نحوه عوض کردن قفل درب در 6 گام

تعمیرات ساختمانساختمانکلیدسازی

آشنایی با نحوه عوض کردن قفل درب زمانی ضرورت پیدا می‌کند که بخواهید به خانه جدیدی نقل مکان کنید یا دزدی در منزل و آپارتمان محل سکونت شما رخ داده باشد. تعویض قفل در می‌تواند راهی سریع و آسان برای تغییر ظاهر درب منزل شما نیز باشد.

عوض کردن قفل درب معمولاً کاری بدون دردسر است. اگر دستگیره‌های موجود را دوست دارید و نمی‌خواهید کل مجموعه را تعویض کنید و به فکر تعمیر درب هستید می‌توانید به سادگی قفل را با مجموعه قفل جدیدی به روز رسانی کنید. عوض کردن یک پیچ و مهره حتی ساده‌تر از تعویض دستگیره‌هاست.

5 نکته که قبل از تعویض قفل درب باید بدانید

با آگاهی از نحوه عوض کردن قفل درب می‌توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی و چگونه امنیت خانه خود را افزایش دهید. خانه شما فقط به لطف قفل درهای آن ایمن است. با گذشت زمان یا در نتیجه شرایط امنیتی، ممکن است احساس کنید که برای محافظت از امنیت و حریم خصوصی خود نیاز به تعویض قفل درب‌ها دارید.

راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد بنابراین اگر می‌خواهید با نحوه عوض کردن قفل درب خانه خود آشنا شوید به خواندن این مقاله ادامه دهید. ما به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید با روش های ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر تعویض قفل، از عهده این کار برآیید.

1. تفاوت‌ها را بدانید: تعویض کلید یا قفل

تغییر قفل درب می‌تواند شامل تعویض قفل یا تعویض کلید آن‌ها باشد. اتفاقی مشترک در هر دو روش این است که کلیدهای قدیمی دیگر قفل را باز نمی‌کنند.

  • تعویض قفل درب. جامع‌ترین روش برای تضمین امنیت، شامل برداشتن قفل موجود از در و سپس نصب قفل درب کاملاً جدید به جای آن است. نکته مهم در مورد نحوه عوض کردن قفل درب هزینه‌های آن است که بسته به کیفیت قفل و نصب حرفه‌ای متغیر می‌باشد.
  • تعویض کلید قفل درب. در مجتمع‌های آپارتمانی، تعویض کلید قفل درب رایج‌ترین روش است. کلید مجدد شامل تراز کردن مجدد پین‌ها و فنرها در عملکرد داخلی قفل به منظور تطبیق قفل با یک کلید جدید است.

مطلب پیشنهادی نحوه نصب درب ضد سرقت

2. وقتی به خانه جدیدی اسباب کشی می‌کنید کلید جدید بسازید

زمانی که یک خانه جدید در حال ساخت است افراد مختلفی از جمله پیمانکاران، بازرسان و مشاوران املاک کلید در خانه را خواهند داشت. بعنوان یک صاحب خانه جدید قطعا نمی‌خواهید کلید در دست همه افراد باشد بنابراین باید کلید جدیدی برای قفل در بسازید.

هر زمانی که به خانه دیگری نقل مکان می‌کنید، به عوض کردن قفل درب فکر کنید. تعویض قفل و کلید همیشه ایده خوبی خواهد بود زیرا نمی‌دانید چند نفر کلید ساختمان شما را دارند.

3. قفل‌های آسیب دیده را تعویض کنید.

مانند همه مکانیسم‌هایی که دارای قطعات متحرک هستند قفل درب نیز در نهایت فرسوده می‌شود. گیر کردن کلید اشتباه در قفل یا حرکت مکرر قفل و باز کردن درب به مرور زمان می‌تواند به مکانیسم داخلی آسیب برساند.

مطلب پیشنهادی تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

در این شرایط تعویض کلیدها دردی را دوا نمی‌کند چون مشکل اصلی بخاطر خراب شدن قفل‌ها است. اینجاست که آشنایی با نحوه عوض کردن قفل درب و تعویض قفل‌های آسیب دیده یا فرسوده می‌تواند مشکل را حل کند.

4. زمانی که کلیدهای شما گم یا دزدیده شد، قفل‌ها را عوض کنید.

اگر کلیدهای خانه شما به سرقت رفت، یکی از اولین اقدامات ضروری این است که قفل درها را عوض کنید تا کسی نتواند به خانه شما دسترسی پیدا کند. کلید زدن مجدد روش انتخابی در این شرایط است.

یکی از مواردی که باید برای بررسی نحوه عوض کردن قفل درب در نظر بگیریم زمانی است که تنها کلید قفل گم شده باشد. فرآیند کلید زدن مجدد نیاز به استفاده از یک کلید اصلی دارد. اگر قفل درب مشکل پیدا کرده باید کل قفل را تعویض کنید.

5. قفل‌های بهتر به معنای امنیت بیشتر است!

بسیاری از صاحبان خانه‌ها پس از سرقت‌های ناگهانی در محله، به فکر ارتقاء قفل‌های امن‌تری می‌افتند. نکته مهم در مورد نحوه عوض کردن قفل درب استفاده از قفل‌های مدرن است. قفل‌های مدرن فناوری پیشرفته ای را ارائه می‌دهند که هم امنیت خانه را افزایش می‌دهد و هم استفاده از قفل‌ها را ساده‌تر می‌کند.

مطلب پیشنهادی تعمیر، رگلاژ و تنظیم درب ضد سرقت

بسیاری از قفل‌های امروزی به جای کلید قدیمی دارای یک صفحه کلید با کد برای باز کردن قفل در هستند. صفحه کلید را می‌توان طوری برنامه ریزی کرد که یک کد چند رقمی را بپذیرد که در صورت لزوم به راحتی می‌توان آن را به یک کد جدید بازنشانی کرد.

آشنایی با نحوه عوض کردن قفل درب در 6 گام

وقتی به یک خانه جدید نقل مکان می‌کنید، باید قفل خانه را عوض کنید. شما نمی‌دانید چند نسخه از کلیدهای خانه از صاحبان قبلی وجود دارد بنابراین عوض کردن قفل درب، خانه جدید شما را امن‌تر نگه می‌دارد.

در ادامه با 6 مرحله عوض کردن قفل درب آشنا می‌شویم:

  1. تعویض قفل دستگیره. پیچ‌ها را از قفل قدیمی داخل درب باز کنید. از پیچ گوشتی سر فیلیپس برای باز کردن دو یا سه پیچ واقع در صفحه دستگیره داخلی استفاده کنید. سپس دستگیره در هر طرف را از در جدا کنید.

شاید لازم باشد از یک ابزار سیمی یا یک گیره کاغذ استفاده کنید. اگر دستگیره یا قفل شما هیچ پیچی ندارد، یک گیره کاغذ را در سوراخ کوچک کناری دستگیره در قرار دهید. با این کار قفل دستگیره آزاد می‌شود و به شما امکان می‌دهد دستگیره را بردارید.

  1. نکته مهم درباره نحوه عوض کردن قفل درب، تطابق قفل جدید با قدیمی است. از قفلی با مارک مشابه و متناسب با درب منزل خود استفاده کنید. پس از برداشتن دستگیره‌ها، قطر سوراخ قفل و فاصله مرکز آن تا لبه در را اندازه بگیرید. مارک قفل فعلی خود را بررسی کنید و قفلی بخرید که با ابعاد سوراخ پیچ‌ها مطابقت داشته باشد.
  2. پیچ‌هایی که قفل را در لبه در محکم می‌کنند را باز کنید. دو پیچ که صفحه قفل را در جای خود نگه می‌دارند را باز کنید. زمانی که پیچ‌ها بیرون آمدند، می‌توانید ضامن را از دهانه کناری در خارج کنید.
  3. قالب را دور لبه درب بپیچید. قفلی که از فروشگاه خریداری می‌کنید معمولا با یک الگوی مقوایی ارائه می‌شود که به شما نشان می‌دهد قفل چگونه روی درب قرار می‌گیرد. این الگو را روی سوراخ درب قرار دهید و مطمئن شوید که همه چیز مطابقت دارد. اگر الگو دقیقاً با سوراخ مطابقت ندارد، قفل اشتباهی خریداری کرده‌اید.

اگر قفل اشتباهی خریده‌اید قفل قدیمی را که جدا کرده‌اید را به فروشگاه برگردانید و برای یافتن قفلی که متناسب با نیاز شما باشد، از فروشنده کمک بخواهید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
  1. قفل جدید را در جای خود قرار دهید. اگر همه اجزاء مطابقت داشتند نصب قفل جدید را با کشیدن قفل جدید در دهانه لبه در شروع کنید. پیچ‌های جدید را درسوراخ‌های صفحه پیچانده و قفل را محکم کنید.

رعایت برخی نکات در مورد نحوه عوض کردن قفل درب از اهمیت زیادی برخوردار است. بهتر است از پیچ‌های قدیمی دوباره استفاده نکنید زیرا ممکن است ضعیف‌تر از پیچ‌های جدید باشند. در زمان خرید قفل جدید سعی کنید قفل‌هایی را بخرید که متناسب با قفل قبلی باشند و با رنگ فلز قفل قبلی همخوانی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی انواع روکش درب چوبی اتاق

  1. بخش‌های قفل در را کنار هم قرار دهید. دستگیره بیرونی که دارای سوراخ کلید است و دستگیره داخلی را دو طرف در قرار دهید. سپس آ‌ن‌ها را از طریق سوراخ قفل به سمت یکدیگر بلغزانید. این دو قسمت باید در وسط به یکدیگر برسند و متصل شوند. پیچ‌ها را به سوراخ‌های صفحه دستگیره داخلی درب محکم کنید تا قفل دوباره به هم متصل شود.

جمع‌بندی

مانند بسیاری از وسایل خانه، دستگیره‌های در نیز ممکن است بشکنند و نیاز به تعویض داشته باشند. در مورد نحوه عوض کردن قفل درب می‌توان به چند روش مختلف اشاره کرد. اما رایج‌ترین آن تعویض قفل داخلی است.

تعویض قفل درب از آن جهت دارای اهمیت است که امنیت ساختمان را تضمین می‌کند. اگر در روزهای اخیر اسباب کشی داشتید و یا آپارتمان جدیدی خریدید عوض کردن قفل درب‌ها را در اولویت کارهای خود قرار دهید. اگر با انجام مراحل بالا و دنبال کردن دستورالعمل‌های ذکر شده باز هم نتوانستید از عهده این کار برآیید می توانید از تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید تا از درستی تعویض قفل درب خانه خود مطمئن شوید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا