نحوه اتو کردن انواع پارچه [13 نوع پارچه!]

خانه‌داری

هر کدام از انواع پارچه‌ها به اتو کردن با روش متفاوتی نیاز دارند. با این‌که اتو کردن یک فرآیند نسبتاً ساده است، اگر قبلاً آن را انجام نداده باشید، می‌تواند تا حدودی برای شما مشکل باشد. یادگیری نحوه اتو کردن انواع پارچه ممکن است در نگاه اول غیر کاربردی به نظر برسد، اما تاثیر زیادی در آراسته به نظر رسیدن شما دارد.

پارچه‌های مختلف به تکنیک‌های مختلف اتو نیاز دارند و مهم‌ترین ترفند این است که بدانید هر پارچه چگونه به اتوی شما واکنش نشان می‌دهد و آیا بخار و آب برای اتو کردن پارچه موردنظر شما لازم است یا خیر.

در ادامه تکنیک‌های مراقبت و اتو کردن برای چندین نوع پارچه را مشاهده خواهید کرد که در حفظ شکل ظاهری لباس و پارچه به شما کمک زیادی می‌کنند. با ما همراه باشید.

نحوه اتو کردن انواع پارچه

1. اتو کردن انواع پارچه استات

برای جلوگیری از سوختن پارچه در روند اتو کردن پارچه استات، از دمای پایین و حالت بدون بخار استفاده کنید و بهتر است اتوکشی پارچه را زمانی که مرطوب است انجام دهید.

2. پارچه کبریتی

برای اتو کردن پارچه کبریتی، پارچه را روی یک حوله سفید مخملی قرار دهید و از داخل آن را اتو کنید. حتی می‌توانید از دست خود برای صاف کردن پارچه استفاده کنید.اتو کردن انواع پارچه کبریتی

3. اتو کردن انواع پارچه پنبه‌ای

برای اتو کردن پارچه پنبه، توصیه می‌شود با استفاده از دمای بالا، پنبه را در حالی که مرطوب است اتو کنید.

4. پارچه توری

در روند اتو کردن پارچه توری حتماً از پارچه‌ای بین پارچه توری و اتو استفاده کنید. هرگز مستقیماً خود پارچه توری را اتو نکنید؛ چون ممکن است پارچه را بسوزانید.

در این شرایط دما را روی کمترین میزان تنظیم کنید و از استفاده از حالت بخار بپرهیزید. بهتر است مطمئن شوید که پارچه صرفا مرطوب است و خیس نیست.اتو کردن انواع پارچه توری

5. اتو کردن پارچه کتان

برای اتو کردن پارچه کتان، قبل از اتوکشی حتماً لباس خود را پشت و رو کنید.

6. اتو کردن پارچه پلی استر

اتو را روی حرارت کم یا متوسط قرار دهید. بهتر است زمانی که پارچه مرطوب است آن را اتو کنید؛ بنابراین پارچه خود را کمی مرطوب کنید و آن را از بالا به پایین اتو کنید.

اتو را محکم روی چین‌ها فشار دهید و در صورت لزوم دوباره آن‌ها را خیس کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

محاسبه رایگان هزینه خشکشویی در محل!

 7. پارچه ریون

به‌منظور اتو کردن پارچه ریون دما را روی حرارت کم تنظیم کنید و پارچه را از داخل اتو کنید. با اتو کردن در قسمت‌های کوچک‌تر از کشیده ‌شدن لباس جلوگیری کنید.

8. پارچه ساتن

پارچه را از پشت اتو کنید. همچنین در روند اتو کردن پارچه ساتن از مرطوب بودن پارچه اطمینان حاصل کرده و از بخار استفاده نکنید.پارچه ساتن

9. پارچه ابریشم

پارچه ابریشم را باید از پشت اتو کنید. همچنین برای اتو کردن پارچه ابریشمی دما را روی کمترین میزان تنظیم کرده و از بخار استفاده نکنید.

10. اتو کردن انواع پارچه پشم

به‌منظور اتو کردن پارچه پشمی از یک پارچه مرطوب بین اتو و پارچه استفاده کنید.

با حرارت ملایم اتو کرده و از بخار آب استفاده کنید. هنگام اتو کردن این مواد، پارچه نباید مستقیماً با اتو تماس داشته باشد؛ زیرا ممکن است بسوزد.

11. پارچه نخی

برای اتو کردن پارچه نخی، دما را روی بالاترین درجه تنظیم کنید و در حالی که هنوز پارچه مرطوب است شروع به اتو کنید.

اگر پارچه خشک است، آن را با یک بطری اسپری مرطوب کنید یا از تنظیمات بخار روی اتو استفاده کنید تا پارچه مرطوب شود.اتو کردن انواع پارچه نخی

12. پارچه پولکی

هرگز پارچه‌ها را از سمت پولکشان اتو نکنید؛ زیرا اتو کردن پارچه پولکی با این روش می‌تواند باعث آب شدن پولک یا چسب پولک شود.

خدمات خشکشویی در محل با تیم آچاره

اگر به از بین بردن چین و چروک پارچه نیاز دارید، با احتیاط از بخار اتو استفاده کنید و در حالت بخار اتو را کمی از لباس دور نگه دارید.

پارچه پولکی

13. پارچه ابریشم مصنوعی

در روند اتو کردن پارچه ابریشمی مصنوعی، برای جلوگیری از کشیده شدن پارچه ابریشم، در قسمت‌های کوچک‌تر با دمای کم و از داخل به بیرون لباس را اتو کنید.

نکته: برای اتو کردن پارچه، حتماً برچسب داخل لباس خود را مورد بررسی قرار دهید تا دستورالعمل‌های توصیه‌شده برای مراقبت از پارچه را بهتر رعایت کنید.

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا شما را با نحوه اتو کردن انواع پارچه بیشتر آشنا کنیم. اگر سوالی در این زمینه دارید می‌توانید آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان گذاشته و پاسخ خود را در زمانی کوتاه دریافت کنید.
همچنین فراموش نکنید که شما برای اتو کردن لباس های خود می‌توانید از سرویس خشکشویی در محل آچاره استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا