4 علت صدای زیاد ماشین اصلاح موزر + راهکار حل مشکل

لوازم خانگی

اگر ماشین اصلاح شما صدای عجیبی می‌دهد یا موهای شما را مثل قبل کوتاه نمی‌کند، ما می‌توانیم با چند مرحله ساده عیب‌یابی، برای حل این مشکل به شما کمک کنیم. در این مطلب علت صدای زیاد ماشین اصلاح موزر، نحوه نگهداری از ماشین اصلاح، تمیز‌ کردن و روغن‌کاری موزر را توضیح خواهیم داد.

نکات کلیدی

    • موزر در 2 نوع قابل شستشو و غیرقابل شستشو تولید می‌شود.
    • صدای زیاد موزر می‌تواند دلایلی مثل کثیفی دستگاه، مونتاژ نادرست، انرژی ناکافی و عدم روغن‌کاری داشته باشد.

بررسی علت صدای زیاد ماشین اصلاح موزر

در این بخش دلایل مختلفی که می‌تواند باعث ایجاد صدای زیاد در موزر و نیاز به تعمیر ریش تراش شود را بررسی می‌کنیم:

1. صدای زیاد ماشین اصلاح موزر به دلیل کثیفی دستگاه

موزر برای عملکرد صحیح به تمیز‌ کردن منظم نیاز دارد. مو یا آلودگی می‌تواند در دستگاه گیر کند و بر عملکرد آن تأثیر بگذارد. قبل از تمیز‌ کردن موزر خود مشخص کنید که آیا دستگاه قابل شستشو است یا فقط برای تمیز‌ کردن خشک مناسب است.علت نتراشیدن ماشین اصلاح موزر

  • موزرهای قابل شستشو

روی آن‌ها علامت شیر ​​یا دوش چاپ شده است. برای نظافت این وسایل، ضمایم و تیغه‌ها را بردارید و ناحیه زیر آن را با آب تمیز کنید. از آب صابون یا مواد شوینده استفاده نکنید؛ زیرا این کار می‌تواند چربی محافظ روی تیغه را از بین ببرد و بر عملکرد آن تأثیر بگذارد. قبل از این‌که ضمایم را دوباره به موزر وصل کنید، جداگانه آن‌ها را بشویید و خشک کنید.تمیز کردن موزر

  • موزرهای غیرقابل شستشو

برای رفع علت صدای زیاد ماشین اصلاح موزر غیرقابل شستشو، نمی‌توان آن را با آب شست. هنگامی که ضمایم را جدا می‌کنید، ناحیه زیرین آن را با برس کوچکی که همراه موزر است، تمیز کرده یا از یک گوش پاک‌کن استفاده کنید.

  • موزرهای غیرقابل شستشو با ضمایم قابل شستشو

برخی از موزرها بعد از کوتاه کردن مو یا اصلاح صورت قابل شستشو نیستند، با این حال، اتصالات آن‌ها قابل شستشو است. برای این دستگاه‌ها، ضمایم را جدا کنید و آن‌ها را بشویید. قبل از این‌که ضمیمه‌ها را دوباره روی موزر قرار دهید، مطمئن شوید که قطعات کاملاً خشک شده‌اند.

2. مونتاژ نادرست موزر

ممکن است علت صدای زیاد ماشین اصلاح موزر شما به دلیل درست مونتاژ نشدن دستگاه باشد که باعث ایجاد صدای عجیبی در آن می‌شود. در این شرایط باید ضمایم دستگاه را باز کنید و دوباره ببندید. البته شما باید دستورالعمل‌های ذکرشده در دفترچه راهنمای موزر خود را دنبال کنید.علت نتراشیدن ماشین اصلاح موزر

3. عدم روغن‌کاری موزر؛ علت صدای زیاد موزر

توصیه ما به شما این است که موزر خود را مرتباً روغن‌کاری کنید. می‌توانید چند قطره روغن را روی تیغه‌های دستگاه خود بمالید. همچنین می‌توانید از روغن موجود در بسته‌بندی یا هر روغن چرخ خیاطی دیگری استفاده کنید.رفع صدای موزر

4. ماشین اصلاح شما انرژی کافی را دریافت نمی‌کند

اگر باتری موزر شما رو به اتمام است، ممکن است صدای عجیبی تولید کند. به همین دلیل قبل از استفاده مجدد، دستگاه را به‌طور کامل شارژ کنید.

اگر ماشین اصلاح شما از باتری یک‌بار مصرف استفاده می‌کند، شاید زمان تعویض باتری‌ِ آن رسیده باشد. هنگام تعویض باتری‌ها مطمئن شوید که از باتری‌های مناسب دستگاه همان‌طور که در دفترچه راهنما ذکر شده است، استفاده می‌کنید. انواع مختلف یا باتری‌های قدیمی و جدید را با هم مخلوط نکنید. هنگام قرار دادن باتری‌ها مطمئن شوید که قطب‌های + و – در جهت درست قرار گرفته‌اند.

برای تعمیر اپیلیدی و ریش‌تراش از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

نحوه نگهداری از ماشین اصلاح موزر

یکی از کارهایی که می‌تواند علت صدای زیاد را برطرف کند، نگهداری درست از دستگاه است. به این منظور:

1. همیشه موزر خود را تمیز نگه دارید

تمیز نگه‌ داشتن موزر علاوه‌بر این‌که علت صدای زیاد ماشین اصلاح موزر را برطرف می‌کند، باعث می‌شود که شما بتوانید موهای بلند را نیز با آن کوتاه کنید. تمیز‌ کردن تیغه‌ها در قبل و بعد از استفاده از موزر، تیغه‌ها را تیزتر می‌کند و عمر آن را نیز افزایش می‌دهد.

مطلب پیشنهادی: اصلاح موی سر

2. تیغه‌های موزر را بعد از استفاده تمیز کنید

یکی دیگر از مواردی که در نگهداری ماشین اصلاح خود به‌منظور کاهش علت صدای زیاد ماشین اصلاح موزر باید رعایت کنید، تمیز‌ کردن تیغه‌های موزر بعد از استفاده است. با استفاده از الکل بالای 60 درصد یا محلول‌های ضدعفونی‌کننده تیغه‌ها را تمیز کنید. همچنین از سرکه سفید هم می‌توانید برای این کار استفاده کنید.

3. عوض‌ کردن تیغه‌ موزر

در کل عمر استفاده از موزر، یک یا دو بار پیش می‌آید که نیاز به تعویض تیغه داشته باشید. در صورت آسیب‌دیدگی یا شکستن تیغه‌ها، باید آن‌ها را عوض کنید.علت صدای زیاد ماشین اصلاح موزر

علت نتراشیدن ماشین اصلاح موزر

یکی از مواردی که می‌تواند علت نتراشیدن ماشین اصلاح موزر شما باشد، کند شدن تیغه‌ها است که باعث گاز گرفتن دستگاه هم می‌شود. مورد بعدی کشیدن مو به جای کوتاه‌ کردن مو است که برای رفع این مشکل می‌توانید روش‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم را امتحان کنید:

  • به تیغه‌های موزر روغن بزنید.
  • شارژ موزر را بررسی کنید. اگر دستگاه به اندازه کافی شارژ نداشته باشد، نمی‌تواند به‌خوبی اصلاح کند.

اگر با رعایت این دو مورد مشکل شما برطرف نشد، علت نتراشیدن ماشین اصلاح موزر، تیغه‌های دستگاه است. پس آن‌ها را تعویض کنید.

نحوه تعمیر و رفع علت صدای زیاد ماشین اصلاح موزر

در مرحله اول از رفع علت صدای زیاد ماشین اصلاح موزر، با استفاده از یک پیچ‌گوشتی مناسب، پیچی که در کنار بدنه موزر قرار دارد را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا صدای موزر بیشتر شود. بعد از زیادتر شدن صدا، پیچ را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت نیم چرخش بچرخانید تا دیگر صدایی ایجاد نشود و پره‌های برش در آماده‌ترین حالت برای بریدن قرار بگیرند. اگر تیغه‌ها با این روش تنظیم نشدند، تیغه‌ها را عوض کنید.

نحوه تنظیم تیغه‌ ریش تراش

  • قبل از هر چیز مطمئن شوید که موزر به برق وصل نیست.
  • با استفاده از یک آچار مناسب، پیچ‌هایی که برای تنظیم تیغه‌های موزر است را شل کنید.
  • به‌منظور رفع علت صدای زیاد ماشین اصلاح موزر، همه تیغه‌های دستگاه که شامل تیغه‌های متحرک و ثابت می‌شود را از موزر خارج کنید.
  • تیغه‌ها را تمیز کرده و با برس هم‌تراز کنید تا بتوانید صفر بزنید.
  • تیغه‌ها را روغن‌کاری کرده و سپس نصب کنید.
  • در آخر پیچ‌های تنظیم موزر را ببندید.تنظیم تیغه‌ ریش تراش

 آموزش نحوه روغن کاری موزر

  • مطمئن شوید که موزر به برق وصل نیست.
  • قاب محافظ تیغ که از جنس پلاستیک است را به‌صورت کشویی بردارید.
  • تیغ‌ها را روغن‌کاری کنید تا مانع از فرسودگی آن‌ها شوید.
  • بعد از روغن‌کاری پیچ‌ها را ببندید و چندبار موزر را خاموش و روشن کنید تا روغن به‌طور کامل به خورد موزر برود و علت صدای زیاد ماشین اصلاح موزر برطرف شود.

کلام آخر

موارد مختلفی می‌توانند علت صدای زیاد ماشین اصلاح موزر شما باشند اما معمولاً عدم روغن‌کاری به‌موقع، نگهداری نادرست از دستگاه و تمیز‌ نکردن موزر، شایع‌ترین دلایل بروز این مشکل هستند و شما با انجام چند کار ساده می‌توانید این مشکل را برطرف کنید که در این مطلب به مرور آن‌ها پرداختیم.

4.2/5 - (20 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا