پیچیده‌ای دارند و بیشتر مردم برای تأمین آب گرم و سیستم گرمایش مرکزی مناسب در خانه خود به آن‌ها اعتماد می‌کنند. اما مانند همه دستگاه‌های پیچیده، پکیج‌ها هم گاهی‌اوقات ممکن است خراب شوند یا حتی از کار بیفتند.

از این رو آشنایی با مراحل عيب يابي پکيج ایران رادياتور به حل مشکلات احتمالی در آینده کمک خواهد کرد. با ما همراه باشید تا جدول عیب یابی پکیج ایران رادیاتور را به‌صورت کامل بررسی کنیم.

مشکلات رایج پکیج ایران رادیاتور

قبل از این‌که به خرید پکیج جدید فکر کنید، بهتر است با مشکلات رایج آن و راه‌حل‌های ممکن آشنا شوید. بعضی از مشکلات رایج پکیج ایران رادیاتور جزئی هستند، اما برای تعمیر برخی دیگر باید از متخصص تعمیرات پکیج کمک بگیرید.

1. نشت پکیج ایران رادیاتور

اگر پکیج شما مدل m24cf است، ممکن است با مشکل نشتی پکیج روبه‌رو شوید. قدم اول عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل m24cf در این مورد، بررسی علت نشتی آن است. نشتی پکیج معمولاً مشکل جزئی است که به‌دلیل سوراخ‌های سطحی در لوله‌‌کشی و شکستگی درزگیرها یا شیرها اتفاق می‌افتد.

بعضی اوقات نشتی ممکن است ناشی از فشار بیش از حد باشد که با تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور می‌توان این مشکل را به‌راحتی حل کرد.

اما در نظر داشته باشید که گاهی ممکن است خوردگی مبدل حرارتی یا سایر اجزای داخلی علت نشتی باشد که در این‌صورت باید به‌سرعت از یک متخصص بخواهید تا اقدامات لازم را انجام دهد. لازم به ذکر است که معمولا هزینه تعمیرات خوردگی مبدل حرارتی کمی بالاتر از سایر تعمیرات پکیج است.

در ادامه برخی از رایج‌ترین مشکلات پکیج ایران رادیاتور که منجر به نشتی می‌شوند را بررسی می‌کنیم:

  • نصب لوله‌کشی ضعیف
  • مشکل فشار بیش از حد
  • نشتی یا خرابی مبدل حرارتی
  • نشتی درزگیرها یا قطعات داخلی

عیب یابی و تعمیر پکیج ایران رادیاتور

2. کم فشار بودن پکیج

اگر از میان انواع مدل‌های پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff را انتخاب کرده‌اید، احتمالا با مشکل فشار کم آن روبه‌رو شده‌اید. پس عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff قطعا برایتان مفید خواهد بود.
تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

پکیج برای حفظ گردش آب در سراسر سیستم باید سطح فشار مناسبی داشته باشد. اگر فشار پکیج خیلی پایین بیاید، معمولاً سیستم قفل می‌شود و کد خطای فشار پایین را نشان می‌دهد.

شما برای عیب یابی پکیج ایران رادیاتور و تشخیص فشار پایین آن می‌توانید از فشارسنج استفاده کنید.

مشکلات رایج پکیج ایران رادیاتور

افت فشار پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff ممکن است به‌دلیل وجود نشتی در داخل سیستم باشد. برای عیب یابی و تعمیر پکیج ایران رادیاتور خرابی اتصالات و درزگیرها را بررسی کنید. نشتی ناشی از سوراخ‌ شدگی اجزای اصلی پکیج هم به کاهش فشار منجر می‌شود که نتیجه خوردگی است.

اگر متوجه نشتی در پکیج شدید خودتان سیستم را باز نکنید. توصیه می‌کنیم برای بررسی مشکل با متخصص تعمیرات تماس بگیرید. اگر نشتی قابل دید وجود ندارد، می‌توانید فشار پکیج را خودتان بالا ببرید. این کار نسبتاً آسان است و به‌راحتی می‌توانید از عهده آن برآیید.

بیشتر پکیج‌های ایران رادیاتور دارای سنسورهایی هستند که به‌طور مداوم فشار آب را در سیستم اندازه‌گیری می‌کنند. در صورت افت فشار، سنسورهای سیستم عیب یابی پکیج ایران رادیاتور به‌طور خودکار وارد عمل شده و کد ارور پکیج ایران رادیاتور را نمایش می‌دهند.

اینجاست که متوجه چشمک زدن پکیج ایران رادیاتور خود می‌شوید. این اتفاق نشانه این است که پکیج به‌درستی روشن نمی‌شود و عملکرد خوبی ندارد.

مطلب مرتبط: سرویس پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff

3. پکیج صدای بلند می‌دهد

تولید صداهای بلند پکیج ایران رادیاتور ممکن است نشانه یک مشکل اساسی باشد. این مشکل ممکن است در مدل m24ff پکیج ایران رادیاتور هم دیده شود؛ بنابراین عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff به حل این مشکل کمک خواهد کرد.

ایجاد رسوب آهک یکی از دلایل شایع صداهای پکیج باشد. زمانی که رسوبات آهکی روی مبدل حرارتی ایجاد می‌شوند سیستم بیش از حد گرم می‌شود. این گرما می‌تواند به تولید بخار و حباب منجر شود. همین اتفاقات باعث ایجاد صدای سوت می‌شوند.

خوشبختانه این مشکلات را می‌توان با تعمیر و نگهداری منظم پکیج به‌راحتی برطرف کرد. در طول سرویس سالانه، تکنسین تعمیرات می‌تواند سیستم را با مواد شیمیایی و فشار بالا تمیز کند تا کیفیت آب بهتر شود.

عيب يابي پکيج ایران رادياتور

4. پکیج گرمایش و آب گرم ندارد

مشکلات زیادی به خرابی پکیج منجر شده و آب گرم یا گرمایش تولید نمی‌شود. برای عيب يابي پکيج ایران رادياتور باید شمعک، یخ‌زدگی لوله‌ها، خرابی شیر برقی، مشکلات ترموستات و حتی مشکل در فشار پکیج را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر پکیج ایران رادیاتور مدل l24ff شما گرمایش ندارد، اولین قدم بررسی مشکل فشار پکیج است. برای عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل l24ff گیج فشار پکیج را چک کنید. اگر زیر 1 باشد، فشار پکیج شما پایین است.

اگر فشار پکیج طبیعی است و هیچ دلیل واضحی برای عدم گرمایش وجود ندارد، باید برای کمک بیشتر با تکنسین تعمیرات تماس بگیرید. شیر برقی، دیافراگم یا هر قطعه داخلی دیگر باید بررسی و در صورت نیاز تعمیر شوند.

5. خرابی شوفاژها

آیا متوجه شدید که بعضی از شوفاژها مثل قبل داغ نمی‌شوند؟ گرم نبودن قسمت‌های پایین شوفاژها معمولاً نتیجه هوای بیش از حد در آن‌ها یا تجمع کثیفی است. برای عیب یابی و تعمیر پکیج ایران رادیاتور باید شوفاژها را هواگیری کنید. این کار آسانی است و به‌تنهایی می‌توانید انجام دهید.

با این حال اگر بعد از هواگیری شوفاژ مشکل حل نشد، دلیل خرابی احتمالاً تجمع لجن است. زنگ‌زدگی و کثیفی به‌طور طبیعی در آب ایجاد شده و باعث تجمع لجن می‌شود. لجن را می‌توان با ماده شیمیایی یا شست‌وشو با فشار بالای آب به‌راحتی برطرف کرد.

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل l24ff و رسوب‌گیری شوفاژ

6. پکیج آب گرم کن ندارد اما سیستم گرمایش کار می‌کند

این مشکل در پکیج‌های قدیمی ایران رادیاتور که زیاد استفاده شده‌اند و فرسودگی دارند رایج است. نبود آب گرم معمولاً به‌دلیل خرابی شیر برقی پکیج اتفاق می‌افتد. برای عیب یابی پکیج ایران رادیاتور باید شیر برقی آن را چک کنید.

شیر برقی، آب گرم را بین خروجی‌های آب مانند شیرآلات و دوش و گرمایش مرکزی هدایت می‌کند. برای مثال زمانی که شیرهای آب گرم را باز می‌کنید، شیر برقی جریان آب برای گرمایش را می‌بندد. وقتی شیرها را ببندید، شیر برقی باز می‌شود و آب به سمت شوفاژها جریان پیدا می‌کند.

شیرهای برقی قدیمی مستعد خرابی هستند. به این معنی که شیر ممکن است گیر کند و در نتیجه آب ولرم یا سرد شود. برای تعویض شیر برقی باید از متخصص تعمیرات کمک بگیرید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

7. شمعک پکیج ایران رادیاتور مرتب خاموش می‌شود

یکی دیگر از مشکلات رایج پکیج ایران رادیاتور که باید هرچه زودتر تعمیر شود، خرابی شمعک آن است. اگر شمعک مدام خاموش می‌شود، ممکن است مربوط به خرابی ترموکوپل باشد. قطع شدن شیر گاز هم می‌تواند به خاموشی شمعک منجر شود.

یکی دیگر از مشکلات رایج پکیج ایران رادیاتور، رسوب کربن روی شمعک است که معمولا با تمیز کردن رفع خواهد شد. در نهایت از آنجایی که شمعک با گاز مرتبط است توصیه می‌‌کنیم برای عیب یابی پکیج ایران رادیاتور منزل خود و حل مشکل آن با تکنسین تعمیرات تماس بگیرید.

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل m24cf و گرم نشدن آب

8. پکیج روشن نمی‌شود

اگر پکیج شما روشن نمی‌شود، احتمالاً مشکل از برق است. اول از همه برای عیب یابی پکیج ایران رادیاتور بقیه لوازم خانگی را بررسی کنید که روشن هستند یا نه. اگر همه آن‌ها کار می‌کنند و فقط پکیج شما روشن نمی‌شود، احتمالاً مشکل از خود سیستم گرمایشی است.

به‌طور معمول روشن نشدن پکیج به PCB یا برد مدار آن مربوط می‌شود که شاید خراب شده و نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد. البته قیمت برد مدار پکیج بالا است و تعویض آن برای شما پرهزینه خواهد بود.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

9. پکیج آب گرم دارد اما بدون گرمایش

یکی دیگر از مشکلات پکیج ایران رادیاتور نبود گرمایش شوفاژها است. در این شرایط آب گرم دارید؛ اما گرمایش مرکزی کار نمی‌کند یعنی شوفاژها گرم نمی‌شوند. احتمالاً این مشکل به تنظیمات پکیج یا خرابی شیر برقی مربوط می‌شود.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تنظیمات شوفاژ را بررسی کنید. چک کنید که دریچه‌های ترموستاتیک بسته نباشند. در مرحله بعدی تنظیمات پکیج را بررسی کنید و مطمئن شوید که گرمایش مرکزی روشن است یا خیر.

اگر این راه‌حل‌ها اثر نکرد، برای عیب یابی پکیج ایران رادیاتور خود باید خرابی یا شکستگی قطعات داخلی پکیج را بررسی کنید. به احتمال زیاد شیر برقی خراب شده است. بهتر است عیب یابی و تعمیر پکیج ایران رادیاتور و تعویض شیر برقی را به تعمیرکار با تجربه بسپارید.

ارور پکیج ایران رادیاتور و گرم نشدن شوفاژ

10. پکیج آب را به اندازه کافی گرم نمی‌کند

اگر متوجه شدید آب گرم منزل ولرم است و داغ‌تر نمی‌شود، ممکن است مشکل از پکیج شما باشد. احتمالا این مشکل به‌دلیل نقص در قطعه‌ای از پکیج است. معمولاً ترموستات معیوب، خرابی مبدل حرارتی یا شیر برقی دلیل گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور است.

یکی از راه‌حل‌های عیب یابی پکیج ایران رادیاتور این است که گرمایش را روشن کنید و آزمایش کنید که آیا آب شیرها داغ‌تر می‌شود یا نه. اگر متوجه شدید شوفاژها درست کار می‌کنند، اما وقتی شیر آب باز است گرم نمی‌شود، لازم است ترمیستور آب گرم را تعویض کنید.

در نهایت اگر پکیج ایران رادیاتور شما برق ندارد و روشن نمی‌شود با مشکل پیچیده‌تری روبه‌رو هستید. تنها راه برای تشخیص مشکل این است که تعمیرکار حرفه‌ای پکیج شما را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: ارور پکیج ایران رادیاتور

جمع‌بندی

مشکلات گرمایش و پکیج به شکل‌های مختلفی ظاهر می‌شوند. بیشتر ایرادات را می‌توان بدون تعویض پکیج اصلاح کرد؛ بنابراین مهم است که عیب یابی پکیج ایران رادیاتور به‌موقع انجام شود.

بهترین راه برای مقابله با مشکلات رایج پکیج ایران رادیاتور حفاظت از سیستم گرمایشی پکیج با برنامه منظم نگهداری و سرویس سالانه است. با این اقدامات می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و از مشکلات جدی‌تر پیشگیری نمایید.

متخصصان آچاره می‌توانند در زمینه عیب یابی پکیج ایران رادیاتور شما را همراهی کنند. برای ثبت درخواست خود به صفحه تعمیرات پکیج مراجعه کنید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

سوالات متداول

میانگین طول عمر پکیج چقدر است؟

پکیج‌های مدرن حدود 15 سال با راندمان بالا و مشکلات فشار کمتر دوام می‌آورند. البته این‌ها همه به کیفیت مدل انتخابی شما و مراقبت از سیستم بستگی دارد.

چرا پکیج روشن نمی‌شود؟

پکیج ممکن است به‌دلایل مختلفی روشن نشود. فشار ناکافی، انسداد مشعل، شیرهای معیوب، لوله‌های یخ‌زده و غیره.
گاهی اوقات‌ می‌توانید به‌تنهایی مشکل را برطرف کنید. در موارد دیگر چاره‌ای جز تماس با تعمیرکار ندارید.

آیا پکیج ایران رادیاتور به سرویس سالیانه نیاز دارد؟

برای اطمینان از کارکرد ایمن و کارآمد، پکیج شما باید سالی یک‌بار سرویس شود. عدم سرویس پکیج می‌تواند به ایرادات، افزایش قبوض برق و گاز و خرابی زودهنگام سیستم منتهی شود.

سرویس سالانه پکیج شامل چه مواردی می‌شود؟

در سرویس سالانه نه تنها لوله‌ها و درزگیرها از نظر نشتی بررسی می‌شوند، بلکه فشار پکیج هم چک می‌شود.
دودکش پکیج هم از نظر ایمنی بازرسی می‌شود. سایر بررسی‌ها شامل مشعل و مبدل حرارتی است و اگر رسوب گرفته باشند باید تمیز شوند.

آیا پکیج در صورت خاموش شدن چراغ شمعک ایمن است؟

پکیج با شمعک معیوب می‌تواند بسیار خطرناک باشد؛ زیرا ممکن است گاز در زمان خاموشی پکیج در خانه شما پخش شود و شما و اعضای خانواده را در معرض خطر مسمومیت با مونوکسید کربن قرار دهد.

4.6/5 - (47 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید