نحوه تعویض باتری لپ تاپ لنوو [دلایل خرابی باتری لپ تاپ]

لوازم دیجیتالکامپیوتر و لپ تاپ

لپ‌تاپ یکی از ابزارهایی است که اغلب افراد برای نگهداری عکس‌ها یا کار کردن با نرم‌افزارهای مختلف از آن استفاده می‌کنند. این وسیله کاربردی دارای مارک‌های مختلفی بوده که یکی از بهترین مارک‌ها برای آن لنوو است. لپ‌تاپ لنوو هم مانند هر لپ‌تاپ دیگری ممکن است خراب شده یا باتری آن دچار مشکل شود. تعویض باتری لپ‌ تاپ لنوو یکی از کارهایی است که شما می‌توانید هنگام ‌مشاهده اختلال در لپ‌تاپ‌تان انجام دهید. برخی افراد گمان می‌کنند که در‌ صورت خرابی باتری لپ‌تاپ لنوو باید آن را تعویض کرد و هیچ‌گاه به فکر تعمیر باتری لپ تاپ نیستند.

اگر لپ‌تاپ شما به‌درستی شارژ نمی‌شود، ممکن است ایراد کار از باتری آن نبوده و مشکل از جای دیگر باشد؛ امکان دارد شارژر لپ‌تاپ‌تان خراب باشد. تعویض باتری لپ‌ تاپ Lenovo، بدون این‌که بدانید عیب کار از کجا است، کار بسیار اشتباهی است. ابتدا باید ایراد را یافته و سپس برای رفع و حل آن اقدام کنید. بهترین تصمیم برای انجام این کار این است که ابتدا لپ‌تاپ را با یک شارژر دیگر امتحان کنید و اگر دیدید که مشکل از باتری آن بود، لپ‌تاپ را به یک فرد متخصص بسپارید تا باتری را به بهترین شکل تعمیر یا تعویض کنند.

دلایل نیاز به تعویض باتری لپ تاپ لنوو

تعویض باتری لپ‌ تاپ باید در صورتی انجام شود که باتری دارای مشکل اساسی باشد و نتوان مشکل آن را با تعمیر لپ تاپ و باتری آن حل کرد. لپ‌تاپ لنوو دارای انواع گوناگونی است که تقریبا همه آن‌ها دارای باتری‌های قوی و قدرتمند هستند. لپ‌تاپ‌ها به دلیل این‌که می‌توان آن‌ها را به‌راحتی جا‌به‌جا و شارژ کرد، نسبت به کامپیوترها برتری دارند؛ به همین دلیل است که امروزه طرفداران بیشتری داشته و فروش آن روز‌به‌روز افزایش می‌یابد.تعویض باتری لپ‌ تاپ لنوو

تعویض باتری لپ‌ تاپ لنوو برای موارد خاصی انجام می‌شود؛ چراکه این کمپانی با ارائه باتری‌های با‌کیفیت و در سطح کارایی بالا توانسته اعتماد مشتری‌ها را به خود جلب کند. یکی از امتیاز‌ها و پوینت‌های مثبت در این مارک از لپ‌تاپ، باتری آن است که هنگام خرید لپ‌تاپ باید آن را لحاظ کنید. وقتی یک لپ‌تاپ با باتری قوی بتواند برای‌تان به مدت حداقل 5 سال به‌خوبی کار کند، چرا باید به‌دنبال لپ‌تاپی با باتری ضعیف باشید؟! می‌توان گفت که تنها در موارد نادر مجبور به تعویض باتری لپ‌ تاپ Lenovo خواهید شد.

هر باتری دارای یک عمر مفید است و اگر این عمر مفید را سپری کرده باشد، هر لحظه امکان دارد که عملکرد آن دچار اختلال شود. اگر باتری لپ‌تاپ لنوو شما هم عمر مفید خود را گذرانده باشد یا توسط یک بی‌احتیاطی آن را خراب کنید، بهترین زمان برای تعویض باتری فرا رسیده است.

معمولاً در این زمان لپ‌تاپ به‌خوبی شارژ نشده یا این‌که شارژ خود را زود از دست می‌دهد و شما شاهد خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ خواهید بود. برخی افراد گمان می‌کنند که اگر بیشتر لپ‌تاپ را زیر شارژ نگه دارند، مجبور به تعویض باتری لپ‌ تاپ خود نخواهند شد.

این موضوع کاملاً اشتباه است و در مواردی باعث می‌شود که برخی قسمت‌های داخلی دستگاه هم خراب شود. پس از مشاهده اولین نشانه‌ها از شارژ‌ نشدن باتری یا خالی‌ شدن زود‌هنگام شارژ آن باید در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل را حل کنید.

نحوه تعمیر باتری لپ تاپ لنوو

درست است که تعویض باتری لپ‌ تاپ کار چندان سختی نیست و می‌توان آن را با کمی تمرکز به‌درستی انجام داد؛ اما تعمیر باتری آن کاری تخصصی است که هر فردی نمی‌تواند به انجام آن بپردازد. برای تعمیر باتری لپ‌ تاپ لنوو بهتر است که آن را به نمایندگی یا یک تکنسین حرفه‌ای بسپارید.

فردی که کار تعمیر را انجام می‌دهد باید تخصص کافی داشته و تعمیر را در مکانی مجهز و با ابزار حرفه‌ای روی باتری لپ‌تاپ اعمال کند. کار تعمیر بر‌خلاف تعویض باتری لپ‌ تاپ لنوو، از آن‌چه که به‌نظر می‌رسد سخت‌تر است.

ابزاری که تعمیر‌کار برای تعمیر باتری نیاز دارد شامل ابزاری برای کالیبره‌ کردن باتری، نصب نرام‌افزار بهینه‌سازی، تعویض سلول باتری، شوک‌ دادن آن و عیب‌یابی مدار شارژر می‌شود. یافتن دلیل خرابی باتری لپ‌ تاپ Lenovo می‌تواند پروسه زمان‌بری داشته باشد.

به‌وجود‌ آمدن اشکال در هر یک از فرآیند‌های تعمیر باتری لپ‌تاپ می‌تواند اختلال‌های دیگری را در دستگاه ایجاد کند. همچنین تعمیر و تعویض باتری لپ‌ تاپ باید با گارانتی بوده و ضمانت‌نامه آن به‌صورت کتبی ثبت شود.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لپ تاپ!

ابزار موردنیاز برای درآوردن باتری لپ تاپ لنوو

اگر قصد دارید برای تعمیر یا تعویض، باتری لپ‌تاپ لنوو را از جای خود جدا کنید، لازم است ابتدا ببینید نوع لپ‌تاپ شما چیست. مقدار زمانی که باید برای انجام این کار در‌ نظر بگیرید، حدود 10 تا 20 دقیقه است. پیش از در‌آوردن باتری برای تعمیر یا تعویض آن، باید لپ‌تاپ را خاموش کرده و اگر آداپتور آن به برق وصل است، آن را از برق بکشید. پس از این مرحله لازم است که دستگاه را بسته و آن را به سمت پشت بچرخانید تا بتوانید به باتری آن دسترسی داشته باشید.

برای تعمیر و تعویض باتری لپ‌ تاپ Lenovo و در‌آوردن باتری باید با یک پیچ‌گوشتی مناسب پیچ‌های پشت لپ‌تاپ را باز کنید. پس از باز‌کردن پیچ‌ها می‌توانید پنل دستگاه را مشاهده کنید؛ باید پنل را با استفاده از انگشت یا یک شیء مناسب از جای آن خارج کنید. با در‌آوردن پنل باتری به‌خوبی مشخص می‌شود که شما می‌توانید با باز‌ کردن سیم‌های متصل به آن، باتری را از لپ‌تاپ خارج کنید.تعمیر باتری لپ تاپ لنوو

چگونه باتری لپ تاپ را تعویض کنیم؟

برای تعویض باتری لپ‌ تاپ باید ببینید که لپ‌تاپ شما قدیمی است یا جدید؛ در لپ‌تاپ‌های قدیمی، باتری به‌راحتی از دستگاه جدا شده اما در لپ‌تاپ‌های جدید باتری درون دستگاه قرار داشته و نمی‌توان بدون باز‌ کردن کل لپ‌تاپ به آن دسترسی داشت. اگر دستگاه شما قدیمی باشد می‌توانید خود‌تان آن را باز کرده و به‌راحتی باتری جدید را جایگزین کنید. اما اگر لپ‌تاپ‌تان جدید است، باید آن را به فردی ماهر بسپارید تا کار تعویض را انجام دهد.

هنگام تعویض باتری لپ‌ تاپ باید بخش‌های دیگر مانند آداپتور و شارژر آن را بررسی کنید که اگر در این بخش‌ها هم مشکلی وجود داشت، آن را رفع کنید. در بخش قبل چگونگی باز‌ کردن لپ‌تاپ و در‌آوردن باتری آن را توضیح دادیم؛ هنگام خرابی باتری لپ‌تاپ، برای تعویض باتری کافیست تا تمامی مراحل را طی کرده و برای بستن لپ‌تاپ به‌صورت برعکس عمل کنید.

قیمت باتری لپ‌ تاپ Lenovo

قیمت باتری این نوع لپ‌تاپ، به نوع دستگاه شما بستگی دارد. برای این‌که بتوانید حدود قیمت را محاسبه کرده و تخمین بزنید که برای تعویض باتری لپ‌ تاپ لنوو باید چه میزان هزینه کنید، ما میانگین قیمت را برای‌تان مشخص می‌کنیم. شروع قیمت باتری لپ‌ تاپ لنوو از 350.000 تومان بوده و تا 1.400.000 تومان ادامه دارد. هرچه پیچیدگی دستگاه شما بیشتر بوده و لپ‌تاپ‌تان جدید‌تر باشد، باید برای تعویض باتری آن، باتری گران‌قیمت‌تری را تهیه کنید.

تعمیرات لپ تاپ با تیم آچاره

خرابی شارژر لپ‌ تاپ لنوو

اگر کابل شارژر لپ‌ تاپ لنوو خراب شده باشد، کار خود را به‌درستی انجام نداده و نمی‌تواند دستگاه‌تان را شارژ کند. تعمیر شارژر لپ‌ تاپ لنوو کار هزینه‌بری نیست و ممکن است یک ایراد بسیار جزئی سبب از‌ کار‌ افتادن آن شود. پیش از تعویض باتری لپ‌ تاپ باید تست آداپتور لپ‌ تاپ لنوو و کابل شارژ آن را انجام دهید تا ببینید که مشکل دقیقاً از کجا است.

بسیاری از افراد با مشاهده کوچک‌ترین اشکال در لپ‌تاپ خود فکر می‌کنند که باتری آن خراب شده است، بدون این‌که لحظه‌ای فکر کنند که شاید مشکل از کابل شارژ باشد.قیمت باتری لپ‌ تاپ لنوو

اگر باتری دستگاه شما کاملاً سالم بوده و منبع اصلی اختلال شارژ‌ نشدن از شارژر آن باشد، خرج کمتری را برای‌تان به‌همراه خواهد داشت. شما باید پیش از هرگونه اقدام برای تعویض باتری لپ‌ تاپ لنوو ببینید که می‌توانید هزینه کمتری کنید یا خیر! اگر شارژر لپ‌تاپ خراب باشد، کافی است فقط شارژر را به یک تعمیر‌کار نشان دهید. تعمیر‌کار با مشاهده کابل شارژر متوجه می‌شود که مشکل از کجا است؛ برای رفع مشکل، لازم است که همان بخش را ترمیم کند.

سوالات متداول

  • شارژ‌ نشدن باتری لپ تاپ تنها به علت خرابی باتری است؟

اگر گمان کردید که باتری لپ‌تاپ‌تان خراب شده است، بهتر است که ابتدا کابل شارژر آن را بررسی کنید؛ شاید مشکل از شارژر باتری باشد و نیاز نباشد که برای تعویض باتری لپ‌ تاپ هزینه زیادی را بپردازید.

  • برای باز‌ کردن لپ‌تاپ و دسترسی به باتری آن به چه ابزاری نیاز است؟

برای این کار کافی است یک پیچ‌گوشتی متناسب با پیچ‌ها داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را باز کنید.

  • باتری لپ‌تاپ لنوو دارای چه میزان کیفیتی است؟

باتری این دستگاه کیفیت بالایی دارد.

جمع‌‌بندی

یکی از وسایلی که در چند سال اخیر جای کامپیوترهای خانگی را گرفته لپ‌تاپ است. این وسیله در مارک لنوو دارای فروش زیادی است و طرفداران خاص خود را دارد. آن‌چنان فرقی نمی‌کند که شما چه دستگاهی و با چه مارکی را خریداری کرده‌اید. باتری لپ‌تاپ هم ممکن است مانند باتری بسیاری از دستگاه‌های دیگر خراب شود.

تعویض باتری لپ‌ تاپ لنوو در شرایطی مناسب است که ابتدا ببینید که با تعمیر رفع می‌شود یا خیر و کابل شارژر را بررسی کرده باشید؛ اگر نتوان باتری را تعمیر کرد یا مشکل از کابل شارژر نباشد، باید باتری را عوض کنید. چنانچه مشکل از کابل شارژر لپ‌ تاپ باشد، شما می‌توانید با تعمیر کابل مشکل را برطرف کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا